Minulla on lämmöt noin 80 astetta. Tuntuu että lämpöä ei riittäisi riittävästi sisätiloihin. Tämä varmaan on normaali tilanne kun auto käy tyhjäkäyntiä niin lämmityslaite alkaa puhaltamaan kylmää. Pitäisikö vaihtaa termostaattia ?

Mitä tarkoittaa nuo kulkuset ?RH kirjoitti:Meitin diisseli käy noin 80-85 asteessa eli ihan normaalisti. Lämpöä piisaa niin, että pienemmälle saa säätörullia pyöritellä.
Toimiikohan sulla lämppärin vermeet kaikki ihan ok? Edellisessä 200D:ssäni oli "kulkusten", tai millä nimellä niitä nyt halutaan kutsuakin, kanssa ongelmia ja autossa tahtoi paleltaa kylmällä, vaikka käyntilämpö oli ihan ok.
Nyt hokasin !miksei kirjoitti:Kulkuset eli ne magneettiventtiilit jotka säätelevät nesteen kiertoa lämmityslaitteen kennolle. Omassani akun vieressä sellainen paketti. Kooltaan apaut kolme cm halkaisijat ja kaksi vierekkäin. Sisälämmöt voivat heitellä monestakin syystä. Kiertovesipumppu jos lakkaa pyörimästä, kulkuset jumittaa, tinaukset lämmönsäätöpaneelin takaa hapertuneet, sisäanturi ei toimi. Hakua päälle ja sieltä löytyy aikas hyviä vinkkejä.
Se letku joka menee sinne termostaatti kotelon kylkeen laturin viereen on lämppärin paluu putki. Se on tietenkin viileämpi kuin menoletku.jartuo kirjoitti:Sama vika Rahikaisella, ei tunnu lämmintä riittävän pakkasilla vaikka koneen lämpötila on normaali.
Kokeilin sitä putkea joka lähtee termostaattin kannesta niin se on ihan hailukan lämmin. Vesi ei kierrä tarpeeksi lämppärin kautta.
Voiko niitä kulkusia ottaa auki ja putsata mahdollisesta kattilankivestä?
Esittäisin saman kysymyksenRH kirjoitti:Meitin diisseli käy noin 80-85 asteessa eli ihan normaalisti. Lämpöä piisaa niin, että pienemmälle saa säätörullia pyöritellä.
Toimiikohan sulla lämppärin vermeet kaikki ihan ok?
Ei tahdo oma vesipumppu jaksaa pumpata (tyhjäkäynnillä ainakaan) vettä kennolle asti.jartuo kirjoitti:Eikö kiertovesipumppu ole laitettu jälkeenpäin taxi malleihin?
Pitäisihän koneen oman vesipumpun teho riittää kierrättämään vettä lämppärille, eikös?
Jos kiertoveripumpusta on mennyt hiilet niin eikö sen siipien silti pitäisi pyöriä vapaana? saako siitä hiilet pois niin ettei vesiä tarvitse valuttaa ensin pois?
Löytyyköhän täältä jostain hajotuskuvia pumpusta?
Ei ole vaimoväki vielä uskonut, ettei niihin tarvihe koskea, jos ei ole omat mieltymykset auton sisälämmön suhteen muuttuneet.jpk kirjoitti:Esittäisin saman kysymyksenRH kirjoitti:Meitin diisseli käy noin 80-85 asteessa eli ihan normaalisti. Lämpöä piisaa niin, että pienemmälle saa säätörullia pyöritellä.
Toimiikohan sulla lämppärin vermeet kaikki ihan ok?Miksi rullia pitää pyöritellä lainkaan,samassa asennossa kesät talvet,noin suurin piirtein. Kesällä tulee kylmää ja talvella kuumaa. Ellei tosiaankaan tule kuumaa kylmässä autossa vaikkei olisi "täysilläkään",silloin jotain hämminkiä. Täysin kuumaa tulee vaikka olisi suht pienelläkin lämmöllä nuo rullat,kunnes asetettu sisälämpötila on saavutettu.
Tutut on vinkeetRH kirjoitti:Ei ole vaimoväki vielä uskonut, ettei niihin tarvihe koskea, jos ei ole omat mieltymykset auton sisälämmön suhteen muuttuneet.jpk kirjoitti:Esittäisin saman kysymyksenRH kirjoitti:Meitin diisseli käy noin 80-85 asteessa eli ihan normaalisti. Lämpöä piisaa niin, että pienemmälle saa säätörullia pyöritellä.
Toimiikohan sulla lämppärin vermeet kaikki ihan ok?Miksi rullia pitää pyöritellä lainkaan,samassa asennossa kesät talvet,noin suurin piirtein. Kesällä tulee kylmää ja talvella kuumaa. Ellei tosiaankaan tule kuumaa kylmässä autossa vaikkei olisi "täysilläkään",silloin jotain hämminkiä. Täysin kuumaa tulee vaikka olisi suht pienelläkin lämmöllä nuo rullat,kunnes asetettu sisälämpötila on saavutettu.