190E pikkumesen piristäminen.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Kova88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ke 11.01.2006 10:31

190E pikkumesen piristäminen.

Viesti Kirjoittaja Kova88 »

Miten (2,0 ruisku mersua) saa piristettyä? Ilman, että joutuu vaihtamaan konetta.

Jokin 150hv ois haaveena.

Teille nuo on pikku lukuja, mutta mulle suuria.
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

:lol: pakko vastata että melkeen helpommalla pääsee kun vaihtaa esim 2.3 16v koneen (185hp)..
Kaippa sen 150 kaakkia sais nokalla.putkella,kannen teolla, ja ruiskun rukkaamisella... silti väittäsin että koneen tai auton vaihto ois helpomi vaihtoehto..

anyway. onnea projektiin 8)
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kieltämättä aikapaljon joutuu tekemään sen 30hp:n eteen.
Itsekin asioita mietin kun omistin tuollaisen. Loppujen lopuksi pellin alle sujahti 2.5Dt kone ja tehoja oli varmaan 150Hp. Siinäkin olis tullut halvemmaksi vaihtaa ensin diesel autoon. :oops:
Joku mersupurkaamo??
Kova88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ke 11.01.2006 10:31

Joo

Viesti Kirjoittaja Kova88 »

Paljonko tuo 2,0 ruiskumersu kiihtyy 0-100?

Uskaltaako sillä lähtee kenenkään kanssa viivalle?
HÄRSKI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Pe 01.10.2004 19:04
Paikkakunta: Imatra

Re: Joo

Viesti Kirjoittaja HÄRSKI »

Kova88 kirjoitti:Paljonko tuo 2,0 ruiskumersu kiihtyy 0-100?

Uskaltaako sillä lähtee kenenkään kanssa viivalle?
Kiihdytysautot on ihan erikseen... :wink:
W201. 200 D
S210. 290 TD
S211 220 D
S212. 220 D
S213. 220 D
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Re: Joo

Viesti Kirjoittaja jpk »

Kova88 kirjoitti:Paljonko tuo 2,0 ruiskumersu kiihtyy 0-100?

Uskaltaako sillä lähtee kenenkään kanssa viivalle?
Ei ainakaan tiisselimersujen kanssa :wink: Tuolta http://www.mercefreaken.com/ modellene ja W201,sieltä löytyy tietoa minkä kanssa uskaltaa kokeilla. Tosin jättäisin kyllä väliin kaikenlaiset kisaamiset,nöyrtyy monelle kinnerille eikä paljoa voi hurrata vaikka jollekin pärjäisikin :roll:
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Re: Joo

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

Kova88 kirjoitti:Paljonko tuo 2,0 ruiskumersu kiihtyy 0-100?

Uskaltaako sillä lähtee kenenkään kanssa viivalle?
jonkun vanhan taunuksen kans joka hinaa jää haliin kokoista asunto vaunua :twisted:
www.thaiklupi.fi
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

"jorma":lla näytti olevan myynnissä pensakone ja laatikko
;-)
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=32602
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Kova88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ke 11.01.2006 10:31

Viesti Kirjoittaja Kova88 »

Paljonkohan tuossa mahtaa olla vonkua?
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

jos se on 12venttiilinen niin hepoja on 188
ja 24venasessa :roll: olikohan 204....

niin, ja tuolla kakslitraisella ei kannata kisaamaan lähteä....
(osta jormalta tuo 3.0 poies, niin alakaa jo vähän erillälailla liikkumaan)
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

kyllähän toi 2.0 pikkumese käytännös 11 sek 0-100 kiihtyy. ja hyvää siinä onkin se että se vielä jatkaa kiihtymistään sen 100-120 jälkeenkin. siinä vaihees alkaa nipponit jäädä toiseksi. valoistahan nuo ei irtoo liika nopeestimut isolla tiellä :twisted: . mistä mä mitää tietääsin mut kaverilla semmonen ja aina on kerenny pois jaloista :roll:
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12761
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

helpoin ja vähiten rahaa vievä on vaihtaa tosiaan autoa taikka koko kone !

300 24tappisessa 220 hp.
antti.k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ti 28.12.2004 21:10
Paikkakunta: sievi

koneen vaihto...

Viesti Kirjoittaja antti.k »

mitäs muutoksia pitää tehdä alustaan ja jarruihin, että saa leiman pikkumersuun (vakio 2.0) jossa 300E:n moottori? tai sitte 250tD kone ?

olis haaveena vaihtaa mylly, jos en mersua saa myytyä suoraa voimakkaamman tieltä. www.nettiauto.com/556438
mersusi tuntuu paremmalta, jos ostat toiseksi volvon...
Avatar
-Tapsa-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: To 07.10.2004 21:47
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Tapsa- »

Miksei turbotus ? tietenkin nuin pieniä tehon lisäyksiä haettaessa vaparinki rakentaminen voi olla vaihtoehto , esim parilla sataa e + anturit saat jo kasatun MS;nki eli säädettävän ruutan..
Tässä lukee yleensä jotain hauskaa.
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

-Tapsa- kirjoitti:Miksei turbotus ? tietenkin nuin pieniä tehon lisäyksiä haettaessa vaparinki rakentaminen voi olla vaihtoehto , esim parilla sataa e + anturit saat jo kasatun MS;nki eli säädettävän ruutan..
rahaa se vaatii budjettiturpotuskin :wink:
Turboon,cooleriin, letkuihin, yms.. liittimiin ja putkiin menee jo useita satkuja--->sitten on vielä se bensapuoli :roll: megasquirtin asennus\hyvin toimivaksi säätäminen ei ole mikään maailman yksinkertaisin juttu...
Sitten jos ajatellaan lähtökohtaa...paljonkohan ajettuun koneeseen turpo meinataan laittaa?? jos kilometrejä on jo valmiiksi reilusti ja "peliin" heitetään vielä turpo (pienilläkin paineilla) niin mitenhän lienet kestää--->tarkoitan nyt VAKIO
koneen turpotusta).
Toisaalta turbotushan avaa paljon mahdollisuusksia ja nälkä kasvaa syödessä :D seuraavana vuonna voi jo huomata että on sijoittanut autoonsa tuhansia euroja ja hepojakin on jo reilusti :wink:
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

stanger kirjoitti:
-Tapsa- kirjoitti:Miksei turbotus ? tietenkin nuin pieniä tehon lisäyksiä haettaessa vaparinki rakentaminen voi olla vaihtoehto , esim parilla sataa e + anturit saat jo kasatun MS;nki eli säädettävän ruutan..
rahaa se vaatii budjettiturpotuskin :wink:
Turboon,cooleriin, letkuihin, yms.. liittimiin ja putkiin menee jo useita satkuja--->sitten on vielä se bensapuoli :roll: megasquirtin asennus\hyvin toimivaksi säätäminen ei ole mikään maailman yksinkertaisin juttu...
Sitten jos ajatellaan lähtökohtaa...paljonkohan ajettuun koneeseen turpo meinataan laittaa?? jos kilometrejä on jo valmiiksi reilusti ja "peliin" heitetään vielä turpo (pienilläkin paineilla) niin mitenhän lienet kestää--->tarkoitan nyt VAKIO
koneen turpotusta).
Toisaalta turbotushan avaa paljon mahdollisuusksia ja nälkä kasvaa syödessä :D seuraavana vuonna voi jo huomata että on sijoittanut autoonsa tuhansia euroja ja hepojakin on jo reilusti :wink:
+sitten olis hyvä saaha tehojen mukainen alusta...
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Vastaa Viestiin