MB 190C 2,5 TD autom. ei potki, mistä jatkan

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
ArthurDent
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: La 17.12.2005 13:48
Paikkakunta: Inkoo

MB 190C 2,5 TD autom. ei potki, mistä jatkan

Viesti Kirjoittaja ArthurDent »

Tilanne tällähetkellä:
- vm 89 ajettu 440 000 km
- venttiilin nostimet vaihdettu 1000 km sitten (ei rotise enää)
- suuttimet vaihdettu 200 km sitten.(käy kuin singeri) ja vetää kauniisti pienillä kierroksilla.
- Polttoainesudattimet ja ilmasuodattimet vaihdettu.
- Ahtopaine nousee kauniisti tuonne noin 0,9...1 kun kierrroksia on >2500 RPM

Tehoa vaan ei ole ohituksiin niinkuin ennen, eli koko potku puuttuu. Satunnaisesti "potkii" aina joskus. Eli mennään/ei mennä/mennään. Aika inhottava ajaa varsinkin ohitustilanteissa. Eihän se niin tälläin talvella lumikeleissä haittaa, mutta kun se kesä tulee kohta.
Kyllä oikeassa autossa kartaani on...ja solmu olis kiva

123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Lisärikastuspiiri ei saa ahtopainetta painetta...olisko letku irti
Itse tein ja säästin
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Vedäppä imusarjasta putki syöttöpumpulle suoraan :idea: Ohitat ne tehtaan magneetti venttiilit ja veto löytyy :lol: :lol: :lol:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

eihän se alkuperäinen mangeettiventtiili ole käytössä...
siis se joka katkaisee sytön kun tulee liikaa ahtopainetta...
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
ArthurDent
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: La 17.12.2005 13:48
Paikkakunta: Inkoo

MB 190C 2,5 TD autom. ei potki, mistä jatkan

Viesti Kirjoittaja ArthurDent »

Kaikki on alkuperäisessä kunnossa paitsi jäykemmät jouset jouduin alle laittamaan. Ei tuntunut soveltuvan niilla entisillä suomalaislle metsäteille.
Täytyy tutkia koko pumpun syötön ohjaus pala palalta katsoa ihan mielenkiinnosta mikä vaivaa.
Kyllä oikeassa autossa kartaani on...ja solmu olis kiva

123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska
Avatar
Tore
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Ma 21.03.2005 08:13

Viesti Kirjoittaja Tore »

Mikko K kirjoitti:Vedäppä imusarjasta putki syöttöpumpulle suoraan :idea: Ohitat ne tehtaan magneetti venttiilit ja veto löytyy :lol: :lol: :lol:
Sammaa mieltä. Oli nimittäin omassani totaalisesti tehot hukassa. Ohitin nuo magneettiventtiilit ym ja LÖYTY TEHOT
MB 300 TDT -87 A
Avatar
ArthurDent
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: La 17.12.2005 13:48
Paikkakunta: Inkoo

MB 190C 2,5 TD autom. ei potki, mistä jatkan

Viesti Kirjoittaja ArthurDent »

Kiitos vain helpoista mutta niin yksinkertaisista "korjausehdotuksista"
A miehä kokeilen heti illalla. Kerron sitten kuinka kävi. :D
Kyllä oikeassa autossa kartaani on...ja solmu olis kiva

123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska
Avatar
ArthurDent
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: La 17.12.2005 13:48
Paikkakunta: Inkoo

Kyllä lähtee...............

Viesti Kirjoittaja ArthurDent »

:D

Kiitos vaan neuvosta. Ei ollut "bolsoi remont" ja kädetkin paskaantu juuri sopivasti näin joulun alla. (viallinen oli y30 = Switch over valve, engine over load protection, joka on ihan jumissa. Taijan hommata uuven.

On se vaan ilo taas tenavatähdellä ajella, kun ei jää jalkoihin. Vieläkö sais mustaa savua tulemaan siitä "takasuuttimesta" ihan vaan muitten kiusaks ja tulishan siitä entinen -77 200D kaiholla mieleen, vaan ei savuta yhtään.

Hyvää joulua kaikille.
Kyllä oikeassa autossa kartaani on...ja solmu olis kiva

123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

ohita kokonaan se venttiili....20cm pätkä letkua imusarjasta suoraa pumpulle.. :lol:
Itse tein ja säästin
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

petska kirjoitti:ohita kokonaan se venttiili....20cm pätkä letkua imusarjasta suoraa pumpulle.. :lol:
Juuri noin minullakin on ohitettu turhat venttiilit, mutta samaan hengen vetoon korostan, että kannattaa laittaa ahtopainemittari, ettei käy kuten joillekin kävi venttiiliä ohittaessa. Tuli vahingossa eliminoitua hukkaportti kokonaan, olikin alipaineella ohjattu, joten ecu ei ohjannut porttia alkuunkaan :oops: Tuota ei huomannut mistään muualta kuin ahtopainemittarista, ja olisihan se kone saattanut hajota tuommosen seurauksena.

[Vaikkei tämän topicin tapauksessa moista riskiä olekkaan]
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2309
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

suuttimet

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ....kirjoitit vaihtaneesi suuttimet 200km sitten ....miksi et säädättänyt vanhoja ....halvempaa huomattavasti :D
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Onhan se ahtopainemittari hyvä olla olemassa jos joku hämminki tulee...
Itse tein ja säästin
Vastaa Viestiin