Ei käy alle -15

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 21.06.2005 21:36

Ei käy alle -15

Viesti Kirjoittaja jri »

Se ei käy, se ei käy, se ei kertakaikiaan käy!
Olen selaillut tätä foorumia, mutta en aivan selkeätä vastausta ole saanut ongelmaani.
Eli toi minun 200E ei sitten tykkää yli -15 pakkasesta. Siihen asti lähtee hyvin, oli sitten roikassa tai ei. Mutta kuten nyt tänäkin aamuna (-23), niin ei millään. Tai ei voi sanoa ettei millään, nimittäin kun lämmittää 4-5 h niin johan lähtee. Sehän kyllä lähtee käymään aina, mutta ei muuta kuin hörähtää käyntiin. Ei käy tyhjäkäyntiä, eikä siedä kaasua, eikä oikein mitään. Sen se kyllä tekee vaikka monta kertaa peräkkäin, mut ei KÄY!
Mistähän sitä alkais ettiä vikaa?
MB 124 200E 1989
JRI
daerok
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: La 17.09.2005 18:01
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

ilmeisesti bensakone,tarkasta imun toiminta :idea:
Avatar
lai
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ke 27.08.2003 08:25
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja lai »

Miten on koska vaihdettu polttoainesuodatin?
w124 200D
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tarkistuslistalle laittasin.
Jääkö bensapumppu pyörimään starttauksen jlk kun kone käynistyy?
Bensanpaineen riittävyys? Pitää olla noin 5.5-5.8bar
Seokset liian laihalla?
Toimiiko lisärikastussuutin?
Niin ja tuleehan kipinä kuten pitääkin.

Tuossahan noita on jo muutama :D
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Mika.T kirjoitti:Toimiiko lisärikastussuutin?
Tuosta minä lähtisin liikenteeseen. Ja itsellä oli samantyyppistä ongelmaa joskus vuosi sitten kesällä kun auton ostin, oli kaikki tulpanjohdot paskat. Niiden vaihdon jälkeen ei sammunut kertaakaan käynnistyksen jälkeen.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Firman vanhassa kadetissa oli pyörtimen sivussa oleva vastus oli haihtunut eli pyörtimen keskustan ja reunan välissä oli noin 10mm tyhjää.Auto ei kyllä käynyt lämpimälläkään säällä kunnolla.Saabeissa olen myös törmännyt samaan vikaan.En kyllä tiedä minkälainen sytytys järjestelmä mersussa on mut kannattaa kahtoa myös virtapuoli ja pyörrin.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Bensamiehet tuppaavat unohtamaan tulppien vaihdon tyystin ja ainakin joissain automerkeissä niiden vaihtoväli on perin kummallisen pitkä.

Millonkas on siis sytytystulpat vaihdettu?
Itse bensa-aikana vaihtelin 10 000-15 000 mk välein.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:D Tulipa tässä mieleen että ajelin aikoinaan -89 corollalla yli 200tkm samoilla tulpilla :!: :D ei mitään käynti vaivaa ollu
Avatar
simppa1048
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ma 28.03.2005 17:30
Paikkakunta: laukaa

Viesti Kirjoittaja simppa1048 »

ei taida rikastin piiri toimia, itsellä asiaan auttoi ylijännitereleen sulakkeen vaihto.
190 E -88
KTM 200 EXC -04
tunturi city -79
BMW 316 ti -02
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Joo nykyautojen(uudehkojen) tulppien vaihtoväli on 60tkm. Ainakin VW ja Audi.
Passat Variant 1.9TDI 2001
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

simppa1048 kirjoitti:ei taida rikastin piiri toimia, itsellä asiaan auttoi ylijännitereleen sulakkeen vaihto.
Toinen ääni sulakkeelle.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Ari66 kirjoitti:Itse bensa-aikana vaihtelin 10 000-15 000 mk välein.
Taitaa tulla kalliiksi tuommoisilla vaihtoväleillä. :wink: :D Paljonkos tuo onkaan euroissa.

t.
Risto
E500 – 211.070
Vastaa Viestiin