Turbon vihellys ja öljyyntyminen
Turbon vihellys ja öljyyntyminen
Moi,
Kauanko veikkaatte elinaikaa turbolleni ? Se viheltää lievästi varsinkin kylmänä ja kompressoripuoli saa mustanpuhuvan öljypeitteen pikkuhiljaa muutaman tuhannen kilometrin välein. Kyseessä C 200CDI (W203) ajettu 90 000 (tai sitten enemmän) Miten omat vastaavat turbonne ääntelevät/öljyävät itseään ?
Hannu
Kauanko veikkaatte elinaikaa turbolleni ? Se viheltää lievästi varsinkin kylmänä ja kompressoripuoli saa mustanpuhuvan öljypeitteen pikkuhiljaa muutaman tuhannen kilometrin välein. Kyseessä C 200CDI (W203) ajettu 90 000 (tai sitten enemmän) Miten omat vastaavat turbonne ääntelevät/öljyävät itseään ?
Hannu
W203CDI
meijän äijällä on vajaa vuaden vanha golfi, 2 litran turpo kiiselillä. siinä alko turpo vinkuun kauheesti, ei muuta ku takuukorjaukseen. laakkosen pojat katteli sitä aikansa ja soitti, jotta turpon laakerit oli aivan p**kana. kyllä oli muuten ihan eri kuulosta ajaa sillä korjauksen jälkeen, ei vinkunu enää ollenkaan. eli jos vinkuu tosi paljon, etkä oo tehny mitään ilmasuadatin virityksiä tai vastaavaa, niin voisin veikata että laakerit alkais oleen loppusuaralla. voi muuten mennä sit koko turpo rikki jos laakerit hirttää kunnolla kiinni.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
.
Mullakin äänteli muistaakseni hiukan vakoturbo.
Tosin moottori oli lastutettu.
Jos ääni kuuluu kylmänä, niin voisikkohan olla paineputkien liitoksissa jotain.
Ahtopainemittarikin hiukan auttaisi. Siis toteamaan ahtopaineen määrän.
Mikäli ahtopaine on syystä tai toisesta alkuperäistä korkeammalla, voisi pieni ääni johtua siitäkin, että ahdin joutuu hiukan kovemman työn tekemään.
Öljy saattaa, tai todennäköisesti tuleekin moottorin huohottimesta.
Sieltä kun menee putki suoraan sinne ahtimen "imupuolelle", siis ilmanputsarin ja ahtimen väliin.
Se ahdin on varmaan jokaisessa vakioautossa öljyinen.
Jos moottori huohottaa kovasti nuilla kilometreillä, niin taitaapi olla ronttosen puutetta, tai "väärän" merkkinen öljy.
Mullakin äänteli muistaakseni hiukan vakoturbo.
Tosin moottori oli lastutettu.
Jos ääni kuuluu kylmänä, niin voisikkohan olla paineputkien liitoksissa jotain.
Ahtopainemittarikin hiukan auttaisi. Siis toteamaan ahtopaineen määrän.
Mikäli ahtopaine on syystä tai toisesta alkuperäistä korkeammalla, voisi pieni ääni johtua siitäkin, että ahdin joutuu hiukan kovemman työn tekemään.
Öljy saattaa, tai todennäköisesti tuleekin moottorin huohottimesta.
Sieltä kun menee putki suoraan sinne ahtimen "imupuolelle", siis ilmanputsarin ja ahtimen väliin.
Se ahdin on varmaan jokaisessa vakioautossa öljyinen.
Jos moottori huohottaa kovasti nuilla kilometreillä, niin taitaapi olla ronttosen puutetta, tai "väärän" merkkinen öljy.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Turbon vihellys ja öljyyntyminen
Jos viheltäisi kaikkilla lämpötiloilla niin voisi epäillä että kompurahyrrä olisi satuttanut itseään.... Ei kai sinne oo päässyt mitään ylimääräistä? Onko katsottu miltä hyrrä näyttää?hanta kirjoitti:Moi,
Kauanko veikkaatte elinaikaa turbolleni ? Se viheltää lievästi varsinkin kylmänä ja kompressoripuoli saa mustanpuhuvan öljypeitteen pikkuhiljaa muutaman tuhannen kilometrin välein. Kyseessä C 200CDI (W203) ajettu 90 000 (tai sitten enemmän) Miten omat vastaavat turbonne ääntelevät/öljyävät itseään ?
Hannu
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
.
Juu
Kaikki ahtimet ne taitaa ääntää.
Vakioautoissa niitä vaan yritetään mahdollisimman paljon saada piiloon, mm.pakoputkiston vaimennuksella ja imukanaviston/ilmanputsarin muotoilulla.
Ylimääräisten äänien aiheuttajaa voisi ehken ensin miettiä sieltä.
Onko jotain vaihdettu/muutettu.
Jotkut auto omisajat taas saa itsensä veltoksi siitä, kun sieltä ahtimesta kuuluisi mahdollisimman paljon korinoita, suhinoita + pössähdyksiä.
.
Juu
Kaikki ahtimet ne taitaa ääntää.
Vakioautoissa niitä vaan yritetään mahdollisimman paljon saada piiloon, mm.pakoputkiston vaimennuksella ja imukanaviston/ilmanputsarin muotoilulla.
Ylimääräisten äänien aiheuttajaa voisi ehken ensin miettiä sieltä.
Onko jotain vaihdettu/muutettu.
Jotkut auto omisajat taas saa itsensä veltoksi siitä, kun sieltä ahtimesta kuuluisi mahdollisimman paljon korinoita, suhinoita + pössähdyksiä.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Joo täälläkin vislaaja niin vitusti,vapaa virtaus suodatin ja liian pieni pakopesä,ihmiset pistää välillä sormet korviin jos kaupungissa polkasee,vaihtaessa täydessä vedossa erikoinen läpätys.
Tiedän pitäis vaihtaa isompi ahdin,se on jo tallin hyllyllä
Tiedän pitäis vaihtaa isompi ahdin,se on jo tallin hyllyllä

MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline