Suomen uusin SL500 (R129)?
Suomen uusin SL500 (R129)?
Hankin tänä syksynä eräästä pääkaupunkiseudun liikkeestä MB SL 500 Roadsterin, vuosimallia -98. Lienee Suomen uusimpia R129-korisia? Liike oli tuonut auton Italiasta (jossa kuulemma ajokilometrien ruuvaaminen on harvinaista ja rangaistavaa, toisin kuin Saksassa ja ilmasto parempi). Matkamittari näytti ostohetkellä reilua 61000 km lukemaa.
Auton hinnaksi tuli 38 500 e, josta autoliike maksoi autoveron. Juuri tulleiden tullin tietojen mukaan tulli oli arvioinut auton 48 000 egen arvoiseksi ja paiskannut veroa myyjäliikkeelle liki 17 000 e. Mitähän liike lienee maksanut autosta Italiassa?
Auto on nyt ollut käytössä parisen kuukautta ja kilometrejä on tahkottu mittariin jo yli 5000 km. Kun ensimmäiset pakkaset tulivat, moottori alkoi täristää oudosti. Vehon huollossa lukivat vikakoodit ja niiden mukaan ilmamassamittari vaihdettiin uuteen, samalla tehtiin öljynvaihto jo senkin takia että auton huoltokirja on puutteellinen. Tämän jälkeen moottorin tärinä muuttui vain ajoittaiseksi "värähtelyksi" tyhjäkäyntikierroksilla 800-1500 rpm.
Kuuluuko tuon Mersun vanhemman sukupolven 235 kW V8:n väristä muuten miten paljoa? Ajossa auto toimii todella loistavasti, voimaa on ja 5-vaihteinen automaatti vaihtaa todella silkinpehmeästi.
Ajoittainen tyhjäkäyntivärinä jäi vielä kuitenkin vaivaamaan ja varmuuden vuoksi vaihdettiin vielä uudet sytytystulpat ja läpiajettiin Forte-polttonestejärjestelmän puhdistusaine. Näillä eväin värinä väheni ehkä vielä jonkin verran, mutta sitä ilmenee yhä pieninä "värähdyksinä" juuri tuolla 800-1500 rpm tyhjäkäyntialueella. Mahtaako jossakin olla vikaa vai onko tuo pikemminkin ominaisuus? Huoltokirjan mukaan auto on seisonut pari vuotta hyvin vähällä ajolla.
Auton hinnaksi tuli 38 500 e, josta autoliike maksoi autoveron. Juuri tulleiden tullin tietojen mukaan tulli oli arvioinut auton 48 000 egen arvoiseksi ja paiskannut veroa myyjäliikkeelle liki 17 000 e. Mitähän liike lienee maksanut autosta Italiassa?
Auto on nyt ollut käytössä parisen kuukautta ja kilometrejä on tahkottu mittariin jo yli 5000 km. Kun ensimmäiset pakkaset tulivat, moottori alkoi täristää oudosti. Vehon huollossa lukivat vikakoodit ja niiden mukaan ilmamassamittari vaihdettiin uuteen, samalla tehtiin öljynvaihto jo senkin takia että auton huoltokirja on puutteellinen. Tämän jälkeen moottorin tärinä muuttui vain ajoittaiseksi "värähtelyksi" tyhjäkäyntikierroksilla 800-1500 rpm.
Kuuluuko tuon Mersun vanhemman sukupolven 235 kW V8:n väristä muuten miten paljoa? Ajossa auto toimii todella loistavasti, voimaa on ja 5-vaihteinen automaatti vaihtaa todella silkinpehmeästi.
Ajoittainen tyhjäkäyntivärinä jäi vielä kuitenkin vaivaamaan ja varmuuden vuoksi vaihdettiin vielä uudet sytytystulpat ja läpiajettiin Forte-polttonestejärjestelmän puhdistusaine. Näillä eväin värinä väheni ehkä vielä jonkin verran, mutta sitä ilmenee yhä pieninä "värähdyksinä" juuri tuolla 800-1500 rpm tyhjäkäyntialueella. Mahtaako jossakin olla vikaa vai onko tuo pikemminkin ominaisuus? Huoltokirjan mukaan auto on seisonut pari vuotta hyvin vähällä ajolla.
