W 203 ilmasuuttimien suuntaus?
W 203 ilmasuuttimien suuntaus?
Mistä johtuu kun en saa jalkatilan ilmaa kokonaan pois ,vaikka suuntaus on pelkästään tuulilasille tai keskisuuttimille...
......nm.varpaat palelevat....
KIITOS tiedosta, nyt tiedetään mistä johtuu joillain ilmeisesti jumittunut vain tuulilasille puhallus, minulla tosiaan tasaisesti (ylös ja alas)
- tietääkö kukaan mitekä moinen "Lego-palikka" vaihdetaan.
- pitääkö mennä Veholle?
KIITOS tiedosta, nyt tiedetään mistä johtuu joillain ilmeisesti jumittunut vain tuulilasille puhallus, minulla tosiaan tasaisesti (ylös ja alas)
- tietääkö kukaan mitekä moinen "Lego-palikka" vaihdetaan.
- pitääkö mennä Veholle?
Viimeksi muokannut amx, Pe 01.07.2005 07:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W 203 ilmasuuttimien suuntaus?
Ihan normaali vika todennäköisesti. Ilmastoinnin taagi/vipu menee poikki w203 mersuissa.amx kirjoitti:Mistä johtuu kun en saa jalkatilan ilmaa kokonaan pois ,vaikka suuntaus on pelkästään tuulilasille tai keskisuuttimille...
eli se menee poikki kojelaudun sisältä, suunnilleen stereoiden takaa.
tämä vika ilmenee myös ilmastoinnin/puhalluksen "humppaamisena", eli puhallusteho seilaa edestakaisin lajinsa.
Käytät testerissä niin katellaan mitenkä ne servomoottorit liikkuu siellä, jos liikkuu, tiedä vaikka jotain selviäs että missä vika on. tai sitten ei selviä

mutta lohutuksena voin sanoa että ainakin rahaa palaa

terveisin
jaska
itse ajelen polkupyörällä :D
Tästä lähtee ja juhannusvisassa esitettyyn rikkoutumiseen päättyy.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
- tietää
Palikka löytyy mankan takaa kuskin puolelta erittäin ahtaasta paikasta, pitää purkaa keskikonsoli, ilmasuuttimet sunmuut pois ja vähän leikellä muoveja.
Sen tarkemmin en ala selostamaan - enkä ulkomuistista osaakaan vaikka vaihtohomma onnistuu kun sen on muutaman kerran tehnyt.
- mitä minä olen noita korjannut, testerillä olen tehnyt perussäädön läpille korjauksen jälkeen, en tiedä alkaisiko toimia oikein ilman testeriä.
Veholle ei ole pakko viedä, voi sen itsekin vaihtaa kun kärsivällisyyttä riittää, testeriksi käy vaikka Boschin vehje.

