Alkuperäinen paikka on takaovenkahvassa. Sinulla ei ilmeisesti ole paikkoja niissä?nilsha kirjoitti:Tilasin just nämä Monacorit hintaan 39€, edulliset tosiaan. Ja radion kuuntelulle varmaankin riittävät. Mihinkä muuten olisi farkussa parasta asentaa takakaiuttimet?
w124 kaiuttimet
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ostin sitten itsellekin ne Caliberit. Asennusongelmista on juttua täällä.
Jos ei meinaa pienen värkkäämisen jälkeen asettua, pitänee pistää myydään- palstalle ilmoitus.
t.
Risto
Oliko sullakin ne kaiuttimen magneetit ympäröity sellaisella ihme peltiritilällä? Minulla tuo ritilä tai itse asiassa sen ritilän runko meinaa ottaa kiinni ikkunan alla olevaan palkkiin (tai siitä törröttävään peltiin), eivätkä kaiuttimet meinaa mennä paikoilleen. Mainitsemaasi äänieristettä ei omassa koslassa ole haitoilla, joten niiden puolesta kaiutin kyllä uppoaa.Timo L. kirjoitti: Eniten aikaa tuhraantui äänieristehuovan leikkelyyn ja kuskin puolella em. liittimen toisen pään putoamiseen kojelaudan syvyyksiin... kuitenkin sen sain ongittua ilmasuuttimen irroitettuani. Äänieristehuopa on ainakin minun autossani niin paksua, että se estää Caliberin painamisen paikalleen ilmatorven päälle (ehjään huopaan on ilmeisesti tehti ristiviillot, jonka kohdalle kaiutin asennetaan -> huopaa jää osittain kaiuttimen alle). Näin ollen piti leikata turhat pois. Lopulta kaiutin painui hyvin paikalleen.
Jos ei meinaa pienen värkkäämisen jälkeen asettua, pitänee pistää myydään- palstalle ilmoitus.
t.
Risto
E500 – 211.070
No näin! Ostin kanssa caliberit, eikä meinannu millään mennä paikoilleen. Ensinnä äänieristettä joutui leikkaamaan. Sitten revin ne ritilät irti, lähtee ruuvarilla ja voimalla. Vielä peltisakset ja leka, jolla joutui muokkaamaan asennusreikää. Ja vielä oli ne johtojen liittimet tiellä ja joutui varovasti irroittamaan ja painamaan sisään. Vielä piti ritilän tukimuoveja katkoa pois jotta meni ritilät kunnolla paikoilleen. Kun kaijuttimet oli irtonaisena kokeiltu ja onnistuneesti saatu jotenkuten paikoilleen, hävisi ääni. Ei muuta kuin koko paketti taas irti ja teippiä liittimien ympäri, ettei ota kontaktia mistään. Aikaa vierähti kaikkien kiukkujen kanssa n 4.5 tuntia!! Että sellaiset kun "käy heittämällä".
Taka kajareiksi otin samaa sarjaa tuumaa isommat ja ne menivät tosiaan heittämällä. ja ruuvilla kiinni. Aikaa kului n puoli tuntia.
Taka kajareiksi otin samaa sarjaa tuumaa isommat ja ne menivät tosiaan heittämällä. ja ruuvilla kiinni. Aikaa kului n puoli tuntia.
Nämäkö ritilät? Irrotitko pelkät ritilät vai myös tuon alaosan?ISÄNTÄ kirjoitti:Sitten revin ne ritilät irti, lähtee ruuvarilla ja voimalla.
Jäikö sulla sitä palkin peltireunaa paljonkin jäljelle? Meinaan, että sopisiko se reuna sinne sen ex. ritilän suojaamaan tilaan, jos sitä reunaa löisi alaspäin. Kokeilin kokeeksi taivuttaa reunaa ylöspäin, että se menisi tavallaan "kartion" ja magneetin rungon väliin. Jää kuitenkin kantamaan.
t.
Risto
EDIT: Muutettu kuvien linkit
Viimeksi muokannut Roisto, Ma 30.05.2005 10:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E500 – 211.070
Hyvä niin. Ihme juttu, miten jollakin kiikastaa ja jollakin ei. Ovatkohan vaihtaneet Caliiberilla taas mallia. Irrottelin siinä joutessani myös ilmasuuttimen ja hanskalokeron, joten pääsin kokeilemaan oikein sormin, mistä kaiutin jää kantamaan ja ei sieltä muuta löytynyt kuin tuo pelti.Timo L. kirjoitti:Minulla mahtui kokonaisena ritilöiden kanssa.
