W 203 ilmasuuttimien suuntaus?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
amx
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Pe 23.04.2004 12:36
Paikkakunta: Porvoo

W 203 ilmasuuttimien suuntaus?

Viesti Kirjoittaja amx »

Mistä johtuu kun en saa jalkatilan ilmaa kokonaan pois ,vaikka suuntaus on pelkästään tuulilasille tai keskisuuttimille...
......nm.varpaat palelevat....

KIITOS tiedosta, nyt tiedetään mistä johtuu joillain ilmeisesti jumittunut vain tuulilasille puhallus, minulla tosiaan tasaisesti (ylös ja alas)
- tietääkö kukaan mitekä moinen "Lego-palikka" vaihdetaan.
- pitääkö mennä Veholle?
Viimeksi muokannut amx, Pe 01.07.2005 07:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jack
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 271
Liittynyt: Ke 12.11.2003 16:39

Re: W 203 ilmasuuttimien suuntaus?

Viesti Kirjoittaja Jack »

amx kirjoitti:Mistä johtuu kun en saa jalkatilan ilmaa kokonaan pois ,vaikka suuntaus on pelkästään tuulilasille tai keskisuuttimille...
......nm.varpaat palelevat....
Ihan normaali vika todennäköisesti. Ilmastoinnin taagi/vipu menee poikki w203 mersuissa.
eli se menee poikki kojelaudun sisältä, suunnilleen stereoiden takaa.

tämä vika ilmenee myös ilmastoinnin/puhalluksen "humppaamisena", eli puhallusteho seilaa edestakaisin lajinsa.

Käytät testerissä niin katellaan mitenkä ne servomoottorit liikkuu siellä, jos liikkuu, tiedä vaikka jotain selviäs että missä vika on. tai sitten ei selviä :D
mutta lohutuksena voin sanoa että ainakin rahaa palaa :D.

terveisin
jaska
itse ajelen polkupyörällä :D
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

On tämä mersu ihme auto. Tuo lämmityslaitteen vipstaaki on täys susi ja ne on melkein vaihdettu joka autoon, niin ihmettelen kyllä, että se ei ole valmistus vika vaan asiakas maksaa. Toisin olisi japanin pojan vehkeissä, valitettavasti.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18179
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

wiimax.fi
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Tästä lähtee ja juhannusvisassa esitettyyn rikkoutumiseen päättyy.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
pasi.a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Su 16.05.2004 15:43

Viesti Kirjoittaja pasi.a »

Huomenta.Mulla loppu tos kevät talvella puhaltamasta lasille,tai se teki sillai et anto yhden henkäsyn ,jonka jälkeen ilmantulo ikäänkuin ahdistui.Huollossa kattovat et noi säätömoottorit näyttävät vikakoodia.Onneks meni takuuseen,nyt pelannu ihan moitteetta.kop kop.
amx
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Pe 23.04.2004 12:36
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja amx »

KIITOS tiedosta, nyt tiedetään mistä johtuu joillain ilmeisesti jumittunut vain tuulilasille puhallus, minulla tosiaan tasaisesti (ylös ja alas)
- tietääkö kukaan mitekä moinen "Lego-palikka" vaihdetaan.
- pitääkö mennä Veholle?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18179
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

- tietää :D

Palikka löytyy mankan takaa kuskin puolelta erittäin ahtaasta paikasta, pitää purkaa keskikonsoli, ilmasuuttimet sunmuut pois ja vähän leikellä muoveja.
Sen tarkemmin en ala selostamaan - enkä ulkomuistista osaakaan vaikka vaihtohomma onnistuu kun sen on muutaman kerran tehnyt.

