w124 300ce -90 hyytyy pakkasella! EI ENÄÄ!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

w124 300ce -90 hyytyy pakkasella! EI ENÄÄ!

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Kovilla pakkasilla kysyinen kärry hyytyy. (-23 astetta eilen ja tien päälle jäin). Uusi bensansuodatin vaihdettu viikon sisällä.
Eli oireilee seuraavasti. Kulkee tasaseen matkassa eikä pätki mutta kun kaasun löysää esim risteykseen niin kone rupee hyytymään ja sammuu.
Ja pyörimään ei lähde ennenkun on seisonut jonkun aikaa "lämmitellyt".
Korkeilla kierroksilla toimii mutta kun kaasun laskee pois tyhjäkäynnille ni rysähtää sammua.
Tekniikka on K-jet mekaaninenruisku (vissiin)?, 24tappinen kansi ja bensa. :oops:

Kiva olis saada apua ongelmaan!! Ja myös päästä perille!! :lol:
Viimeksi muokannut Manu300cea24, To 19.01.2006 12:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Kyllä tuo taitaa ihan KE-jetti olla:?: Mulla tekee tuon p :evil: rkeleen automaattiryypyn takia samalla tavalla.. huomaa siitä ku ei mee eco-mittari tyhjäkäynnil ihan pohjille asti ja reippasti ku polkasee kierroksii nii lähtee pois..
Ja noissa kutosissa kannattaa aina käyntiongelmien yllättäes vilasta sitä virranjakajankantta ku se noissa käy temppuilemaa täällä loskalassa aika helposti plussa-pakkas keleillä vaikka se tuskin tässä tapauksessa vaivaa..
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Mulla ei ole mitään Eco mittaria siinä autossa kun kello on kiekkamittarin ala osassa missä vissiin eco mittarin tulisi olla. Käynnistyksessä ei ole mitään ongelmaan. Lähtee TOSI hyvin pyörimään ja vielä lämpösex asti pyörii tosi nätisti, mutta se sammuu ajossa kun kääntymässä tai muuten hidastaa vauhtia ja koneen kierrokset tippuu lähelle tyhjäkäyntiä (vaikka kone on lämmin).
Tekisköhän ajoviima tepposia bensansuodattimelle tai jops pumpulle.
Ne on kyllä suojattu muovikopalla pohjassa mutta silti luulisin että jäätyy?? :roll:

Olisikohan saksalainen (vuosi sitten tullut suomeen) auto säikähtänyt Suomen kylmiä talvia ja haluaa pysähtyä välillä lämmittelemään? :lol:
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Manu300cea24 kirjoitti:Olisikohan saksalainen (vuosi sitten tullut suomeen) auto säikähtänyt Suomen kylmiä talvia ja haluaa pysähtyä välillä lämmittelemään? :lol:
Voihan se tuokin olla :D Nii ja sen eco-mittarin pitäisi olla siinä lämmön, öljypaineiden ja bensamittarin alapuolella, mitäs sulla siinä on? :shock:
Mut kannattaa testata eka tuo ryyppy, sen kun polkasee kierrokset kytkin pohjassa ainaki yli puolenvälin ku alkaa temppuilee ja sit jäänestoa vaan tankkiin ens tankkauksella :wink:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
jaines
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 03.10.2005 20:12

Re: w124 300ce -90 hyytyy pakkasella!

Viesti Kirjoittaja jaines »

Eli oireilee seuraavasti. Kulkee tasaseen matkassa eikä pätki mutta kun kaasun löysää esim risteykseen niin kone rupee hyytymään ja sammuu.


Kai korvausilmaa saa tankkiin :?
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

voisko jäätää ilmamäärä mittaria...minulla teki joskus 190E 2.0 sitä ja aina kun hieman käytti paikallaan niin johan pelas ......korjaus konstina vedin imuilman pakosarjan päältä ja keulalle pahvi.... :lol: :lol: :lol:
Itse tein ja säästin
NikoA
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 10.05.2005 21:41
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja NikoA »