Kokeilin irrottaa myös kaiutinritilän alla olevan ruuvin, jolla kojetaulu on kiinni rungossa (näkyy ylläolevassa kuvassa). Tällöin kojetaulu pääsee liikkumaan kabiiniin päin ja kaiutin loksahtaa paremmin paikoilleen. Ei vaan viitsi ajella kojelauta irti.
t.
Risto
E500 – 211.070
Roisto: Jäi sitä reunaa jonkin verran. leikkasin tukevilla peltisaksilla noin sentin verran kauttaaltaan siivuiksi ja taoin meisselin ja vasaran kanssa sisäänpäin. Ei tarvinnut leikata kuin takareunasta.
Ne ritilät lähti pohjineen päivineen irti. Kannattaa katsoa vielä ettei ne kaijuttimessa olevat liittimet ota kiinni ainakin kannattaa teipata ne ynpäri..
Ne ritilät lähti pohjineen päivineen irti. Kannattaa katsoa vielä ettei ne kaijuttimessa olevat liittimet ota kiinni ainakin kannattaa teipata ne ynpäri..
En muista olisko ollu css 5, mutta kuitenkin pykälää isommat kuin etu skobet. Autostudiosta hain ja tingitty hinta oli 85 muistaakseni.Jaska78 kirjoitti:Isäntä, pistätkö tarkan mallinumeron taakse upottamistasi Calibereista, hintatietoakin voisit kertoa. Menee sellaiset hankintaan omaanki coupeen lähiaikoina.
Pienellä vaivalla olis mahtunu myös 6 tuumaiset.
No niin, nyt sitten itsekkin taistellaan tämän kaiutin asian kanssa!
Ostin nuo caliberin css124:set....
...suoraan paikolleen, no ei todellakaan, ei samalle seinällekään!! (124-farkku -95)
Kojelaudan reikä voi olla oikean kokoinen, joka on positiivista ja sekin on hyvä että kyllä ne paremmin soi kuin entiset, vaikkeivat ole vielä paikoillaankaan (pyörivät siinä reijällä hollilla). Ei ne vaan sinne mene? Revin jo magneetin ympäriltä sen ritilän ja alapellin pois ja ei sittekään, huopa on pilkottu kojelaudasta.... hohhoi, pitää oottaa vielä kunhan pääsee talliin tutkimaan. Ilmeisesti pitää lentävällä nykästä soiro magneetista Kai se täytyy vielä ottaa se magneetin päällä oleva peltikin jotenkin pois? mitenhän muut on tehneet? Kuvasarja tulossa kunhan saan homman päätökseen.
Ostin nuo caliberin css124:set....
...suoraan paikolleen, no ei todellakaan, ei samalle seinällekään!! (124-farkku -95)
Kojelaudan reikä voi olla oikean kokoinen, joka on positiivista ja sekin on hyvä että kyllä ne paremmin soi kuin entiset, vaikkeivat ole vielä paikoillaankaan (pyörivät siinä reijällä hollilla). Ei ne vaan sinne mene? Revin jo magneetin ympäriltä sen ritilän ja alapellin pois ja ei sittekään, huopa on pilkottu kojelaudasta.... hohhoi, pitää oottaa vielä kunhan pääsee talliin tutkimaan. Ilmeisesti pitää lentävällä nykästä soiro magneetista Kai se täytyy vielä ottaa se magneetin päällä oleva peltikin jotenkin pois? mitenhän muut on tehneet? Kuvasarja tulossa kunhan saan homman päätökseen.
Hain tuosta paikallisen biiliteeman tarjouskorista 100w tarkoituksena sovitella niitä taakse. Uteliaisuuttani aukaisin etupäästä kuskinpuolen ja hämmästyin kun aikani soviteltuani kaiutin näytti uppoavan paikalleen jos poistaisi neljästä kiinnikekorvasta peltisaksilla kaksi. Näin tein ja sinne meni, mukana tuli massaa jolla kaiuttimen sai istumaan mukavasti paikalleen. LG: 4 x 50w mp3 soitin loppui kesken tuolle kajarille. Aika hyvin minusta 15 euron kaiutinparille.
Mersun etu kajarin paikka on noin 111mm eikä 120mm 120mm on kajarin halkaisia ei asennusreijän.
Ja jos meinaa sinne 127mm paikalle laittaa 5 1/4 laittaa niin mitaa sen reijän halkasian.
Esim DLS b5 tais olla 117mm muut dls kajarit taitaa olla aika lailla sama,
Hertz esk130 119mm.
vähä epä selvää tää mun hölinä.
Ja jos meinaa sinne 127mm paikalle laittaa 5 1/4 laittaa niin mitaa sen reijän halkasian.
