W201 2.3-16:n määräjakajasta ja paineista...again...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
ex-voortman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ke 14.07.2004 22:46
Paikkakunta: Kankaanpää
Viesti:

W201 2.3-16:n määräjakajasta ja paineista...again...

Viesti Kirjoittaja ex-voortman »

Tere taas pitkästä aikaa...täytynee taas kysellä vanhan KE-Jetron tietäviltä - kun haltecin asennus senkun vivästyy :roll: - että minkälaisia paineita tuon määräjakajan pitäs työntää suuttimille, jos kukaan vain paineita määräjakajalt on koittanu?????

Ite tänää testasin aikani kulux seuraavaa--> Suutinputki irti, b-painemittari, auto käyntiin - tulos 0bar/kPa yms... bensaa tuli jakajalta vain sirosti jakajan kylkee pitkin valuen..... :?:

Onko sit noin ettei siel oo suuttimille menos paineita tuon enempää...???
MB 190E 2.3-16 :mrgreen: EFi.stellää jahka keriitään...EX...
VW Bora 1.8T Wetterauer

044-3300492
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Siirtopaine eli järjestelmäpaine K-jetissä on 5 bar, suuttimien kuuluisi antaa n. 3,3 bar, en tiedä onko tässä KE:ssä tismalleen samat, mutta ei ainakaan 0 baria ole oikein :wink:

Paineensäädin määränjakajassa rikki, tai peräti siirtopumppu?
Avatar
ex-voortman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ke 14.07.2004 22:46
Paikkakunta: Kankaanpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ex-voortman »

Näin minäki epäilen että 0 bar on hiukan liian vähän mutta mathaako tohon paineesee vaikuttaa se mittaako sen määräjakajan päältä suoraa tai sit suuttimelta...?
MB 190E 2.3-16 :mrgreen: EFi.stellää jahka keriitään...EX...
VW Bora 1.8T Wetterauer

044-3300492
Avatar
ex-voortman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ke 14.07.2004 22:46
Paikkakunta: Kankaanpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ex-voortman »

Joo-o...oon tuos kyselly paikkakuntalaisilta velhoilta nii ovat kans sitä mieltä et n. 3baria pitäis löytyä...mut mitenkäs tuo ylipäänsä voi lähteä käymää jos paineit ei ole... :?: mut sinänsä selvittäis runsaan p-a syönnin jos bebsa tulee "valumalla" suuttimistakin...
MB 190E 2.3-16 :mrgreen: EFi.stellää jahka keriitään...EX...
VW Bora 1.8T Wetterauer

044-3300492
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Kyllähän ny kaikki sen ottaa huomioon että sitä kamaa tulee suuttimista sitten vasta kunnolla kun ilmamäärämittarin läppä on aivan alhaalla eikä missään tyhjäkäyntiasennossa :lol:
aina vaan fixataan :) 230te -86
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2700
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Pietu71 kirjoitti:Kyllähän ny kaikki sen ottaa huomioon että sitä kamaa tulee suuttimista sitten vasta kunnolla kun ilmamäärämittarin läppä on aivan alhaalla eikä missään tyhjäkäyntiasennossa :lol:
Oon luullut että suuttimen takana on vakiopaine ja suuttimen aukioloaika määrää paljonko tavaraa on tarjolla???
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Sillai on käsittääkseni sähkö ruiskuissa mutta mekaanisessa läpän liike alaspäin aukaisee vasta röörit josta bensa pakenee suuttimia kohden :lol:
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
jesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: Ke 24.03.2004 17:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse »

Jep, tuo vakiopaine on sähkösuuttimien yhteydessä. Eikä paine silloinkaan vakio ole, vaan paine-ero on vakio. Paineensäätimen tehtävä on pitää nimenomaan se paine-ero vakiona. Siis imusarjan ja pa-linjan välillä.

KE-Jetronicissa on jatkuvasuihkutteiset suuttimet: KE --> kontinuierlich ja elektronik ja paineensäätimen tehtävä KE:ssä on sitten oma lukunsa.
Viimeksi muokannut jesse, La 25.02.2006 19:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
ex-voortman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ke 14.07.2004 22:46
Paikkakunta: Kankaanpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ex-voortman »

:oops: :oops: ...aivam...joo... Milläs noita mekaanisten suuttmien aukeamista tosiaa ohjailee... 8) Oon ite vaan luullu et toi määräjakaja ohjaa niiden suuttimien p-a syöttöä samalla priaatteella miten sähkösuuttimet toimii boksin välityksel mut joo... :roll:
MB 190E 2.3-16 :mrgreen: EFi.stellää jahka keriitään...EX...
VW Bora 1.8T Wetterauer

044-3300492
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Voisin kuvitella :lol: että se hoituu ihan imutahdin aiheuttamana,nyt ei tuu mitään järkrvämpää mieleen :oops:
aina vaan fixataan :) 230te -86
Vastaa Viestiin