juu, eli ensimmäisen autoni hankinta olisi edessä ja kiikarissa olisi tuollainen w124 joko 250 tai 300 -diesel mersu.
autosta en ole kuullut kuin hyvää joitakin nippeleitä lukuunotamatta ja se olisi tarkoitus turbottaa pienen lisätehon toivossa eli minkälainen homma tämä on toteuttaa? olen kuullut ainakin että jarrut ovat riittävät niilläänsä ettei tarvitse muunnella lupia varten. -mitä muuta lupien hankinnassa pitää ottaa huomioon ja tehdä autolle sekä minkähintainen juttu se on? sekä onko konetta kestävyyden kannalta vahvistettava esim. laakereiden osalta?
edit: tuli vahingossa tekniikkapuolelle
-se mikä ei sovi, se laitetaan sopimaan-
W201 2.0i -85
paas kokeillen haku toiminnolla, juttua löytyy kyllä..
Miksi ostaa vapari ja ruveta sitä turpottelemaan..
Osta suoraan turbodieseli..
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
justiinsa tuossa pörssiä kattelin,ja näky noita turpoja olevan halvimmillaan 7000euroon...sitä en tiedä missä kunnossa ne sit on..
Kunnollisen 300turpon hinta pyörinee siinä 10k egen nurkilla.
Minäkin olisin kyllä sen originel 300 turbon kannalla,koska koneissakin on jonkin verran rakeenteellisia eroja= turbon kone kestää enemmän "jerkkua"....tokihan tuosta vaparistakin voi rakentaa jos kiinnostaa.
vähän turhan hinnakas laitos minulle ensimmäiseksi autoksi joku 10 000e nettiautost löysin yhen 5000e. alkais oleen ihan ok. mutta kun infoa halusin turbottamisesta niin pysytään aiheessa poijjaat. eli joku turbon asentanut voisi kertoa seikkailuistaan katsastuskonttorin kanssa
-se mikä ei sovi, se laitetaan sopimaan-
W201 2.0i -85
Jos kerran rahasta homma kiinni,sitä suuremmalla syyllä orkkis turbo. Ellei itellä taitoa tehä kaikkea kasasta malmia,tulee loppupeleissä halvemmaksi. Ja saa senkin kanssa näprätä riittävästi jos viritellä aiot.
Vapari kolmesatanenkin ihan jees kun pumpun säädätät,näät mihin se riittää?
Osko nyt hyvä mies.. 5000 € + 2000€ niin sillä saat kyllä toimivan ja hyvän 300 turbotiisselin, kestää ja eikä tarvi ruveta taistelee ja arpomaan kestääkö ja kelpaako tirehtöörille, niin se vaan on.
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
taitaa olla tuo pumpun "tapittaminen" jo sellainen 1000euron homma...
Ei silti... kyllähän pariin tonniin jonkinmoisen "budjetti" turpotuksen tekee,kestävyyttä en lähde kommentoimaan (ei omakoht, kokemuksia)....
Vaparin ja turbo koneen sisuksissa on eroja ainakin lienee. laakeriliuskat, öljysuihkut, männät? ja mitenkähän se oli noiden kankien kanssa... :roll:
Noh Noh. on se kyllä mukavaa ihte tehjä ku siinä onnistuu, eikä tuo nyt kauhian paha hommanakaan ole, eipä tule vapaa-ajan puutetta ja tietää mihkä rahat laittaa
Ihte alottelen 250D turpotus rojektia, sen voin sanoo mitä vanhat pierut kertonnu et kun vaparista alkaa tekeen niin ne alakerran laakerit paras vaihtaa turbomalleihin
stanger kirjoitti:
taitaa olla tuo pumpun "tapittaminen" jo sellainen 1000euron homma...
jos meinaat pumpun säätämistä niin pp dieselillä makso n.300
säätö ja tapitus kaks eri asiaa.. itte köyhyyksissäni tein ensi vaparista
hajos ostin orkkis turbokoneen . meni koppaan hermot ja myin sen (vaparina) siis turbokone jäi ittelle ostin hyvän vapari d aihion ja laitan keväämmällä siihen turbokoneen... tosi asia oli et jos vapari maksoi sen 5000e niinku mulla ja kone n2000e niin sillä olis saanu turbodeen mut ei löytyny mieluista. oli automaattia ja ja sisusta huono yms,,, ainiin jos vaparista tekee. niin lämpöjen kanssa ongelmia (ei ylitse pääsemättömiä. kiertokangen laakerit olis hyvä laittaa ainakin uusiksi jos autolla on ajettu yli400000 jos lasket asian niin et myit vapari koneen ja lisäät hieman rahaa ja ostat turbokoneen niin pääsee vähimmällä.
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
ei tollanen 190d.kään olisi tietysti huonompi vaihtoehko kun noitakin näkyy melkopaljon olevan turbolla myynnissä kuinkakohan varmoja laitoksia sitten ovat pisemmän päälle jos on itse turbotettuja tunnistaako tuollaista alkup. turbokonetta kuvista helposti?
-se mikä ei sovi, se laitetaan sopimaan-
W201 2.0i -85
Turbokoneet tunnistaa helpoiten moottorikoodista. Katsot mikä se koodi on, siis jotain 601.970.*** ja syötät se googleen ja saat selville mikä kone on kyseessä. Muistelen että nuo 60*.97*** koneet olisivat järjestään turbokoneita.
-miquel- kirjoitti:ei tollanen 190d.kään olisi tietysti huonompi vaihtoehko kun noitakin näkyy melkopaljon olevan turbolla myynnissä kuinkakohan varmoja laitoksia sitten ovat pisemmän päälle jos on itse turbotettuja tunnistaako tuollaista alkup. turbokonetta kuvista helposti?
Ainakin venttiilikopan kannesta.
Orkkis turbokoneessa puolestavälistä eteenpäin matalampi ku ahtoputki menee siitä päältä.
Kannattaa tosiaan lueskella tämän turbot osio pariin kertaan niin selviää kaikki oleellinen vaparin turbotuksesta.
Kyllä siihen sitä pikku piristystä saa kohtuu rahalla, mutta sitten joudut ostaan sen turbokoneen kun nälkä kasvaa
Esim. jälkiahdettu 250D on varsin hyvä ja luotettava kulkine vielä n.150HP tehoilla, kunhan kone on kunnossa ja järki päässä.
Stonehead kirjoitti: tullaan muuten taas alkukesästä kärkäiselle ja tietysti reikä päässä entistä suurempana.
vähän menee ot:ksi mutta ei kait se haittaa näin lauantai illan huumassa
Ei haittaa...kerroppas vähän aikataulutietoa niin tullaan koko perheen voimalla tutustumaan kärkkäisen toimintaan...ja ennen kaikkea uranuurtajan esitykseen.
Stonehead kirjoitti: tullaan muuten taas alkukesästä kärkäiselle ja tietysti reikä päässä entistä suurempana.
vähän menee ot:ksi mutta ei kait se haittaa näin lauantai illan huumassa
Ei haittaa...kerroppas vähän aikataulutietoa niin tullaan koko perheen voimalla tutustumaan kärkkäisen toimintaan...ja ennen kaikkea uranuurtajan esitykseen.
sunnuntaina 18.6.06 ollaan kärkkäisellä
olisko miittinki sinne hyvä ?
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski