Automaatti 722.3 JA ONGELMAA ON.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
samu
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Automaatti 722.3 JA ONGELMAA ON.

Viesti Kirjoittaja samu »

Terve kaikille. Olen lukenut aiheesta erittäin paljon ja samalaisia oireita on ollut muillakin, mutta minun laatikko ei vain korjaannu kyseisill toimenpiteillä. Eli oire on seuraava:lämpimällä koneella 2-> 3 vaihtaessa käyttää vapaalla. Laatikko on käynyt vahvistuksella ja vaihdettu kaikki tiivisteet. Öljynmäärä on oikea ja ihan punaista. olen testannut pienen mutkan ilman ohjauspaineita ja sama homma jatkuu.
Vaijeria on kiritty vähän kerrallaan ja testiajon jälkeen kiritty lisää. Ongelma edelleen. Paineita on nostettu laatikon kylestä vähän kerrallaan ja testiajot. Ongelma edelleen.

Modulattori on vaihdettu ja letkut tarkastettu.
Missä voisi vielä olla vikaa??
Auto on toistaiseksi vakio, eli tehotkaan ei rassaa laatikkoa.
-samuli-
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Ei se varmaankaan vapaalla käytä :idea: Siellä on kolmosen pakalla paineen puute :!: se miettii sen aikaa kun paine kasvaa. Onko varmasti kaikki tiivisteet ehjät? Ei asennus vauriota :roll:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
samu
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Laatikon vahvistaja ja tiivisteiden vaihtaja on kokeut kaveri automaatin piireissä ja sanoi, että kaikki pitäisi olla kunnossa. Onko muita ehdotuksia?
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja mopo »

Vie takasin nimimerkillä EI TOIMI,LAITA KUNTOON.mopo
petska
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja petska »

uusiksi meni remppa..... kaverilla renaa 722.4 loota samalla lailla.....ei vielä aukaistu pitäs ensin vara loota rempata....
Itse tein ja säästin
Samuli H
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Mulla oli samanlaisessa laatikossa samanlaista ongelmaa, paitsi teki sitä myös kylmänä. Laatikko on nyt Jarkko S:llä tutkimuksissa.
samu
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Mielenkiinnolla kuullaan, onko siellä laatikossa kuitenkin jotain muutakin vikaa, kuin pelkät tivisteet. Itsellä laatikko toiminut kylmänä juuri niinkuin kuuluu toimiakkin.
Toni.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Toni.M »

Mää painin aika kauan saman asian kans ja kokeilin kans säädellä laatikkoa ja putsata venttiilipöytää mutta ei auttanu.Aina luisti 2-3 vaihto(täysremontin tein n.5000kilsaa sitte)
Eilen vaihdoin 5 levyisen 3pakan ja jo vain loppu luisto :twisted:
Nyt palautui ajo mukavuus 8)
MB 300E-24V-91(nykyään ST)
EX:S124 300tdt powered by pp-diesel(+300kw)
kipaak
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: Automaatti 722.3 JA ONGELMAA ON.

Viesti Kirjoittaja kipaak »

Yleensä vika alkaa kun öljypumpun kaulalta just kolmosen pakalta alkaa teflonrenkaat vuotaan ja joskus jopa pakkaan kuluu urat niiden renkaiden kohdalle ja ei pidä vaikka uusii teflonit. Sitten pakasta alkaa loppuun "pinnat". Sitten on tietenkin kyseisen pakan paineenvaraja ja komentoluisti 2-3 joista voisi vikaa hakea. Paineenvaraajaan saa paineenkorotussarjan joka on helppo laittaa öljypohjan kautta. Ja pakkahan pitää tietenkin säätää kun vaihtaa uudet kulutuslevyt jotta toimii hyvin ja tietenkin jos huullosrenkaat on asennuksessa rikkoutuneet tai menneet huonosti paikoilleen. Tietenkin alipaineiden säätö on tärkeä dieselissä koska huonot alipaine säädöt ilmenee just kolmosen luistona ensin.
Kimmo
Vastaa Viestiin