124 mersu vastaan toyota
Mikä niistä vetoakseleista hajoaa, tai mikä Vitosta siis tällä kertaa hajosi ? Se on usein tuuripeliä onko edellinen omistaja jo ehtinyt vaihtamaan kertaalleen koko tekniikan vai onko se rumpa itsellä edessä. Löytyykö muuten Viron romuttamoilta osia Vitoihin, jos tulisi vaikka ostoksille joskus...vai onko samat hinnat mitä täällä ?
heh, lähdin tänään volkkarilla töihin ihan varmuuden vuoksi kun tuo eberi on ollut jo vuoden rikki enkä sitä ole jaksanut korjata. Pakkasta on 20 astetta ja se on kipukynnys tuolle dieselille. Volkkarissa on lohko- ja sisätilan lämmitin.
heh, lähdin tänään volkkarilla töihin ihan varmuuden vuoksi kun tuo eberi on ollut jo vuoden rikki enkä sitä ole jaksanut korjata. Pakkasta on 20 astetta ja se on kipukynnys tuolle dieselille. Volkkarissa on lohko- ja sisätilan lämmitin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Eikö lähde vai eikö lämpiä? Katselin ja kuuntelin vaan aamulla töihin kävellessä, kun tuossa asuinalueella heräteltiin Vitoa -20 asteessa ilmeisen roikatta. Sähäkästi pyöri mutta vasta toisella yritämällä käynnistyi. CDI-kone oli siinä kyseessä -- se, mikä hämmästytti, oli siisti ääni heti alusta alkaen. Noita vanhemman polven koneita kun kuulee starttailtavan, se kalkatus kyllä kuuluu tästä Piikkiöön yrittämättä...veskola kirjoitti: kun tuo eberi on ollut jo vuoden rikki enkä sitä ole jaksanut korjata. Pakkasta on 20 astetta ja se on kipukynnys tuolle dieselille.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Joku voi tämän nostaa poiskin tästä, menee ehkä pikkuisen OT-ksi. Linkki vaan sitten yv:nä kiitos
Vetoakselit vetoakseleiksi...
Pääsyy päänsärkyyn on kuitenkin MB-insinöörien laskelmointivirheet CDI moottoreissa, eli nuo SAATANAN 6mm pultit pitämässä suuttimia. Ei ne vaan jaksa pitää riittävän kovaa suutinta kiinni, joten kansi pois, ja suuttimet ulos & pesät uudistettavaksi koneistamolle (korjaamo irroitti, joten täytyy siitäkin maksaa). Onneksi säilyi 3 suutinta ehjänä, 4. meni irrotettaessa rikki. 180€ kpl uusi. Saa nähdä mitä tulee maksamaan kannen entisöinti, ehjä käytetty maksaa about 550€. Jos täytyy ostaa uusi kansi, niin korjaus (osat + työ) tulee maksamaan about 1300 € Prkele
Minusta on turhaa jos joutuu maksamaan 10% auton hinnasta pelkästä korjauksesta, etenkin kun on niinkin uusi auto kyseessä. Saattaapi vaihtua merkki tai ainakin malli kun vanhat MB-t ovat paljon halvempia pitää. Toisaalta tarvitsen vähintään 7-paikkaisen auton (eika mitään 124-n farmariapupaikkoja perässä)...
Vetoakseli, tai se pää hajoaa, alkaa raksuttamaan. Olen huomannut, että luistonesto rikkoo aika mukavasti näitä akseleita. Heti, kun rupes olemaan liukasta ja kolmio vilkkui, niin alkoi pikkuhiljaa kuulumaan ääntä. Siitä opin sen, että ei kannata painata kaasua kauheasti liukkaalla vaikka (ja etenkin jos on) onkin luistonesto. Mun Vito on viellä senverran vanha, että luistonestoa ei saa pois päältä.veskola kirjoitti: Mikä niistä vetoakseleista hajoaa, tai mikä Vitosta siis tällä kertaa hajosi ?
Vetoakselit vetoakseleiksi...
Pääsyy päänsärkyyn on kuitenkin MB-insinöörien laskelmointivirheet CDI moottoreissa, eli nuo SAATANAN 6mm pultit pitämässä suuttimia. Ei ne vaan jaksa pitää riittävän kovaa suutinta kiinni, joten kansi pois, ja suuttimet ulos & pesät uudistettavaksi koneistamolle (korjaamo irroitti, joten täytyy siitäkin maksaa). Onneksi säilyi 3 suutinta ehjänä, 4. meni irrotettaessa rikki. 180€ kpl uusi. Saa nähdä mitä tulee maksamaan kannen entisöinti, ehjä käytetty maksaa about 550€. Jos täytyy ostaa uusi kansi, niin korjaus (osat + työ) tulee maksamaan about 1300 € Prkele
Minusta on turhaa jos joutuu maksamaan 10% auton hinnasta pelkästä korjauksesta, etenkin kun on niinkin uusi auto kyseessä. Saattaapi vaihtua merkki tai ainakin malli kun vanhat MB-t ovat paljon halvempia pitää. Toisaalta tarvitsen vähintään 7-paikkaisen auton (eika mitään 124-n farmariapupaikkoja perässä)...