Viimeksi muokannut SL500A, Ma 19.12.2005 00:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
ex. MB R129 SL 500 A
Onnittelut uudesta autosta ja tervetuloa Forumille!!
Tuskin on autokauppaan suurta tiliä tuosta autosta jäänyt.
Tosin samaan hintaa on vielä uudempikin tarjolla
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=498152&
Tuskin on autokauppaan suurta tiliä tuosta autosta jäänyt.
Tosin samaan hintaa on vielä uudempikin tarjolla
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=498152&
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Vanhempi m117 käy kyllä mielestäni aika tasasesti jos vaan tyhjäkäynti on suurin piirteen oikea. Luulis että tommonen uudempi kävis aika nätisti. Vanhemmissa tuppaa vaan kuulumaan monenlaista tikitustä ja nakutusta ja rallatusta .Täytyypä onnitella hienosta autosta
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Mutta tuohan on vaivaisella 3,2-litran kuutoskoneella... eikä taida olla edes kovaa kattoa mukana.
Ei riitä niin kiireiselle miehelle kuin mikä minä olen.
Ei riitä niin kiireiselle miehelle kuin mikä minä olen.
Viimeksi muokannut SL500A, To 15.12.2005 18:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
ex. MB R129 SL 500 A
Kiitos.timo230e kirjoitti:Vanhempi m117 käy kyllä mielestäni aika tasasesti jos vaan tyhjäkäynti on suurin piirteen oikea. Luulis että tommonen uudempi kävis aika nätisti. Vanhemmissa tuppaa vaan kuulumaan monenlaista tikitustä ja nakutusta ja rallatusta .Täytyypä onnitella hienosta autosta
Joo, tyhjäkäynti (600 rpm) on hyvin tasainen ja hiljainen, mutta kun kaasua painaa ilman vetoa niin ajoittain istuimessa tuntuu sellaisia pieniä värähtelyjä ja tärähtelyjä, kuuluuko asiaan?? Olen kyllä aika pikkutarkka...
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
ex. MB R129 SL 500 A
Ainiin, jos joku on kiinnostunut varusteista:
- kova katto
- 5-v autom., tasanop.s.
- nahkaverh., nahkaratti
- aut-ilmast.
- kaikki sähköllä (myös tuulettimien säätöpyörät !)
- takaistuin kahdelle hengelle (tosi ahdas)
- ASR-luistonesto
- ABS/BAS-jarrut
- Sadetunnistin
- takatuulisuoja
- 4xairbag
- kauko-ohj. keskusl. ja takaluukku
- kova katto
- 5-v autom., tasanop.s.
- nahkaverh., nahkaratti
- aut-ilmast.
- kaikki sähköllä (myös tuulettimien säätöpyörät !)
- takaistuin kahdelle hengelle (tosi ahdas)
- ASR-luistonesto
- ABS/BAS-jarrut
- Sadetunnistin
- takatuulisuoja
- 4xairbag
- kauko-ohj. keskusl. ja takaluukku
Viimeksi muokannut SL500A, Ma 19.12.2005 15:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
ex. MB R129 SL 500 A
Re: Suomen uusin SL500?
Paljonkos Forte pullo kustansi? Olen itsekkin ajatellut lähiaikoina ajaa Forten dieselhoitoaineen pumpun läpi tai vähän 2-tahtiöljyä.SL500A kirjoitti:Forte-polttonestejärjestelmän puhdistusaine. Huoltokirjan mukaan auto on seisonut pari vuotta hyvin vähällä ajolla.
