v8 venttiillijousipuristin hakusessa( ei enään, nostaja oli
v8 venttiillijousipuristin hakusessa( ei enään, nostaja oli
Pitäisi korjata yksi vika tossa ässän v8 koneessa nyt kun intoa taas riittää, nimittäin nelossylinterin kohdalta venttilikoneistosta kuuluu naputusta koneen käydessä. Mitä ilmeisemmin hydraulinen nostaja on väljä tai on jumissa. Nokat oli huippukunnossa kesällä kun viimeksi kävin siellä.
Muita foorumeita tutkiessa on monesti näitä yritetty korjata (vaihtelevalla menestyksella) vaihtamalla notkeisiin öljyihin tai öljyn lisäaineilla, mulla taitaa olla siellä mineraaliöljyt.
Ajattelin kuitenkin suoraan vaihtaa viallisen nostajan, kunhan stetoskoopilla tutkin tarkemmin mistä se ääni tarkkaan tulee (ja sitä ennen pitää pakkasten hellittää). Löysin saksasta kaupan josta saa uusi febi-merkkisiä nostajia 17 e/kpl, ei siis paha ollenkaan. Mutta kysymys: mistä saa venttiilijousipuristimen lainaksi vai onnistuuko keinujen poisto jollain toisella työkalulla. Ei viittis laittaa lähes 200 e. siihen työkaluun.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mercedes ... 1182QQrdZ1
Toinen kysymys mitä en ole saanut selville, mitä toi koodi 992 tossa ässässä meinaa, ilmeisesti joku erikoismalli
Muita foorumeita tutkiessa on monesti näitä yritetty korjata (vaihtelevalla menestyksella) vaihtamalla notkeisiin öljyihin tai öljyn lisäaineilla, mulla taitaa olla siellä mineraaliöljyt.
Ajattelin kuitenkin suoraan vaihtaa viallisen nostajan, kunhan stetoskoopilla tutkin tarkemmin mistä se ääni tarkkaan tulee (ja sitä ennen pitää pakkasten hellittää). Löysin saksasta kaupan josta saa uusi febi-merkkisiä nostajia 17 e/kpl, ei siis paha ollenkaan. Mutta kysymys: mistä saa venttiilijousipuristimen lainaksi vai onnistuuko keinujen poisto jollain toisella työkalulla. Ei viittis laittaa lähes 200 e. siihen työkaluun.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mercedes ... 1182QQrdZ1
Toinen kysymys mitä en ole saanut selville, mitä toi koodi 992 tossa ässässä meinaa, ilmeisesti joku erikoismalli
Viimeksi muokannut Tomi, Ma 06.03.2006 08:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Re: v8 venttiillijousipuristin hakusessa
992 "FOR FURTHER NON-CODED SPECIAL VERSIONS, SEE PRODUCTION ORDER I"Tomi kirjoitti:Toinen kysymys mitä en ole saanut selville, mitä toi koodi 992 tossa ässässä meinaa, ilmeisesti joku erikoismalli

Itse tein aikanaan vastaavan hävelin, hyvin toimii tuo itsetehtykin. Alumiiniprofiilista sahailin osat ja kaveri "liimasi" Tigllä rosterista tuon koukun. aikaa kului n. 45 min. Sopiva U-profiili on mainio painin venttiilijouselle. Yksi ylimääräinen pultinreikä piti porata kun hain sopivaa nivelpistettä vipuvarteen painajalle.
Parempi ottaa niitä nostajia heti muutama, tahtoo yleensä "sohaista tyhjää" sillä yhden nostajan vaihdolla, tuskin kannattaa pistää käytettyä nostajaa sitten takaisin koko vaivaloisen rulianssin jälkeen. Suosittaisin vaihtamaan heti kolme tai neljä uutta "naputuksen" kohdilta. Joskus ääni tekee kummat tepposet.
Jos se edellämainittu kauppa on Autoteile.cc kannattaa huomioida hinnassa, että lisäävät siihen Mws:n eli paikallisen liikevaihtoveron...taisi olla 18%
Parempi ottaa niitä nostajia heti muutama, tahtoo yleensä "sohaista tyhjää" sillä yhden nostajan vaihdolla, tuskin kannattaa pistää käytettyä nostajaa sitten takaisin koko vaivaloisen rulianssin jälkeen. Suosittaisin vaihtamaan heti kolme tai neljä uutta "naputuksen" kohdilta. Joskus ääni tekee kummat tepposet.

Jos se edellämainittu kauppa on Autoteile.cc kannattaa huomioida hinnassa, että lisäävät siihen Mws:n eli paikallisen liikevaihtoveron...taisi olla 18%
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Se kauppa on nimenomaan tuounski kirjoitti: Parempi ottaa niitä nostajia heti muutama, tahtoo yleensä "sohaista tyhjää" sillä yhden nostajan vaihdolla, tuskin kannattaa pistää käytettyä nostajaa sitten takaisin koko vaivaloisen rulianssin jälkeen. Suosittaisin vaihtamaan heti kolme tai neljä uutta "naputuksen" kohdilta. Joskus ääni tekee kummat tepposet.
Jos se edellämainittu kauppa on Autoteile.cc kannattaa huomioida hinnassa, että lisäävät siihen Mws:n eli paikallisen liikevaihtoveron...taisi olla 18%
ajattelin vaihtaa ainakin kaksi nostaa, mutta stetoskooppitutkimukset eivät pääse alkuun näillä pakkasilla. Jaa, että kannattais vaihtaa ne nostajatkin niistä, se oli uutta.
Oliskos sun omatekemää työkalua mahdollista vuokrata kun asia tulee ajankohtaiseksi.
Ompas merkillinen koodi tuo 992
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Kyllähän sitä "värkkiä" voi lainata.
Siis kysehän on termeistä. Itse kutsun väärin hydraulisia venttiilinvälyksentasaajia nostajiksi....eihän ne mitään nosta, tasaavat vain välityksen. Laiska kun olen ja sana on niin pitkä (hydraulinen venttiilinvälyksentasaaja ), kutsun niitä silti vain nostajiksi. Joskun myös keinuvipu saattaa ääntää, siihen on saattanut kulua pykälä jonka ylittäessään nokka napsahtaa.
Siis kysehän on termeistä. Itse kutsun väärin hydraulisia venttiilinvälyksentasaajia nostajiksi....eihän ne mitään nosta, tasaavat vain välityksen. Laiska kun olen ja sana on niin pitkä (hydraulinen venttiilinvälyksentasaaja ), kutsun niitä silti vain nostajiksi. Joskun myös keinuvipu saattaa ääntää, siihen on saattanut kulua pykälä jonka ylittäessään nokka napsahtaa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Ilmoittele, kun tarvitset sitä lähemmin. Iitselläni on kaksi v8 projektia menossa ja tarvitsen työkalua lähiaikoina, kunhan tiivisteet tulevat.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Kiitos Unski tarjouksesta, sain kuitenkin jousipuristimen aikaiseksi oma tekemällä virityksellä.
Vaihdoin 3 hydraulista nostajaa alueelta jossa naputusta kuulu, 4. sylinterin molemmat ja toinen 3.:nesta.
Yksi nostajista oli pallopäältään kulunu melko soikeaksi ja oli naarmuinen, 4 reunimmainen. (muut oli OK).
Siis nostaja oli jääny jumiin ja aiheuttanu klappia ja naputusta, ilmeisesti venttiilikään ei silloin kunnolla aukea.
Naarmuja olis myös keinun pallokuvussa mikä vastaa nostajaa.
Pitäiskö se keinu vaihtaa, hyvin tuo uusi nostaja kyllä istuu siihen keinuun.
Muilta pinnoiltaan keinu on täysin OK.
Kone toimii entistä paremmin
Vaihdoin 3 hydraulista nostajaa alueelta jossa naputusta kuulu, 4. sylinterin molemmat ja toinen 3.:nesta.
Yksi nostajista oli pallopäältään kulunu melko soikeaksi ja oli naarmuinen, 4 reunimmainen. (muut oli OK).
Siis nostaja oli jääny jumiin ja aiheuttanu klappia ja naputusta, ilmeisesti venttiilikään ei silloin kunnolla aukea.
Naarmuja olis myös keinun pallokuvussa mikä vastaa nostajaa.
Pitäiskö se keinu vaihtaa, hyvin tuo uusi nostaja kyllä istuu siihen keinuun.
Muilta pinnoiltaan keinu on täysin OK.
Kone toimii entistä paremmin

Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Moro!
Allekirjoittaneellakin olis keväällä tarvista saada venttiilinpuristajaa lainaan, kun pitäis vaihtaa 8-pytyn hydrauliset nostajat ja keinuvivut kesämecen koneeseen (M116 = 3.5l V8). Pitänee varmaan kysellä tuota värkkiä lainaan jahka kelit lämpenee.
- Toni
Allekirjoittaneellakin olis keväällä tarvista saada venttiilinpuristajaa lainaan, kun pitäis vaihtaa 8-pytyn hydrauliset nostajat ja keinuvivut kesämecen koneeseen (M116 = 3.5l V8). Pitänee varmaan kysellä tuota värkkiä lainaan jahka kelit lämpenee.
- Toni
Ex - MB 260E -88
Ex - MB 260E -91
MB 300E 4-matic -92
MB 350 SLC -76
Ex - MB 260E -91
MB 300E 4-matic -92
MB 350 SLC -76
Minulla on täällä yksi jousipuristin juuri M116 + M117 moottoreita varten, joka on tehty tehdasvakoilu periaatteella Unskin omasta puristimesta.
Jos joku on halukas tekemään itse, voin lähettää kuvia ja mittoja, joilla pitäisi moisen värkkääminen itsekin onnistua.
Yksityisviestillä kun laitatte sähköpostiosoitteen, niin kuvia ko. työkalusta rupeaa tippumaan.

Jos joku on halukas tekemään itse, voin lähettää kuvia ja mittoja, joilla pitäisi moisen värkkääminen itsekin onnistua.
Yksityisviestillä kun laitatte sähköpostiosoitteen, niin kuvia ko. työkalusta rupeaa tippumaan.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.