Ittellä teki aikaisempina talvina samaa.
Kesällä vaihdettiin uudet ruiskusuuttimet, imuilmapuolen vuodot korjattiin ja boschilla laittoivat säädöt kohdalleen. Tänä talvena ei ainakaan vielä ole temppuillut eli noista huolloista oli ainakin jotain hyötyä :D
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Joo tais vika löytyä!! :lol:
Kyllä tais ruiskun imuilmanläppä jäätyä! Kun otin ilmanputsarille menevän putken pois (menee suoraan maskin taa) että imee moottoritilasta vähän lämpimämpää ilmaa koneeseen ni se tais auttaa kun ei enää kakostele pienillä kierroksilla.
Sai yksinkertasesti liian kylmää ilmaa koneeseen että rupes jäätymään ruisku.
Niin että kulki matkaa hyvin mutta kun hiljenti vauhtia ja kierrokset tippui lähelle tyhjäkäyntiä ni se tukehtu yksinkertasesti bensaan ja sen takia sammui.
Ruiskun ei pitäisi tavallisesti jäätyä kyllä mutta kaikki on näköjään mahdollista.
Mekaaninen on näköjään herkempi jäätymään kun täysin sähkönen ruisku.
kannatti herätä tänäkin aamuna! :) Aina oppii jotain uutta.
Avatar
Jone M
Valvoja
Valvoja
Viestit: 423
Liittynyt: Su 16.03.2003 17:33
Paikkakunta: Tornio

Re: w124 300ce -90 hyytyy pakkasella!

Viesti Kirjoittaja Jone M »

jaines kirjoitti:Eli oireilee seuraavasti. Kulkee tasaseen matkassa eikä pätki mutta kun kaasun löysää esim risteykseen niin kone rupee hyytymään ja sammuu.


Kai korvausilmaa saa tankkiin :?
Mulla jäätyi joskus pakkasilla 4-maticissa juurikin tuo hengitysletkun päässä oleva "sukka". Veti tankin läjään ennenkuin hyytyi. Farkussa oli ainakin aika arassa paikassa tankin alapuolella jonne lensi kuraa ja pakkasilla veti jäihin. Kannattanee tarkistaa ainakin tuo. Itse poistin koko "suodattimen" sieltä hengitys letkun päästä, jonka jälkeen ei mitään ongelmaa.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

jarkki kirjoitti:
Manu300cea24 kirjoitti:Olisikohan saksalainen (vuosi sitten tullut suomeen) auto säikähtänyt Suomen kylmiä talvia ja haluaa pysähtyä välillä lämmittelemään? :lol:
Voihan se tuokin olla :D Nii ja sen eco-mittarin pitäisi olla siinä lämmön, öljypaineiden ja bensamittarin alapuolella, mitäs sulla siinä on? :shock:
Mut kannattaa testata eka tuo ryyppy, sen kun polkasee kierrokset kytkin pohjassa ainaki yli puolenvälin ku alkaa temppuilee ja sit jäänestoa vaan tankkiin ens tankkauksella :wink:
Sitä eco mittaria ei ole mulla ollenkaan koko mittaristossa. Öljynpaine, polttoaine ja lämpömittari on vasemmalla puolen. Keskellä nopeusmittari sen alla ulkolämpömittari keskellä lukkoperänkolmio ja oikeella puolella no kierroslukumittari ja sen alla kello. Ei muuta. Mittari on alkuperäinen. Voisko olla sakemanni vehkeissä pikkasen eri mittarit? :oops: Vai onko coupessa sitten erillainen?
Kaikilla muilla on kyseinen mittari (sedan) mitä olen tutkinut?
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Ei saa ehtiä vikaa liian monimutkaisesti... :idea:
Itse tein ja säästin
dry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 15.05.2005 19:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja dry »

Manu300cea24 kirjoitti:
jarkki kirjoitti:
Manu300cea24 kirjoitti:Olisikohan saksalainen (vuosi sitten tullut suomeen) auto säikähtänyt Suomen kylmiä talvia ja haluaa pysähtyä välillä lämmittelemään? :lol:
Voihan se tuokin olla :D Nii ja sen eco-mittarin pitäisi olla siinä lämmön, öljypaineiden ja bensamittarin alapuolella, mitäs sulla siinä on? :shock:
Mut kannattaa testata eka tuo ryyppy, sen kun polkasee kierrokset kytkin pohjassa ainaki yli puolenvälin ku alkaa temppuilee ja sit jäänestoa vaan tankkiin ens tankkauksella :wink:
Sitä eco mittaria ei ole mulla ollenkaan koko mittaristossa. Öljynpaine, polttoaine ja lämpömittari on vasemmalla puolen. Keskellä nopeusmittari sen alla ulkolämpömittari keskellä lukkoperänkolmio ja oikeella puolella no kierroslukumittari ja sen alla kello. Ei muuta. Mittari on alkuperäinen. Voisko olla sakemanni vehkeissä pikkasen eri mittarit? :oops: Vai onko coupessa sitten erillainen?

Kaikilla muilla on kyseinen mittari (sedan) mitä olen tutkinut?
...mullakaan ei ole eco-mittaria :roll: . Taitaa Sveitsin poijjiilla olla sitä verta rahhoo ettei tarvii kulutusta seurailla...
......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

dry kirjoitti: ...mullakaan ei ole eco-mittaria :roll: . Taitaa Sveitsin poijjiilla olla sitä verta rahhoo ettei tarvii kulutusta seurailla...
Hahha, löytyhän se järkevä syy tuohonkin asiaa :lol: ja taas täytyy vaan todeta että saksalainen inssi tietää kaiken!
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
hak269
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Su 03.10.2004 14:13

sama vika

Viesti Kirjoittaja hak269 »

mulla on 300te 24v bensa vm-90.Aamulla kun menin töihin pakkasta oli 11 astetta eikä mitään ongelmia .illalla kun tulin töistä pakkasta 17 astetta. Kävi kylmänä ihan hyvin mutta kun kone lämpesi ja saavutin kehä3 ruuhkat ja vauhti tippu niin siihen sammu eikä lähteny enää käyntiin(viime talvena lähti vielä 15 min odottelun jälkeen).Ei muuta kun hinausauto paikalle ja katiska pajalle. Täytynee kokeilla tota imuilman èsilämmitystä`.Jos jollain vielä kokemuksia/korjausvinkkejä niin otetaan vastaan.
Avatar
jaines
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 03.10.2005 20:12

Re: sama vika

Viesti Kirjoittaja jaines »

hak269 kirjoitti:mulla on 300te 24v bensa vm-90.Aamulla kun menin töihin pakkasta oli 11 astetta eikä mitään ongelmia .illalla kun tulin töistä pakkasta 17 astetta. Kävi kylmänä ihan hyvin mutta kun kone lämpesi ja saavutin kehä3 ruuhkat ja vauhti tippu niin siihen sammu eikä lähteny enää käyntiin(viime talvena lähti vielä 15 min odottelun jälkeen).Ei muuta kun hinausauto paikalle ja katiska pajalle. Täytynee kokeilla tota imuilman èsilämmitystä`.Jos jollain vielä kokemuksia/korjausvinkkejä niin otetaan vastaan.
Ei oo omissa ollu tapana jäänestoaineita käytellä.Mutta kävin tänään varulta ostaan pullon , jos vaikka ois vuosien varrella kertyny vettä tankkiin. :roll:
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: sama vika

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

hak269 kirjoitti:mulla on 300te 24v bensa vm-90.Aamulla kun menin töihin pakkasta oli 11 astetta eikä mitään ongelmia .illalla kun tulin töistä pakkasta 17 astetta. Kävi kylmänä ihan hyvin mutta kun kone lämpesi ja saavutin kehä3 ruuhkat ja vauhti tippu niin siihen sammu eikä lähteny enää käyntiin(viime talvena lähti vielä 15 min odottelun jälkeen).Ei muuta kun hinausauto paikalle ja katiska pajalle. Täytynee kokeilla tota imuilman èsilämmitystä`.Jos jollain vielä kokemuksia/korjausvinkkejä niin otetaan vastaan.
Saman kaltaiset on ongelmat sullakin!
Ne oireet hävis mun autosta kun otin sen maskilta ilmaputsarille tulevan imuletkun irti. Saa nyt pikkasen lämpimämpää ilmaa konehuoneesta ja ei ole ollu mitään ongelmia sen jälkee edes -27 asteen pakkasilla.
Se vissiin jääti matkanopeus alueelle sen imuilman läpän mikä säätää bensan syöttöö. Oireet viittais ainakin siihen kun se tukehtu sitten bensaan kun nopeutta pudotti/kierrokset tippui.
Voishan sitä yrittää vetää putken pakosarjan lähelle ni sais vielä lämpimämpää ilmaa.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mulla tekee tuo 190E myös niin että jäätyy kovilla pakkasilla. Määräjakajan läppä jumii kiinni. Syykin löytyi viimetalvena kun ajoin sillä ja alko nykimään ja sammui.

