
No, olin ajanut autolla n. tunnin, niin että kierrokset olivat lähes kokoajan 3000-5000 rpm välillä, kunnes konetilasta alkoi kuulua sellaista kirkasta kilinää (nakutusta?) etenkin n. 4000 rpm kierroksilla. Kohta auton koppiin tuli jostain palaneen käryä, joka ei tullut ainakaan renkaista. Mistähän se voi tulla. Eikös pakoputkisto ja katalysaattorit kuumene aivan julmetusti tuollaisella ajolla, voiko käry lähteä jostain sieltä??

Nyt kun tankissa on taas pelkkää bensaa ja kokeilin autoa yli 5000 rpm kierroksillakin, ei kilinää tai käryä ilmennyt? Muuttaako noin raskas forte-määrä miten polttoaineen oktaanilukua tai muutoin polttonesteen ominaisuuksia, jos nakutus on kyseessä?


ps. tyhjäkäyntivärinät ovat olleet tuon forte-"tehopesun" jälkeen kyllä aika olemattomia.
