Automaatti heittää "vapaalle" W210

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
V-M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 27.07.2005 00:01
Paikkakunta: Ylitornio

Automaatti heittää "vapaalle" W210

Viesti Kirjoittaja V-M »

Auto 320 cdi vm-00

Ongelmia vaihteeksi? Parina päivänä sattunut että vaihdelaatikko heittää vapaalle kovemmassa kiihdytyksessä, siis lämä pohjassa.. mistähän moinen voisi johtua? Se vaan käy pienen hetken täysin vapaalla ja sen jälkeen toimii ihan normaalisti. Viime viikolla vaihdettu laatikkoon öljyt ja suodatin. Vanhat öljyt olivat ihan hyvännäköiset, ei palaneen hajua eikä mujua seassa..

Onkohan tuossa vaihteistossa joku suojaus joka tunnistaa luiston ja heittää siitä syystä vapaalle?

Vai eikö se vaan saa isompaa vaihdettua jostain syystä ja vaihto jää puolitiehen..

Vai sekoaako laatikko ihan muuten vaan, kun pitohan näillä keleillä on mitä on, sutaa ja taas pitää jne..

Niin ja automaatti laatikosta kyse :D
E320CDI
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Kokeile seuraavaa auton seistessä laita käyntiin ja käy käsin vaihteet läpi molempiin suuntiin ainakin kaksi kertaa ,myös pakki.
Käsin voit likkailla 1/4,nämä varsinkin tulee käydä läpi, on jokin ajotyylin mukaan ,mukautuva laatikko ja voi olla sen takia sekaisin.
OnkoS/W nappi kunnolla kummassa asennossa tahansa ?
itsellä samanlainen auto ja tällä toimenpiteellä korjaantui ,pelannut jo viime keväästä asti hyvin.
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Minusta mersun automaattiloota on harvinaisen onneton viritys verrattuna esim. amerikkalaisiin versioihin. Mulla tekee samantyylistä kylmänä ajaessa, kierrokset pomppaa hetkeksi 3-4 vaihteiden välillä siinä missä kaiken järjen mukaan lootan pitäisi luistattaa vetoa vaihtohetkellä, mutta tämä vaihtaa melkein vapaalle.

Lämmettyään toiminta normalisoituu.
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Veholla puhuivat jostain kuluneista teflonrenkaista ja kuluneesta akselista vastaavanlaisesta virhetoiminnosta kyseltäessä. Ei oikein tarkemmin auennut, asiantuntija kun en ko. asiassa ole. Kiloeuroista kuitenkin puhuttiin ja korjata voi, ei tarvitse koko askia vaihtaa. Itellä korjaantui kuitenkin öljyn ja suotimen vaihdolla. Vajaa parisataatuhatta oli siinä vaiheessa öljyillä menty. Pari kymppiä on sen jälkeen ajeltu ja toimii hyvin edelleen. Ainoa kauneusvirhe on 1-2 vaihto, joka ei aina mene ihan edustustasolla eli vähän nykäisee.
722.608 on muutes kyseessä vuodelta -98.
ammus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: La 10.04.2004 22:28
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja ammus »

Oma laatikkoni (722.608) oireili em. tavalla vaihteistoöljyn vaihdon jälkeen. Selvittelyn tuloksena havaittiin että laatikkoon oli laitettu reilut 2 litraa öljy liian vähän :o Lisää öljyä ja laatikko toimi jälleen normaalisti.
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Joo laatikko on aika tarkka tuosta öljyn määrästä!!!!!!
Mulla vuosi lauhduttimen putki väyrysessä ja tuohon piti lisätä putken vaihdon jälkeen 1.2 litraa öljyä.

Alko toimimaan taas vaihdot kunnolla!!!
Niin ja lootana tuo 722.608

Eli suosittelen et käyt mittauttaan öljymäärän ennenkuin tuo laatikko hajoaa.
Niin ja öljyt mitataan lämpimänä ja moottori käynnissä.
Tuossa 210:ssä kun ei oo mittatikkua korkissa kuten 124:ssa...
:-)

Niin ja laatikko remonteissa kannattaa kääntyä JarkkoS:n puoleen!!!

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

[quote="Rassaaja"]Veholla puhuivat jostain kuluneista teflonrenkaista ja kuluneesta akselista vastaavanlaisesta virhetoiminnosta kyseltäessä. Ei oikein tarkemmin auennut, asiantuntija kun en ko. asiassa ole. Kiloeuroista kuitenkin puhuttiin ja korjata voi, ei tarvitse koko askia vaihtaa. Pitänee paikkansa, jos joku vaihtoväli alkaa luistamaan yleensä 3-4 väli, niin joko levyt kuluneet tai tuo kyseinen vika, jos lisätään paineita niin ehjää pakkaan on liikaa painetta, nykäisee taas vastaavasti vuotava normalisoituu, tai saa sen nykimään jos ruuvaa paineet kaakkoon.
RED POWER IHC DT-358
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Missäs kaukana tämä auto on?
Tekisin mieli käydä koeajamassa, onko siinä vikaa vaiko ei.....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

e320 kirjoitti:Mulla tekee samantyylistä kylmänä ajaessa, kierrokset pomppaa hetkeksi 3-4 vaihteiden välillä siinä missä kaiken järjen mukaan lootan pitäisi luistattaa vetoa vaihtohetkellä, mutta tämä vaihtaa melkein vapaalle.

Lämmettyään toiminta normalisoituu.
Niin... toiminnan tarkoitus lienee se, ettei laatikkoa revitä kylmänä :roll:
Samoin toimii laatikko täälläkin, jos kuski aikoo kylmänä tehoja repiä, aski ja automatiikka on fiksumpi, eikä salli sitä.
Lämmettyään tosiaan on paremmin "käskettävissä".
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Ei kun tuo luistatus tapahtuu nimenomaan ihan pintakaasulla ajaessa. Tuntuu ajossa niin että jos pintakaasulla kiihdyttää noin 60 pintaan, moottori nostaa kierrokset epätavallisen korkealle 3-4 välillä niin että veto loppuu vajaaksi sekunniksi. Kakkonen vaihtuu kolmoseen 3000 kierroksen jälkeen. Lämpimällä lootalla vaihtelee ilman kierrätystä.

Jos kylmällä lootalla polkee reilummin, tuota luistatusta ei niin huomaa. Tosin hyvin harvoin tulee poljettua.
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Pintakaasulla se juuri luistaakin, kun öljynpaine pääsee karkuteille.
RED POWER IHC DT-358
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Juu... kylmä on kylmä, eikä se lämpene ennenkuin lämpiää.
Normikäytös, sanoisin näiltä istumilta ilman kokeilua.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
V-M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 27.07.2005 00:01
Paikkakunta: Ylitornio

Viesti Kirjoittaja V-M »

No niin, laatikko pelaa taas hyvin :D
Öljyä 1.8 litraa liian vähän laatikossa, onneksi ei hajonnut..
E320CDI
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Eli sama vika ku mulla oli....
Onnittelut halvasta "remontista"!!!!

~KOS~

p.s. uskokaa ku isi neuvoo
:wink:
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
V-M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 27.07.2005 00:01
Paikkakunta: Ylitornio

Viesti Kirjoittaja V-M »

KOS kirjoitti:Eli sama vika ku mulla oli....
Onnittelut halvasta "remontista"!!!!

~KOS~

p.s. uskokaa ku isi neuvoo
:wink:

Halpaa oli.. Elikkä tuon laatikon öljytilavuus ei ole seitsemän litraa vaan yhdeksän litraa, silloin kun turbiinikin tyhjennetään..
Vinkiksi jos joku itse vaihtaa öljyt.. :wink:


En hoksannut kysyä että oisko siihen mahdollista saada mittatikulla varustettua korkkia, ois kätevä.
E320CDI
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Saa sellasen ostettua Veholta mut "aika" kallis...
n. 80 eeron tietämillä.

Mutta jos tuolla hinnalla säästyy laatikkorempalta niin siihen verrattuna ei oo hinta eikä mikään!!!