Oletko muuten tsekannut moottorin kumityynyt tai iskunvaimentimet. Kumityynyt kuoleentuu ajan myötä ja iskareista pääsee nesteet karkuun. Ainakin näissä vanhemmissa peleissä nuo ovat aika usein yksi tärinöiden alkulähde. Voi olla niinkin yksinkertainen "vika" tuossa 500:sessa. Heiluuko auto paljon kun sammuttaa moottorin? Huonojen em. vaimentimien eron hyviin huomaa varsinkin isomoottorisessa autossa.
Vehollakin epäilivät noita moottorin tyynyjä, mutta mitään puhetta ei sytytystulpan johdoista ollut , tulpat kyllä vaihdettiin uusiin. Kiitoksia asiantuntevista ohjeista ja lisää saa antaa, jos jotain tulee mieleen!
Onko tuo kovin akuutti (heti korjattava) vika jos kone vähän värähtelee 800-1500 tyhjäkäyntikierroksilla? Autohan on uusimmasta päästä SL:iä mitä Suomessa ylipäätään on.
Onko tuo kovin akuutti (heti korjattava) vika jos kone vähän värähtelee 800-1500 tyhjäkäyntikierroksilla? Autohan on uusimmasta päästä SL:iä mitä Suomessa ylipäätään on.
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
ex. MB R129 SL 500 A
Re: Suomen uusin SL500?
Veho peri kahdesta 0,4 litran putellista jotain 23 euroa/pullo. Hintaan sisältyi aineen kaataminen tankkiin.Dunkelblau123 kirjoitti:Paljonkos Forte pullo kustansi?
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
ex. MB R129 SL 500 A
-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Re: Suomen uusin SL500?
[quote="SL500A"] Liike oli tuonut auton Italiasta (jossa kuulemma ajokilometrien ruuvaaminen on harvinaista ja rangaistavaa, toisin kuin Saksassa ja ilmasto parempi). Matkamittari näytti ostohetkellä reilua 61000 km lukemaa. quote]
En tiedä liittyykö tämä nyt tähän, mutta jatkossa kun ostaa auton minkä kilometreistä ei ole TÄYSIN varma niin kannattaa käydä veholla pyytämässä, että ne kattoo koneella onko mittariin koskettu.
En tiedä liittyykö tämä nyt tähän, mutta jatkossa kun ostaa auton minkä kilometreistä ei ole TÄYSIN varma niin kannattaa käydä veholla pyytämässä, että ne kattoo koneella onko mittariin koskettu.
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Minun mielestäni uusi SL on kyllä rumempi kuin tuo W129! Etenkin ne vinkura-etuvalot karsastavat tosi pahasti silmään, samoin ohjaamon mittaristot. Eikä sivuprofiilikaan ole niin häävi sisäänrakennetun kovakaton takia.JoniA kirjoitti: Onnittelut täältäkin suunnalta hienosta autosta. Autosi on juuri sellainen, jonka itsekin ostaisin tuolla hinnalla. Kaunein Mercedeksen malli uuden CL:n ja SL:n jälkeen.
Kyllähän tuon jo käynnistäessä huomaa, että jotain muuta lähti hyrisemään kuin 1,6-litran rivinelonen.JoniA kirjoitti: Kyllä nämä veekasit on vaan mahtavia laitteita.
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
ex. MB R129 SL 500 A
forte
....forte kannattaa kaataa suodattimen vaihdon yhteydessä suoraan uuteen suodattimeen ei tankkiin ....ainakin diesel malleissa onnistuu kätevästi joskin jotkut bensa mallin suodattimet ei sovellu siihen käytäntöön .....tällöin saa parhaan vaikutuksen sinne minne pitääkin
Joo, tässä vähän tietoja tuon auton huolloista:
- Vikakoodit luettu Veholla ja niiden perusteella vaihdettu ilmamassamittari, mikä paransi moottorin tyhjäkäyntiä huomattavasti.
- Öljynvaihto Castrol SLX OW30.
...ja toisella kerralla Pitäjänmäen Veholla (kopioitu suoraan laskusta) autosähkömiehen tekemät toimenpiteet:
- Moottoritestissä havaittu kaikkien mittausarvojen olevan OK.
- Moottori tarkastus ja säätö ME-mootto (teksti loppuu)
- Sytytystulpat uusittu.
- Forte-polttoainejärjestelmän puhdistus (lähes täyteen 80 l tankkiin 0,8 l Forte-puhdistusainetta), 98-oktaaninen bensiini.
...edelleen havaittavissa (mm. tänään kokeilin) pientä värähtelyä etenkin kierrosalueella 800-1200 rpm ilman vetoa. Ajossa ei mitään ongelmia.
Onko kaikki mahdollinen moottorin eteen siis tehty pl. moottorityynyjen vaihto?? Kannattaako jotain vielä mahdollisesti yrittää??
Lisäksi tuossa autossa on havaittu pieni ja aika naurettava "vika": keskikonsolin tuulettimen keskimmäinen säätöpyörä (elektroninen) toimii väärinpäin. Eli kun puhalluksen pitäisi olla täysillä, se on kiinni ja kun pyörän laittaa "kiinni" asentoon puhaltaa täysillä. Muuten tuulettimissa, eikä automaatti-ilmastoinnissa ole mitään häikkää. Mihin tuo väärinpäin pyörivä säätöpyörä voisi viitata?
- Vikakoodit luettu Veholla ja niiden perusteella vaihdettu ilmamassamittari, mikä paransi moottorin tyhjäkäyntiä huomattavasti.
- Öljynvaihto Castrol SLX OW30.
...ja toisella kerralla Pitäjänmäen Veholla (kopioitu suoraan laskusta) autosähkömiehen tekemät toimenpiteet:
- Moottoritestissä havaittu kaikkien mittausarvojen olevan OK.
- Moottori tarkastus ja säätö ME-mootto (teksti loppuu)
- Sytytystulpat uusittu.
- Forte-polttoainejärjestelmän puhdistus (lähes täyteen 80 l tankkiin 0,8 l Forte-puhdistusainetta), 98-oktaaninen bensiini.
...edelleen havaittavissa (mm. tänään kokeilin) pientä värähtelyä etenkin kierrosalueella 800-1200 rpm ilman vetoa. Ajossa ei mitään ongelmia.
Onko kaikki mahdollinen moottorin eteen siis tehty pl. moottorityynyjen vaihto?? Kannattaako jotain vielä mahdollisesti yrittää??
Lisäksi tuossa autossa on havaittu pieni ja aika naurettava "vika": keskikonsolin tuulettimen keskimmäinen säätöpyörä (elektroninen) toimii väärinpäin. Eli kun puhalluksen pitäisi olla täysillä, se on kiinni ja kun pyörän laittaa "kiinni" asentoon puhaltaa täysillä. Muuten tuulettimissa, eikä automaatti-ilmastoinnissa ole mitään häikkää. Mihin tuo väärinpäin pyörivä säätöpyörä voisi viitata?
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
ex. MB R129 SL 500 A
Uskoisin että korjaantuu noilla mainituilla keinoin eli,
1. moottorin kumityynyt
2. tulpanjohdot (pätkivä sytkä aiheuttaa värähtelyä)
Eikä ole suuria investointeja. tai no V8:iin...
1. moottorin kumityynyt
2. tulpanjohdot (pätkivä sytkä aiheuttaa värähtelyä)
Eikä ole suuria investointeja. tai no V8:iin...
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Mutta eikö kaiken järjen mukaan tuohon Vehon autosähkömiehen suorittamaan moottoritestiin (jollain DaimlerChrysler-tietokoneella se sitä tutki) sisälly noitten tulpanjohtojen virrankulun testaus??Tomi S. kirjoitti:2. tulpanjohdot (pätkivä sytkä aiheuttaa värähtelyä)
Moottorityynyjen vaihto tulee varmaan kohtuuttoman kalliiksi, koska eikös silloin koko moottori (ja se 5-l V8 painaa!) jouduta irrottamaan? Paljonkohan pelkkien tyynyjen hinta lienee?
Joku kohtuus siis pitäisi olla noissa kuluissakin...
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
ex. MB R129 SL 500 A
Niinhän sitä äkkiseltään luulisi...SL500A kirjoitti:Mutta eikö kaiken järjen mukaan tuohon Vehon autosähkömiehen suorittamaan moottoritestiin (jollain DaimlerChrysler-tietokoneella se sitä tutki) sisälly noitten tulpanjohtojen virrankulun testaus??Tomi S. kirjoitti:2. tulpanjohdot (pätkivä sytkä aiheuttaa värähtelyä)
Totuus lienee jotain aivan muuta.
Ja kumien vaihtoon ei tarvitse irrottaa konetta, ainoastaan keventää hieman ettei makaa kumien päällä. Tosin Vehon käytännöstä en osaa sanoa juuta enkä jaata...
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Siis tarkoittaako tämä sitä, että edes Pitäjänmäen Vehon huollon toimintaan, jossa vilisee uusia S-, SL- ja CL-mersuja, ei voi luottaa kun pyytää moottorin tarkastuksen värinöiden takia??Tomi S. kirjoitti:Niinhän sitä äkkiseltään luulisi...SL500A kirjoitti:Mutta eikö kaiken järjen mukaan tuohon Vehon autosähkömiehen suorittamaan moottoritestiin (jollain DaimlerChrysler-tietokoneella se sitä tutki) sisälly noitten tulpanjohtojen virrankulun testaus??Tomi S. kirjoitti:2. tulpanjohdot (pätkivä sytkä aiheuttaa värähtelyä)
Totuus lienee jotain aivan muuta.
Minkä takia ne autosähkömiehet sitten moottoreita siellä tutkivat?
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
ex. MB R129 SL 500 A
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 137
- Liittynyt: La 12.11.2005 19:14
Re: Suomen uusin SL500 (W129)?
Tervetuloa ja Onnittelut upean Mersun hankinnasta!SL500A kirjoitti: Liike oli tuonut auton Italiasta (jossa kuulemma ajokilometrien ruuvaaminen on harvinaista ja rangaistavaa, toisin kuin Saksassa ja ilmasto parempi). Matkamittari näytti ostohetkellä reilua 61000 km lukemaa.
samalla tehtiin öljynvaihto jo senkin takia että auton huoltokirja on puutteellinen.
Huoltokirjan mukaan auto on seisonut pari vuotta hyvin vähällä ajolla.
Taisit ostaa autosi urheiluautojen "erikoisliikkeestä SCC" - heillä tuntuu valtaosa käytetyistä olevan noita Italian tuonteja. Ja hinnat usein suhteellisen kilpailukykyisiä, osin johtuen siitä että osa autoista ns. perusvarusteisia.
Khöm.... tota kilometrien ruuvailua tapahtuu oli se sitten rangaistavaa tai ei - aina riittää huijareita niin kotimaassa kuin ulkomaillakin ja se että jokin olisi rangaistavaa ei noita kavereita hidasta - ei edes Italiassa... kai se "Mahviakin" on jollain lailla siellä Italiassa kielletty. Huoltokirja ja kuitit antavat jotain osviittaa auton yleisen kunnon ohella, toki noita huoltokirjojakin fiksaillaan.
Mutta autosi kunto vaikuttaa olevan aivan mainio, ja tuo värinä johtunee niistä moottorin kumityynyistä - kumit "kuoleentuu" iän myötä huolimatta vähäisestä ajomäärästä ja varmasti kelien viilentymisellä on oma vaikutuksensa kumityynyjen "värinän vaimennukseen". Ostit autosi liikkeestä - mitä takuu kattaa??
