Automaatissa vikaa - ei vaihda 4 -> 5 vaihteelle
Automaatissa vikaa - ei vaihda 4 -> 5 vaihteelle
...muuten toimii ihan normaalisti mutta pakkasilla katos vitosvaihde. Ei vaihda ainakaan 120 km/h nopeudessa, vaikka aikaisemmin vaihtoi nykäisemättä jo alle satasen vauhdissa. Mikäs hätänä - Onko kenties vakavaakin?
Niin ja auto on vm 90. 300 Ce 24v automaatti
ps. On joskus tullut kytkettyä vaihde vapaalle esim punaisiin valoihin ajaessani. Voisiko tuosta menettelystä seurata em. vaurioita? Laatikko muuten toimii oikeinkin hyvin. Tuo vitosvaihde vain on kuollut.
Niin ja auto on vm 90. 300 Ce 24v automaatti
ps. On joskus tullut kytkettyä vaihde vapaalle esim punaisiin valoihin ajaessani. Voisiko tuosta menettelystä seurata em. vaurioita? Laatikko muuten toimii oikeinkin hyvin. Tuo vitosvaihde vain on kuollut.
vitonen






Niin siis paikallaan ollessa voi laittaakin vapaalle, mutta jos vauhdista lykkää vapaalle ja antaa valua valoihin, niin se EI tee hyvää... 

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
vaihde vapaalla
voimansiirtoketju kuluu enemmän jos vaihteen heittää valoissa vapaalle, mutta mitä hyötyöä siitä on että vaihteistoa renkuttaa koko ajan ??? 

Ex monta W-kirjainta.
Khyllä, eukolle piti marmattaa joskus kun peruutti pois parkkipaikasta että oota nyt perkele pakin kytkeytumistä.
Mutta takaisin asiaan, 300-24 CE:tä on saatu 722.3 sekä 722.5 vaihteistoilla. Mulla oli perstuntuma ettei olisi kuin neljävaiteinen loota mutta joku viisaampi neuvokoon jos asia on muuten.
-risto
Mutta takaisin asiaan, 300-24 CE:tä on saatu 722.3 sekä 722.5 vaihteistoilla. Mulla oli perstuntuma ettei olisi kuin neljävaiteinen loota mutta joku viisaampi neuvokoon jos asia on muuten.
-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
N-D
Siis olen edelleen sitä mieltä ettei ole järkeä vaihtaa D:ltä N:lle tilapäisesti liikennevaloissa seistessä. Tässä tuli mieleen muutamia syitä miksi se ei ole järkevää:
1. vetoakselit-perä-vaihteisto-kardaani kuluvat enemmän pistettäessä aina veto pois-päälle liikennevaloissa
2. jarru pohjassa esim ylä- tai alamäessä ei auto vahingossa valu päin toista autoa y.m.
3. peräänajotilanteessa etenkin pääteiden varsilla on parempi kun on jarrut pohjassa
4. luulisi että auton ohjekirja neuvoo vaihtamaan n-asentoon jos näin kannattaisi tehdä (ohjekirja neuvoo pitämään vaihdetta liikennevaloissa D-asennossa).
Saattaa olla tietysti että olen väärässä...
Olisi silti kiva kuulla mitä hyötyä olisi heittää liikennevaloissa aina vaihde vapaalle ?
1. vetoakselit-perä-vaihteisto-kardaani kuluvat enemmän pistettäessä aina veto pois-päälle liikennevaloissa
2. jarru pohjassa esim ylä- tai alamäessä ei auto vahingossa valu päin toista autoa y.m.
3. peräänajotilanteessa etenkin pääteiden varsilla on parempi kun on jarrut pohjassa
4. luulisi että auton ohjekirja neuvoo vaihtamaan n-asentoon jos näin kannattaisi tehdä (ohjekirja neuvoo pitämään vaihdetta liikennevaloissa D-asennossa).
Saattaa olla tietysti että olen väärässä...

