Olettekos muuten tutkineet paljon tuo mersun perän ja vaihdelaatikon tehohäviotä on minulla on pikku näppituntuma asiasta mut tiedä osuuko oikeaan ehkä joku17-20% rullauteltiin vapaalla lootaa viime penkityksessä....
On tuo automaatti hyvä kun linttaa lämän tiskiin niin kyllä se hakee sen oikean pykälän jos säädöt on kohdallaan ja ei tule vaihde missiä.... eikä rätki rajoittajaan niin kuin joka toisessa teini bemarissa....
Petri K autossa on tietysti niin paljon pänninkiä ettei pikku tehohäviot haittaa...
perunatki on sallittuja...
eli tullaanko siihen että paskakin kuski voi ajaa automaatilla hyvän ajan?
tuskin se vahe missi niinkään häirihtee vaan lähtemisen vaikeus.... sutimatta mutta nopeasti...
petri k
(((Alkuperäiseen kysymykseen palatakseni tuo vakioahdin pelaa varmasti oikein hyvin tuossa volkkarin koneessa. Ilma riittää sinne 150 hp saakka.)))
juu ja kun laittaa tarpeeksi pitävät renkaat niin johan alkaa pitoja löytyy ja kakkosen panta lujilla .. ja kardaani kiertyyn rusetille...vetareita ketuttaa...käykääs poijaat kokeileen vartilla hauskaa homma....ja ei se niin totista ole ....pitäähän siinä tietysti kaikkea kokeilla ei se niin helppoa ole ....varsinkaan moottoripyörällä ...tuon pidon suhteen ja siinä ahtojen nostossakin on diiselillä omat hankaluutensa toista se on bensa turbolla paukulla
Ei muuta kun kaikki kartanovireet lintat kisoihin kokeileen....
Olen kyllä kokeillutkin tuota omaani ja kokeilen ehkä jatkossakin...jokainen oma kulkupeli on testattu varttimaililla....
vähän OT:ta tai oikeastaan aika paljonkin, on tullut huomattua että porukka vetää välillä herneitä ja topiikkeja lukitaan, onhan se ihan luonnollista kun mielipiteitä on joka lähtöön mutta meillä on vielä asiallista hommaa verrattuna esim. tähän:
Olette kai kaverit huomanneet ,et ne kellä on peukalot keskellä kämmentä niin ne on ensimmäisenä arvostelemassa ja kokeilemassa kepillä jäätä Oma taitamattomuus johtaa vaikka mihin
Mikko K kirjoitti:Olette kai kaverit huomanneet ,et ne kellä on peukalot keskellä kämmentä niin ne on ensimmäisenä arvostelemassa ja kokeilemassa kepillä jäätä Oma taitamattomuus johtaa vaikka mihin
Ja oma kokemattomuus, ne joilla ei ole kokemusta on kovimpia inttäjiä ja spekuloijia....
Mutta ei haittaa, antaa poikien räplätä oman pään mukaan, ei jaksa puuttua.
Joskus huomaa et parhaat kuskit ovat katsomossa
ja katsojana on joskus tympeä olla.... johtuu jostain kaikki tietävästä vierus kaverista... mut jos on kisaamassa niin varikolla on yleensä hauskaa...ja voipi vaihdella mielipiteitä asiallisesti....sattuneesta syystä saman henkistä porukkaa....
Juu on se 300 turbo dieselin turbo hyvä 1.6 volsun takatuuppari transportteriin...kuulin kehuja.....ja halvalla saa uusiakin turboja. ...ettei mene ihan pois aiheesta.....oli testiajolla mennyt kangetkin mutkalle en kyllä laittais noin pientä hyrrää yhtään isompaan koneeseen....
Itse maksoin jotain seitsemän sadan euron luokkaa nelisylinterisen elementtipumpun (7mm) laitosta ja ulkoinen säätö oli tottamooses. Ei ole pumppuun sen jälkeen tarvinnut koskea paitsi on sitä säädelty edes takasin fiilispohjalta kun muu tekniikka ei oikein kestä.
Rupes toi säädin homma kiinnostaan, ku tuli laitettua tommone 300:nen turbo tiiseli -92 vuojelta ja siinä pitäis olla pumppua laiteltu ja sitä pumppua pitäis kuulema pystyä säätään. Nii onko se säädin homma semmone alipaine "pönttö" siinä pumpun päälä imusarjan alla vai mistä ja miten? oisko jollai laittaa vaikka kuvaa pumpusta, että tämmönen tollokin ymmärtää Kiitoksia vaan etukäteen
Mikäli tiedät minkä pumppupajan tuote on kyseessä niin saat tarvittavati tiedot kyseisestä pumppupajasta, jollei myyjä tosiaan ymmärtänyt antaa ohjeita.
Semmonen vaan tulee mieleen, että ei kannata maksaa auton mukana "laitetusta pumpusta" jollei tarkkaan saa tietoa mitä siihen on laitettu ja miten sen kanssa pitää toimia, esimerkiksi katsastuksessa.
Mikäli pumppusi näyttää ulos päin vakiolta niin tuskin siinä on mitään syötön säätöä, mynädieselin pumpun kohdalla tuskin kysyisit edes mistä sitä säädetään.
Ei se ulkoinen syotonsaatoruuvi niin ihme vehje ole, sen kylla huomaa helposti, jos se on. Ainakin Myna ja PP laittavat samantyyppisen saadon. Tokihan kaikkia pumppuja voi saataa jostakin:D Ei ole muuten syyta laittaa taysille pumppua, jos muuta ei ole muutettu.
Otahan ankyra yhteytta vaikkapa YV:lla, niin katsotaan onko sulla pumpussa saatoa. Nakyy paikkakunta olevan sama.
No tuo mese tuli vähä niinku vahingossa, ku kaupittelin omaa kulkinetta melko pitkään eikä meinannu mennä suoraan kaupan nii otin sitten ton vaihdos. Tuli kuitenkin tykästyttyä tohon mersuun niin....
No niin olihan tossa tuo syötön säätä, ku vaan päivän näöllä paremmin tutustuin
Kerro nyt vähän kenen pumppu se on ? Mynäpumpussa ei "kiristetä ruuvia" mutta se säätösuunta on helppo itsekkin keksiä kun miettii mihin se ruuvi vaikuttaa...eli ruuvin pois ottaminen saa täydet syötöt aikaiseksi ja liian pitkällä pultilla auto ei käynnisty.
se oli joku oululainen diesel paja. ei sitä nyt niin helppo ole keksiä mihin suuntaan käännetään, tietty eihän siinä oo ku kaks vaihtoehtoo.
on vaa kokemuksia ivekon, new hollandin ja mazdan pumpuista ja niissä kyllä tuli lisää kakkua just kiristämällä syöttöruuvia