W124 300D automaatti ei vaihda isommalle
W124 300D automaatti ei vaihda isommalle
Ostinpa laatikkovikaisen mersun. Eli vm -85 300d ei vaihda 2 isommalle vaihteelle. 2-vaihdekaan ei mene muuten päälle kuin että puottaa vauhdista vapaalle ja takaisin d-asentoon. Ja kaasun kun polkaisee pohjaan niin laatikko pudottaa takaisin 1-vaihteelle. Pakki toimii. Öljyt ja suodatin vaihdettu. Mistäkähän vikaa voisi etsiä? Mittarinvaijerin poikki olemisella tuskin on merkitystä... On nämä automaatit mulle vielä täysin hepreaa.
S210 220 CDI A -02
Nyt on laatikko alkanut itsekin vaihtamaan välillä 2-vaihteelle. Senkin huomasin että kun kepin vetää 2 asentoon niin putoaa ykköselle.
Huomasin myös tuossa alipaineletkuja tutkiessani että syöttöpumpun kyljessä olevasta "morkulasta" lähtevistä kolmesta ilmeisesti alipaineletkusta yksi ei mene minnekään. Letkun toinen pää tulee jarrutehostimen viereen. Kuulusikohan letkun olla jossain kiinni? Kaksi muuta menevät alipainepumpulle ja vaihteistolle. Miten laatikon ohjaus on toteutettu?
Huomasin myös tuossa alipaineletkuja tutkiessani että syöttöpumpun kyljessä olevasta "morkulasta" lähtevistä kolmesta ilmeisesti alipaineletkusta yksi ei mene minnekään. Letkun toinen pää tulee jarrutehostimen viereen. Kuulusikohan letkun olla jossain kiinni? Kaksi muuta menevät alipainepumpulle ja vaihteistolle. Miten laatikon ohjaus on toteutettu?
S210 220 CDI A -02
Ei ollut tuollakaan mitään vaikutusta toimintaan.oilhand kirjoitti:ota modulaattorista laatikolle lähtevä putki irti, mitä tapahtuu? siis siitä ruiskutuspumpun kyljestä.

Mikähän osa se on mihin letku menee laatikon päässä? Voisikohan vika olla siinä? Tietääkö kukaan miten laatikon tulisi reagoida tuohon letkun irroitukseen? Alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä että laatikko pois

Irti vaan ja hoitoon, se on rikki jos ei millään ilveellä vaihda.Seuraavaksi varmaan joku ehdottaa että venttiilikoneistossa on roskaa, voipi ollakkin mutta se on seuraus eikä syy, ehjä toosa ei venttiilikoneistoa roskaa.
Toivottavasti vaihteistoremontti oli huomioitu hinnassa kun auton ostit.
Ai niin, jos itse vaihdoit ne öljyt niin minkä näköistä vanha öljy oli? Onhan sitä nyt varmaan tarpeeksi?
JariN
Ai niin, jos itse vaihdoit ne öljyt niin minkä näköistä vanha öljy oli? Onhan sitä nyt varmaan tarpeeksi?
JariN
Kyllä se sullakin laatikon remppa eessä, varaudu n. 2000 euron kuluihin.JariN kirjoitti:Irti vaan ja hoitoon, se on rikki jos ei millään ilveellä vaihda.Seuraavaksi varmaan joku ehdottaa että venttiilikoneistossa on roskaa, voipi ollakkin mutta se on seuraus eikä syy, ehjä toosa ei venttiilikoneistoa roskaa.
JariN
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
mul tosiaan kolmesen kk. ostostani alkoi laatikko luistaa ja 4 ei mennyt päälle. tehtiin remontti. myyvä liike maksoi osat, minä työn n. 1000e. Laasonen oulussa otti laatikon irti ja sauli haukiputaalla kasas uudestaan.MatKa kirjoitti:Kiitti taas uusista ideoista.Tarkistan asian huomenna kun saan auton nosturille.
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna