w124 turbotus. eli neuvoja tulevalle mersumiehelle

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
-miquel-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Pe 20.01.2006 10:57
Paikkakunta: korpilahti

w124 turbotus. eli neuvoja tulevalle mersumiehelle

Viesti Kirjoittaja -miquel- »

juu, eli ensimmäisen autoni hankinta olisi edessä ja kiikarissa olisi tuollainen w124 joko 250 tai 300 -diesel mersu.
autosta en ole kuullut kuin hyvää joitakin nippeleitä lukuunotamatta ja se olisi tarkoitus turbottaa pienen lisätehon toivossa eli minkälainen homma tämä on toteuttaa? olen kuullut ainakin että jarrut ovat riittävät niilläänsä ettei tarvitse muunnella lupia varten. -mitä muuta lupien hankinnassa pitää ottaa huomioon ja tehdä autolle sekä minkähintainen juttu se on? sekä onko konetta kestävyyden kannalta vahvistettava esim. laakereiden osalta? :?
edit: tuli vahingossa tekniikkapuolelle :oops:
-se mikä ei sovi, se laitetaan sopimaan-
W201 2.0i -85
Vesqju
Mersumies
Mersumies
Viestit: 583
Liittynyt: Ma 04.10.2004 18:51
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

paas kokeillen haku toiminnolla, juttua löytyy kyllä..
Miksi ostaa vapari ja ruveta sitä turpottelemaan.. :shock: :?:
Osta suoraan turbodieseli.. :idea:
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Avatar
Toni.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 22.02.2005 18:39
Paikkakunta: kälviä

Viesti Kirjoittaja Toni.M »

Niinpä osta suoraan turbo.
Mutta jos välttämättä haluat tehdä vaparista ni juttua kyllä löytyy... :D
MB 300E-24V-91(nykyään ST)
EX:S124 300tdt powered by pp-diesel(+300kw)
Avatar
-miquel-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Pe 20.01.2006 10:57
Paikkakunta: korpilahti

Viesti Kirjoittaja -miquel- »

missäs hinnoissa tuollaiset pyörivät?
-se mikä ei sovi, se laitetaan sopimaan-
W201 2.0i -85
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

justiinsa tuossa pörssiä kattelin,ja näky noita turpoja olevan halvimmillaan 7000euroon...sitä en tiedä missä kunnossa ne sit on..
Kunnollisen 300turpon hinta pyörinee siinä 10k egen nurkilla.
Minäkin olisin kyllä sen originel 300 turbon kannalla,koska koneissakin on jonkin verran rakeenteellisia eroja= turbon kone kestää enemmän "jerkkua"....tokihan tuosta vaparistakin voi rakentaa jos kiinnostaa.
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
-miquel-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Pe 20.01.2006 10:57
Paikkakunta: korpilahti

Viesti Kirjoittaja -miquel- »

vähän turhan hinnakas laitos minulle ensimmäiseksi autoksi joku 10 000e 8) nettiautost löysin yhen 5000e. alkais oleen ihan ok. mutta kun infoa halusin turbottamisesta niin pysytään aiheessa poijjaat. eli joku turbon asentanut voisi kertoa seikkailuistaan katsastuskonttorin kanssa :wink:
-se mikä ei sovi, se laitetaan sopimaan-
W201 2.0i -85
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

Jos kerran rahasta homma kiinni,sitä suuremmalla syyllä orkkis turbo. Ellei itellä taitoa tehä kaikkea kasasta malmia,tulee loppupeleissä halvemmaksi. Ja saa senkin kanssa näprätä riittävästi jos viritellä aiot.

Vapari kolmesatanenkin ihan jees kun pumpun säädätät,näät mihin se riittää?
Avatar
-miquel-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Pe 20.01.2006 10:57
Paikkakunta: korpilahti

Viesti Kirjoittaja -miquel- »

no eihän siihen nyt kuulopuheen mukaan ihan loputtomia mene? joku 2000e.n pintaan?
-se mikä ei sovi, se laitetaan sopimaan-
W201 2.0i -85
Vesqju
Mersumies
Mersumies
Viestit: 583
Liittynyt: Ma 04.10.2004 18:51
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Osko nyt hyvä mies.. 5000 € + 2000€ niin sillä saat kyllä toimivan ja hyvän 300 turbotiisselin, kestää ja eikä tarvi ruveta taistelee ja arpomaan kestääkö ja kelpaako tirehtöörille, niin se vaan on.
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

taitaa olla tuo pumpun "tapittaminen" jo sellainen 1000euron homma...
Ei silti... kyllähän pariin tonniin jonkinmoisen "budjetti" turpotuksen tekee,kestävyyttä en lähde kommentoimaan (ei omakoht, kokemuksia)....

Vaparin ja turbo koneen sisuksissa on eroja ainakin lienee. laakeriliuskat, öljysuihkut, männät? ja mitenkähän se oli noiden kankien kanssa... :roll:
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
Jamppi79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Pe 08.04.2005 23:24
Paikkakunta: Keuruu

turbotus

Viesti Kirjoittaja Jamppi79 »

Noh Noh. on se kyllä mukavaa ihte tehjä ku siinä onnistuu, eikä tuo nyt kauhian paha hommanakaan ole, eipä tule vapaa-ajan puutetta ja tietää mihkä rahat laittaa :D
Ihte alottelen 250D turpotus rojektia, sen voin sanoo mitä vanhat pierut kertonnu et kun vaparista alkaa tekeen niin ne alakerran laakerit paras vaihtaa turbomalleihin
Vanhassa vara parempi
Avatar
-miquel-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Pe 20.01.2006 10:57
Paikkakunta: korpilahti

