Tüv -hyväksyntä ei välttämättä auta, kun armaan Tasavaltamme päättäjät ovat sitä mieltä, että jälkeenpäin tapahtuvan ahtamisen tulee olla hankalaa tai vähintäänkin kallista, joten suosittelen ottamaan selvää asiasta ensin. Katsastuskonttorilla kyllä neuvovat.
Mulle sanoivat, että pitää olla valmistajan lausunto vähäpäästöisyydestä ja pitää teettää VTT:llä "käytönaikaiset päästötestit" (=2000€) ellei valmistajalta löydy moisia. Tämän vaadin tietenkin kirjallisena kun oma mersu sattuu olemaan Made In Finland -mallia ja valmistajalta sattuu löytymäään juurikin oikeat dokumentit
Tietysti jos et aio katsastaakaan ahdinta, niin sittenhän asia on aivan toinen...
Mosselman mainitaan mm. Vortechin jälleenmyyjäksi mersuasioihin, ainakin heillä oli valmis sarja W126 malleille, kun itse kävin heidän webbisivuillaan, sieltä ei löytynyt muuta kuin turboja. Mosselmanin suomalainen maahantuoja on kuopiossa toimiva Professional Motor. Tässä muutama kotimainen, joiden tiedetään tehneen mersun ahtimia: Pro Turbo, Artec-Power, AMW, Demec, PitStop, MB-Stock
Valmiin turbosarjan saat esim. gikturbosta (
www.gikturbo.no), kompurasettiä noilla ei näyttänyt enää olevan.
Pistä google tekemään töitä puolestasi ja etsi sopivilla hakusanoilla, niin varmasti löydät tietoa valmiista sarjasta. Parhaan tuloksen saanet, mikäli haet saksankielisillä hakusanoilla. Tietenkin voit myös hakea tältä foorumilta mersunsa ahtaneita. Mulla on projekti vasta aluillaan ja itse yritän päästä kauppoihin MB-Stockin tai PitStopin kanssa. Osat on jo hankittuna, vain kompuran kiinnitysrauta puuttuu
Käännöksiä saksasta englantiin voit tehdä sivustolla
http://www.babelfish.altavista.com/
terv
Kimi