Millainen on 124 300 td vakioturbo?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

ld28 kirjoitti:no on se mersu sitte kyllä hyvä, ku se on paras!!!
eikö ookki pirun hyvin sanottu... :twisted:
No olihan se :roll: Itse kyl yritin laittaa noit hymiöitä et lukijat ymmärtäis ottaa huumorilla tuon, mut anti olla.

Alkuperäiseen kysymykseen palatakseni tuo vakioahdin pelaa varmasti oikein hyvin tuossa volkkarin koneessa. Ilma riittää sinne 150 hp saakka.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

vaikka tehon häviöä onkin niin automaatti on nopeampi varttimaililla, varsinkin turbodieselissä

aina häviää kun painaa kytkintä. Herneet sallittuja... :D
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Olettekos muuten tutkineet paljon tuo mersun perän ja vaihdelaatikon tehohäviotä on minulla on pikku näppituntuma asiasta mut tiedä osuuko oikeaan ehkä joku17-20% rullauteltiin vapaalla lootaa viime penkityksessä....

On tuo automaatti hyvä kun linttaa lämän tiskiin niin kyllä se hakee sen oikean pykälän jos säädöt on kohdallaan ja ei tule vaihde missiä.... :lol: :lol: :lol: eikä rätki rajoittajaan niin kuin joka toisessa teini bemarissa.... :lol:

Petri K autossa on tietysti niin paljon pänninkiä ettei pikku tehohäviot haittaa... :lol: :lol:
Itse tein ja säästin
ld28
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 29.12.2005 19:13

Viesti Kirjoittaja ld28 »

perunatki on sallittuja...
8) :lol: :twisted: :shock: :D :wink:
eli tullaanko siihen että paskakin kuski voi ajaa automaatilla hyvän ajan?
tuskin se vahe missi niinkään häirihtee vaan lähtemisen vaikeus.... sutimatta mutta nopeasti...

petri k
(((Alkuperäiseen kysymykseen palatakseni tuo vakioahdin pelaa varmasti oikein hyvin tuossa volkkarin koneessa. Ilma riittää sinne 150 hp saakka.)))
:?: :?: :?:

ostin jo ahtimen.. garrett
onhan se mersuki ihan hyvä...
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

kunnon vaihdemissi on monesti johtanut moottorin täydelliseen tuhoon,

sen verran se häiritsee...
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

juu ja kun laittaa tarpeeksi pitävät renkaat niin johan alkaa pitoja löytyy ja kakkosen panta lujilla .. ja kardaani kiertyyn rusetille...vetareita ketuttaa...käykääs poijaat kokeileen vartilla hauskaa homma....ja ei se niin totista ole :lol: :lol: :lol: ....pitäähän siinä tietysti kaikkea kokeilla ei se niin helppoa ole :lol: ....varsinkaan moottoripyörällä :lol: ...tuon pidon suhteen :lol: ja siinä ahtojen nostossakin on diiselillä omat hankaluutensa toista se on bensa turbolla paukulla :lol: :lol: :lol:


Ei muuta kun kaikki kartanovireet lintat kisoihin kokeileen.... :lol: :lol: :lol:

Olen kyllä kokeillutkin tuota omaani ja kokeilen ehkä jatkossakin...jokainen oma kulkupeli on testattu :lol: varttimaililla....
Itse tein ja säästin
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

vähän OT:ta tai oikeastaan aika paljonkin, on tullut huomattua että porukka vetää välillä herneitä ja topiikkeja lukitaan, onhan se ihan luonnollista kun mielipiteitä on joka lähtöön mutta meillä on vielä asiallista hommaa verrattuna esim. tähän:

http://forums.foop.fi/tuulilasi/?a=sd&g=150500&q=360646

ja jos vielä jaksaa lukea:

http://forums.foop.fi/tuulilasi/?a=sd&g=150500&q=360680
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Olette kai kaverit huomanneet ,et ne kellä on peukalot keskellä kämmentä niin ne on ensimmäisenä arvostelemassa ja kokeilemassa kepillä jäätä :idea: Oma taitamattomuus johtaa vaikka mihin :lol: :lol: :lol:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Mikko K kirjoitti:Olette kai kaverit huomanneet ,et ne kellä on peukalot keskellä kämmentä niin ne on ensimmäisenä arvostelemassa ja kokeilemassa kepillä jäätä :idea: Oma taitamattomuus johtaa vaikka mihin :lol: :lol: :lol:
Ja oma kokemattomuus, ne joilla ei ole kokemusta on kovimpia inttäjiä ja spekuloijia....

Mutta ei haittaa, antaa poikien räplätä oman pään mukaan, ei jaksa puuttua.
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

Oon huomannu kanss,että teit mitä vaan niin ei kelpaa!!!PERKELE :twisted:
W124 300td 24v -ST
W124 300 turbo ST
W124 300D 24v -90 LANG
W210 E220 -96
SEAT CORDOBA VARIO 1,9 -00 TDI MYYDÄÄN noin 140hv 3000e

EX:siä niin paljon että ei viitti luetella.

[url=http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=29120]Myytävänä: W124 W140 W201 osia[/url]
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Joskus huomaa et parhaat kuskit ovat katsomossa :lol: :lol: :lol:
ja katsojana on joskus tympeä olla.... johtuu jostain kaikki tietävästä vierus kaverista... mut jos on kisaamassa niin varikolla on yleensä hauskaa...ja voipi vaihdella mielipiteitä asiallisesti....sattuneesta syystä saman henkistä porukkaa....

