W201:nen särkee OT. pumpun korvakkeita,mikä lääkkeeksi?
W201:nen särkee OT. pumpun korvakkeita,mikä lääkkeeksi?
Onko se korvake kiinni kannessa vai onko se irto-osa?
Isä ukon pikku mersusta meni nyt kolmannen kerran vuoden sisään korvake poikki,hitsattu paikallaan hätäpäissään joten kaikki p*ska jäänyt hitsisaumaan ja sauma ei kestä.
Pitääkö kansi repiä irti,että korvakkeen saa kunnolla hitsattua kiinni joka puolelta?
Edittiä:siis se jakoketjun koppa?
Ja autohan on W201 2,5D
Isä ukon pikku mersusta meni nyt kolmannen kerran vuoden sisään korvake poikki,hitsattu paikallaan hätäpäissään joten kaikki p*ska jäänyt hitsisaumaan ja sauma ei kestä.
Pitääkö kansi repiä irti,että korvakkeen saa kunnolla hitsattua kiinni joka puolelta?
Edittiä:siis se jakoketjun koppa?
Ja autohan on W201 2,5D
..
Kyllähän sen saa varmasti parhaiten hitsattua , kun jakoketjun kotelo on irrallaan. Tai jos sattuu löytymään ehjä kotelo jostain..
Tehostajanpumpun korvakkeet voi hajota silloin, jos esim. pieni kivi pääsee hyppäämään remmin väliin
riuhtaisee pumpun korvakkeet hajalle..
Tehostajanpumpun korvakkeet voi hajota silloin, jos esim. pieni kivi pääsee hyppäämään remmin väliin

w115,123,124,126,210 yms.
..
Kansi saa olla paikallaan, mutta öljypohjaa kannattaa löysätä vähän tai ehkä käyttää irtikin, niin saa uuden tiivisteen sinne..
Paikalleen laitettaessa täytyy katsoa, ettei kannentiivisteen reuna lähde menemään edellä..
Tietääkseni ainakin Om601-603 on sama päätelevy.
Paikalleen laitettaessa täytyy katsoa, ettei kannentiivisteen reuna lähde menemään edellä..
Tietääkseni ainakin Om601-603 on sama päätelevy.
w115,123,124,126,210 yms.
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
Joo täälläkin jo ylempi ohjaustehostimen moottorin puoleinen korvakko irti, alle 500 tkm mittarissa. Hitsari sano, että pitäs saada koko koppa irti, että hitsaus onnistuu.
Miten ootte näitä jakopäänkoppia irrotelleet/vaihtaneet.
Kysyin arviota kehutulta MB-korjaajalta ja kertoi, että koko moottori nostetaan irti ja sitten kansi ja öljypohja pois, että jakopäänkopan saa vaihdettua.
Voiko olla näin iso homma. Onko joku vaihtanut kone/kansi paikoillaan?
Rikkoutumisen syynä ilmeisesti moniurahihnankiristäjän iskari?
Vai onko näitä enään kellään ajossa?
Miten ootte näitä jakopäänkoppia irrotelleet/vaihtaneet.
Kysyin arviota kehutulta MB-korjaajalta ja kertoi, että koko moottori nostetaan irti ja sitten kansi ja öljypohja pois, että jakopäänkopan saa vaihdettua.
Voiko olla näin iso homma. Onko joku vaihtanut kone/kansi paikoillaan?
Rikkoutumisen syynä ilmeisesti moniurahihnankiristäjän iskari?
Vai onko näitä enään kellään ajossa?
W124 250D -89
Re: W201:nen särkee OT. pumpun korvakkeita,mikä lääkkeeksi?
Mitä muuta pitää vaihtaa iskarin lisäksi, että kestää toiset 500 tkm. Tuleeko koneesta öljyjä pihalle jos löysää öljypohjaa 1/2-väliin, kuten jossain ohjeessa oli?
