Ohjauksesta vielä
Ohjauksesta vielä
Autona emännän 180 c vm 97 ajettu 100 tkm Vaimo on valittanut koko auton olemassa oloajan(8 kk) auton ohjausta. Nyt asiaan ruvettiin paneutumaan ja itsekkin nyt autolla enemmän ajettuani on ohjaus tosissaan ihmeellinen.
Ohjauksessa ei ole minkäänlaista keskittyvyyttä keskialueella ja auto ei oikaise ohjuutaan ja on muutenkin tosi nahkean oloinen.
Tänään säädettiin kulmat jotka oli kohdallaan ja vaihdettiin tarpeettomasti ohjauksen vaimennin.
Forumia selaillessani asiaa oli paljon puitu mutta loppu tulokset asian korjaamiseksi jäi kuitenkin auki.
Joten: Onko joku onnistunut korjaamaan moisen vian ja kuinka?
Onko erityisesti joku sellainen nivel joka ruostuu kiinni ja näin tahmoo ohjausta? Entäs joku ohjausakselin läpivienti? Simpukan säätö? Apusimpukka?
Auto oli muuten seissut autoliikkeen pihalla viimetalven.
Kun saisi jotain vihiä asiasta niin ei tarvitseisi ruveta vaihdattamaan osaa arviolta kun noita niveliä on niin pirun monta.
Toivottavasti tämä on vika eikä ominaisuus.
Ohjauksessa ei ole minkäänlaista keskittyvyyttä keskialueella ja auto ei oikaise ohjuutaan ja on muutenkin tosi nahkean oloinen.
Tänään säädettiin kulmat jotka oli kohdallaan ja vaihdettiin tarpeettomasti ohjauksen vaimennin.
Forumia selaillessani asiaa oli paljon puitu mutta loppu tulokset asian korjaamiseksi jäi kuitenkin auki.
Joten: Onko joku onnistunut korjaamaan moisen vian ja kuinka?
Onko erityisesti joku sellainen nivel joka ruostuu kiinni ja näin tahmoo ohjausta? Entäs joku ohjausakselin läpivienti? Simpukan säätö? Apusimpukka?
Auto oli muuten seissut autoliikkeen pihalla viimetalven.
Kun saisi jotain vihiä asiasta niin ei tarvitseisi ruveta vaihdattamaan osaa arviolta kun noita niveliä on niin pirun monta.
Toivottavasti tämä on vika eikä ominaisuus.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Pe 16.07.2004 16:15
- Paikkakunta: Kainuunmeren ympäristö
Lukasepa tuosta mitä muut ovat olleet mieltä "viasta".
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... sun+ohjaus
Meikäläiseltä ainakin jyrkkä "ei" tempoileville etuveto-ohjauksille...
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... sun+ohjaus
Meikäläiseltä ainakin jyrkkä "ei" tempoileville etuveto-ohjauksille...

W124 230E -91
Täällä sama ongelma, kaikki hilut ja vitkuttimet on nyt suunnilleen vaihettu alustaan ja ohjaus on levoton. Kyseessä W124 200d -88 (eka mersu), ajellessa olen havainnut ohjaustehostimen jotenkin "yliherkkyyden" kun rattia pitää paikoillaan oikein rautaisella otteella niin se tuntuisi ojautuvan suoraan, mutta jos pitää vähänkin korjailla niin auto on kuin rasvamakkara lautasella. Jos joku on syventyny tehostimen sisimpään tai sen vuotoihin jotka voi vaikuttaa ohjauksen toimintaan ja näin ajettavuuteen, niin vois vähän auttaa tämmöstä keltanokkaa mersuilijaa.
buslia
Onkos noi takapään puslat tarkastettu/vaihdettu, nekin saattais tollaista
oireilua tehdä..
[quote="sakarione"]Täällä sama ongelma, kaikki hilut ja vitkuttimet on nyt suunnilleen vaihettu alustaan ja ohjaus on levoton. quote]
oireilua tehdä..
[quote="sakarione"]Täällä sama ongelma, kaikki hilut ja vitkuttimet on nyt suunnilleen vaihettu alustaan ja ohjaus on levoton. quote]
Ex monta W-kirjainta.
Minun veikkaus on alapallonivelet. Minulla oli sellaista vikaa, että suorallakin tiellä tempoi aina jonnekin suuntaan vaikka ratista piti kiinni kuinka lujasti tahansa. Kulku oli todella levotonta ja vaivalloisen tuntuista. Toisen puolen alapallo oli täysin paskana. Nyt kulkee suoraan kuin juna ja yhden sormen ote riittää. Tahmeus ja palauttamattomuus ovat Mersun ohjauksen ominaisuuksia, mutta maantiellä auton pitää kulkea vaivatta suoraan, kelillä kuin kelillä.
1991 420 SE
Kannatetaan , aika yleinen vika mersuissa tuo alapallojen jumitus.Wikke kirjoitti:Minun veikkaus on alapallonivelet. Minulla oli sellaista vikaa, että suorallakin tiellä tempoi aina jonnekin suuntaan vaikka ratista piti kiinni kuinka lujasti tahansa. Kulku oli todella levotonta ja vaivalloisen tuntuista. Toisen puolen alapallo oli täysin paskana. Nyt kulkee suoraan kuin juna ja yhden sormen ote riittää. Tahmeus ja palauttamattomuus ovat Mersun ohjauksen ominaisuuksia, mutta maantiellä auton pitää kulkea vaivatta suoraan, kelillä kuin kelillä.
Kokellaan vaihtaa seuraavaksi ne alapallot.
