300E-24 bensamersu jäätyy

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
E30024V
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 10.03.2005 11:32
Paikkakunta: Helsinki

300E-24 bensamersu jäätyy

Viesti Kirjoittaja E30024V »

moi
muutaman kerran viikon sisällä menoo hyytynyt suoraan ajosta,auto sammuu ja lähtee käyntiin 5-30min odottelun jälkeen, eli jotain JÄÄTYY, mutta missä

syylärin edusta pahvitettu kokonaan, tenua (masinol cat) bensassa, uudet syylärin nesteet...ei auta...

auto siis güntherin tuontimallia...onko mahdollisesti joku imuilman esilämmitys/ muu hässäkkä puuttuva ominaisuus tai rikki


kiitos jo etukäteen jos joku selvittänyt tämmösen ongelman
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Mulla oli sama ongelma.
Ota ilmanputsarille menevä putki pois!
Konehuoneesta kone saa vähän lämpimämpää ilmaa sisään.
Se saa liian kylmää ilmaa koneeseen ja näin ollen jäätää sen ilmuilman läpän ja tukehtuu bensaan sitten pikku kierroksilla.
Kone imee ilmaa suoraan maskin takaa ja luulisin että se on liian kylmää ja näin jäätää paikkoja ruiskussa.
Mulla hävis se ongelma kun otin sen putken väliaikaisesti pois! :)
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Asian tapaista tässä.
kliks
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
E30024V
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 10.03.2005 11:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja E30024V »

no niin
kotiin päästiin ongelmitta ku töissä nappasin ton putken irti ilmanputsarista, pienestä on kulku välillä kiinni, no pakkasta ei ollu ku -19c enää aamun 22 asteeseen verrattuna....:)

mukavat viikonloput kaikille niin tuontimersujen kuin suomiautojenkin omistajille

t:Marko
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

E30024V kirjoitti:no niin
kotiin päästiin ongelmitta ku töissä nappasin ton putken irti ilmanputsarista, pienestä on kulku välillä kiinni, no pakkasta ei ollu ku -19c enää aamun 22 asteeseen verrattuna....:)

mukavat viikonloput kaikille niin tuontimersujen kuin suomiautojenkin omistajille

t:Marko
Pakkasta oli -20 sillon kun oma auto ton tempun teki.
Hyvä että toimii nyt.
Avatar
Jii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ma 07.04.2003 14:57
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Jii »

Kaikki pitää näköjään itse kokeilla :oops:
Luin tästä juttua eilen...Coupe oikutteli jo toissa päivänä...Tänään sitten jäätiin tien päälle ! Akunkin onnistuin tyhjentämään, kun en malttanut odotella pannun sulamista. Kaveri apuun volvon kanssa ja olihan se ehtinyt ruisku sulaa odotellessa! Kaapeleilla käyntiin ja kotitalliin...
Nyt on otettu ilmanottoputki irti maskin takaa ja huohotusletku irti putsarista :lol:
Katsotaan miten äijän huomenna käy...
Jii
S205 / C220D Bluetec

ex Jaguar XJ8
ex S210 / E320CDI
ex Chevy Pornstart :)
ex Volvo S80 T6 200kW pappamalli:)
ex S124 / 300 TDT
ex C124 / 300CE
ex W124 / 250D
hak269
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Su 03.10.2004 14:13

imuilmaläppä

Viesti Kirjoittaja hak269 »

Missä toi imuilmaläppä sijaitsee eli onko helppo tarkastaa missä asennossa on.Auto on nyt lämmitellyt sisällä mutta ei jaksa oikein käydä kunnolla eikä siedä kaasua(oisko osittain jumissa väärään asentoon)
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Tätä vastaavaa ongelmaa ei ilmeisesti m102 2.3 koneessa esiinny? Itse en ainakaan ole huomannut, vaikka porhaltaisi kaasu pohjassa pikatiellä (Laillisilla nopeusrajoituksilla tietty), niin eipä hyydy ei. Vaikka tuossakin on se ilmanottoputki tuotu suoraan keulalle...?
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: imuilmaläppä