Esim DLS b5 tais olla 117mm muut dls kajarit taitaa olla aika lailla sama,
Hertz esk130 119mm.
vähä epä selvää tää mun hölinä.
etupäähän kantsii pistää jokin 4" erkka. itellä oli siellä 4" ultimaten t4 koksut. diskantti verhoutuu pahasti eikä soundi miellytä. mutta erkkana kun pistää niin jo on heti parempi, avarampi ja selkeämpi saundi. kuuntelee mielellään. kun vielä kunnon jaolla pistää mid bassot tuohon kaveriksi niin sitten tuleekin jo katettua äänialueet 60hz-20khz subilainen saa viikonloppuna asettua sinne kontiin <60 jaolla
2.3 l
Hinta jo kertoo tällä kertaa laadusta, eikä tuo Boschmann vissiin ihan sieltä kirkkaimmasta kärjestä ole muutenkaan...Juhana H. kirjoitti:Onko kenelläkään Boschmannin 4-tuumaisia edessä? Ajattelin tuollaiset laittaa, hinta on reilu 20e ja merkki ei kai aivan surkein mahdollinen ole.
Mistä ostit? Ovat vissiin inhimilliset kääkättimet hintaluokassaan vai kannattaako suunnitella suoraan erilissarjaa? Suosituksia?nilsha kirjoitti:Just asensin Monacorin 60 wattiset eteen ja hyvin loksahti paikoilleen. Ihan kohtuulliset 39 euron hintaan.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Itselläni on W124:sessa Focalin erillissarja.keskiäänet meni "heittämällä",yhden kajarin kiinnikkeen jouduin leikkaamaan pois.Pientä sovitelua oli myös syvyyden kanssa,pienen taistelun jälkeen kajarit kuitenkin asettuivat paikalleen,ilmaputket ottivat vastaan ja irtoilivat aluksi.ritilätkin asettuivat paikalleen ilman pullisteluja.
Asennussyvyys noissa kajareissa on n.55mm ja asennusaukko ainakin tuossa 124:sessa n.114mm.Eli sellaiset nyt pitäisi ainakin mennä.
Diskantit laitoin oven "peilikolmioon" tällä tavalla..
Farmariin ajattelin sitten istuttaa jotkut kakstiekajarit sinne verkon alle,siihen ei ihan noin teinikkäitä ratkaisuja tehdä
Ja minun mielestä sinne on turha alkaa mitään halpahalli kajareita vaihtamaan,ei ne alkuperäiset sentään NIIN huonot ole.
Asennussyvyys noissa kajareissa on n.55mm ja asennusaukko ainakin tuossa 124:sessa n.114mm.Eli sellaiset nyt pitäisi ainakin mennä.
Diskantit laitoin oven "peilikolmioon" tällä tavalla..
Farmariin ajattelin sitten istuttaa jotkut kakstiekajarit sinne verkon alle,siihen ei ihan noin teinikkäitä ratkaisuja tehdä
Ja minun mielestä sinne on turha alkaa mitään halpahalli kajareita vaihtamaan,ei ne alkuperäiset sentään NIIN huonot ole.
Kun ottaa ne ihme kankaat ritilän välistä niin ääni muuttuu ja paljon.Migself kirjoitti:etupäähän kantsii pistää jokin 4" erkka. itellä oli siellä 4" ultimaten t4 koksut. diskantti verhoutuu pahasti eikä soundi miellytä. mutta erkkana kun pistää niin jo on heti parempi, avarampi ja selkeämpi saundi. kuuntelee mielellään. kun vielä kunnon jaolla pistää mid bassot tuohon kaveriksi niin sitten tuleekin jo katettua äänialueet 60hz-20khz subilainen saa viikonloppuna asettua sinne kontiin <60 jaolla
Auttaa just tuohon diskanttien verhoutumiseen.
Omassani löytyy tälläinen kokoonpano ohjelmalähde Blaupunkt Car Radio Valencia MP34, edessä CALIBER CSV-4 http://www.autostudio.fi/?page=tuotteet&tuote=1230 menee paikoilleen todella pienellä vaivalla, takana oven kahvoissa AUTOSTUDIO E-42 http://www.autostudio.fi/?page=tuotteet&tuote=1950 menee suoraan paikalleen ja subbarina BLAUPUNKT OD-8000 http://www.autostudio.fi/?page=tuotteet&tuote=1984 on pieni kokoinen ja soi hyvin ainakin farmarissa.
