MB 190C 2,5 TD autom. ei potki, mistä jatkan
- ArthurDent
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: La 17.12.2005 13:48
- Paikkakunta: Inkoo
MB 190C 2,5 TD autom. ei potki, mistä jatkan
Tilanne tällähetkellä:
- vm 89 ajettu 440 000 km
- venttiilin nostimet vaihdettu 1000 km sitten (ei rotise enää)
- suuttimet vaihdettu 200 km sitten.(käy kuin singeri) ja vetää kauniisti pienillä kierroksilla.
- Polttoainesudattimet ja ilmasuodattimet vaihdettu.
- Ahtopaine nousee kauniisti tuonne noin 0,9...1 kun kierrroksia on >2500 RPM
Tehoa vaan ei ole ohituksiin niinkuin ennen, eli koko potku puuttuu. Satunnaisesti "potkii" aina joskus. Eli mennään/ei mennä/mennään. Aika inhottava ajaa varsinkin ohitustilanteissa. Eihän se niin tälläin talvella lumikeleissä haittaa, mutta kun se kesä tulee kohta.
- vm 89 ajettu 440 000 km
- venttiilin nostimet vaihdettu 1000 km sitten (ei rotise enää)
- suuttimet vaihdettu 200 km sitten.(käy kuin singeri) ja vetää kauniisti pienillä kierroksilla.
- Polttoainesudattimet ja ilmasuodattimet vaihdettu.
- Ahtopaine nousee kauniisti tuonne noin 0,9...1 kun kierrroksia on >2500 RPM
Tehoa vaan ei ole ohituksiin niinkuin ennen, eli koko potku puuttuu. Satunnaisesti "potkii" aina joskus. Eli mennään/ei mennä/mennään. Aika inhottava ajaa varsinkin ohitustilanteissa. Eihän se niin tälläin talvella lumikeleissä haittaa, mutta kun se kesä tulee kohta.
Kyllä oikeassa autossa kartaani on...ja solmu olis kiva
123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska
123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska
- ArthurDent
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: La 17.12.2005 13:48
- Paikkakunta: Inkoo
MB 190C 2,5 TD autom. ei potki, mistä jatkan
Kaikki on alkuperäisessä kunnossa paitsi jäykemmät jouset jouduin alle laittamaan. Ei tuntunut soveltuvan niilla entisillä suomalaislle metsäteille.
Täytyy tutkia koko pumpun syötön ohjaus pala palalta katsoa ihan mielenkiinnosta mikä vaivaa.
Täytyy tutkia koko pumpun syötön ohjaus pala palalta katsoa ihan mielenkiinnosta mikä vaivaa.
Kyllä oikeassa autossa kartaani on...ja solmu olis kiva
123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska
123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska
- ArthurDent
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: La 17.12.2005 13:48
- Paikkakunta: Inkoo
MB 190C 2,5 TD autom. ei potki, mistä jatkan
Kiitos vain helpoista mutta niin yksinkertaisista "korjausehdotuksista"
A miehä kokeilen heti illalla. Kerron sitten kuinka kävi.
A miehä kokeilen heti illalla. Kerron sitten kuinka kävi.

Kyllä oikeassa autossa kartaani on...ja solmu olis kiva
123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska
123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska
- ArthurDent
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: La 17.12.2005 13:48
- Paikkakunta: Inkoo
Kyllä lähtee...............

Kiitos vaan neuvosta. Ei ollut "bolsoi remont" ja kädetkin paskaantu juuri sopivasti näin joulun alla. (viallinen oli y30 = Switch over valve, engine over load protection, joka on ihan jumissa. Taijan hommata uuven.
On se vaan ilo taas tenavatähdellä ajella, kun ei jää jalkoihin. Vieläkö sais mustaa savua tulemaan siitä "takasuuttimesta" ihan vaan muitten kiusaks ja tulishan siitä entinen -77 200D kaiholla mieleen, vaan ei savuta yhtään.
Hyvää joulua kaikille.
Kyllä oikeassa autossa kartaani on...ja solmu olis kiva
123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska
123 200D -77 (EX), Tenavatähti 201 2,5D Turbo -89 (EX), 124 E300 D -93 (EX), 124 300CE -93 EX
124 E250 TD -94 (vaimon käytössä), 124 300E -92
Yks 108 Viton paska
Juuri noin minullakin on ohitettu turhat venttiilit, mutta samaan hengen vetoon korostan, että kannattaa laittaa ahtopainemittari, ettei käy kuten joillekin kävi venttiiliä ohittaessa. Tuli vahingossa eliminoitua hukkaportti kokonaan, olikin alipaineella ohjattu, joten ecu ei ohjannut porttia alkuunkaanpetska kirjoitti:ohita kokonaan se venttiili....20cm pätkä letkua imusarjasta suoraa pumpulle..

[Vaikkei tämän topicin tapauksessa moista riskiä olekkaan]
Lisää tietoa: www.skg.fi