W124 250D -89
Re: W201:nen särkee OT. pumpun korvakkeita,mikä lääkkeeksi?
Eiköhän kehumiset lopu tuolla menollaKysyin arviota kehutulta MB-korjaajalta ja kertoi, että koko moottori nostetaan irti ja sitten kansi ja öljypohja pois, että jakopäänkopan saa vaihdettua.

Taitaa olla helpointa laskea öljyt pois.Tuleeko koneesta öljyjä pihalle jos löysää öljypohjaa 1/2-väliin, kuten jossain ohjeessa oli?
Vaihtaisin samalla kk-laakerit jos öljynpaineet eivät kuumana pysy 1,5-2 kilossa, ehkä joka tapauksessa jos autoa on tarkoitus pitää vielä pitkään.
wiimax.fi
Re: W201:nen särkee OT. pumpun korvakkeita,mikä lääkkeeksi?
Ei ollut kopan käyttö hitsarilla mikään vaikea homma. Samalla tuli uusi kampiakselin etustefa vuotaneen tilalle.
Jotakin erikoisempia työkaluja siihen tarvi, mitä ei meillä kotitarvekorjaajilla aina ole:
-PITKÄ 6 mm kuusiokoloavain etummaisten kannenpulttien avaukseen, nämä pultit näyttää tippumisherkiltä
-kampiakselin pultti aukesi nätisti 3/4" pulttikoneella
-iso ulosvetäjä kampiakselin hihnapyörän irrotukseen
-liimaa yms. kiilan kiinnitykseen
-1/2" pulttikone kampiakselin pultin kiristykseen
-varrellinen magneetti yhden syöttöpumpun "mutterin" kiinnityksen avuksi
Aika olennainen vinkki oli kampiakselin pyörittäminen, niin, että kiila ei pääse tippumaan irrotettaessa (vähän yli OT-merkistä.)
Tehostimen ja kopan väljistyneet reiät holkitettu ohuella messinkipellillä tai sorvautettu metalliholkki.
Ilmanputsarin sivukiinnityskumit olivat myös väljät, uusia sai 2,5 Eur/kpl, ilmanputsarin tärinäkin varmaan rasittaa korvakkoa.
Jotakin erikoisempia työkaluja siihen tarvi, mitä ei meillä kotitarvekorjaajilla aina ole:
-PITKÄ 6 mm kuusiokoloavain etummaisten kannenpulttien avaukseen, nämä pultit näyttää tippumisherkiltä
-kampiakselin pultti aukesi nätisti 3/4" pulttikoneella
-iso ulosvetäjä kampiakselin hihnapyörän irrotukseen
-liimaa yms. kiilan kiinnitykseen
-1/2" pulttikone kampiakselin pultin kiristykseen
-varrellinen magneetti yhden syöttöpumpun "mutterin" kiinnityksen avuksi
Aika olennainen vinkki oli kampiakselin pyörittäminen, niin, että kiila ei pääse tippumaan irrotettaessa (vähän yli OT-merkistä.)
Tehostimen ja kopan väljistyneet reiät holkitettu ohuella messinkipellillä tai sorvautettu metalliholkki.
Ilmanputsarin sivukiinnityskumit olivat myös väljät, uusia sai 2,5 Eur/kpl, ilmanputsarin tärinäkin varmaan rasittaa korvakkoa.
W124 250D -89
Re: W201:nen särkee OT. pumpun korvakkeita,mikä lääkkeeksi?
Mikkelin Motopajalla meni jakopään kotelon vaihtoon aikaa 6,5 tuntia.
Joutuivat irrottamaan öljypohjan.
Hintaa remontille tuli noin 900 euroa.
Työn osuus oli muistaakseni 429 euroa.
Osat oli sitten noin 471 euroa (Pelkästään uusi jakopään kotelo maksoi 200 euroa)
Edellinen omistaja oli vaihdattanut laturin hihnapyörän jossain nyrkkipajalla.
