Ostosmatka on tossa lähiaikoina tarkoitus tehdä MB:n kotikonnuille Saksaan tai sitten Sveamammanpoikien luokse.
4 vai 6 Bensa
4 vai 6 Bensa
Tuli myytyä toi 190 E pois. Nyt olis tarkoitus hommata joko samanlainen mutta automaatilla tai w 124 automaatilla tilalle. Mutta etsiskö 4 vai 6 koneista
Noisssa kutosissa on kai ollut tota kansiremppaa aika useesti, ainakin näin olen ymmärtäny, pitäneekö paikkansa.
Ostosmatka on tossa lähiaikoina tarkoitus tehdä MB:n kotikonnuille Saksaan tai sitten Sveamammanpoikien luokse.
Mutta katseellaan, ei o mikään kiire...
Ostosmatka on tossa lähiaikoina tarkoitus tehdä MB:n kotikonnuille Saksaan tai sitten Sveamammanpoikien luokse.
jomi
+ n. 40 exää (autoja pärriä v.sta -74
________________________________________
Sylinterien lukumäärä ei ole ratkaiseva,kunhan luku on 3 jaollinen
+ n. 40 exää (autoja pärriä v.sta -74
________________________________________
Sylinterien lukumäärä ei ole ratkaiseva,kunhan luku on 3 jaollinen
Jos ajatelleen pienehköjä kutosia niin kulutuksen kannalta minusta kompurakone on parempi vaihtoehto. Suorituskyky on sama, mutta kulutus inhimillisempi..toki kutonen on aina kutonen..mutta siltikin..ja onhan ahdettu kone aina otollisempi virityskohdekin kuin vapari 
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Ai nelipyttyinen 201/124 kompuralla? 
Kyllä mä käyttöautoksi katsoisin melkein nelisylinteristä ruiskukoneella ja vielä uudempi versio (90- ?) kaksirivisellä nokkaketjulla ja kestävämmällä nokka-akselilla. Vie nelipyttyiset varsinkin kaupunkihenkisessä ajossa vähemmän, soundeista joutuu tietty tinkimään. Pidän henkilökohtaisesti M102-moottoreita (joskin ei aivan ongelmaton moottori sekään) toimintavarmempina kuin M103-moottoreita.
Kyllä mä käyttöautoksi katsoisin melkein nelisylinteristä ruiskukoneella ja vielä uudempi versio (90- ?) kaksirivisellä nokkaketjulla ja kestävämmällä nokka-akselilla. Vie nelipyttyiset varsinkin kaupunkihenkisessä ajossa vähemmän, soundeista joutuu tietty tinkimään. Pidän henkilökohtaisesti M102-moottoreita (joskin ei aivan ongelmaton moottori sekään) toimintavarmempina kuin M103-moottoreita.
Samat ongelmat noissa kai on,eli sama mahtava ke-jetti löytyy molemmista...Molemmat omistaneena annan ääneni kutoselle.Tehoa on tietenkin enemmän,plussaa myös äänistä ja käynnintasaisuudesta.Kulutuksesta en osaa sanoa muutakuin että paljonhan nämä painavat autot bensaa vievät,varsinkin pyörityksessä.Yhtään sen taloudellisempi ei ollut aikaisempi 230E:kään,bensa maistui sillekin...
ja jos rahavarat sallii niin osta 500e,niin silloin puhutaan jo täysmoottorista
Aivan niinkuin jo ennen todettiin että 4pyttyistä moottoria ei ois pitäny ees tehä,ainakaan ilman turboa...
edit: ja minusta kun tuntuu että noi neloset on vikasempia ku kutoset..
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
kutonen vähintään vitonen
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp





