SL500A kirjoitti: Liike oli tuonut auton Italiasta (jossa kuulemma ajokilometrien ruuvaaminen on harvinaista ja rangaistavaa, toisin kuin Saksassa ja ilmasto parempi). Matkamittari näytti ostohetkellä reilua 61000 km lukemaa.
samalla tehtiin öljynvaihto jo senkin takia että auton huoltokirja on puutteellinen.
Huoltokirjan mukaan auto on seisonut pari vuotta hyvin vähällä ajolla.
Tervetuloa ja Onnittelut upean Mersun hankinnasta!
Taisit ostaa autosi urheiluautojen "erikoisliikkeestä SCC" - heillä tuntuu valtaosa käytetyistä olevan noita Italian tuonteja. Ja hinnat usein suhteellisen kilpailukykyisiä, osin johtuen siitä että osa autoista ns. perusvarusteisia.
Khöm.... tota kilometrien ruuvailua tapahtuu oli se sitten rangaistavaa tai ei - aina riittää huijareita niin kotimaassa kuin ulkomaillakin ja se että jokin olisi rangaistavaa ei noita kavereita hidasta - ei edes Italiassa... kai se "Mahviakin" on jollain lailla siellä Italiassa kielletty.

Huoltokirja ja kuitit antavat jotain osviittaa auton yleisen kunnon ohella, toki noita huoltokirjojakin fiksaillaan.
Mutta autosi kunto vaikuttaa olevan aivan mainio, ja tuo värinä johtunee niistä moottorin kumityynyistä - kumit "kuoleentuu" iän myötä huolimatta vähäisestä ajomäärästä ja varmasti kelien viilentymisellä on oma vaikutuksensa kumityynyjen "värinän vaimennukseen". Ostit autosi liikkeestä - mitä takuu kattaa??
Ei ne siellä Veholla sen ihmeellisimpiä ihmisiä ole kuin muuallakaan, joskus tuntuu että niitä huonoja päiviä sattuu liian usein myös siellä kuten valitettavasti niin monessa autoalan yrityksessä Suomessa - voisin kirjoittaa pitkät litaniat vuosien varrella sattuneista kömmähdyksistä. Ongelmana lienee se, että laman aikana Vehoista potkittiin pihalle paljon todella ammattitaitoisia asentajia ja sittemmin Mersujen myyntimäärien kasvaessa ei ole oikein pysytty tahdissa mukana ja muutenkin meillä Suomessa autoalalle tai oikeastaa alalle kuin alalle jostain syystä ajautuu myös sellaisia ihmisiä joita ei oikeasti kiinnosta - heiltä puuttuu se ammattiylpeys. Tuntuu että kaikessa kiireessä kun pitäisi paikallistaa jokin erikoinen vika ja korjata se - niin sitä ei vain ehditä selvittämään kunnolla ja kenties jopa ajatellaan että joku muu saa sen hoitaa... On liian kiire saada seuraava auto työn alle.
Sähkömies ei Pitskussa varmaankaan ole osannut ottaa kantaa noihin kannatintyynyihin, tutki vain oman osuutensa

Ja auton ollessa lämpimässä korjaamohallissa varmaankin nuo kannatintyynyt ovat "vetreytyneet" ja tuo tärinä ilmaantuu kun auto on kylmässä ulkona.
Ja noihin kulujen kohtuuteen - hintavan aikoinaan erittäin kalliin auton ylläpito ei välttämättä ole kohtuuhintaista. Mutta uskoisin sen fiiliksen aurinkoisena kesäpäivänä olevan sen arvoinen!
Hyviä ajohetkiä SL:n ratin takana!
t. Praktikant