Se oli ilmeisesti syypää tapahtuneeseen :/
Joutuivat irrottamaan öljypohjan.
Hintaa remontille tuli noin 900 euroa.
Työn osuus oli muistaakseni 429 euroa.
Osat oli sitten noin 471 euroa (Pelkästään uusi jakopään kotelo maksoi 200 euroa)
Edellinen omistaja oli vaihdattanut laturin hihnapyörän jossain nyrkkipajalla.
Se oli ilmeisesti syypää tapahtuneeseen :/
MB C160 Sportcoupe
Re: W201:nen särkee OT. pumpun korvakkeita,mikä lääkkeeksi?
Kyllä se suurin syypää on huono/paska hihnankiristäjän iskari.
Re: W201:nen särkee OT. pumpun korvakkeita,mikä lääkkeeksi?
No niin, erehdyin taas vilkaisemaan konepellin alle ja jakopäänkoppa on taas halki ylemmästä korvakosta vanhan hitsisauman kohdalta. Ei kestänyt edes vuotta! Ammatti painelaitehitsaaja hitsas TIGillä, joten siinä tuskin vika. Myös se iskari ja kiristinrullan laakeri uusittiin samalla.
Mikä sitä särkee? Ei jaksais enään irrottaa koppaa. Kait se on TOYOTA laitettava...
Mikä sitä särkee? Ei jaksais enään irrottaa koppaa. Kait se on TOYOTA laitettava...
W124 250D -89
Re: W201:nen särkee OT. pumpun korvakkeita,mikä lääkkeeksi?
Liekö ollut jo vanhaa väsymää korjatun kohdan vieressä ja siitä alkoi helposti murtumaan. Olihan tuossa omassa samaa ongelmaa, korjasin vain kemiallisella metallilla ja lisätuella. Lattarautaa taittelin sopivaan muotoon korvakkeen taa. Lohkossa oli vapaa kierrereikä mihin pultilla kiinni, toinen pää latasta tuki korvaketta ihan vain kulmasta. Tuolla sit mentiin muutama vuosi ilman ongelmia, taitaa mennä vieläkin vaikka auto ei enää minulla ole. Ei kait noissa moteissa paljon eroja ole, korjaus oli 124 ja 200d.
Re: W201:nen särkee OT. pumpun korvakkeita,mikä lääkkeeksi?
Ei mennyt korjatun kohdan vierestä vaan keskeltä hitsisaumaa, ohjaamon puolelta alkanut. Sauma vielä paksumpaa kuin alkuperäinen materiaali. Pitää varmaan yrittää paikallaan hitsata ja lattaa viritellä. Onko kellään kuvia tukirakenteista.
Miksi se särkyy?!
Miksi se särkyy?!
W124 250D -89
Re: W201:nen särkee OT. pumpun korvakkeita,mikä lääkkeeksi?
( w124 250d -89) hihnankiristin löystynyt ja rikkonut jakopääs olevan kierteen,joten jakopäänkoppa olisi vaihdettava, mitä pitää huomioida irrotuksesssa?
Nimimerkki WKW oli jo tuossa hyviä ohjeita,mutta lisäkysymyksiä olisi,
Nimimerkki WKW kirjoitti vinkeissä " varrellinen magneetti yhden syöttöpumpun "mutterin" kiinnityksen avuksi" . Mitkä syöttöpumpun muttereita? Vai pitääkö pumppu(kin) irrottaa ? Ei kai?
Kiitos vinkeistä.
Nimimerkki WKW oli jo tuossa hyviä ohjeita,mutta lisäkysymyksiä olisi,
Nimimerkki WKW kirjoitti vinkeissä " varrellinen magneetti yhden syöttöpumpun "mutterin" kiinnityksen avuksi" . Mitkä syöttöpumpun muttereita? Vai pitääkö pumppu(kin) irrottaa ? Ei kai?
Kiitos vinkeistä.