Viesti Kirjoittaja -miquel- »

millastas puhallinta meinaat pellin alle kammeta?
-se mikä ei sovi, se laitetaan sopimaan-
W201 2.0i -85
eeropp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 27.12.2005 19:14
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja eeropp »

stanger kirjoitti:taitaa olla tuo pumpun "tapittaminen" jo sellainen 1000euron homma...



jos meinaat pumpun säätämistä niin pp dieselillä makso n.300

Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

stanger kirjoitti:
taitaa olla tuo pumpun "tapittaminen" jo sellainen 1000euron homma...


jos meinaat pumpun säätämistä niin pp dieselillä makso n.300


säätö ja tapitus kaks eri asiaa.. itte köyhyyksissäni tein ensi vaparista :arrow:
hajos :arrow: ostin orkkis turbokoneen :twisted: . meni koppaan hermot ja myin sen (vaparina) siis turbokone jäi ittelle ostin hyvän vapari d aihion ja laitan keväämmällä siihen turbokoneen... tosi asia oli et jos vapari maksoi sen 5000e niinku mulla ja kone n2000e niin sillä olis saanu turbodeen mut ei löytyny mieluista. oli automaattia ja ja sisusta huono yms,,, ainiin jos vaparista tekee. niin lämpöjen kanssa ongelmia (ei ylitse pääsemättömiä. kiertokangen laakerit olis hyvä laittaa ainakin uusiksi jos autolla on ajettu yli400000 jos lasket asian niin et myit vapari koneen ja lisäät hieman rahaa ja ostat turbokoneen niin pääsee vähimmällä.
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
-miquel-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Pe 20.01.2006 10:57
Paikkakunta: korpilahti

Viesti Kirjoittaja -miquel- »

ei tollanen 190d.kään olisi tietysti huonompi vaihtoehko kun noitakin näkyy melkopaljon olevan turbolla myynnissä 8) kuinkakohan varmoja laitoksia sitten ovat pisemmän päälle jos on itse turbotettuja :? tunnistaako tuollaista alkup. turbokonetta kuvista helposti?
-se mikä ei sovi, se laitetaan sopimaan-
W201 2.0i -85
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Turbokoneet tunnistaa helpoiten moottorikoodista. Katsot mikä se koodi on, siis jotain 601.970.*** ja syötät se googleen ja saat selville mikä kone on kyseessä. Muistelen että nuo 60*.97*** koneet olisivat järjestään turbokoneita.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kannattaa selata tätä turbo-osiota. Tämä turbotus aihe on käsitelty niin moneen kertaan, että alkaa jo maistua puulle.
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

-miquel- kirjoitti:ei tollanen 190d.kään olisi tietysti huonompi vaihtoehko kun noitakin näkyy melkopaljon olevan turbolla myynnissä 8) kuinkakohan varmoja laitoksia sitten ovat pisemmän päälle jos on itse turbotettuja :? tunnistaako tuollaista alkup. turbokonetta kuvista helposti?
Ainakin venttiilikopan kannesta.
Orkkis turbokoneessa puolestavälistä eteenpäin matalampi ku ahtoputki menee siitä päältä.

Ja mulla ois hyvä aihio myynnissä..!!!
:-)
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kannattaa tosiaan lueskella tämän turbot osio pariin kertaan niin selviää kaikki oleellinen vaparin turbotuksesta.
Kyllä siihen sitä pikku piristystä saa kohtuu rahalla, mutta sitten joudut ostaan sen turbokoneen kun nälkä kasvaa :twisted:
Esim. jälkiahdettu 250D on varsin hyvä ja luotettava kulkine vielä n.150HP tehoilla, kunhan kone on kunnossa ja järki päässä.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

monesti kuitenkin reikä päässä ja sitten itketään:shock:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Stonehead kirjoitti:monesti kuitenkin reikä päässä ja sitten itketään:shock:
Puhuu mies joka tietää miltä tuntuu ajaa kuin reikäpää :lol: :lol:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

Aki P kirjoitti:
Stonehead kirjoitti:monesti kuitenkin reikä päässä ja sitten itketään:shock:
Puhuu mies joka tietää miltä tuntuu ajaa kuin reikäpää :lol: :lol:


tullaan muuten taas alkukesästä kärkäiselle ja tietysti reikä päässä entistä suurempana.

vähän menee ot:ksi mutta ei kait se haittaa näin lauantai illan huumassa :D
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Stonehead kirjoitti: tullaan muuten taas alkukesästä kärkäiselle ja tietysti reikä päässä entistä suurempana.

vähän menee ot:ksi mutta ei kait se haittaa näin lauantai illan huumassa :D
Ei haittaa...kerroppas vähän aikataulutietoa niin tullaan koko perheen voimalla tutustumaan kärkkäisen toimintaan...ja ennen kaikkea uranuurtajan esitykseen. :shock:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

veskola kirjoitti:
Stonehead kirjoitti: tullaan muuten taas alkukesästä kärkäiselle ja tietysti reikä päässä entistä suurempana.

vähän menee ot:ksi mutta ei kait se haittaa näin lauantai illan huumassa :D
Ei haittaa...kerroppas vähän aikataulutietoa niin tullaan koko perheen voimalla tutustumaan kärkkäisen toimintaan...ja ennen kaikkea uranuurtajan esitykseen. :shock:
sunnuntaina 18.6.06 ollaan kärkkäisellä

olisko miittinki sinne hyvä :idea:?
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Perustetaanko miittisuunnittelut sinne miittipuolelle? Idea ja ajankohta ym. tapahtumat olisivat kyllä enemmän kuin kohallaan!

(Edit: Jatkoin juttua miittipuolella edellisen pohjalle.)
Joku mersupurkaamo??
Vastaa Viestiin