Onko noiden välillä eroja esim. tehossa, kulutuksessa tai moottorin hyvinvoinnissa?

Tätä olen itsekin epäillyt bensankulutusta seuratessani, että 95:llä hupenee tankki nopeammin, kun 98:lla tuo auto menee normaaliajossa sata kilsaa n. 10 litralla/98E.Mika.T kirjoitti: 95sella ajaessa moottorin teho ei välttämättä ole niin korkea ja kulutus voi olla hieman kovempi.
Mitä siinä Venäjällä tulee käytyä, niin puhuvat, että tarvii ladaan laittaa toinen kansipahvi ja sytyssäätää, niin sitten kulkeeSL500A kirjoitti:
ps. Venäjällä myydään muuten vieläkin peräti 76-oktaanista bensaa. Kai ne Ladat silläkin mennä nakuttavat.
Tämä on mielenkiintoinen asia, johon törmätään aina silloin tällöin..tosin bensanmyyjä vaihtelee hiukan.Pasi H. kirjoitti:Meillä on täällä satakunnassa useita tapauksia, kun autoihin on tullut erilaisia vaurioita. Jokaiselta on kysytty että missä tankkaavat. Järjestään vastauksena tulee ST1. On käyntihäiriötä, nakutuksia, rikkoutuneita katalysaattoreita... En onneksi itse ole ikinä ST1:seltä tankannut.
Hmm. En ole kuullutkaan, vaikka satakunnassa asun. Tähän asti olen 99%:sti tankannut ST1:llä. Ei ongelmia, esim. vuosina 04-05 B-Vectrassa käytin vallan ST1:n 95E:tä, samoin Chevyn Sportsideen samaa bensaa samasta firmasta, molemmat kattikoneisia. Eikä '76 Furykään kyttyrää tykännyt samasta aineesta.Pasi H. kirjoitti:Meillä on täällä satakunnassa useita tapauksia, kun autoihin on tullut erilaisia vaurioita. Jokaiselta on kysytty että missä tankkaavat. Järjestään vastauksena tulee ST1. On käyntihäiriötä, nakutuksia, rikkoutuneita katalysaattoreita... En onneksi itse ole ikinä ST1:seltä tankannut.