Palikka löytyy mankan takaa kuskin puolelta erittäin ahtaasta paikasta, pitää purkaa keskikonsoli, ilmasuuttimet sunmuut pois ja vähän leikellä muoveja.
Sen tarkemmin en ala selostamaan - enkä ulkomuistista osaakaan vaikka vaihtohomma onnistuu kun sen on muutaman kerran tehnyt.
- mitä minä olen noita korjannut, testerillä olen tehnyt perussäädön läpille korjauksen jälkeen, en tiedä alkaisiko toimia oikein ilman testeriä.
Veholle ei ole pakko viedä, voi sen itsekin vaihtaa kun kärsivällisyyttä riittää, testeriksi käy vaikka Boschin vehje.
wiimax.fi
Sedanissani kuului ajoittain pientä naksutusta ja se korjattiin koitamalla ilmastoinnin säätötankoja - kuten edellä linkkaamassani threadissa kertoilen. Mutta tänään kun käynnistin farmarini, alkoi kuskin puolelta kojelaudan sisältä (tai siltä ainakin tuntuu) kuulua oikein kunnon loksahduksia. Ei mitään pikku ääniä. Muutaman kerran kun auton käynnistää uudelleen nämä katoavat. Automaatti-ilmastoinnin peukaloimisella ei-automaattisessa asennossa ei näyttäisi olevan mitään vaikutustadealer kirjoitti:...Palikka löytyy mankan takaa kuskin puolelta erittäin ahtaasta paikasta, pitää purkaa keskikonsoli, ilmasuuttimet sunmuut pois ja vähän leikellä muoveja...
Kuulostaako tämä nyt tuolta pahamaineiselta muoviosalta vai joltain muulta?
-T
dealer kirjoitti:...Palikka löytyy mankan takaa kuskin puolelta erittäin ahtaasta paikasta, pitää purkaa keskikonsoli, ilmasuuttimet sunmuut pois ja vähän leikellä muoveja...
Onko tuo dealerin kuvaama palikka sama kuin tämä "linkkiosa", josta täällä BenzWordlin puolella puhutaan? Siellä sanotaan osan olevan virtalukon lähistöllä.eerola kirjoitti:...kuskin puolelta kojelaudan sisältä (tai siltä ainakin tuntuu) kuulua oikein kunnon loksahduksia. Ei mitään pikku ääniä. Muutaman kerran kun auton käynnistää uudelleen nämä katoavat...
-T
Ristolinkkaanpa keskustelun tähän...
Näyttäisi, että Petri.Kemppainen ja minä molemmat olemme menettäneet jonkin muoviosan. Ja kun automatiikka yrittää avata läppää se lipsahtaa pettäneen osan vuoksi takaisin kiinni. Jolloin kuuluu "loks", "thumps" tai "flop" riippuen keneltä kysytään.
Onko kenelläkään/ kukaan nähnyt missään tämän W/S203:n tyyppivian tee-se-itse-korjaamiseen ohjeita? Kuulostaa hiukan semmoiselta jutulta, joka on ihan hyvin itse korjattavissa, mutta jossa palaa aikaa ja hermoja jos ei yhtään tiedä missä rikkoutunut osa sijaitsee. Etenkin minulla, kun ääni tuntuu kuuluvan ennemminkin ratin alta, kuskin jalkatilasta. Eli toivoisin rikkoutuneen osankin löytyvän niiltä nurkilta, eikä tuosta dealerin kuvaamasta erittäin kenkusta paikasta "mankan takaa kuskin puolelta erittäin ahtaasta paikasta, pitää purkaa keskikonsoli, ilmasuuttimet sunmuut pois ja vähän leikellä muoveja". Jos logiikkani toimii, niin silloinhan homma ei olisi kovinkaan paha itse tehtäväksi. Vai ovatko kaikki "linkkiosat" samassa paikassa?
Näyttäisi, että Petri.Kemppainen ja minä molemmat olemme menettäneet jonkin muoviosan. Ja kun automatiikka yrittää avata läppää se lipsahtaa pettäneen osan vuoksi takaisin kiinni. Jolloin kuuluu "loks", "thumps" tai "flop" riippuen keneltä kysytään.
Onko kenelläkään/ kukaan nähnyt missään tämän W/S203:n tyyppivian tee-se-itse-korjaamiseen ohjeita? Kuulostaa hiukan semmoiselta jutulta, joka on ihan hyvin itse korjattavissa, mutta jossa palaa aikaa ja hermoja jos ei yhtään tiedä missä rikkoutunut osa sijaitsee. Etenkin minulla, kun ääni tuntuu kuuluvan ennemminkin ratin alta, kuskin jalkatilasta. Eli toivoisin rikkoutuneen osankin löytyvän niiltä nurkilta, eikä tuosta dealerin kuvaamasta erittäin kenkusta paikasta "mankan takaa kuskin puolelta erittäin ahtaasta paikasta, pitää purkaa keskikonsoli, ilmasuuttimet sunmuut pois ja vähän leikellä muoveja". Jos logiikkani toimii, niin silloinhan homma ei olisi kovinkaan paha itse tehtäväksi. Vai ovatko kaikki "linkkiosat" samassa paikassa?
-T
[
Onko kenelläkään/ kukaan nähnyt missään tämän W/S203:n tyyppivian tee-se-itse-korjaamiseen ohjeita? ]
No niitä ohjeita näkyy ainakin Alfamer:n myymässä "So wird´s gemacht" (W203)-kirjassa, siis saksaksi. On onneksi kuviakin. sikäli kun omalla saksallani ymmärrän, radio ja kuskinpuoleinen koetaulun alla oleva verhous pitää irrottaa (kirjassa kuvia + tekstiä) siten pääsee käsiksi jalkatilan läppien säätelymoottoriin, jossa lienee läppää säätelevä vipu.
Onko kenelläkään/ kukaan nähnyt missään tämän W/S203:n tyyppivian tee-se-itse-korjaamiseen ohjeita? ]
No niitä ohjeita näkyy ainakin Alfamer:n myymässä "So wird´s gemacht" (W203)-kirjassa, siis saksaksi. On onneksi kuviakin. sikäli kun omalla saksallani ymmärrän, radio ja kuskinpuoleinen koetaulun alla oleva verhous pitää irrottaa (kirjassa kuvia + tekstiä) siten pääsee käsiksi jalkatilan läppien säätelymoottoriin, jossa lienee läppää säätelevä vipu.

W203CDI
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
Ilmastoinnin säätövipu?
Joo joku säätö/vipu/tanko sieltä vaihdettiin huollon yhteydessä.
Kun kävin pikahuollossa diaknosoimassa vikaa niin sanottiin että ei
pikahuolto hommaa että kun joutuu purkaa kojetaulua.
No ei se tainnut 10€ maksaa mutta se työ se maksaa.
Elikkä jos taito riittää avaamaan konsolin itse niin varmaan säästää
ihan kunnolla.
Kun kävin pikahuollossa diaknosoimassa vikaa niin sanottiin että ei
pikahuolto hommaa että kun joutuu purkaa kojetaulua.
No ei se tainnut 10€ maksaa mutta se työ se maksaa.
Elikkä jos taito riittää avaamaan konsolin itse niin varmaan säästää
ihan kunnolla.
Tulossa uutta mersua ...
W204 C 200 T A
w203 C 270 T A
W204 C 200 T A
w203 C 270 T A
Eli kaikkien kanavien säätölinkit/ -vivut ovat yhdessä ja samassa paikassa jossain säätelymoottorin lähellä?hanta kirjoitti:...sikäli kun omalla saksallani ymmärrän, radio ja kuskinpuoleinen koetaulun alla oleva verhous pitää irrottaa (kirjassa kuvia + tekstiä) siten pääsee käsiksi jalkatilan läppien säätelymoottoriin, jossa lienee läppää säätelevä vipu.
-T
Eikös niistä keskisuuttimista kuulukin tulla kylmää, jos aukaisee sitä sinisellä asteikolla merkittyä rullaa? Kun rullan laittaa kiinni, niin ei pitäisi tulla enää kylmää.
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Exät W203 Classic -01
Aivan niin, nyt rulla vain oli mennyt vinkkeliin asennuksen aikana ja se ei liikkunut kunnolla. Ja kylmää tuli koko ajan.Joxi kirjoitti:Eikös niistä keskisuuttimista kuulukin tulla kylmää, jos aukaisee sitä sinisellä asteikolla merkittyä rullaa? Kun rullan laittaa kiinni, niin ei pitäisi tulla enää kylmää.
Loppujenlopuksi vika johtui juuri siitä, mistä arvelinkin: Keskirullan takana on kolo, johon raitisilmakanavan säätötappi menee. Nyt tappi ei ollut siinä missä piti ja siksi kanava oli koko ajan enemmän tai vähemmän auki. Yksinkertainen asia ja olisi ollut helppo korjata itsekin, mutta ajattelin, että jos räppänä on mennyt huollossa rikki, on parempi, että huollon suorittanut taho havaitsee mahdollisen rikkoutumisen kuin että menen itse räpeltämään.
No, nyt suoritettuani jälkivisiitin Vehon pikahuoltoon keskiräppänäkin on taas oikealla paikallaan ja lämmönsäädöt toimivat jälleen niinkuin pitääkin.
-T
Hintavertailun vuoksi samainen työ Kuopion Hartikaisella ~220€, josta työn osuus 200.amx kirjoitti: Nyt läpät / ilmast. pelaa
"Lego-palikka"vaihdettu ja servot säädetty.
Hinta Lahden Mega-Autossa 250€
- Koskis -
MB W204 C 180K 2008
VW 1200 Deluxe -65
ex. MB S203 C 270 T CDI A 2002
ex. MB W168 A 160 A 1999
ex. MB W168 A 170 CDI 2000
VW 1200 Deluxe -65
ex. MB S203 C 270 T CDI A 2002
ex. MB W168 A 160 A 1999
ex. MB W168 A 170 CDI 2000
Nyt se läppävika alkaa vissiin vaivaamaan meikäläisenkin yksilöä. Joskus, ei aina, kun auton sammuttaa/kääntää virrat pois, kuuluu jostain edestä se "tumps, tumps, tumps" ääni. Muita oireita en ole vielä huomannut, siis toistaseksi jatketaan ajoa.
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
Exät W203 Classic -01
Talvi tulossa ja täällä kans ongelmaa että puhaltaa aina jaloille vaikka mihin kääntäs vivut. Pääseekö sitä kaiveleen sieltä kun ottaa pois sen verhoilun sieltä jalkatilasta? Ei kuulu mitään ääniä kun ohjaa, mutta suunta vaan ei muutu.. 

Tuikutusta Oulun kuppeessa
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
No huh huh.
Ko ois aikaa joku viikonloppu alkaa puoli autoa purkamaan..

Ko ois aikaa joku viikonloppu alkaa puoli autoa purkamaan..
Jotenkin tuntuu että kun tän ikäisen ja alle 150thkm ajetun mersun ostin että eipä varmaa tarvi korjailla kun ajella vaan menemään. No auto ollut nyt vajaa puolvuotta ja tuossa makaa moottorinsuojamuovi pihalla. "Pitää kattoo ettei vuotele naftaa kun laittaa tulille ekakerran aamulla". Korkeapainepumpun tiivistteet eilen vaihdoin. Lisäks oon vaihdellu niitä o-renkaita sinne useampaan kertaan jotta vuoto tyrehtyisi.hanta kirjoitti:ja tietää seuraavaa vikaa varten mitä mistäkin löytyy.
Termarin on joutunut vaihtaa, (tai ei olisi ollut pakko, mutta jos ei halua jäätyä kun talvi tulee). Nyt on sitten tää suutinhässäkkä. Tässä alkaa olla jo näitä.
Etupäässä narhatelee jokin kun aamulla lähtee ja kääntelee noihin pihamaan monttuihin. Mikähän sekin on?
Kuskinpenkki narisee sillointällöin, mutta no se ei pahemmin häiritse..
Mitä vielä? Mihin ongelmaan/vikaan tulee varautua johon tulen varmasti w203 törmäämään mikäli autoa vielä vuoden pidän?
Tuli vähän vuodatusta nyt mutta kyllähän se sapettaa tän verranajettua mersua rassailla.