- mitä minä olen noita korjannut, testerillä olen tehnyt perussäädön läpille korjauksen jälkeen, en tiedä alkaisiko toimia oikein ilman testeriä.
Veholle ei ole pakko viedä, voi sen itsekin vaihtaa kun kärsivällisyyttä riittää, testeriksi käy vaikka Boschin vehje.
wiimax.fi
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

dealer kirjoitti:...Palikka löytyy mankan takaa kuskin puolelta erittäin ahtaasta paikasta, pitää purkaa keskikonsoli, ilmasuuttimet sunmuut pois ja vähän leikellä muoveja...
Sedanissani kuului ajoittain pientä naksutusta ja se korjattiin koitamalla ilmastoinnin säätötankoja - kuten edellä linkkaamassani threadissa kertoilen. Mutta tänään kun käynnistin farmarini, alkoi kuskin puolelta kojelaudan sisältä (tai siltä ainakin tuntuu) kuulua oikein kunnon loksahduksia. Ei mitään pikku ääniä. Muutaman kerran kun auton käynnistää uudelleen nämä katoavat. Automaatti-ilmastoinnin peukaloimisella ei-automaattisessa asennossa ei näyttäisi olevan mitään vaikutusta

Kuulostaako tämä nyt tuolta pahamaineiselta muoviosalta vai joltain muulta?
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

dealer kirjoitti:...Palikka löytyy mankan takaa kuskin puolelta erittäin ahtaasta paikasta, pitää purkaa keskikonsoli, ilmasuuttimet sunmuut pois ja vähän leikellä muoveja...
eerola kirjoitti:...kuskin puolelta kojelaudan sisältä (tai siltä ainakin tuntuu) kuulua oikein kunnon loksahduksia. Ei mitään pikku ääniä. Muutaman kerran kun auton käynnistää uudelleen nämä katoavat...
Onko tuo dealerin kuvaama palikka sama kuin tämä "linkkiosa", josta täällä BenzWordlin puolella puhutaan? Siellä sanotaan osan olevan virtalukon lähistöllä.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Ristolinkkaanpa keskustelun tähän...

Näyttäisi, että Petri.Kemppainen ja minä molemmat olemme menettäneet jonkin muoviosan. Ja kun automatiikka yrittää avata läppää se lipsahtaa pettäneen osan vuoksi takaisin kiinni. Jolloin kuuluu "loks", "thumps" tai "flop" riippuen keneltä kysytään.

Onko kenelläkään/ kukaan nähnyt missään tämän W/S203:n tyyppivian tee-se-itse-korjaamiseen ohjeita? Kuulostaa hiukan semmoiselta jutulta, joka on ihan hyvin itse korjattavissa, mutta jossa palaa aikaa ja hermoja jos ei yhtään tiedä missä rikkoutunut osa sijaitsee. Etenkin minulla, kun ääni tuntuu kuuluvan ennemminkin ratin alta, kuskin jalkatilasta. Eli toivoisin rikkoutuneen osankin löytyvän niiltä nurkilta, eikä tuosta dealerin kuvaamasta erittäin kenkusta paikasta "mankan takaa kuskin puolelta erittäin ahtaasta paikasta, pitää purkaa keskikonsoli, ilmasuuttimet sunmuut pois ja vähän leikellä muoveja". Jos logiikkani toimii, niin silloinhan homma ei olisi kovinkaan paha itse tehtäväksi. Vai ovatko kaikki "linkkiosat" samassa paikassa?
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

[
Onko kenelläkään/ kukaan nähnyt missään tämän W/S203:n tyyppivian tee-se-itse-korjaamiseen ohjeita? ]

No niitä ohjeita näkyy ainakin Alfamer:n myymässä "So wird´s gemacht" (W203)-kirjassa, siis saksaksi. On onneksi kuviakin. sikäli kun omalla saksallani ymmärrän, radio ja kuskinpuoleinen koetaulun alla oleva verhous pitää irrottaa (kirjassa kuvia + tekstiä) siten pääsee käsiksi jalkatilan läppien säätelymoottoriin, jossa lienee läppää säätelevä vipu. :shock:
W203CDI
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

Ilmastoinnin säätövipu?

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Joo joku säätö/vipu/tanko sieltä vaihdettiin huollon yhteydessä.
Kun kävin pikahuollossa diaknosoimassa vikaa niin sanottiin että ei
pikahuolto hommaa että kun joutuu purkaa kojetaulua.
No ei se tainnut 10€ maksaa mutta se työ se maksaa.
Elikkä jos taito riittää avaamaan konsolin itse niin varmaan säästää
ihan kunnolla.
Tulossa uutta mersua ...
W204 C 200 T A
w203 C 270 T A
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

hanta kirjoitti:...sikäli kun omalla saksallani ymmärrän, radio ja kuskinpuoleinen koetaulun alla oleva verhous pitää irrottaa (kirjassa kuvia + tekstiä) siten pääsee käsiksi jalkatilan läppien säätelymoottoriin, jossa lienee läppää säätelevä vipu.
Eli kaikkien kanavien säätölinkit/ -vivut ovat yhdessä ja samassa paikassa jossain säätelymoottorin lähellä?
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Ei, sori, joka läpällä on oma moottorinsa, mutta siihen jalkatilan toiseen, tai ehkä molempiin moottoreihin, (ei käy kirjasta ihan tarkasti selville onko yksi vai kaksi moottoria+läppää jalkatilaa varten) pääsee mainittua reittiä käsiksi.
W203CDI
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Pikaisen itsetutkiskelun ja korjaamogallupin mukaan dealeri ei tainnut liioitella kovinkaan paljon. Paljon työtä, vähän osia. Ja jos ei ole rutiinia hommassa, niin tuskanhien karpaloita nousee otsalle monta.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
amx
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Pe 23.04.2004 12:36
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja amx »

Terve taas !

Nyt läpät / ilmast. pelaa

"Lego-palikka"vaihdettu ja servot säädetty.

Hinta Lahden Mega-Autossa 250€
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Nyt läpät pelaa täälläkin. Tampereen Veho 307e. Valitettavasti jokin on vielä korvallaan, nyt huollon jälkeen keskisuuttimista alkoi tulemaan aina enemmän tai vähemmän kylmää - riippuen missä asennossa se sinisellä asteikolla merkitty rulla on.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

Eikös niistä keskisuuttimista kuulukin tulla kylmää, jos aukaisee sitä sinisellä asteikolla merkittyä rullaa? Kun rullan laittaa kiinni, niin ei pitäisi tulla enää kylmää.
W205 220d autom. AMG -15

Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Joxi kirjoitti:Eikös niistä keskisuuttimista kuulukin tulla kylmää, jos aukaisee sitä sinisellä asteikolla merkittyä rullaa? Kun rullan laittaa kiinni, niin ei pitäisi tulla enää kylmää.
Aivan niin, nyt rulla vain oli mennyt vinkkeliin asennuksen aikana ja se ei liikkunut kunnolla. Ja kylmää tuli koko ajan.

Loppujenlopuksi vika johtui juuri siitä, mistä arvelinkin: Keskirullan takana on kolo, johon raitisilmakanavan säätötappi menee. Nyt tappi ei ollut siinä missä piti ja siksi kanava oli koko ajan enemmän tai vähemmän auki. Yksinkertainen asia ja olisi ollut helppo korjata itsekin, mutta ajattelin, että jos räppänä on mennyt huollossa rikki, on parempi, että huollon suorittanut taho havaitsee mahdollisen rikkoutumisen kuin että menen itse räpeltämään.

No, nyt suoritettuani jälkivisiitin Vehon pikahuoltoon keskiräppänäkin on taas oikealla paikallaan ja lämmönsäädöt toimivat jälleen niinkuin pitääkin.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
koskis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ke 18.06.2003 09:07
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja koskis »

amx kirjoitti: Nyt läpät / ilmast. pelaa

"Lego-palikka"vaihdettu ja servot säädetty.

Hinta Lahden Mega-Autossa 250€
Hintavertailun vuoksi samainen työ Kuopion Hartikaisella ~220€, josta työn osuus 200.