Ilmanputsari pois niin määräjakaja oli paksun kuuran peitossa ja kun läppää painoi alas niin koko imu sarja oli kuuraantunut lähes umpeen :shock:

Kiskasin sitten ilmanputsariin tulevan huohotin putken irti ja jätin sen puhaltelemaan vapaasti kohuoneeseen... Eipä ole sen jälkeen hyytyny :D

Eli kovilla pakkasilla kylmään ilmaan sekoittuva lämmin kostea höyry jäätää imusarjan ja määräjakajan.
Näin ainakin omassa 190E:ssä. Tämä sama juttu tuli myös ilmi toisella koneella kun vanha kone meni vaihtoon reilu vuosi sitten.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Justiin tuon Mika.T mainitseman vian kans minäkin joskus muinoin kärsin ja korjasin justiin samalla tavalla huohotin puhalteli ulkoilmaan ja puutappi ilmanputsarin koteloon ja 200tkm ajettiin melkein vielä harvalla mosalla ennen kun kilahti :lol: :lol:
Itse tein ja säästin
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Se voi tosiaan tehdä se huohotin putkikin niitä oireita!
Mut ei ollu huohottimen syytä mun autossa.
Kun se kone ei huohota juuri lainkaan.
Katoin sillon kun se hyyty ilmanputsariin ni ei siellä ollunna öljy pas..aa imupuolella. Oli ihan puhdas kotelo.
Voihan se olla että siellä minne ei nää niin siellä sitä löytyy ja se on jäätynä sieltä.
No ihan sama kuhan nyt pelaa. :lol:
Avatar
Sami.A
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 08.01.2005 16:36
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Sami.A »

Täällä myös samanlainen saksantuonti eikä löydy ecomittarii... mut mitäpä sillä tekiskään kaiki liemet sieltä on tähän mennessä kadonnu ilmankin 8)
Kutka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ke 11.06.2008 16:28

Viesti Kirjoittaja Kutka »

Nyt tarvitsisi taas vinkkiä viisaammilta. 300ce24v täysin samoilla oireilla täällä, vaikka maailman tappiin pystyi matkaa taittamaan, mutta heti tyhjäkäyntialueelle jarutettaessa hyytyi eikä siitä suostunut liikkumaan ennen kun oli reilun vartin seisonut ja sittenkin vasta pitkän hinkkaamisen jälkeen. Viimereissulta palatessa hyytyi pihaan, vaan ei siitä enää suostunutkaan heräämään. Apuvirtojen kanssa koitin pitkäänkin hieroa, mutta ei niin ei. Muutaman kerran hörähtää yhden tai kahden onnistuneen sylinterin verran, mutta ei kertaakaan käyntiin asti. Olisiko vinkkiä mistä lähteä vikaa etsimään? Vai pitääkö vain odottaa kesää ja lämpimiä ilmoja?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Voisi olla ihan perus vikaa eli tyhjäkäyntimoottori paskainen tai kaasun palautus jousi poikki että vivusto ei täysin palaudu alkuun ja täten ecu ei tunnista sitä kun tyhjäkäyntiä tartteis ohjata ja säätää erilaista seosta.
Sitten vielä yleisempi ois että kosteutta virranjakajan sisällä ja silloin käynnistäminen etenkin hankalaa.
Kutka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ke 11.06.2008 16:28

Viesti Kirjoittaja Kutka »

Onkos tuo linkin takaa löytyvä mötikkä tarkoittamasi tyhjäkäyntimoottiri? http://www.w124performance.com/service/ ... 3-2118.pdf

Kaasuvivustoa vähän tuossa päivällä jo tutkailin, siellä ei mitään kummallisuuksia näkynyt. Virranjakajan kannen ja pyörijän voisi vaihdella kun uudet on kontissa odottamassa, pitänee vaan odottaa että tuolla ulkona tarkenee alkaa askartelemaan niiden kuusiokolojen kanssa.
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Jep juurikin se tyhjäkäynti moottori on kuvassa,siitä kannattaa otta letkut irti ja tarkistaa luistin liikkuvuus,ettei takertele ja ole öljyisessä möhnässä!

Ja tosiaan nuo virranjakajan osat kannattaa vaihtaa,helpottaa tuossa koneessa startti vaivoihin aika usein!