Ei ne siellä Veholla sen ihmeellisimpiä ihmisiä ole kuin muuallakaan, joskus tuntuu että niitä huonoja päiviä sattuu liian usein myös siellä kuten valitettavasti niin monessa autoalan yrityksessä Suomessa - voisin kirjoittaa pitkät litaniat vuosien varrella sattuneista kömmähdyksistä. Ongelmana lienee se, että laman aikana Vehoista potkittiin pihalle paljon todella ammattitaitoisia asentajia ja sittemmin Mersujen myyntimäärien kasvaessa ei ole oikein pysytty tahdissa mukana ja muutenkin meillä Suomessa autoalalle tai oikeastaa alalle kuin alalle jostain syystä ajautuu myös sellaisia ihmisiä joita ei oikeasti kiinnosta - heiltä puuttuu se ammattiylpeys. Tuntuu että kaikessa kiireessä kun pitäisi paikallistaa jokin erikoinen vika ja korjata se - niin sitä ei vain ehditä selvittämään kunnolla ja kenties jopa ajatellaan että joku muu saa sen hoitaa... On liian kiire saada seuraava auto työn alle.
Sähkömies ei Pitskussa varmaankaan ole osannut ottaa kantaa noihin kannatintyynyihin, tutki vain oman osuutensa Ja auton ollessa lämpimässä korjaamohallissa varmaankin nuo kannatintyynyt ovat "vetreytyneet" ja tuo tärinä ilmaantuu kun auto on kylmässä ulkona.
Ja noihin kulujen kohtuuteen - hintavan aikoinaan erittäin kalliin auton ylläpito ei välttämättä ole kohtuuhintaista. Mutta uskoisin sen fiiliksen aurinkoisena kesäpäivänä olevan sen arvoinen!
Hyviä ajohetkiä SL:n ratin takana!
t. Praktikant
Kumityynyillä ei pitäisi olla mitään vaikutusta tuollaiseen ajoittaiseen heilahteluun /värinään tyhjäkäynnillä. Jos Kone ei pätki tyhjäkäynnillä, ei se heilu sen kummemmin olkoon kumit missä kunnossa tahansa sama vaikka olis toinen tyyny irti.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Älä usko testereihin.. harvapa osaa niitä käyttää niin, että osaavat poimia viat niistä koodeista..SL500A kirjoitti:Mutta eikö kaiken järjen mukaan tuohon Vehon autosähkömiehen suorittamaan moottoritestiin (jollain DaimlerChrysler-tietokoneella se sitä tutki) sisälly noitten tulpanjohtojen virrankulun testaus??Tomi S. kirjoitti:2. tulpanjohdot (pätkivä sytkä aiheuttaa värähtelyä)
Moottorityynyjen vaihto tulee varmaan kohtuuttoman kalliiksi, koska eikös silloin koko moottori (ja se 5-l V8 painaa!) jouduta irrottamaan? Paljonkohan pelkkien tyynyjen hinta lienee?
Joku kohtuus siis pitäisi olla noissa kuluissakin...
Ja asiaan. Kuten Petri K kirjoitti, niin ei ole tyynyistä tosiaan kiinni, tosin olisivat varmasti halvemmat vaihtaa, kuin tulpanjohdot. Tuo nykiminen on juurikin tulpanjohdoista johtuvaa nim.merkki saman läpikäynyt. Tekee selvän nykäyksen vapaalla, kun hieman yli tyhjäkäynnin pitää.
Tulpanjohdot maksavat Vehossa "kohtuullisesti", mutta ei kylläkään ole viisasta lähteä enää hakemaan säästöä ja ostaa jotkut villin valmistajan tulpanjohdot. Tosin kukin taplaa tavallaan, mutta voisihan tuon arvoinen auto saada kunniotettavan huollon..
Tulpanjohdot eivät ole valmiita, vaan tulevat irtotavarana, josta sitten askarrellaan uudet vermeet.
Itselleni tein uudet johdot, niin juotin hopealla ne päät kiinni johtoihin, ennenkuin kiersin niihin häiriönsuojat. Lisäksi puristin ne holkit (jotka tinattu kiinni), jotta käännettäessä kiinni häiriönsuojaan ei menisi kolvauksen juuresta poikki, vaan tukisi koko matkalta sitä holkkia.