- Koskis -
MB W204 C 180K 2008
VW 1200 Deluxe -65
ex. MB S203 C 270 T CDI A 2002
ex. MB W168 A 160 A 1999
ex. MB W168 A 170 CDI 2000
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

Nyt se läppävika alkaa vissiin vaivaamaan meikäläisenkin yksilöä. Joskus, ei aina, kun auton sammuttaa/kääntää virrat pois, kuuluu jostain edestä se "tumps, tumps, tumps" ääni. Muita oireita en ole vielä huomannut, siis toistaseksi jatketaan ajoa.
W205 220d autom. AMG -15

Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Avatar
-Kapa-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Pe 12.01.2007 16:27
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja -Kapa- »

No niin, samainen vika tuli tännekin. Onko kukaan suorittanut korjausta itse, vaatiiko jotain testeriä.
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Ei välttämättä vaadi testeriä. Kivahan sillä on varmistaa, että kaikki toimii presiis, mutta ei se välttämättömyys mekaanisen vian korjaamisen jälkeen ole.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Talvi tulossa ja täällä kans ongelmaa että puhaltaa aina jaloille vaikka mihin kääntäs vivut. Pääseekö sitä kaiveleen sieltä kun ottaa pois sen verhoilun sieltä jalkatilasta? Ei kuulu mitään ääniä kun ohjaa, mutta suunta vaan ei muutu.. :roll:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Jos sieltä nyt on mennyt se yllämainittu lego-palikka, niin ei riitä alaverhoilun irroitus. Aiheesta on paljon kirjoiteltu, joten haulla pitäisi löytyä. Omaani vaihdoin palikan kait n vuosi sitten ja kirjoitin vaihto-ohjeet tuonne toisen foorumin "mekkaan" nimim. hanse
W203CDI
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

No huh huh. :shock:
Ko ois aikaa joku viikonloppu alkaa puoli autoa purkamaan..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

simppa80 kirjoitti:No huh huh. :shock:
Ko ois aikaa joku viikonloppu alkaa puoli autoa purkamaan..
Jää siinä silti aika hyvä tuntipalkka.... ja tietää seuraavaa vikaa varten mitä mistäkin löytyy. Mutta varaa pitkä kapea torx-ruuvari, oliko se nyt T15
W203CDI
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

hanta kirjoitti:ja tietää seuraavaa vikaa varten mitä mistäkin löytyy.
Jotenkin tuntuu että kun tän ikäisen ja alle 150thkm ajetun mersun ostin että eipä varmaa tarvi korjailla kun ajella vaan menemään. No auto ollut nyt vajaa puolvuotta ja tuossa makaa moottorinsuojamuovi pihalla. "Pitää kattoo ettei vuotele naftaa kun laittaa tulille ekakerran aamulla". Korkeapainepumpun tiivistteet eilen vaihdoin. Lisäks oon vaihdellu niitä o-renkaita sinne useampaan kertaan jotta vuoto tyrehtyisi.

Termarin on joutunut vaihtaa, (tai ei olisi ollut pakko, mutta jos ei halua jäätyä kun talvi tulee). Nyt on sitten tää suutinhässäkkä. Tässä alkaa olla jo näitä.

Etupäässä narhatelee jokin kun aamulla lähtee ja kääntelee noihin pihamaan monttuihin. Mikähän sekin on?

Kuskinpenkki narisee sillointällöin, mutta no se ei pahemmin häiritse..

Mitä vielä? Mihin ongelmaan/vikaan tulee varautua johon tulen varmasti w203 törmäämään mikäli autoa vielä vuoden pidän?

Tuli vähän vuodatusta nyt mutta kyllähän se sapettaa tän verranajettua mersua rassailla.

:(
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2766
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Kohta sulla on tyypiviat korjattu eli elä nyt heti vaihda.
W213 220d +W242 electric drive
Vastaa Viestiin