CDI:n lisälämmitin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 814
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

CDI:n lisälämmitin

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Pikainen kysymys;

missä sijaitsee CDI-mallin "webasto" -lisälämmitin? Onko kyseinen härveli auton oikealla puolella paisuntasäiliön vierellä. Siis se mötikkä, mistä lähtee letkut mm kiertovesipumpulle :?:
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
räätäli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Ke 13.07.2005 18:54

Viesti Kirjoittaja räätäli »

Ainakin 220 cdi:ssä se on oikealla puolella eturenkaan etupuolella loka suojan sisäpuolella.
Terveisin räätäli
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Ikä ja mallisarja?
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 814
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Ikä ja mallisarja?
E270cdi, -00
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
jatik
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: To 27.10.2005 14:15

Viesti Kirjoittaja jatik »

Lisälämmitin voi olla joko sähköinen tai se webasto joka lymyilee siellä oikean puoleisen lokasuojan sisällä. Jos etuvalon takaa menee kaksi letkua alas niin autossa on webasto, jos taas ei niin siinä on pelkkä sähkö patruun.
Se mainitsemasi mötikkä.
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 814
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Tarkemman tutkimisen jälkeen autosta löytyi dielselkäyttöinen lisälämmitin (+se "mötikkä" paisuntasäiliön vierestä) oikealta puolelta edestä. Tai ainakin pakoputki tulee ulos keskeltä pöräkotelon-puskurin välimaastoa.

Ongelma on se, että pakkasessa lisälämmitin on aivan totaalisen hiljaa. Tallissa kun lämpesi vähän aikaa, niin yritteli käyntiin ja piti jälkipuhallusta päällä noin minuutin. Lämmintä ilmaa ei kuitenkaan tullut pakoputkesta missään vaiheessa (eikä kyllä lemahtanut huonosti palanut/raaka löpökään), joten oletettavasti ei sytyttänyt.

Nyt siis pari jatkokysymystä:

* mikä noissa yleensä vikaantuu (pa-suodatin, liekkivahti, tulppa, vai jokin muu)
* onnistuuko purku/huolto pyöräkotelon kautta muovit poistamalla
* missä vehkeen pa-suodatin on jne ..

Eli kaikki hyvät vinkit otetaan vastaan (kuten tehtaan huolto-ohje vaikkapa skannattuna/.pdf-versiona)!
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Turbocompound
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
Paikkakunta: Tukholma

Viesti Kirjoittaja Turbocompound »

Avantgarde kirjoitti: Eli kaikki hyvät vinkit otetaan vastaan (kuten tehtaan huolto-ohje vaikkapa skannattuna/.pdf-versiona)!
Ole hyvä:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ht=webasto

Haulla löytyy lisää tietoa. :wink:
A170cdi-00 1999-
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 814
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Uusi Webasto asennettu ja nyt voi sanoa ensimmäisen kerran, että hiki tuli kainaloihin huoltokorjaamosta kotiin kohti ajellessa ... Normaali käyntilämpötila 10 asteen pakkasesta vajaat 2 km lämmöt täysillä :lol: Lämpömittari kohosi suorastaan havaittavalla nopeudella.

Uusi asennettuna 560 €: lämmitin 420 € ja loput töihin/vianetsintään!
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Vastaa Viestiin