Niin, se hinta.. Jos laitat samalla uusiksi virranjakajat ja pyörijät, niin puhutaan luokkaa 1200€.
Ainiin, ei se kone paljoa paina. On kuitenkin alumiinikone, joten painaa 10 kiloa enemmän (suuntaa antavasti, mutta ei montaa kiloa enempää..) kuin esim 300E:n kone, joka kunnon valurauta aikaa.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Olimme velin kanssa Pitäjänmäen huollossa ja hän juuri kertoi, että moottori tarkastettiin myös _oskilloskoopilla_ (oli katsonut vierestä ja tuntee autotekniikan minua paremmin) kaikkien mittaustulosten ollessa OK.Petri K kirjoitti:Käy jossain korjaamolla ja pyydä tarkistamaan tulpanjohdot oskilloskoopin kanssa.
Siis jos tulpanjohdoissa ei pitäisi olla mitään vikaa, niin johtuuko värähtely tyhjäkäynnillä vähän yli peruskierrosten sitten noista kumityynyistä vai mahdollisesti ruiskujen suuttimista tai moottorin ohjausyksikön häiriöstä?
Moottorin värähtely on erikoislaatuinen; välillä se ei tee sitä lainkaan (esim. lämpimässä hallissa usein) tai kuivalla ilmalla, mutta kostealla ilmalla värinöitä on yleensä eniten? Painotan kuitenkin edelleen, että värinät rajoittuvat vain tyhjäkäyntiin ja ne ovat melkolailla pieniä.
Kannattaako tässä lähteä näinollen mihinkään jatkotoimenpiteisiin, koska Pitskun Vehon huoltopäällikkökin sanoi minulle ettei noin mitättömästä "viasta" kannata olla lainkaan huolissaan. Hän kävi itse ko. autolla koeajolla yhdessä sähkömiehen kanssa ja totesi auton olevan "huippukunnossa" verrattuna moniin muihin tuonti-SL:iin mitä heillä on käynyt.
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
ex. MB R129 SL 500 A
Re: Suomen uusin SL500 (W129)?
Itse asiassa näistä huoltokuluista on jo sodittu myyjäliikkeen kanssa, heillähän on joku oma 3 kk "takuu", mutta EU:n määräämä kuluttajasuojahan on 6 kk vikojen osalta. Myyjäliike on joutunut maksamaan auton tähänastisista huolloista arviolta jotain 1200 euroa.Praktikant kirjoitti: Ostit autosi liikkeestä - mitä takuu kattaa??
Juu, koneen värähtelyä ei tuona päivänä kun auto oli siellä huollossa, ilmennyt juuri lainkaan! Mutta miten on yleisesti ottaen, kannattaako jatkossa enää turvautua Veho-huoltoihin vai onko teillä antaa joku suositus hyvästä huoltoliikkeestä, joka ei olisi yltiökallis ja jossa ymmärtäisivät näiden erikois-Mersujen päälle? (Asun Itä-Suomessa, mutta käyn välillä pk-seudulla.)Praktikant kirjoitti: Sähkömies ei Pitskussa varmaankaan ole osannut ottaa kantaa noihin kannatintyynyihin, tutki vain oman osuutensa Ja auton ollessa lämpimässä korjaamohallissa varmaankin nuo kannatintyynyt ovat "vetreytyneet" ja tuo tärinä ilmaantuu kun auto on kylmässä ulkona.
Viimeksi muokannut SL500A, Ma 19.12.2005 00:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
ex. MB R129 SL 500 A
Re: Suomen uusin SL500 (W129)?
Praktikant kirjoitti:Khöm.... tota kilometrien ruuvailua tapahtuu oli se sitten rangaistavaa tai ei - aina riittää huijareita niin kotimaassa kuin ulkomaillakin ja se että jokin olisi rangaistavaa ei noita kavereita hidasta - ei edes Italiassa... kai se "Mahviakin" on jollain lailla siellä Italiassa kielletty.
