Automaatti 722.3 JA ONGELMAA ON.
Automaatti 722.3 JA ONGELMAA ON.
Terve kaikille. Olen lukenut aiheesta erittäin paljon ja samalaisia oireita on ollut muillakin, mutta minun laatikko ei vain korjaannu kyseisill toimenpiteillä. Eli oire on seuraava:lämpimällä koneella 2-> 3 vaihtaessa käyttää vapaalla. Laatikko on käynyt vahvistuksella ja vaihdettu kaikki tiivisteet. Öljynmäärä on oikea ja ihan punaista. olen testannut pienen mutkan ilman ohjauspaineita ja sama homma jatkuu.
Vaijeria on kiritty vähän kerrallaan ja testiajon jälkeen kiritty lisää. Ongelma edelleen. Paineita on nostettu laatikon kylestä vähän kerrallaan ja testiajot. Ongelma edelleen.
Modulattori on vaihdettu ja letkut tarkastettu.
Missä voisi vielä olla vikaa??
Auto on toistaiseksi vakio, eli tehotkaan ei rassaa laatikkoa.
-samuli-
Vaijeria on kiritty vähän kerrallaan ja testiajon jälkeen kiritty lisää. Ongelma edelleen. Paineita on nostettu laatikon kylestä vähän kerrallaan ja testiajot. Ongelma edelleen.
Modulattori on vaihdettu ja letkut tarkastettu.
Missä voisi vielä olla vikaa??
Auto on toistaiseksi vakio, eli tehotkaan ei rassaa laatikkoa.
-samuli-
Mää painin aika kauan saman asian kans ja kokeilin kans säädellä laatikkoa ja putsata venttiilipöytää mutta ei auttanu.Aina luisti 2-3 vaihto(täysremontin tein n.5000kilsaa sitte)
Eilen vaihdoin 5 levyisen 3pakan ja jo vain loppu luisto
Nyt palautui ajo mukavuus
Eilen vaihdoin 5 levyisen 3pakan ja jo vain loppu luisto

Nyt palautui ajo mukavuus

MB 300E-24V-91(nykyään ST)
EX:S124 300tdt powered by pp-diesel(+300kw)
EX:S124 300tdt powered by pp-diesel(+300kw)
Re: Automaatti 722.3 JA ONGELMAA ON.
Yleensä vika alkaa kun öljypumpun kaulalta just kolmosen pakalta alkaa teflonrenkaat vuotaan ja joskus jopa pakkaan kuluu urat niiden renkaiden kohdalle ja ei pidä vaikka uusii teflonit. Sitten pakasta alkaa loppuun "pinnat". Sitten on tietenkin kyseisen pakan paineenvaraja ja komentoluisti 2-3 joista voisi vikaa hakea. Paineenvaraajaan saa paineenkorotussarjan joka on helppo laittaa öljypohjan kautta. Ja pakkahan pitää tietenkin säätää kun vaihtaa uudet kulutuslevyt jotta toimii hyvin ja tietenkin jos huullosrenkaat on asennuksessa rikkoutuneet tai menneet huonosti paikoilleen. Tietenkin alipaineiden säätö on tärkeä dieselissä koska huonot alipaine säädöt ilmenee just kolmosen luistona ensin.
Kimmo