c202 abs ongelma
c202 abs ongelma
c250dt -96 4-vaihteisella automaatilla.
abs valo palaa heti kun laittaa käyntiin tai on se noin sekunnin pimeenä. Nopeusmittari / matkamittari pimeänä. Cruise toimii. Eteen vaihdettu molemmat abs-anturit. Toista releboxia koeiltu. Ei auttanut.
Aluksi vain abs- valo syttyili silloin tällöin. Myöhemmin mukaan tuli nopeusmittari joka lakkasi välillä kesken ajon toimimasta. Nyt on sitkeesti mittari ja absit pimeenä.
Vikamuisti luettiin tänään. Näytti molempiin etupyöriin vikaa. Tyhjennyksen jälkeen sammui abs valo. Heti kun lähti liikkeelle valo syttyi ja tietysti mittari pimeenä.
Mikäs nyt neuvoksi...
toista releboxia kokeilin ENNEN vasemman abs- anturin vaihtoa josta tulee kai nopesmittarin signaali. Eli pitäskö vielä koittaa toista boxia kun nyt vasemmallakin uusi anturi? Voiko vika olla itse ABS- yksikössä? Avasin releboxin enkä nähnyt huonoja liitoksia. No, kokeilen huomenna toista releboxia kaverin autosta uudelleen.
Akku on ok ja auto lataa. Tosin tyhjäkäynnillä ei hyvin(12.7v), mutta kun nostaa about 50-100 kierrosta niin pukkaa 14v.
Jarruvalokytkintä ei oo katottu kun toi cruise toimii aina.
Releboxin nro 001 540 08 45, keltakantinen.
kaikki apu tervetullutta. En haulla löytänyt apua tälläseen epätoivoseen kaksnollakakkoseen.
abs valo palaa heti kun laittaa käyntiin tai on se noin sekunnin pimeenä. Nopeusmittari / matkamittari pimeänä. Cruise toimii. Eteen vaihdettu molemmat abs-anturit. Toista releboxia koeiltu. Ei auttanut.
Aluksi vain abs- valo syttyili silloin tällöin. Myöhemmin mukaan tuli nopeusmittari joka lakkasi välillä kesken ajon toimimasta. Nyt on sitkeesti mittari ja absit pimeenä.
Vikamuisti luettiin tänään. Näytti molempiin etupyöriin vikaa. Tyhjennyksen jälkeen sammui abs valo. Heti kun lähti liikkeelle valo syttyi ja tietysti mittari pimeenä.
Mikäs nyt neuvoksi...
toista releboxia kokeilin ENNEN vasemman abs- anturin vaihtoa josta tulee kai nopesmittarin signaali. Eli pitäskö vielä koittaa toista boxia kun nyt vasemmallakin uusi anturi? Voiko vika olla itse ABS- yksikössä? Avasin releboxin enkä nähnyt huonoja liitoksia. No, kokeilen huomenna toista releboxia kaverin autosta uudelleen.
Akku on ok ja auto lataa. Tosin tyhjäkäynnillä ei hyvin(12.7v), mutta kun nostaa about 50-100 kierrosta niin pukkaa 14v.
Jarruvalokytkintä ei oo katottu kun toi cruise toimii aina.
Releboxin nro 001 540 08 45, keltakantinen.
kaikki apu tervetullutta. En haulla löytänyt apua tälläseen epätoivoseen kaksnollakakkoseen.
Mulla oli aikoinaan c280:ssä samaa vikaa. Veti absit ja asr:n pois päältä pakkaselta. Vikaan auttoi anturien ja vanteiden pesu. Paska kehällä joko esti pulssiantureiden toiminan tai sitten... 

ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
ABS:n anturit antaa pyörän pyöriessä vaihtovirtaa ulos mitä se boxi mittaa.hannun1 kirjoitti:mulla kyllä oireili sen releen takia juuri tuolla tavalla. Itse testailin, että ne anturit antaa yleismittarille pikku impulsseja, kun pyörittää rengasta.
Jos vaihtovirtaa ei tule niin aivot luulee ajossa että rengas on lukossa.
Luulisin että on anturi vika tai sitten jossain johto katkos.
Voisko olla absin hammaskehällä niin paljon saissee että sitä kautta herjaa??

Voihan siellä saissee olla kehillä mutta kun abs-valo syttyy heti kun käynnistää...tai siis on se sekunnin pimeenä ja syttyy.
Mun käsityksen mukaan kehän huono kunto sytyttää valon kun auto liikkuu mut tää ..ska sytytttää valon ennen ku kerkee liikuttaa senttiikään.
Epäilen johtokatkosta? Mihinkä boxiin ne johdot anturilta menee? Vois mittailla sitten onko katkoksia. Konehuoneen oikeella puolella missä releboxikin on, ei näy kun moottoriohjauksen ecu. Onko aivolaatikko abs-pumpussa? Siihen tulee yksi isompi liitin. Boxissa ja abs pumpussa seuraava nro: a002 431 9212.
Kiiiitoooooossss !!
Mun käsityksen mukaan kehän huono kunto sytyttää valon kun auto liikkuu mut tää ..ska sytytttää valon ennen ku kerkee liikuttaa senttiikään.
Epäilen johtokatkosta? Mihinkä boxiin ne johdot anturilta menee? Vois mittailla sitten onko katkoksia. Konehuoneen oikeella puolella missä releboxikin on, ei näy kun moottoriohjauksen ecu. Onko aivolaatikko abs-pumpussa? Siihen tulee yksi isompi liitin. Boxissa ja abs pumpussa seuraava nro: a002 431 9212.
Kiiiitoooooossss !!
Latausjännite tyhjäkäynnillä hieman arveluttaa vaikka kyllähän se abseille periaatteessa pitäisi riittää. Mites jos ihan heti käynnistyksen jälkeen polkee kaasua, jotta jännite nousee heti sinne 14V tuntumaan, siis ennen kuin se valo ehtii syttyä.
Yksi syy voisi myös olla löysä/hapettunut liitos jossakin virtapuolella, jolloin ABS:n suorittaessa itsetestejään (ottaa paljon virtaa) jännite laskeekin ja vika tulee päälle. Esittämäsi vikakoodit eivät tietenkään tue tätä, mutta ei kai ihan oikeaan osuneet muutenkaan.
Yksi syy voisi myös olla löysä/hapettunut liitos jossakin virtapuolella, jolloin ABS:n suorittaessa itsetestejään (ottaa paljon virtaa) jännite laskeekin ja vika tulee päälle. Esittämäsi vikakoodit eivät tietenkään tue tätä, mutta ei kai ihan oikeaan osuneet muutenkaan.
Selkis... vika ja korjaajakin viikonlopun jälkeen.
Pashaa oli niin ...keleesti abs-hammaskehällä että. Oli ollut pyöränlaakeri löysällä ja niin löysällä että oli vanhasta anturista syönyt ja raapinut muovia niihin hampaisiin. Eipä tullut pikku huuruissa katteltua sitä vanhaa anturia kunnolla...
Lisäksi tietysti normaali annos jarrupölyä, kuraa, ruostetta ja hevosenpaskaa. Nämä saisset poistettuani alkoi toimimaan... mutta abs valo sammui vasta nopeuden noustua about 40km/h eikä oo sen jälkeen kummitellut ja nopeusmittari toimii myös. Eli abs.systeemi jotenkin testaa itse itseään ja vaatii siihen ilmesesti ton 40 km/h vauhdin.
Nyt on seurattava tähteä...
Pashaa oli niin ...keleesti abs-hammaskehällä että. Oli ollut pyöränlaakeri löysällä ja niin löysällä että oli vanhasta anturista syönyt ja raapinut muovia niihin hampaisiin. Eipä tullut pikku huuruissa katteltua sitä vanhaa anturia kunnolla...
Lisäksi tietysti normaali annos jarrupölyä, kuraa, ruostetta ja hevosenpaskaa. Nämä saisset poistettuani alkoi toimimaan... mutta abs valo sammui vasta nopeuden noustua about 40km/h eikä oo sen jälkeen kummitellut ja nopeusmittari toimii myös. Eli abs.systeemi jotenkin testaa itse itseään ja vaatii siihen ilmesesti ton 40 km/h vauhdin.
Nyt on seurattava tähteä...