Tuo auto on niin äärettömän siisti, vaikka olen pessyt siitä Fairyllä kaikki vahat pois, niin kaikki tutut ja naapurit kysyvät, että "ostitko noin upean uuden Mersun?" tai "eipä kyllä erota juuri uudesta".
Myös sisustan siisteys antaisi vaikutelman kilometrien paikkansapitävyydestä, sisusta kun on liki uudenveroisessa kunnossa. Erityisesti vähän käytön näkee verhoiluista, polkimista ja naarmuttomuudesta. Mutta voisihan tuon vielä tietysti käyttää Veholla, että näkisi onko matkamittariin koskettu. Se on muuten tässä autossa digitaalinen se matkamittari, eikös vm. 89-93 SL:issä ole analoginen matkamittari?
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
ex. MB R129 SL 500 A
Ratti on yksi kohde josta aika armotta näkee totuuden ajokilometreistä..joko ratti on kulunut "liian vähän" tai sitten se on kulunut aivan liikaa mittarin ilmoittamiin kilsoihin nähden.
Räikein tapaus on omalle kohdalleni osunut eräässä autoliikkeessä jossa "väyrysen" nahkaratti oli kulunut käytännössä puhki..ja myyjä väitti edelleen että autolla on ajettu vain 60t kilsaa..
Tuumasin siihen että "ilmeisesti sitten edellinen omistaja on pitänyt tapanaan istuskella autossa ja käännellä rattia..autotallissaan.."
Räikein tapaus on omalle kohdalleni osunut eräässä autoliikkeessä jossa "väyrysen" nahkaratti oli kulunut käytännössä puhki..ja myyjä väitti edelleen että autolla on ajettu vain 60t kilsaa..
Tuumasin siihen että "ilmeisesti sitten edellinen omistaja on pitänyt tapanaan istuskella autossa ja käännellä rattia..autotallissaan.."
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Olen PetriK:n kanssa samoilla linjoilla,jonkin asteinen sytytys katkos aiheuttaa touta nykimistä.mopoPetri K kirjoitti:Kumityynyillä ei pitäisi olla mitään vaikutusta tuollaiseen ajoittaiseen heilahteluun /värinään tyhjäkäynnillä. Jos Kone ei pätki tyhjäkäynnillä, ei se heilu sen kummemmin olkoon kumit missä kunnossa tahansa sama vaikka olis toinen tyyny irti.
Autossa on kokonahkapäällystetty ratti ja se on hieman kulunut (kiiltää vähän), mikä kyllä mielestäni tukee tuota km-lukeman paikkansapitävyyttä.jva kirjoitti:Ratti on yksi kohde josta aika armotta näkee totuuden ajokilometreistä..joko ratti on kulunut "liian vähän" tai sitten se on kulunut aivan liikaa mittarin ilmoittamiin kilsoihin nähden.
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
ex. MB R129 SL 500 A
toistoa... Mutta tulppien johdot on velini sanan mukaan tutkittu oskilloskoopilla, eikä ainakaan Pitäjänmäen Vehon sähkömies havainnut niissä mitään vikaa.mopo kirjoitti:Olen PetriK:n kanssa samoilla linjoilla,jonkin asteinen sytytys katkos aiheuttaa touta nykimistä.
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
ex. MB R129 SL 500 A
Jep..kuten sanottu: nahkaratti on hyvä kohde kun arvioi auton todellista kilsamäärää.SL500A kirjoitti:Autossa on kokonahkapäällystetty ratti ja se on hieman kulunut (kiiltää vähän), mikä kyllä mielestäni tukee tuota km-lukeman paikkansapitävyyttä.jva kirjoitti:Ratti on yksi kohde josta aika armotta näkee totuuden ajokilometreistä..joko ratti on kulunut "liian vähän" tai sitten se on kulunut aivan liikaa mittarin ilmoittamiin kilsoihin nähden.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-