T.Jaakko.P
Avatar
poke2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ke 27.05.2009 12:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja poke2 »

petska kirjoitti:voisko jäätää ilmamäärä mittaria...minulla teki joskus 190E 2.0 sitä ja aina kun hieman käytti paikallaan niin johan pelas ......korjaus konstina vedin imuilman pakosarjan päältä ja keulalle pahvi.... :lol: :lol: :lol:
Ite otin kans imuilmatorven ulkoa pois ja otan ilman konehuoneesta ja kotelolle vedin pakosarjasta kans lämpöputken ja hyvin pelaa:)
124/300E v.89
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Kutka kirjoitti:Nyt tarvitsisi taas vinkkiä viisaammilta. 300ce24v täysin samoilla oireilla täällä, vaikka maailman tappiin pystyi matkaa taittamaan, mutta heti tyhjäkäyntialueelle jarutettaessa hyytyi eikä siitä suostunut liikkumaan ennen kun oli reilun vartin seisonut ja sittenkin vasta pitkän hinkkaamisen jälkeen. Viimereissulta palatessa hyytyi pihaan, vaan ei siitä enää suostunutkaan heräämään. Apuvirtojen kanssa koitin pitkäänkin hieroa, mutta ei niin ei. Muutaman kerran hörähtää yhden tai kahden onnistuneen sylinterin verran, mutta ei kertaakaan käyntiin asti. Olisiko vinkkiä mistä lähteä vikaa etsimään? Vai pitääkö vain odottaa kesää ja lämpimiä ilmoja?
Ota se huohotinputki ilmanputsarilta irti (ettei se kone ime huohotinhyöryjä sisuksiin) ja myös se imuputki mikä menee maskin taa.
Ei pitäis enää olla ongelmia.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Kutka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ke 11.06.2008 16:28

Viesti Kirjoittaja Kutka »

Nyt on tovi etsitty motivaatiota ja alettu taas tappelemaan tuon johtotähden kanssa. Edellisen "jäätymisen" jälkeen ei sitten enää auto käynnistynytkään ja odottelinkin näitä lämpöisiä kelejä tovin siinä toivossa että käynnistyisi, mutta ei. Ei edes lupaa mitään.

Nyt tehty:
Virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu
Tarkastettu että bensapumppu työntää bensaa
Juotu monta olutta masennukseen
Irroitettu tyhjäkäyntimoottori

Mitenkäs tuota tyhjäkäyntimoottorin toimintaa voi tutkailla? En uskaltanut mötikkää sen enempää väkivalloin availla, mutta letkun rei'istä katseltuna aika puhtaalta näyttää.

Mikäli tuokin on toimiva, mitäs seuraavaksi?
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Tuleekos siinä tuli tulpalle asti??
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Kutka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ke 11.06.2008 16:28

Viesti Kirjoittaja Kutka »

Tuo tarkastetaan heti kun saa apumiehen kurkkimaan, eli huomenna.
Avatar
AkiVaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 04.04.2003 09:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja AkiVaa »

En haluaisi maalailla piruja seinille, mutta teen sen kuitenkin. Oma auto sammuili välillä pitkän matka-ajon jälkeen ns. lennosta, kun kierrokset laskivat tyhjäkäynnille. Sammuilemista esiintyi satunnaisesti, mutta melko ärsyttävän usein. Auto ei käynnistynyt vaikka starttaili. Muutaman minuutin seisaus tuntui kuitenkin aina elvyttävän auton.

Eräänä kauniina päivänä ei auto sitten enää käynnistynytkään, vaikka saikin levätä jo hieman kauemminkin. Tutkistelu paljasti kipinän hävinneen ja syylliseksi löytyi surullisen kuuluisa sytkäboksi.

Ystävällinen foorumilainen Kouvolasta lainasi oman autonsa boksia testiä varten ja kuinka ollakkaan, auto hörähti heti käyntiin. No olipa ongelma paikallistettu! Ei muuta kuin uutta boksia etsimään... Noh, uusi maksaa reilut pari tonnia (kyllä, aivan naurettava hinta) ja käytettyjä rajoitetusti myynnissä... Löysin käytetyn kuitenkin suht nopeasti kohtuulliseen hintaan ja nyt ei ole enää temppuillut mitenkään.

Toivottavasti sinulle ei ole samaa kohtaloa suotu, mutta kannattaa varautua :lol:
Vastaa Viestiin