![Surprised :o](./images/smilies/icon_e_surprised.gif)
W115 -73 värkkäystä
Antakaa anteeksi maalaisuuteni
En ollut vaivautunut laittamaan niitä kuvia julkisiksi
Niin nyt ne pitäisi näkyä niistä vanhoista linkeistä.
![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Täsä nyt vähä paremmassa valaistuksessa otettuja kuvia muutama:
http://i2.photobucket.com/albums/y24/Wa ... a115/e.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y24/Wa ... 115/es.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y24/Wa ... a115/s.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y24/Wa ... 115/ts.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y24/Wa ... 115/s1.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y24/Wa ... 115/s2.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y24/Wa ... a115/e.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y24/Wa ... 115/es.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y24/Wa ... a115/s.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y24/Wa ... 115/ts.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y24/Wa ... 115/s1.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y24/Wa ... 115/s2.jpg
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Ratti on kyllä komia
Mie en yleensäkään ymmärrä ihmisiä, jotka vaitaa Mersuihin jotain pienempiä ralliratteja ynnä muita
Noh, makuasioita... Yleisestikin pitää kyllä nostaa hattua kaikille, jotka jaksaa ropailla noitten pari miljoonaa ajettujen vanhojentaksien kimpussa ja pitää niitä käyttöautoina, vaikka taatusti suurin osa kansasta pitää moista touhua täysin järjettömänä. Vähän niin kuin tuota miunkin 200D- rojektiakin. (Eli hatunnosto itselleni
)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: Koitetaas uudestaan noita kuvia
ässäturbo kirjoitti:http://kuvablogi.com/nayta/prev/img4109.jpg http://kuvablogi.com/nayta/prev/img4108.jpg http://kuvablogi.com/nayta/prev/img4110.jpg http://kuvablogi.com/nayta/prev/img4116.jpg Ovat kyllä laadultaan todella surkeita, pitäisi päästä skannaamaan johonkin nuo valokuvat. Toivottavasti nyt näkyvät.
linkkiäen saa mutta katoppa tähti-klubin galleriasta bongauksista ensinmäinen.
ex: w124 250d -88
tällä hetkellä voorti (mutta ei siitä sen enempää)
tällä hetkellä voorti (mutta ei siitä sen enempää)
Eipä oo tullu paljo kirjoteltua tänne ny...keväällä laittelin tuommoset vanteet ja renkaat alle:
![Kuva](http://i2.photobucket.com/albums/y24/Wahva115/W115/harmaa115/Vanteet.jpg)
![Kuva](http://i2.photobucket.com/albums/y24/Wahva115/W115/harmaa115/Rattaat.jpg)
Vanteet on 16*9 tuumaset, rattaat takana 255/50 ja eesä 225/55. Piti rälläköidä kaaret veks ku ei muuten mahtunu, täytyy täsä joskus tehä kunnon kaaret sitte että mahtuu.
Lauantaina posahti kone vähä odotetustikin jo, jotain tais tulla öljypohjasta jotain läpi ku öljyä lirras, ei kiinnostanu sen tarkemmin analysoida. Auto saa nyt seisoa jonku aikaa niin saapa rauhasa rakennella siihen uuden tekniikan.
![Kuva](http://i2.photobucket.com/albums/y24/Wahva115/W115/harmaa115/Vanteet.jpg)
![Kuva](http://i2.photobucket.com/albums/y24/Wahva115/W115/harmaa115/Rattaat.jpg)
Vanteet on 16*9 tuumaset, rattaat takana 255/50 ja eesä 225/55. Piti rälläköidä kaaret veks ku ei muuten mahtunu, täytyy täsä joskus tehä kunnon kaaret sitte että mahtuu.
Lauantaina posahti kone vähä odotetustikin jo, jotain tais tulla öljypohjasta jotain läpi ku öljyä lirras, ei kiinnostanu sen tarkemmin analysoida. Auto saa nyt seisoa jonku aikaa niin saapa rauhasa rakennella siihen uuden tekniikan.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Mikä oli suurin syy koneen antautumiseen? Laitoitko lisää ähkyä koneeseen vai mikä sille tuli? No sullahan on se kestävämpi kone tulossa niin on ainakin hyvä syy vaihtaa pata, kun entisellä ei enää laite liikuAntti M. kirjoitti:Lauantaina posahti kone vähä odotetustikin jo, jotain tais tulla öljypohjasta jotain läpi ku öljyä lirras, ei kiinnostanu sen tarkemmin analysoida. Auto saa nyt seisoa jonku aikaa niin saapa rauhasa rakennella siihen uuden tekniikan.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
- pystyvalo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 348
- Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
- Paikkakunta: vaasa/espoo
- Viesti:
Tälleen kaukaa katottuina noi vanteet näyttää samoilta kun mun pystärissä on alla (ja toinen sarja pinona auton vieressä). Caribic cup? Tuota kaarien rälläköintiä ihmettelin....no jos sulla on tulossa jotain esim. waxenberger kaaria muistuttavaa, niin laita ihmeessä tarinaa kuinka toteutit ne.
BTW: Suomesta löytyy jo useampi W108/9 mersu waxenberger-pullistuksilla...
BTW: Suomesta löytyy jo useampi W108/9 mersu waxenberger-pullistuksilla...
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Kai tuo kone otti itteensä vähä viime kesänä ku pari kertaa tuli vauhdissa öljyt pihalle ku öljynputsarille menevä letku posahti irti, tuskin tuo turbosysteemeistä johtui.
