Tällainen tuli mieleen enkä haulla löytänyt tyhjentävää vastausta.
Kuvitellaan että minulla olisi mersu vaikkapa w201 2.6 ja haluan laittaa siihen 3.0DT koneen, mitä kaikkea muuta tarkalleen pitää vaihtaa? Tankki, virtalukko jne.?
Bensa-auton dieselöinti
voi olla vähän hankalaa tuon kolmelitrasen kanssa kun sataysikymppiä ei ole sillä koneella myyty. helpompaa olisi varmaan 2,5d tai 2,5 td koneen kanssa kun niitä on niissä ollutkin, mutta joku taisi kaupata tuollaista myydään osia osastossa eli vilkases http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=31913 ja lähetä myyjälle vaikka yv:tä
Siinä esimerkin 2.6E:ssä on samat jarrut kuin 2.3 16V (185hp):ssa ja 124:ssä on 3 litraisessa kanssa samat jarrut 3.0 litraiseen bensaan saakka paitsi 3.0E 24V.kuitsi kirjoitti:voi olla vähän hankalaa tuon kolmelitrasen kanssa kun sataysikymppiä ei ole sillä koneella myyty. helpompaa olisi varmaan 2,5d tai 2,5 td koneen kanssa kun niitä on niissä ollutkin, mutta joku taisi kaupata tuollaista myydään osia osastossa eli vilkases http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=31913 ja lähetä myyjälle vaikka yv:tä
Eiköhän jarrujen osalta käy 3.0 tiisseli kun pysytään tehoissa jotka on noiden tehdasmallien tehojen alapuolella (tai korkeintaan +20%) . Voimansiirto sitten voi olla ongelma jos on turbo kuvassa mukana ja pumppu säädelty...... 2.6Essä taisi olla 166hp ja 228Nm? 2.3 16V => 1.2x185hp =222hp noilla jarruilla sais olla..... Toki AKE on paikka josta asia selviää ja voi ottaa ihan mustaa valkoiselle. Päästöasiatkin kannattaa selvittää. Mitenköhän paksu vakaajan tanko lienee 2.6E:ssä ja 2.3 16V ssä?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Kysypä ensin katsastuskonttorilta tuosta muutoksesta. Jos tuo alkuper. kone vähäpäästöinen, niin uudenkin koneen täytettävä samat ehdot.
Vaihdoin syksyllä 124 300E automaattikoriin 250 D ja katsastuksen kanssa ei ollut ongelmia. Muita muutokshommia ja pikkupropleemeita sitten kyllä riittikin. Voin tuosta tekniikan muutosta vastata pitemmästikin, kunhan ensin soittelet konttorille ja ilmoitat heidän mielipiteensä muutoksesta.
Asko
Vaihdoin syksyllä 124 300E automaattikoriin 250 D ja katsastuksen kanssa ei ollut ongelmia. Muita muutokshommia ja pikkupropleemeita sitten kyllä riittikin. Voin tuosta tekniikan muutosta vastata pitemmästikin, kunhan ensin soittelet konttorille ja ilmoitat heidän mielipiteensä muutoksesta.
Asko
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61