W115 -73 värkkäystä

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
^Club
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 289
Liittynyt: To 20.01.2005 22:46
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja ^Club »

Ei näy vieläkään :o ... Kokeiles laittaa kuvat jonnekkin muualle?!
Kesäauto: Mercedes Benz w123 300DA -77
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97

Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
Avatar
ässäturbo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Pe 22.07.2005 08:37
Paikkakunta: alastaro
Viesti:

Antakaa anteeksi maalaisuuteni

Viesti Kirjoittaja ässäturbo »

En ollut vaivautunut laittamaan niitä kuvia julkisiksi :oops: Niin nyt ne pitäisi näkyä niistä vanhoista linkeistä.
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 982
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Pystäri näytti hyvältä viime yönä, kun siitä ohi menin. Kämpässä oli valot pimeänä, joten en viitsinyt soitella. Onko tuo väri täysin musta vai oikein tumma vihreä? Keulan ilme jäi vielä näkemättä, kun näin vain perän.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Metallinhohtotummanharmaa tuo väri on, mutta kyllä se pimeässä aika mustalta näyttää.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3444
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Ratti on kyllä komia :D :!: Mie en yleensäkään ymmärrä ihmisiä, jotka vaitaa Mersuihin jotain pienempiä ralliratteja ynnä muita :?: Noh, makuasioita... Yleisestikin pitää kyllä nostaa hattua kaikille, jotka jaksaa ropailla noitten pari miljoonaa ajettujen vanhojentaksien kimpussa ja pitää niitä käyttöautoina, vaikka taatusti suurin osa kansasta pitää moista touhua täysin järjettömänä. Vähän niin kuin tuota miunkin 200D- rojektiakin. (Eli hatunnosto itselleni :wink: )
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
jamppav
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: Pe 02.04.2004 21:16
Paikkakunta: merijärvi

Re: Koitetaas uudestaan noita kuvia

Viesti Kirjoittaja jamppav »

ässäturbo kirjoitti:http://kuvablogi.com/nayta/prev/img4109.jpg http://kuvablogi.com/nayta/prev/img4108.jpg http://kuvablogi.com/nayta/prev/img4110.jpg http://kuvablogi.com/nayta/prev/img4116.jpg Ovat kyllä laadultaan todella surkeita, pitäisi päästä skannaamaan johonkin nuo valokuvat. Toivottavasti nyt näkyvät.

linkkiäen saa mutta katoppa tähti-klubin galleriasta bongauksista ensinmäinen.
ex: w124 250d -88
tällä hetkellä voorti (mutta ei siitä sen enempää)
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Eipä oo tullu paljo kirjoteltua tänne ny...keväällä laittelin tuommoset vanteet ja renkaat alle:
Kuva

Kuva

Vanteet on 16*9 tuumaset, rattaat takana 255/50 ja eesä 225/55. Piti rälläköidä kaaret veks ku ei muuten mahtunu, täytyy täsä joskus tehä kunnon kaaret sitte että mahtuu.

Lauantaina posahti kone vähä odotetustikin jo, jotain tais tulla öljypohjasta jotain läpi ku öljyä lirras, ei kiinnostanu sen tarkemmin analysoida. Auto saa nyt seisoa jonku aikaa niin saapa rauhasa rakennella siihen uuden tekniikan.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 982
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Antti M. kirjoitti:Lauantaina posahti kone vähä odotetustikin jo, jotain tais tulla öljypohjasta jotain läpi ku öljyä lirras, ei kiinnostanu sen tarkemmin analysoida. Auto saa nyt seisoa jonku aikaa niin saapa rauhasa rakennella siihen uuden tekniikan.
Mikä oli suurin syy koneen antautumiseen? Laitoitko lisää ähkyä koneeseen vai mikä sille tuli? No sullahan on se kestävämpi kone tulossa niin on ainakin hyvä syy vaihtaa pata, kun entisellä ei enää laite liiku :D
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

Tälleen kaukaa katottuina noi vanteet näyttää samoilta kun mun pystärissä on alla (ja toinen sarja pinona auton vieressä). Caribic cup? Tuota kaarien rälläköintiä ihmettelin....no jos sulla on tulossa jotain esim. waxenberger kaaria muistuttavaa, niin laita ihmeessä tarinaa kuinka toteutit ne.

BTW: Suomesta löytyy jo useampi W108/9 mersu waxenberger-pullistuksilla...
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Kai tuo kone otti itteensä vähä viime kesänä ku pari kertaa tuli vauhdissa öljyt pihalle ku öljynputsarille menevä letku posahti irti, tuskin tuo turbosysteemeistä johtui.