Juu on se 300 turbo dieselin turbo hyvä 1.6 volsun takatuuppari transportteriin...kuulin kehuja.....ja halvalla saa uusiakin turboja. :lol: :lol: :lol: ...ettei mene ihan pois aiheesta.....oli testiajolla mennyt kangetkin mutkalle :lol: :lol: :lol: en kyllä laittais noin pientä hyrrää yhtään isompaan koneeseen....
Itse tein ja säästin
änkyrä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 26.01.2006 19:03
Paikkakunta: jyväskylä mlk

Viesti Kirjoittaja änkyrä »

Itse maksoin jotain seitsemän sadan euron luokkaa nelisylinterisen elementtipumpun (7mm) laitosta ja ulkoinen säätö oli tottamooses. Ei ole pumppuun sen jälkeen tarvinnut koskea 8) paitsi on sitä säädelty edes takasin fiilispohjalta kun muu tekniikka ei oikein kestä.


Rupes toi säädin homma kiinnostaan, ku tuli laitettua tommone 300:nen turbo tiiseli -92 vuojelta ja siinä pitäis olla pumppua laiteltu ja sitä pumppua pitäis kuulema pystyä säätään. Nii onko se säädin homma semmone alipaine "pönttö" siinä pumpun päälä imusarjan alla :?: vai mistä ja miten? oisko jollai laittaa vaikka kuvaa pumpusta, että tämmönen tollokin ymmärtää :oops: Kiitoksia vaan etukäteen
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mikäli tiedät minkä pumppupajan tuote on kyseessä niin saat tarvittavati tiedot kyseisestä pumppupajasta, jollei myyjä tosiaan ymmärtänyt antaa ohjeita.

Semmonen vaan tulee mieleen, että ei kannata maksaa auton mukana "laitetusta pumpusta" jollei tarkkaan saa tietoa mitä siihen on laitettu ja miten sen kanssa pitää toimia, esimerkiksi katsastuksessa.

Mikäli pumppusi näyttää ulos päin vakiolta niin tuskin siinä on mitään syötön säätöä, mynädieselin pumpun kohdalla tuskin kysyisit edes mistä sitä säädetään.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Ei se ulkoinen syotonsaatoruuvi niin ihme vehje ole, sen kylla huomaa helposti, jos se on. Ainakin Myna ja PP laittavat samantyyppisen saadon. Tokihan kaikkia pumppuja voi saataa jostakin:D Ei ole muuten syyta laittaa taysille pumppua, jos muuta ei ole muutettu.

Otahan ankyra yhteytta vaikkapa YV:lla, niin katsotaan onko sulla pumpussa saatoa. Nakyy paikkakunta olevan sama.
änkyrä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 26.01.2006 19:03
Paikkakunta: jyväskylä mlk

Viesti Kirjoittaja änkyrä »

No tuo mese tuli vähä niinku vahingossa, ku kaupittelin omaa kulkinetta melko pitkään eikä meinannu mennä suoraan kaupan nii otin sitten ton vaihdos. Tuli kuitenkin tykästyttyä tohon mersuun niin.... :roll:

No niin olihan tossa tuo syötön säätä, ku vaan päivän näöllä paremmin tutustuin :oops:
änkyrä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 26.01.2006 19:03
Paikkakunta: jyväskylä mlk

Viesti Kirjoittaja änkyrä »

Menikös syöttö isommalle ku kiristää tota säätöruuvia. Selviäähän se tietty kokeilemallakin, mutta tulispahan kerralla käännettyä oikeeseen suuntaan :roll:
MB 300D TURBO -92
SAMSUNG PC130 LC
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kerro nyt vähän kenen pumppu se on ? Mynäpumpussa ei "kiristetä ruuvia" mutta se säätösuunta on helppo itsekkin keksiä kun miettii mihin se ruuvi vaikuttaa...eli ruuvin pois ottaminen saa täydet syötöt aikaiseksi ja liian pitkällä pultilla auto ei käynnisty.
Lisää tietoa: www.skg.fi
änkyrä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 26.01.2006 19:03
Paikkakunta: jyväskylä mlk

Viesti Kirjoittaja änkyrä »

se oli joku oululainen diesel paja. ei sitä nyt niin helppo ole keksiä mihin suuntaan käännetään, tietty eihän siinä oo ku kaks vaihtoehtoo.
on vaa kokemuksia ivekon, new hollandin ja mazdan pumpuista ja niissä kyllä tuli lisää kakkua just kiristämällä syöttöruuvia :roll:
MB 300D TURBO -92
SAMSUNG PC130 LC
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

joo ei sitä kukaan osaa arvata mihin suuntaan kun ei tiedä kenen tekemä pumppu :roll:

Itse en menisi koskemaan mihinkään ruuviin, jollen saisi ohjetta miten pitää tai kannattaako ruuvata.
änkyrä kirjoitti:Diesel turunen. oli se paja :roll:
Kannattaa soittaa ja kysyä :roll:
Viimeksi muokannut veskola, Ma 06.02.2006 15:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
änkyrä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 26.01.2006 19:03
Paikkakunta: jyväskylä mlk

Viesti Kirjoittaja änkyrä »

Diesel turunen. oli se paja :roll:
MB 300D TURBO -92
SAMSUNG PC130 LC
Vastaa Viestiin