W124 300D automaatti ei vaihda isommalle

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

W124 300D automaatti ei vaihda isommalle

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Ostinpa laatikkovikaisen mersun. Eli vm -85 300d ei vaihda 2 isommalle vaihteelle. 2-vaihdekaan ei mene muuten päälle kuin että puottaa vauhdista vapaalle ja takaisin d-asentoon. Ja kaasun kun polkaisee pohjaan niin laatikko pudottaa takaisin 1-vaihteelle. Pakki toimii. Öljyt ja suodatin vaihdettu. Mistäkähän vikaa voisi etsiä? Mittarinvaijerin poikki olemisella tuskin on merkitystä... On nämä automaatit mulle vielä täysin hepreaa.
S210 220 CDI A -02
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Nyt on laatikko alkanut itsekin vaihtamaan välillä 2-vaihteelle. Senkin huomasin että kun kepin vetää 2 asentoon niin putoaa ykköselle.

Huomasin myös tuossa alipaineletkuja tutkiessani että syöttöpumpun kyljessä olevasta "morkulasta" lähtevistä kolmesta ilmeisesti alipaineletkusta yksi ei mene minnekään. Letkun toinen pää tulee jarrutehostimen viereen. Kuulusikohan letkun olla jossain kiinni? Kaksi muuta menevät alipainepumpulle ja vaihteistolle. Miten laatikon ohjaus on toteutettu?
S210 220 CDI A -02
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Nyppäseppäs kd:n johto irti laatikon perästä...

Mulla oli samanlainen homma 250D:ssä ja johto irti niin taas mentiin...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Otin jo polkimen päästä sen pistokkeen irti, onkohan liene merkitystä kummasta päästä sen ottaa?? Osaiskohan kukaan sanoa varmaksi onko vika laatikossa vai jossain näissä alipaineletkuissa tai kick-downissa? Tietäis pultatakko laatikko irti...
S210 220 CDI A -02
Avatar
Toni.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 22.02.2005 18:39
Paikkakunta: kälviä

Viesti Kirjoittaja Toni.M »

Siitä irtonaisesta letkusta...ei kuulu mennä minnekkään on modulaattorin "huohotin" :D
MB 300E-24V-91(nykyään ST)
EX:S124 300tdt powered by pp-diesel(+300kw)
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Käytin laatikostakin sen pistokkeen irti eikä vaikutusta...
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

ota modulaattorista laatikolle lähtevä putki irti, mitä tapahtuu? siis siitä ruiskutuspumpun kyljestä.
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

oilhand kirjoitti:ota modulaattorista laatikolle lähtevä putki irti, mitä tapahtuu? siis siitä ruiskutuspumpun kyljestä.
Ei ollut tuollakaan mitään vaikutusta toimintaan. :cry:

Mikähän osa se on mihin letku menee laatikon päässä? Voisikohan vika olla siinä? Tietääkö kukaan miten laatikon tulisi reagoida tuohon letkun irroitukseen? Alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä että laatikko pois :( Kiitti kuintenkin ideoista, mutta lisää kaivataan.
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1605
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Mites se vaijeri joka tulee laatikolta pakosarjan puolelle. Onko jumissa?
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Tai poikki :shock:
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Kiitti taas uusista ideoista. :P Tarkistan asian huomenna kun saan auton nosturille.
JariN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: Pe 16.09.2005 22:21
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JariN »

Irti vaan ja hoitoon, se on rikki jos ei millään ilveellä vaihda.Seuraavaksi varmaan joku ehdottaa että venttiilikoneistossa on roskaa, voipi ollakkin mutta se on seuraus eikä syy, ehjä toosa ei venttiilikoneistoa roskaa.
Toivottavasti vaihteistoremontti oli huomioitu hinnassa kun auton ostit.
Ai niin, jos itse vaihdoit ne öljyt niin minkä näköistä vanha öljy oli? Onhan sitä nyt varmaan tarpeeksi?

JariN
tapve
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:44
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja tapve »

JariN kirjoitti:Irti vaan ja hoitoon, se on rikki jos ei millään ilveellä vaihda.Seuraavaksi varmaan joku ehdottaa että venttiilikoneistossa on roskaa, voipi ollakkin mutta se on seuraus eikä syy, ehjä toosa ei venttiilikoneistoa roskaa.
Toivottavasti vaihteistoremontti oli huomioitu hinnassa kun auton ostit.
Ai niin, jos itse vaihdoit ne öljyt niin minkä näköistä vanha öljy oli? Onhan sitä nyt varmaan tarpeeksi?

JariN
Kyllä se sullakin laatikon remppa eessä, varaudu n. 2000 euron kuluihin.
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
tapve
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:44
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja tapve »

MatKa kirjoitti:Kiitti taas uusista ideoista. :P Tarkistan asian huomenna kun saan auton nosturille.
mul tosiaan kolmesen kk. ostostani alkoi laatikko luistaa ja 4 ei mennyt päälle. tehtiin remontti. myyvä liike maksoi osat, minä työn n. 1000e. Laasonen oulussa otti laatikon irti ja sauli haukiputaalla kasas uudestaan.
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Vastaa Viestiin