Nykyinen Mersu
-89 MB 190 2.6 W201 377tkm
-89 MB 190 1.8 W201 270tkm "puretaan"
Aiemmat
-88 MB 300TD W124 491tkm
-89 MB 300TE W124 239tkm
-01 MB 320T CDI Avantgarde W210 275tkm
-93 MB 320TE 24v STW W124 250tkm
-98 MB 220CDI Classic W210 655tkm
-80 MB 200 Diesel W123 1.3milj.
-89 MB 190 2.6 W201 377tkm
-89 MB 190 1.8 W201 270tkm "puretaan"
Aiemmat
-88 MB 300TD W124 491tkm
-89 MB 300TE W124 239tkm
-01 MB 320T CDI Avantgarde W210 275tkm
-93 MB 320TE 24v STW W124 250tkm
-98 MB 220CDI Classic W210 655tkm
-80 MB 200 Diesel W123 1.3milj.
w124 kajarit
Itellä oli w124:ssa edessä macromin uns 6.3 erillissatsi, meni asiallisesti orkkisreikiin, ainut mitä joutui tekemään oli: bassolle kotelo oven alaosaan. keskiääni meni kojelautaan, siis orkkisreikään, ja diskantin pistin siihen viereen kojelaudan päälle, toimi kuin tauti.
- MB CLK 200 -98
- MB W201 200 -88
- MB W201 200 -88
Re: w124 kajarit
Trella on kirppiksillä Nekalas ja Kaukajärvel Mersun korvauskajarisarjoja uusia itekkin ostin sieltä Macrom Ganget 119 sopivat suoraat ja naps paikallaan olivat soi ok 20€ w201 löytyypi myös.. ovat 2 tiet ja soivat pehmeästi diskatti ei ole ärsyttäväkääm
http://aijaa.com/v.php?i=007137856050.png
Laitoinpa Rainbowin KX-120 -koaksiaalit kojelaudalle. Menivät ihan aikuisten oikeasti heittämällä ilman, että tarvitsi autosta puhkoa/poistaa yhtään mitään. Piuhat kiinni ja paikalleen samanlaisella klipsikiinnityksellä mitä alkuperäisetkin olivat.
Edit: Vaihdoinpa vielä mankankin nykyaikaan. Ihan hillittömän hyvät äänet noissa, ei uskoisi 4,75-tuumaisiksi.
Edit: Vaihdoinpa vielä mankankin nykyaikaan. Ihan hillittömän hyvät äänet noissa, ei uskoisi 4,75-tuumaisiksi.
Viimeksi muokannut luokyio, Ma 27.02.2006 18:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Terve. olen tässä pitkään pohtinu. että tarvisi orggis kaiuttimet hylätä ja vakiopaikoille pistää uudet. Osaisko kukaan sanoa että onko mahdollista
jotenkin saada asennettua DLS-MS5 130mm elementtiä eteen? asennussyvyys 58mm. Tarvisi asiantuntijalta mielipide asiasta ennen kuin menee ostamaan sarjan. Se on ikävä huomata ettei mahdu tekemälläkään.. Kyseessä on kuitenkin 190e erkka. Jos tuon saa mahtumaan, niin suosittelen. todella hyvä ääni mielestäni. itselläni on ollut toisessa autossa käytössä DLS-ms6 erkka ja soi todella nätisiti. Olisi hyvä jos sais cupeeseen orgispaikoille sovitettua pelit ja vermeet Toinen vaihtoehto tietysti on DLS CLASSIC 4" 100mm erkka.
Se ilmeisesti menis sitten heittämällä eikö?
Sitten takakaijutin tilanne. Onko paikat sitten 127mm Onko siellä pelivaraa tolle
DLS-MS5 erkalle?
Kirjoitelkaa mielipiteenne asiasta. Sillä tarvitsen todella neuvoa, ennen kuin upotan isoja rahoja erkkoihin.
jotenkin saada asennettua DLS-MS5 130mm elementtiä eteen? asennussyvyys 58mm. Tarvisi asiantuntijalta mielipide asiasta ennen kuin menee ostamaan sarjan. Se on ikävä huomata ettei mahdu tekemälläkään.. Kyseessä on kuitenkin 190e erkka. Jos tuon saa mahtumaan, niin suosittelen. todella hyvä ääni mielestäni. itselläni on ollut toisessa autossa käytössä DLS-ms6 erkka ja soi todella nätisiti. Olisi hyvä jos sais cupeeseen orgispaikoille sovitettua pelit ja vermeet Toinen vaihtoehto tietysti on DLS CLASSIC 4" 100mm erkka.
Se ilmeisesti menis sitten heittämällä eikö?
