Bensa-auton dieselöinti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Pasi_K
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: To 28.10.2004 12:33
Paikkakunta: Tyrnävä

Bensa-auton dieselöinti

Viesti Kirjoittaja Pasi_K »

Tällainen tuli mieleen enkä haulla löytänyt tyhjentävää vastausta.

Kuvitellaan että minulla olisi mersu vaikkapa w201 2.6 ja haluan laittaa siihen 3.0DT koneen, mitä kaikkea muuta tarkalleen pitää vaihtaa? Tankki, virtalukko jne.?
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

voi olla vähän hankalaa tuon kolmelitrasen kanssa kun sataysikymppiä ei ole sillä koneella myyty. helpompaa olisi varmaan 2,5d tai 2,5 td koneen kanssa kun niitä on niissä ollutkin, mutta joku taisi kaupata tuollaista myydään osia osastossa eli vilkases http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=31913 ja lähetä myyjälle vaikka yv:tä
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2679
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

kuitsi kirjoitti:voi olla vähän hankalaa tuon kolmelitrasen kanssa kun sataysikymppiä ei ole sillä koneella myyty. helpompaa olisi varmaan 2,5d tai 2,5 td koneen kanssa kun niitä on niissä ollutkin, mutta joku taisi kaupata tuollaista myydään osia osastossa eli vilkases http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=31913 ja lähetä myyjälle vaikka yv:tä
Siinä esimerkin 2.6E:ssä on samat jarrut kuin 2.3 16V (185hp):ssa ja 124:ssä on 3 litraisessa kanssa samat jarrut 3.0 litraiseen bensaan saakka paitsi 3.0E 24V.

Eiköhän jarrujen osalta käy 3.0 tiisseli kun pysytään tehoissa jotka on noiden tehdasmallien tehojen alapuolella (tai korkeintaan +20%) . Voimansiirto sitten voi olla ongelma jos on turbo kuvassa mukana ja pumppu säädelty...... 2.6Essä taisi olla 166hp ja 228Nm? 2.3 16V => 1.2x185hp =222hp noilla jarruilla sais olla..... Toki AKE on paikka josta asia selviää ja voi ottaa ihan mustaa valkoiselle. Päästöasiatkin kannattaa selvittää. Mitenköhän paksu vakaajan tanko lienee 2.6E:ssä ja 2.3 16V ssä?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

Kysypä ensin katsastuskonttorilta tuosta muutoksesta. Jos tuo alkuper. kone vähäpäästöinen, niin uudenkin koneen täytettävä samat ehdot.
Vaihdoin syksyllä 124 300E automaattikoriin 250 D ja katsastuksen kanssa ei ollut ongelmia. Muita muutokshommia ja pikkupropleemeita sitten kyllä riittikin. Voin tuosta tekniikan muutosta vastata pitemmästikin, kunhan ensin soittelet konttorille ja ilmoitat heidän mielipiteensä muutoksesta.

Asko
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Vastaa Viestiin