Tuli myytyä toi 190 E pois. Nyt olis tarkoitus hommata joko samanlainen mutta automaatilla tai w 124 automaatilla tilalle. Mutta etsiskö 4 vai 6 koneista Noisssa kutosissa on kai ollut tota kansiremppaa aika useesti, ainakin näin olen ymmärtäny, pitäneekö paikkansa.
Ostosmatka on tossa lähiaikoina tarkoitus tehdä MB:n kotikonnuille Saksaan tai sitten Sveamammanpoikien luokse. Mutta katseellaan, ei o mikään kiire...
jomi
+ n. 40 exää (autoja pärriä v.sta -74
________________________________________
Sylinterien lukumäärä ei ole ratkaiseva,kunhan luku on 3 jaollinen
Jos ajatelleen pienehköjä kutosia niin kulutuksen kannalta minusta kompurakone on parempi vaihtoehto. Suorituskyky on sama, mutta kulutus inhimillisempi..toki kutonen on aina kutonen..mutta siltikin..ja onhan ahdettu kone aina otollisempi virityskohdekin kuin vapari
Kyllä mä käyttöautoksi katsoisin melkein nelisylinteristä ruiskukoneella ja vielä uudempi versio (90- ?) kaksirivisellä nokkaketjulla ja kestävämmällä nokka-akselilla. Vie nelipyttyiset varsinkin kaupunkihenkisessä ajossa vähemmän, soundeista joutuu tietty tinkimään. Pidän henkilökohtaisesti M102-moottoreita (joskin ei aivan ongelmaton moottori sekään) toimintavarmempina kuin M103-moottoreita.
Samat ongelmat noissa kai on,eli sama mahtava ke-jetti löytyy molemmista...Molemmat omistaneena annan ääneni kutoselle.Tehoa on tietenkin enemmän,plussaa myös äänistä ja käynnintasaisuudesta.Kulutuksesta en osaa sanoa muutakuin että paljonhan nämä painavat autot bensaa vievät,varsinkin pyörityksessä.Yhtään sen taloudellisempi ei ollut aikaisempi 230E:kään,bensa maistui sillekin...
no ehdottomasti kutonen..... ei kai nyt autoon mopon moottoria
ja jos rahavarat sallii niin osta 500e,niin silloin puhutaan jo täysmoottorista
Aivan niinkuin jo ennen todettiin että 4pyttyistä moottoria ei ois pitäny ees tehä,ainakaan ilman turboa...
edit: ja minusta kun tuntuu että noi neloset on vikasempia ku kutoset..