No jotakin osviittaa voi saada edelläolevasta tekstista.veskola kirjoitti: Löytyykö muuten Viron romuttamoilta osia Vitoihin, jos tulisi vaikka ostoksille joskus...vai onko samat hinnat mitä täällä ?
kyllä Toyota varmaan on ihan hyvä
Kyllähän se on kovemmankin "mersumiehen" myönnettävä, että kyllä Toyotan tekniikka kestää varmasti vertailun tämän mersun nykylaadun kanssa.
5 vuotta sitten minä tein valintaa uuden Avensiksen ja lähes rippikouluikäisen mersun välillä.
Voin ihan puhtaalla omatunnolla ja koeajon jälkeen väittää tehneeni valinnan kohtuullisen obejktiivisin perustein.
Ajoltaan ja ennen kaikkea matkustusmukavuudeltaan W124 oli selvästi parempi kuin uusi Toyota.
Uskoakseni minun kohdalleni sattui semmoinen parempi yksilö jossa remppaa ei paljon ollut ja ei ole vieläkään. Auto on nykyisin isän serkulla ja kilometrejä siihen ei enää juurikaan kerry. Minä ajoin sillä ammattikäytössä semmoiset 240 tuhatta.
Tuossa vajaa vuosi sitten ajoin yhden keikan kaverin Avella ja totesin silloin että en minä ainakaan viitsisi semmoisella töitä tehdä. Tekniikkapuoli on varmaan nykyisin jopa parempi kuin näissä "halpis"-mersuissa, mutta ei sitä kovin hyväksi ajettavaksi voinut sanoa.
Mitä noihin huoltokuluihin tulee, niin ei niissä tunnu kovin suuria hintaeroja eri merkkien välillä olevan. Takuut on 2 vuotta joten siinä aikana ei mitään kovin kalliita remontteja oikein voi tulla maksettavaksi.
Kyllähän niitä Toyotia taksissa on jo ihan siitä syystä, että ei niiden välirahat uuteen vaihtaessa ole lähelläkään mersun vastaavia.
5 vuotta sitten minä tein valintaa uuden Avensiksen ja lähes rippikouluikäisen mersun välillä.
Voin ihan puhtaalla omatunnolla ja koeajon jälkeen väittää tehneeni valinnan kohtuullisen obejktiivisin perustein.
Ajoltaan ja ennen kaikkea matkustusmukavuudeltaan W124 oli selvästi parempi kuin uusi Toyota.
Uskoakseni minun kohdalleni sattui semmoinen parempi yksilö jossa remppaa ei paljon ollut ja ei ole vieläkään. Auto on nykyisin isän serkulla ja kilometrejä siihen ei enää juurikaan kerry. Minä ajoin sillä ammattikäytössä semmoiset 240 tuhatta.
Tuossa vajaa vuosi sitten ajoin yhden keikan kaverin Avella ja totesin silloin että en minä ainakaan viitsisi semmoisella töitä tehdä. Tekniikkapuoli on varmaan nykyisin jopa parempi kuin näissä "halpis"-mersuissa, mutta ei sitä kovin hyväksi ajettavaksi voinut sanoa.
Mitä noihin huoltokuluihin tulee, niin ei niissä tunnu kovin suuria hintaeroja eri merkkien välillä olevan. Takuut on 2 vuotta joten siinä aikana ei mitään kovin kalliita remontteja oikein voi tulla maksettavaksi.
Kyllähän niitä Toyotia taksissa on jo ihan siitä syystä, että ei niiden välirahat uuteen vaihtaessa ole lähelläkään mersun vastaavia.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Monta on Toyotaa minullakin ollut ja päähuomio on, ettei niissä ole koskaan ollut ns. "ihmevikoja", niinkuin joissain Fiateissa. Paras autoni on ollut Toyota Camry 2,0 GLI vm. -87. Todella hyvä ajettava, remppaa erittäin vähän ja mikä parasta kulki kuin juna. Kilometrejä kertyi yli 200000, joten kokemusta on riittävästi. Corollaa on turha verrata Mersuun, pikemminkin Lexusta, joka painii samassa sarjassa. Satakasnelosella on nyt tullut ajeltua kolme vuotta ja kokemukset ovat muuten hyviä PAITSI ajettavuus. Useista yrityksistä huolimatta ei ainakaan Koskinen Seinäjoelta ole saanut sitä kuntoon. Voi hyvin laulella, että minne tuuli ja urat kuljettaa. Alan jo uskoa, että jutut Mersun hyvästä ajettavuudesta on pelkkää legendaa???
- MB 300D -90
- Toyota Carina II -92
- Honda Shadow 750 -07
- Mopo UT -58
- Toyota Carina II -92
- Honda Shadow 750 -07
- Mopo UT -58
Hienosti sanottu!Leka kirjoitti:Ei varmasti. Vai miltä tuntuisi 15 vuotta suomen suolalillussa uitettu 350-500 tkm ajettu maseratiPM kirjoitti: Maserati Biturbo 222 SI:n. Kyseisellä autolla koeajon suorittaneena ei tullut mieleenkään kuuna päivänä verrata sitä esim. 300CE:hen, joka muuten maksoi vuonna -90 467800mk.