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

hak269 kirjoitti:Missä toi imuilmaläppä sijaitsee eli onko helppo tarkastaa missä asennossa on.Auto on nyt lämmitellyt sisällä mutta ei jaksa oikein käydä kunnolla eikä siedä kaasua(oisko osittain jumissa väärään asentoon)
Ilmanputsarin kansi pois ja se on sen alla sellanen pyöree pelti levy.
Sitä ei kannata kovakourasesti käsitellä.
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

kas sopivasti :P
juurikin 102 2.3 pannulla olen jäätymisen kanssa taistellu muutaman päivän aina semmosen 10km ajon jälkeen,tänään otin ja käänsin putsarilta lähtevän väliputken sinne virranjakajan kylkeen ja avot,enää ei sammuillu tyhjäkäynnillä ja muutenkin pikkukierroksilla oli käynti rikkaan oloista,sitäkään vaivaa ei enää.Mulla nää jutut alkoi vasta 20 pakkas asteessa.
Taas kulkee :lol:
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Pasi H. kirjoitti:Tätä vastaavaa ongelmaa ei ilmeisesti m102 2.3 koneessa esiinny? Itse en ainakaan ole huomannut, vaikka porhaltaisi kaasu pohjassa pikatiellä (Laillisilla nopeusrajoituksilla tietty), niin eipä hyydy ei. Vaikka tuossakin on se ilmanottoputki tuotu suoraan keulalle...?
Ei M104 hyydy ajaessa, mutta kun olet ajanut ja rupeet himmailemaan
ja kierrokset tippuu lähelle tyhjäkäyntiä ni sillon se sammuu kun tukehtuu bensaan.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Ilmamäärämittarin kartiossa kuuraa ja kun löysäät kaasun jää läppä ravolleen ja saa kones yliannoksen bensiiniä :lol: :lol:
Itse tein ja säästin
Avatar
Marde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ti 26.04.2005 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Marde »

Mulla oli aikoinaan Volvo 240 bensakoneella ja siinä oli tuo huohotinletku vedetty aivan kaasarin imun eteen, eli kaikki vähäinenkin kosteus meni suoraan kaasarin kylmään kurkkuun. Kovilla pakkasilla sitä sohjoa sai ruuvimeisselin kanssa koukkia pois kun volle lykkäsi mustaa savua putkesta niinkuin olis superturbo ollut konehuoneessa :)
W124 260E -87
Kutonen... jotain ihan muuta :)
Avatar
Sami.A
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 08.01.2005 16:36
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Sami.A »

Mulla on ollu tällä viikolla ihan samoja ongelmia 300TE24 kanssa ja sit tänäänhän se viimein jätti tielle! Sit auto hinattiin porukoitten talliin ja kaikeks ihmetykseks mersu tärähti käyntiin kuin palmunalta :lol: täytyy aamulla repästä se torvi irti niin jos se alkais mullakin kestää pakkasta!! KEVÄTTÄ ODOTELLESSA...
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Sami.A kirjoitti:Mulla on ollu tällä viikolla ihan samoja ongelmia 300TE24 kanssa ja sit tänäänhän se viimein jätti tielle! Sit auto hinattiin porukoitten talliin ja kaikeks ihmetykseks mersu tärähti käyntiin kuin palmunalta :lol: täytyy aamulla repästä se torvi irti niin jos se alkais mullakin kestää pakkasta!! KEVÄTTÄ ODOTELLESSA...
Sinulla on juurikin käynyt niin kuin minulla tuon 190E:n kanssa ja näköjään monella muullakin. :D Viime talvena kyselin mahdollista vikaa niin kukaan ei osannut sanoa juuta eikä jaata. :shock:

Määräjakajan läppä kuuraantuu ja ei mene kiinni kun kaasun löysää ja kone tukehtuu bensaan. Hetken aikaa kone sammuksissa niin kuura sulaa pois ja taas menee hyvin jonku matkaa. :D Pirullisia "vikoja"

Moottori kyllä kestää kylmää ilmaa mutta kun huohotin putkesta tulee lämmintä ja kosteaa ilmaa sekaan niin siitä se johtuu että nämä vehkeet jäätää pakkasilla.

Syyn näet itsekkin kun auto seuraavan kerran "hyytyy" niin ota ilmaputsari pois niin näet kuinka paljon sitä kuuraa on kertynyt sinne määräjakajan lauasen ympärille.
Vastaa Viestiin