Samat vanteet pitäs olla ku pystyvalollaki, mulla taitaa vaan olla hieman leveämmät ja korkeammat kumit ja ehkä
jouset matalammat niin joutu käyttää rälläkkää. Semmosia waxenberger tyylisiä kaaria mää suunnittelin. Aattelin vaan ostaa neljä 123sen takakaarta aihioksi ja ottaa niitä sopivasti ulos.
Samat vanteet pitäs olla ku pystyvalollaki, mulla taitaa vaan olla hieman leveämmät ja korkeammat kumit ja ehkä
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Hydrauliikkaletkut olisivat varmat tuollaisessa paikassa. Voihan nekin poksahtaa, mutta ei kyllä pitäisi ihan helpolla, kun on kunnon liittimet.Antti M. kirjoitti:Kai tuo kone otti itteensä vähä viime kesänä ku pari kertaa tuli vauhdissa öljyt pihalle ku öljynputsarille menevä letku posahti irti, tuskin tuo turbosysteemeistä johtui.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Mulla oli klemmareilla se letku ja liittimessä oli turhan pyöreät ne olakkeet nii ei lemmareilla pitäny. Mää sitte prässäytin sen liittimen niin alko pysyä. Uudelle koneelle teen sitte vähä erilain nuo systeemit, putkea suurin osa matkasta ja pikkupätkät letkua...
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
- pystyvalo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 348
- Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
- Paikkakunta: vaasa/espoo
- Viesti:
Mun tartteis vähän kaivella omaa kuva-arkistoani ja etsiä sulle muutama lähikuva levikkeistä, jotka eräällä puolitutulla mersuharrastajalla on w108:ssa. Ne on tehny pellistä joku peräpohjolan kyläseppä ja on onnistunut työssään aika mainiosti...
Mulla on kauttaaltaan 215/55 kumit, ja taakse olisi tarkoitus sovittaa ainakin 235 leveät kumit ens talven aikana. Autojemme korkeus on varsin sama, edessä mulla on etupalkin alla karvan alle laillisen määrän, ja taakse ei mahdu perän alle 120mm korkea tunkki. Eteen olen teettänyt madallusjouset ja takana on tuhansien kilometrin madaltamat jouset.
Mun projekti on jääny aika pahasti vaiheeseen kun piti Länsirannikolle työn perässä muuttaa, ja uuden tallin sisusteluun kuluu ihan tolkuttomasti aikaa, mutta kun saa noi seinän maalaushommat, ja hyllyjen&pöytien asentelut päätökseen niin sitten alkaa taas syntyä...
Mulla on kauttaaltaan 215/55 kumit, ja taakse olisi tarkoitus sovittaa ainakin 235 leveät kumit ens talven aikana. Autojemme korkeus on varsin sama, edessä mulla on etupalkin alla karvan alle laillisen määrän, ja taakse ei mahdu perän alle 120mm korkea tunkki. Eteen olen teettänyt madallusjouset ja takana on tuhansien kilometrin madaltamat jouset.
Mun projekti on jääny aika pahasti vaiheeseen kun piti Länsirannikolle työn perässä muuttaa, ja uuden tallin sisusteluun kuluu ihan tolkuttomasti aikaa, mutta kun saa noi seinän maalaushommat, ja hyllyjen&pöytien asentelut päätökseen niin sitten alkaa taas syntyä...
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Tempasin kannen irti hajonneesta moottorista ja tämmönen pikkuvika sieltä löyty:
![Kuva](http://i2.photobucket.com/albums/y24/Wahva115/DSC02079.jpg)
Uutta tekniikkaa oon täsä rakennellu, vielä on paljo tekemistä ku tulee niin monenlaisia muutoksia, mutta toiveita elättelen, että pääsis ennen lumentuloa testaan kuin se vetää. Sen verran sanottakoon tekniikasta, että koneeseen porttasin kannen ja nokka on muokattavana. Laatikoksi tulee automaatti ja peräksi bemarin 2,65 välitteinen lukkoperä. Kirjottelen sitte tarkemmin tuonne turbopuolelle jahka tuon joskus saa valmiiksi.
![Kuva](http://i2.photobucket.com/albums/y24/Wahva115/DSC02079.jpg)
Uutta tekniikkaa oon täsä rakennellu, vielä on paljo tekemistä ku tulee niin monenlaisia muutoksia, mutta toiveita elättelen, että pääsis ennen lumentuloa testaan kuin se vetää. Sen verran sanottakoon tekniikasta, että koneeseen porttasin kannen ja nokka on muokattavana. Laatikoksi tulee automaatti ja peräksi bemarin 2,65 välitteinen lukkoperä. Kirjottelen sitte tarkemmin tuonne turbopuolelle jahka tuon joskus saa valmiiksi.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Heh, mäntäressukka on ollut väsynyt ja lähtenyt lepäämään
Teikkö turpokonneeseen täysrempan? Hommasitko uusia mäntiä mistään ?
-Risto
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Teikkö turpokonneeseen täysrempan? Hommasitko uusia mäntiä mistään ?
-Risto
Viimeksi muokannut Malm, La 14.07.2007 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Kevyt remppa vaan turbokoneeseen:männänrenkaat, hoonaus, ketjut tiivisteet ym. pikkusälää ja kanteen laitoin uudet imuventtiilinohjarit ku käytin irti porttauksen ajaksi, muutaman käytetyn venttiilin vaihdoin ja venttiilijousen alle tulevat "laakerit" kattelin kans parhaat käytetyt mitä multa löyty. Venttiilinjouset on uudet ja vähä prikkaa väliin
. Kaikenkaikkiaan turbokone oli suht hyväkuntosen olonen, joskus on männänrengas katkennu tms. ku on kannessa vitossylinterissä jälkiä.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-