Mutta mitä niillä lukuisilla halpa-autoilla on tehnyt, kun on voinut saada yhden hyvän ja hienon? Ei tänäpäivänäkään tee mieli vaihtaa hyvin varusteltua -83 vuoden mersua esim. 7:ään hienokuntoiseen -83 ladaan.
Halpaa ja loistavaa ei ole olemassa, pitää ostaa ne molemmat edelleenkin.
124.023
Onkos auto joskus kolaroitu? ainaskin oma 124 on todella hyvä ajettava eikä sitä tuuli ja urat liiemmin hetkauta,ellei satu olee myrskytuuli ja kuin kaivinkoneella kaivetut urat tielläEskill kirjoitti: Satakasnelosella on nyt tullut ajeltua kolme vuotta ja kokemukset ovat muuten hyviä PAITSI ajettavuus. Useista yrityksistä huolimatta ei ainakaan Koskinen Seinäjoelta ole saanut sitä kuntoon. Voi hyvin laulella, että minne tuuli ja urat kuljettaa. Alan jo uskoa, että jutut Mersun hyvästä ajettavuudesta on pelkkää legendaa???


S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
ex.W124 300D-86
Millaset renkaat ja onko kokemusta erityyppisistä renkaista? Tarkka renkaistaan, erot todella suuria samankokoisillakin renkailla,profiililtaan pyöreä olkaiset huomattavasti parempia.Eskill kirjoitti: Voi hyvin laulella, että minne tuuli ja urat kuljettaa. Alan jo uskoa, että jutut Mersun hyvästä ajettavuudesta on pelkkää legendaa???
Sivutuuleen ja tuuliherkkyyteen vaikuttaakin koko alusta,tarkistamisen jälkeen koria laskettava kohti tonttia jos mallia maasturi.
Alapallonevelet jäljänä. Eivät edes katsastuksessa yleensä huommaa, mutta aiheuttaa just tuollaista levottomuutta. Vaihda alapallot niin muuttuu.Eskill kirjoitti: Voi hyvin laulella, että minne tuuli ja urat kuljettaa. Alan jo uskoa, että jutut Mersun hyvästä ajettavuudesta on pelkkää legendaa???
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
Meidän mursussa oli samanmoinen ongelma. Rouva valitti, kun hän pääasiassa sillä ajaa, että ihan kauhee ajaa, kun vetelee kokoajan. Kesärenkailla kulki, kuin juna. Otin auton ja ajoin työpaikkani isolle parkkipaikalle ja ajeli jyrkkä ympyrää, niin että pää meinasi mennä sekaisin. Sama homma molempiin suuntiin puolen kymmentä kertaa. Siihen loppu vetely. Vaihdoin renkaitten paikkaa, kun laitoin talvirenkaat alle, niin takarenkaat olivat paljon jyrkempi reunaiset ja siksi haki.
Tuohon W124:n ajettavuuteen on pakko kommentoida seuraavaa:
Hain Saksasta muutama vuosi sitten vm. -90 300D:n. Ostin auton suoraan yksityiselta mittarilukemalla 142 tkm. Uskon edelleenkin lukeman olleen oikea. Aikaisempaa kokemusta 124:sta ei ollut, mutta kyllä ainakin se yksilö oli suorastaan loistava ajettava.
Suuntavakavuus oli oikeasti junan luokkaa, ohjaus oli kevyt mutta kuitenkin tarkka ja tunnokas. Niin hyvää ajo-ominaisuuksien ja ajomukavuuden yhdistelmää ei ole vieläkään tullut vastaan. Vielä kun melutaso oli erittäin alhainen, niin en kyllä voi moittia edes verratessani nykyiseen kalustooni: E55 AMG ja BMW 728i, molemmat vm. -98.
124:ssa oli jokin madallussarja ja silloin alla H- tai V-nopeusluokan kitkat koossa 195/65-15" tai 205/60-15".
-Mika-
Hain Saksasta muutama vuosi sitten vm. -90 300D:n. Ostin auton suoraan yksityiselta mittarilukemalla 142 tkm. Uskon edelleenkin lukeman olleen oikea. Aikaisempaa kokemusta 124:sta ei ollut, mutta kyllä ainakin se yksilö oli suorastaan loistava ajettava.
Suuntavakavuus oli oikeasti junan luokkaa, ohjaus oli kevyt mutta kuitenkin tarkka ja tunnokas. Niin hyvää ajo-ominaisuuksien ja ajomukavuuden yhdistelmää ei ole vieläkään tullut vastaan. Vielä kun melutaso oli erittäin alhainen, niin en kyllä voi moittia edes verratessani nykyiseen kalustooni: E55 AMG ja BMW 728i, molemmat vm. -98.
124:ssa oli jokin madallussarja ja silloin alla H- tai V-nopeusluokan kitkat koossa 195/65-15" tai 205/60-15".
-Mika-