Samat vanteet pitäs olla ku pystyvalollaki, mulla taitaa vaan olla hieman leveämmät ja korkeammat kumit ja ehkä :?: jouset matalammat niin joutu käyttää rälläkkää. Semmosia waxenberger tyylisiä kaaria mää suunnittelin. Aattelin vaan ostaa neljä 123sen takakaarta aihioksi ja ottaa niitä sopivasti ulos.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 982
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Antti M. kirjoitti:Kai tuo kone otti itteensä vähä viime kesänä ku pari kertaa tuli vauhdissa öljyt pihalle ku öljynputsarille menevä letku posahti irti, tuskin tuo turbosysteemeistä johtui.
Hydrauliikkaletkut olisivat varmat tuollaisessa paikassa. Voihan nekin poksahtaa, mutta ei kyllä pitäisi ihan helpolla, kun on kunnon liittimet.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Mulla oli klemmareilla se letku ja liittimessä oli turhan pyöreät ne olakkeet nii ei lemmareilla pitäny. Mää sitte prässäytin sen liittimen niin alko pysyä. Uudelle koneelle teen sitte vähä erilain nuo systeemit, putkea suurin osa matkasta ja pikkupätkät letkua...
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Minkäslainen mylly sulle tulee?Oikeenko oma turbo kone?
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

Mun tartteis vähän kaivella omaa kuva-arkistoani ja etsiä sulle muutama lähikuva levikkeistä, jotka eräällä puolitutulla mersuharrastajalla on w108:ssa. Ne on tehny pellistä joku peräpohjolan kyläseppä ja on onnistunut työssään aika mainiosti...

Mulla on kauttaaltaan 215/55 kumit, ja taakse olisi tarkoitus sovittaa ainakin 235 leveät kumit ens talven aikana. Autojemme korkeus on varsin sama, edessä mulla on etupalkin alla karvan alle laillisen määrän, ja taakse ei mahdu perän alle 120mm korkea tunkki. Eteen olen teettänyt madallusjouset ja takana on tuhansien kilometrin madaltamat jouset.

Mun projekti on jääny aika pahasti vaiheeseen kun piti Länsirannikolle työn perässä muuttaa, ja uuden tallin sisusteluun kuluu ihan tolkuttomasti aikaa, mutta kun saa noi seinän maalaushommat, ja hyllyjen&pöytien asentelut päätökseen niin sitten alkaa taas syntyä...
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Alkuperäsestä turbokoneesta rakentelen kireämmän version "sopivilla" :D osilla.

Joo, renkaistapa tuo kaari homma taitaa johtua, vähä harmittaa nuo takarenkaat, ois voinu laittaa 275set, ois varmaan menny vielä ilman pyöränkotelo muutoksia.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Tempasin kannen irti hajonneesta moottorista ja tämmönen pikkuvika sieltä löyty:

Kuva


Uutta tekniikkaa oon täsä rakennellu, vielä on paljo tekemistä ku tulee niin monenlaisia muutoksia, mutta toiveita elättelen, että pääsis ennen lumentuloa testaan kuin se vetää. Sen verran sanottakoon tekniikasta, että koneeseen porttasin kannen ja nokka on muokattavana. Laatikoksi tulee automaatti ja peräksi bemarin 2,65 välitteinen lukkoperä. Kirjottelen sitte tarkemmin tuonne turbopuolelle jahka tuon joskus saa valmiiksi.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Onkos tuossa käyny se klassinen tapaturma jälkiturbotetulle että mäntä on leikannut yläpäästään kiinni ja jääny sinne kun veivi on mennyt alas?
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Eipä se kiinni leikannu, hajos vaan. Mitään en alakerrasta pois oo ottanu, että mäntä lienee jossain öljypohjassa murusina. Kyllähän tuo pari kuukautta kolisi ennen hajoamista, että oisko männäntapin seutuvilla tullu väljää joka lopen johti hajoamiseen.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Heh, mäntäressukka on ollut väsynyt ja lähtenyt lepäämään :D :P

Teikkö turpokonneeseen täysrempan? Hommasitko uusia mäntiä mistään ?

-Risto
Viimeksi muokannut Malm, La 14.07.2007 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Kevyt remppa vaan turbokoneeseen:männänrenkaat, hoonaus, ketjut tiivisteet ym. pikkusälää ja kanteen laitoin uudet imuventtiilinohjarit ku käytin irti porttauksen ajaksi, muutaman käytetyn venttiilin vaihdoin ja venttiilijousen alle tulevat "laakerit" kattelin kans parhaat käytetyt mitä multa löyty. Venttiilinjouset on uudet ja vähä prikkaa väliin :wink: . Kaikenkaikkiaan turbokone oli suht hyväkuntosen olonen, joskus on männänrengas katkennu tms. ku on kannessa vitossylinterissä jälkiä.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Vastaa Viestiin