300E-24 bensamersu jäätyy
300E-24 bensamersu jäätyy
moi
muutaman kerran viikon sisällä menoo hyytynyt suoraan ajosta,auto sammuu ja lähtee käyntiin 5-30min odottelun jälkeen, eli jotain JÄÄTYY, mutta missä
syylärin edusta pahvitettu kokonaan, tenua (masinol cat) bensassa, uudet syylärin nesteet...ei auta...
auto siis güntherin tuontimallia...onko mahdollisesti joku imuilman esilämmitys/ muu hässäkkä puuttuva ominaisuus tai rikki
kiitos jo etukäteen jos joku selvittänyt tämmösen ongelman
muutaman kerran viikon sisällä menoo hyytynyt suoraan ajosta,auto sammuu ja lähtee käyntiin 5-30min odottelun jälkeen, eli jotain JÄÄTYY, mutta missä
syylärin edusta pahvitettu kokonaan, tenua (masinol cat) bensassa, uudet syylärin nesteet...ei auta...
auto siis güntherin tuontimallia...onko mahdollisesti joku imuilman esilämmitys/ muu hässäkkä puuttuva ominaisuus tai rikki
kiitos jo etukäteen jos joku selvittänyt tämmösen ongelman
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Mulla oli sama ongelma.
Ota ilmanputsarille menevä putki pois!
Konehuoneesta kone saa vähän lämpimämpää ilmaa sisään.
Se saa liian kylmää ilmaa koneeseen ja näin ollen jäätää sen ilmuilman läpän ja tukehtuu bensaan sitten pikku kierroksilla.
Kone imee ilmaa suoraan maskin takaa ja luulisin että se on liian kylmää ja näin jäätää paikkoja ruiskussa.
Mulla hävis se ongelma kun otin sen putken väliaikaisesti pois!
Ota ilmanputsarille menevä putki pois!
Konehuoneesta kone saa vähän lämpimämpää ilmaa sisään.
Se saa liian kylmää ilmaa koneeseen ja näin ollen jäätää sen ilmuilman läpän ja tukehtuu bensaan sitten pikku kierroksilla.
Kone imee ilmaa suoraan maskin takaa ja luulisin että se on liian kylmää ja näin jäätää paikkoja ruiskussa.
Mulla hävis se ongelma kun otin sen putken väliaikaisesti pois!

- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Pakkasta oli -20 sillon kun oma auto ton tempun teki.E30024V kirjoitti:no niin
kotiin päästiin ongelmitta ku töissä nappasin ton putken irti ilmanputsarista, pienestä on kulku välillä kiinni, no pakkasta ei ollu ku -19c enää aamun 22 asteeseen verrattuna....
mukavat viikonloput kaikille niin tuontimersujen kuin suomiautojenkin omistajille
t:Marko
Hyvä että toimii nyt.
Kaikki pitää näköjään itse kokeilla 
Luin tästä juttua eilen...Coupe oikutteli jo toissa päivänä...Tänään sitten jäätiin tien päälle ! Akunkin onnistuin tyhjentämään, kun en malttanut odotella pannun sulamista. Kaveri apuun volvon kanssa ja olihan se ehtinyt ruisku sulaa odotellessa! Kaapeleilla käyntiin ja kotitalliin...
Nyt on otettu ilmanottoputki irti maskin takaa ja huohotusletku irti putsarista
Katsotaan miten äijän huomenna käy...

Luin tästä juttua eilen...Coupe oikutteli jo toissa päivänä...Tänään sitten jäätiin tien päälle ! Akunkin onnistuin tyhjentämään, kun en malttanut odotella pannun sulamista. Kaveri apuun volvon kanssa ja olihan se ehtinyt ruisku sulaa odotellessa! Kaapeleilla käyntiin ja kotitalliin...
Nyt on otettu ilmanottoputki irti maskin takaa ja huohotusletku irti putsarista

Katsotaan miten äijän huomenna käy...
Jii
S205 / C220D Bluetec
ex Jaguar XJ8
ex S210 / E320CDI
ex Chevy Pornstart :)
ex Volvo S80 T6 200kW pappamalli:)
ex S124 / 300 TDT
ex C124 / 300CE
ex W124 / 250D
S205 / C220D Bluetec
ex Jaguar XJ8
ex S210 / E320CDI
ex Chevy Pornstart :)
ex Volvo S80 T6 200kW pappamalli:)
ex S124 / 300 TDT
ex C124 / 300CE
ex W124 / 250D
imuilmaläppä
Missä toi imuilmaläppä sijaitsee eli onko helppo tarkastaa missä asennossa on.Auto on nyt lämmitellyt sisällä mutta ei jaksa oikein käydä kunnolla eikä siedä kaasua(oisko osittain jumissa väärään asentoon)
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: imuilmaläppä
Ilmanputsarin kansi pois ja se on sen alla sellanen pyöree pelti levy.hak269 kirjoitti:Missä toi imuilmaläppä sijaitsee eli onko helppo tarkastaa missä asennossa on.Auto on nyt lämmitellyt sisällä mutta ei jaksa oikein käydä kunnolla eikä siedä kaasua(oisko osittain jumissa väärään asentoon)
Sitä ei kannata kovakourasesti käsitellä.
kas sopivasti
juurikin 102 2.3 pannulla olen jäätymisen kanssa taistellu muutaman päivän aina semmosen 10km ajon jälkeen,tänään otin ja käänsin putsarilta lähtevän väliputken sinne virranjakajan kylkeen ja avot,enää ei sammuillu tyhjäkäynnillä ja muutenkin pikkukierroksilla oli käynti rikkaan oloista,sitäkään vaivaa ei enää.Mulla nää jutut alkoi vasta 20 pakkas asteessa.
Taas kulkee

juurikin 102 2.3 pannulla olen jäätymisen kanssa taistellu muutaman päivän aina semmosen 10km ajon jälkeen,tänään otin ja käänsin putsarilta lähtevän väliputken sinne virranjakajan kylkeen ja avot,enää ei sammuillu tyhjäkäynnillä ja muutenkin pikkukierroksilla oli käynti rikkaan oloista,sitäkään vaivaa ei enää.Mulla nää jutut alkoi vasta 20 pakkas asteessa.
Taas kulkee

aina vaan fixataan :) 230te -86
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Ei M104 hyydy ajaessa, mutta kun olet ajanut ja rupeet himmailemaanPasi H. kirjoitti:Tätä vastaavaa ongelmaa ei ilmeisesti m102 2.3 koneessa esiinny? Itse en ainakaan ole huomannut, vaikka porhaltaisi kaasu pohjassa pikatiellä (Laillisilla nopeusrajoituksilla tietty), niin eipä hyydy ei. Vaikka tuossakin on se ilmanottoputki tuotu suoraan keulalle...?
ja kierrokset tippuu lähelle tyhjäkäyntiä ni sillon se sammuu kun tukehtuu bensaan.
Mulla oli aikoinaan Volvo 240 bensakoneella ja siinä oli tuo huohotinletku vedetty aivan kaasarin imun eteen, eli kaikki vähäinenkin kosteus meni suoraan kaasarin kylmään kurkkuun. Kovilla pakkasilla sitä sohjoa sai ruuvimeisselin kanssa koukkia pois kun volle lykkäsi mustaa savua putkesta niinkuin olis superturbo ollut konehuoneessa 

W124 260E -87
Kutonen... jotain ihan muuta :)
Kutonen... jotain ihan muuta :)
Mulla on ollu tällä viikolla ihan samoja ongelmia 300TE24 kanssa ja sit tänäänhän se viimein jätti tielle! Sit auto hinattiin porukoitten talliin ja kaikeks ihmetykseks mersu tärähti käyntiin kuin palmunalta
täytyy aamulla repästä se torvi irti niin jos se alkais mullakin kestää pakkasta!! KEVÄTTÄ ODOTELLESSA...

Sinulla on juurikin käynyt niin kuin minulla tuon 190E:n kanssa ja näköjään monella muullakin.Sami.A kirjoitti:Mulla on ollu tällä viikolla ihan samoja ongelmia 300TE24 kanssa ja sit tänäänhän se viimein jätti tielle! Sit auto hinattiin porukoitten talliin ja kaikeks ihmetykseks mersu tärähti käyntiin kuin palmunaltatäytyy aamulla repästä se torvi irti niin jos se alkais mullakin kestää pakkasta!! KEVÄTTÄ ODOTELLESSA...


Määräjakajan läppä kuuraantuu ja ei mene kiinni kun kaasun löysää ja kone tukehtuu bensaan. Hetken aikaa kone sammuksissa niin kuura sulaa pois ja taas menee hyvin jonku matkaa.

Moottori kyllä kestää kylmää ilmaa mutta kun huohotin putkesta tulee lämmintä ja kosteaa ilmaa sekaan niin siitä se johtuu että nämä vehkeet jäätää pakkasilla.
Syyn näet itsekkin kun auto seuraavan kerran "hyytyy" niin ota ilmaputsari pois niin näet kuinka paljon sitä kuuraa on kertynyt sinne määräjakajan lauasen ympärille.