Sitten takakaijutin tilanne. Onko paikat sitten 127mm Onko siellä pelivaraa tolle
DLS-MS5 erkalle?
Kirjoitelkaa mielipiteenne asiasta. Sillä tarvitsen todella neuvoa, ennen kuin upotan isoja rahoja erkkoihin.
220.128 Black Mirror
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=31658Kryptonite kirjoitti:Terve. olen tässä pitkään pohtinu. että tarvisi orggis kaiuttimet hylätä ja vakiopaikoille pistää uudet. Osaisko kukaan sanoa että onko mahdollista
jotenkin saada asennettua DLS-MS5 130mm elementtiä eteen? asennussyvyys 58mm. Tarvisi asiantuntijalta mielipide asiasta ennen kuin menee ostamaan sarjan. Se on ikävä huomata ettei mahdu tekemälläkään.. Kyseessä on kuitenkin 190e erkka. Jos tuon saa mahtumaan, niin suosittelen. todella hyvä ääni mielestäni. itselläni on ollut toisessa autossa käytössä DLS-ms6 erkka ja soi todella nätisiti. Olisi hyvä jos sais cupeeseen orgispaikoille sovitettua pelit ja vermeet Toinen vaihtoehto tietysti on DLS CLASSIC 4" 100mm erkka.
Se ilmeisesti menis sitten heittämällä eikö?
Sitten takakaijutin tilanne. Onko paikat sitten 127mm Onko siellä pelivaraa tolle
DLS-MS5 erkalle?
Kirjoitelkaa mielipiteenne asiasta. Sillä tarvitsen todella neuvoa, ennen kuin upotan isoja rahoja erkkoihin.
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Tässä kans tullut laitettua erillissarjaa kiinni eteen...Ensin oli Peerlesin sarja,mutta olisi joutunut tekemään niin kovasti töitä ennen kuin sen olisi saanut sinne joten päätimme kavereiden kanssa(jotka muuten asennuksen hoitivat,kiitoksia heille) Että helpommalla pääsee kun hakee DLS PS4....Ne kyllä mahtui vähän liiankin hyvin joten piti muokata siitä muovi suojasta sopivan kokoinen...Leikkasi vain ylimääräisen reunan ois niin jo mahtui hyvin...
Melkoisen huomattava ero tuli kyllä kun vertaa miten ne orkkis kaiuttimet laittoi...Hintkaan ei nyt mikään aivan valtava ollut...Olikohan 149€....Takana ei olekkaan muuta kuin subi huutamassa....Ongelmana onkin nyt sitten se että kuinka ihmeessä saa sen paineen ja äänen pois sieltä peräkontista....? Autonahan on tämä W124 coupe ja loistavasti on se bensatankki siinä tukkimassa äänen kulun....
Melkoisen huomattava ero tuli kyllä kun vertaa miten ne orkkis kaiuttimet laittoi...Hintkaan ei nyt mikään aivan valtava ollut...Olikohan 149€....Takana ei olekkaan muuta kuin subi huutamassa....Ongelmana onkin nyt sitten se että kuinka ihmeessä saa sen paineen ja äänen pois sieltä peräkontista....? Autonahan on tämä W124 coupe ja loistavasti on se bensatankki siinä tukkimassa äänen kulun....
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Jatketaas tästä vanhaa topicia, kun viitsi uutta välttämättä avata, mikäli vastauksia tulee tänne.
Elikkä sain tuossa eilen 300ce vm91 24venttiilisellä koneella.
Vasen etukaiutin, joka on siis kojelaudan vasemmassa nurkassa, tahtoo vähän ottaa häikkää jostain. Välillä kuuluu ja välillä ei kuulu ollenkaan siitä kaiuttimesta. Mun pitäisi nyt päästä siihen siis käsiksi, ja katsoa että mikä on vikana.
Miten siis saan sen kaiuttimen päällä olevan ritilän siitä kojelaudasta irti niin, ettei tule mitään repimä jälkiä mihinkään?
Toivottavasti joku osaa auttaa. Kiitoksia.
Elikkä sain tuossa eilen 300ce vm91 24venttiilisellä koneella.
Vasen etukaiutin, joka on siis kojelaudan vasemmassa nurkassa, tahtoo vähän ottaa häikkää jostain. Välillä kuuluu ja välillä ei kuulu ollenkaan siitä kaiuttimesta. Mun pitäisi nyt päästä siihen siis käsiksi, ja katsoa että mikä on vikana.
Miten siis saan sen kaiuttimen päällä olevan ritilän siitä kojelaudasta irti niin, ettei tule mitään repimä jälkiä mihinkään?
Toivottavasti joku osaa auttaa. Kiitoksia.