Olisi silti kiva kuulla mitä hyötyä olisi heittää liikennevaloissa aina vaihde vapaalle ?
Ex monta W-kirjainta.
Vapaalle
Eikös ohjekirjassa suositella, että jos joudut seisomaan pitkään paikoillaan, niin siirrä vapaalle. Voihan sitä jarrua polkea vapaallakin...
Enpä kyllä itsekään vaihda vapaalle, ainakaan normaali seisotuksissa.
Enpä kyllä itsekään vaihda vapaalle, ainakaan normaali seisotuksissa.
pitkään vapaalla
Jeps, kyllä näin varmaankin on..manuska suosittelee p-vaihdetta pidempään seistessä.
Tässä tosin oli kyse liikennevaloihin pysähtymisestä, kts esim. toinen viesti tässä ketjussa.
Tässä tosin oli kyse liikennevaloihin pysähtymisestä, kts esim. toinen viesti tässä ketjussa.
Viimeksi muokannut MikaVeee, Ti 24.01.2006 19:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex monta W-kirjainta.
Osaisiko joku heittää, oli sitten kyseessä 4 tai 5 vaihteinen laatikko, että mihin se isoin vaihde hävisi? Nyt kierrokset on 3000 kun ajaa vajaata satasta. Ja kulutus nousi n. 9 -> 11 l eli ihan oikeasti siellä on jotain vikana... Arvauksia, faktaa?
Edelleenkin, vaihteisto toimii isointa vaihdetta lukuunottamatta ihan normaalisti.
Edelleenkin, vaihteisto toimii isointa vaihdetta lukuunottamatta ihan normaalisti.
vaihde hukassa
Mulla on kierrokset noin 3000 rpm nelkku silmässä. M103/722.4
Oliskos noin että sulla puuttuu sitten vitonen ? Pitääkö se sähköylivaihde jotenkin kytkeä napista, vai vaihtuuko se kuten muutkin vaihteet ?
Oliskos noin että sulla puuttuu sitten vitonen ? Pitääkö se sähköylivaihde jotenkin kytkeä napista, vai vaihtuuko se kuten muutkin vaihteet ?
Ex monta W-kirjainta.
Mites lootaa on huollettu?? öljynvaihdot ja sen sellaista, ootko tsekannut öljymäärän?. Tää siis vaan ihan yleistä roiskintaa.......kyllähän sen pitäis silti mekaaniset vaihdot tehdä....... järkevältä kuulostaa, että se vitosvaihde vaatii jotain sähkötsydeemejä kytkeytymiseen....
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Olen nyt ajanut lähiaikoina neljää eri amerikkalaista ('01 PT Cruiser, '89 Chevy Sportside, '90 T-Bird SC ja '76 Fury) automaattia ja aiemmin yhtä Bemaria ('84 525E). Nyt sitten alla on eka Mersun automaatti ja siitä näin Offtopic pari havaintoa. Auton tyyppi näkyy signeerauksesta.cuuno kirjoitti:.....aivan niin
....ja kun laitetaan deeltä pakille ja lähdetään peruuttamaan tai toisin päin niin odotetaan että se vaihde kytkeytyy ensin
....muuten tosi moni survoo suuntaa vaihtaessa lievästä liikkeestä vedon päälle odottamatta ....ja pitkän päälle loota ottaa itteensä
Verrattuna jenkkeihin ja Bemuun Mersun laatikossa nuo kytkeytymiset tapahtuu selvästi suuremmalla viiveellä. Siis esim. pakilta kun vaihtaa D:lle. Oli aluksi oikein totuttelemista asiaan. Sinänsä asialla ei suurta merkitystä ole. Lisäksi myös Kickdownissa on selvästi suurempi viive (tosin olen ajellut vain E-asennolla nyt talvella) Kaasupolkimessa on myös selvä pykälä, kuin nappia painaisi.
Normaaliajossa laatikko vaihtaa tosi nätisti, mutta - edelleen E-asennolla - kiihdytykset tapahtuvat aika usein nelosella (4v. laatikko), kun n. 50km/h vauhdista sen jo maatti lykkää päälle, eikä yleensä viitsi kickdownilla herätellä.
Herrasmiesmäisellä ajotyylillä tuo on kyllä mutkaton laatikko ja kai se S-asento tuo hiukan pirteyttä kesään sitten.
-A-J-
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kumpikohan loota mahtaa olla meikäläisen autossa?Malm kirjoitti:Khyllä, eukolle piti marmattaa joskus kun peruutti pois parkkipaikasta että oota nyt perkele pakin kytkeytumistä.
Mutta takaisin asiaan, 300-24 CE:tä on saatu 722.3 sekä 722.5 vaihteistoilla. Mulla oli perstuntuma ettei olisi kuin neljävaiteinen loota mutta joku viisaampi neuvokoon jos asia on muuten.
-risto
300cea24 -90 (viis pykälää laatikossa)
Ja kumpikohan se mahtaa olla noista parempi?
722.5 on se ensimmäinen 5-vaihteinen (1989->)Manu300cea24 kirjoitti:Kumpikohan loota mahtaa olla meikäläisen autossa?
300cea24 -90 (viis pykälää laatikossa)
Ja kumpikohan se mahtaa olla noista parempi?
722.3 on "isojen moottoreiden" 4-vaihteinen. Paremmuus... hmm, miltä osin? Minkä pohjalta tuo 722.5 on muuten tehty, vai oliko tuolloin kyseessä uusi konstruktio?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Elikä siellä on toi 722.5. Selvä homma. En ole perehtynyt niin paljoa noihin tomaatteihin niin piti ihan kysyä että mikä se mulla on motin jatkeena.Timo L. kirjoitti:722.5 on se ensimmäinen 5-vaihteinen (1989->)Manu300cea24 kirjoitti:Kumpikohan loota mahtaa olla meikäläisen autossa?
300cea24 -90 (viis pykälää laatikossa)
Ja kumpikohan se mahtaa olla noista parempi?
722.3 on "isojen moottoreiden" 4-vaihteinen. Paremmuus... hmm, miltä osin? Minkä pohjalta tuo 722.5 on muuten tehty, vai oliko tuolloin kyseessä uusi konstruktio?

- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"