Takaakselistosta eikä muualtakaan löytynyt minkäänlaista väljää eikä autosta kuulu minkäänlaista ylimääräistä ääntä eikä kolahdusta.
Uskoisin että simpukkaakaan ei ole menty säätelemään.
Uskon vankasti myös siihen että kilometrit pitää paikkansa.
Oireista vielä sen verran että ohjauksen oikaisu toimii kun rattia käännetään paljon mutta kun tullaan keskialueelle liike pysähtyy ja ratti jää vinoon.Muutenkin ohjaus on keskialueella tosi tahmea ja tiestä ja sen pinnasta ei tule minkäänlaista tietoa rattiin.
On tosi ilkeä auto ajaa kun tosiaan pitää ohjata kokoajan.
Kyllähän 124 sarjassa(oma auto) kun ratista päästää irti mennään suoraan.
Entisessä carinassa oli joskus saman tyylinen ohjaus ja vika löytyi ohjaus akselin jäpivientikumista joka oli pakkautunur akselin ympärille ja ahdisti ohjausta.Mites 180 tämä mahdollisuus?
Mutta varataan aika pajalle ja tutkitaan ja toivottavasti "vika" löytyy tai muuten kuulema joutuu käymään autokaupoilla.
Takaakselistosta eikä muualtakaan löytynyt minkäänlaista väljää eikä autosta kuulu minkäänlaista ylimääräistä ääntä eikä kolahdusta.
Uskoisin että simpukkaakaan ei ole menty säätelemään.
Uskon vankasti myös siihen että kilometrit pitää paikkansa.
Oireista vielä sen verran että ohjauksen oikaisu toimii kun rattia käännetään paljon mutta kun tullaan keskialueelle liike pysähtyy ja ratti jää vinoon.Muutenkin ohjaus on keskialueella tosi tahmea ja tiestä ja sen pinnasta ei tule minkäänlaista tietoa rattiin.
On tosi ilkeä auto ajaa kun tosiaan pitää ohjata kokoajan.
Kyllähän 124 sarjassa(oma auto) kun ratista päästää irti mennään suoraan.
Entisessä carinassa oli joskus saman tyylinen ohjaus ja vika löytyi ohjaus akselin jäpivientikumista joka oli pakkautunur akselin ympärille ja ahdisti ohjausta.Mites 180 tämä mahdollisuus?
Mutta varataan aika pajalle ja tutkitaan ja toivottavasti "vika" löytyy tai muuten kuulema joutuu käymään autokaupoilla.

Mulla ainakin se ohjausakselin läpivientikumi on kauniisti haljennut eikä kiertynyt minnekään. Pitäisi vaihtaa kun jaksaisi. Ohjauksen palautus on omassa C180:ssa semmonen, että reunoilta palauttaa ja sitten loppu vajaa varttikierros pitää kääntää käsin eli ohjata auto menemään suoraan. Sen jälkeen ei pidä turhaan yrittää ohjata ja korjata korin joka heilahdusta tai muuten menosta tulee mutkittelua.
Ja jos vaikka tuntuu tiviltä, niin kumin läpi voi silti varulta painaa injektioruiskulla öljyä voiteeksi..ruiskua helppo työnnellä muihinki kumienTimo J kirjoitti:Kannatetaan , aika yleinen vika mersuissa tuo alapallojen jumitus.Wikke kirjoitti:Minun veikkaus on alapallonivelet. Minulla oli sellaista vikaa, että suorallakin tiellä tempoi aina jonnekin suuntaan vaikka ratista piti kiinni kuinka lujasti tahansa. Kulku oli todella levotonta ja vaivalloisen tuntuista. Toisen puolen alapallo oli täysin paskana. Nyt kulkee suoraan kuin juna ja yhden sormen ote riittää. Tahmeus ja palauttamattomuus ovat Mersun ohjauksen ominaisuuksia, mutta maantiellä auton pitää kulkea vaivatta suoraan, kelillä kuin kelillä.
väleihin, narinatki vähenee ainaski joksikin aikaa.
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
Kannatetaan , aika yleinen vika mersuissa tuo alapallojen jumitus.[/quote]
Paljon vaikuttaa kun alapallo on jäykkä,ihan kuin eri auto,aikani ihmettelin
minäkin ohjausta,uusi alapallero ja nyt kulkee suoraan.
Voihan sinne yrittää jotain suihkuttaa,mutta eipä ne kalliitakaan ole.
Paljon vaikuttaa kun alapallo on jäykkä,ihan kuin eri auto,aikani ihmettelin
minäkin ohjausta,uusi alapallero ja nyt kulkee suoraan.
Voihan sinne yrittää jotain suihkuttaa,mutta eipä ne kalliitakaan ole.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Re: buslia
Tosiaan tuota kulmien säätöraporttia ko kattelin niin näyttihän siellä olevan takapään campperit -1aste32min. elikkä renkaitten yläpuolet sisäänpäin. Silloinhan siellä takana jotaki on horona. Täytyy ottaa takapää käsittelyyn. etupäähän olen vaihtanu kaikki nivelet jopa ohjausiskarinkin, jouset on kans uuet eessä ja takana. Mutta tuo ohjaustehostimen toiminta kiinnostaa, ja juuri siksi että miksi se on niin yliherkkä ohjauspyörän pieneenkin liikkeeseen.MikaVeee kirjoitti:Onkos noi takapään puslat tarkastettu/vaihdettu, nekin saattais tollaista
oireilua tehdä..
sakarione kirjoitti:Täällä sama ongelma, kaikki hilut ja vitkuttimet on nyt suunnilleen vaihettu alustaan ja ohjaus on levoton. quote]