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Onkos kellään tässä Hyvinkään ympäristössä tuota vaihdelaatikon öljytikkua, kun pitäis vloppuna nuo öljyt vaihtaa. Mittaan vanhat ja laitan vähän enemmän tilalle, mutta ois vaan ihan mukava tarkastaa. Paljonkos sitä muuten pitäis mennä, jos turbiinin tyhjentää tai jättää tyhjentämättä?
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

KOS kirjoitti:Saa sellasen ostettua Veholta mut "aika" kallis...
n. 80 eeron tietämillä.

Mutta jos tuolla hinnalla säästyy laatikkorempalta niin siihen verrattuna ei oo hinta eikä mikään!!!

~KOS~
Ei taida olla edes mittatikullinen korkki vaan erillinen mittatikku... saivartelua
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

No jos tälle linjalle lähdetään niin ei ole mittatikkukaan, vaan vaijeri jonka päässä on mitta asteikko....
:-)

Meni välimerkin ahdisteluksi, mut Pyhimys alotti....
:-)

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
JariN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: Pe 16.09.2005 22:21
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JariN »

Se on oikeastaan sama millä tikulla sen mittaa kunhan menee laatikon pohjaan asti.Niin se M-B:n tikkukin menee.
Kylmänä (25 astetta C) min:10.5 mm Max.20.8mm
Kuumana(80 astetta C) min.54.4 max.64.5mm.
Mitat siis laatikon pohjasta käydessä.Parempi täyttää mahdollisimman lähelle maksimia muttei yli.Se Vehon tikku on nimenomaan huoltotikku,ei sitä sinne paikalleen parane jättää.Se jää sieltä putkesta iloisesti törröttämään eikä siinä ole tiivistettä.

JariN
miiku1982
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 06.12.2012 09:44

Re:

Viesti Kirjoittaja miiku1982 »

JariN kirjoitti:Se on oikeastaan sama millä tikulla sen mittaa kunhan menee laatikon pohjaan asti.Niin se M-B:n tikkukin menee.
Kylmänä (25 astetta C) min:10.5 mm Max.20.8mm
Kuumana(80 astetta C) min.54.4 max.64.5mm.
Mitat siis laatikon pohjasta käydessä.Parempi täyttää mahdollisimman lähelle maksimia muttei yli.Se Vehon tikku on nimenomaan huoltotikku,ei sitä sinne paikalleen parane jättää.Se jää sieltä putkesta iloisesti törröttämään eikä siinä ole tiivistettä.

JariN


Pitääkö nämä lukemat paikkaansa c200 w202 dieselin öljymäärissä? Kuinka nopeasti öljy lämpiää tuohon 25C , jotta pääsisi mittaamaan oikean tuloksen? Eli siis mitataan koneen käydessä...
MB W202 C200 DIESEL AUTOMAATTI

Monia on kokeiltu... Toyota, VW, FIAT, honda, volvo... mese vie voiton, kun mese on kuitenkin mese
miiku1982
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 06.12.2012 09:44

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja miiku1982 »

miiku1982 kirjoitti:
JariN kirjoitti:Se on oikeastaan sama millä tikulla sen mittaa kunhan menee laatikon pohjaan asti.Niin se M-B:n tikkukin menee.
Kylmänä (25 astetta C) min:10.5 mm Max.20.8mm
Kuumana(80 astetta C) min.54.4 max.64.5mm.
Mitat siis laatikon pohjasta käydessä.Parempi täyttää mahdollisimman lähelle maksimia muttei yli.Se Vehon tikku on nimenomaan huoltotikku,ei sitä sinne paikalleen parane jättää.Se jää sieltä putkesta iloisesti törröttämään eikä siinä ole tiivistettä.

JariN


Pitääkö nämä lukemat paikkaansa c200 w202 dieselin öljymäärissä? Kuinka nopeasti öljy lämpiää tuohon 25C , jotta pääsisi mittaamaan oikean tuloksen? Eli siis mitataan koneen käydessä...
vuosimalli on -94
MB W202 C200 DIESEL AUTOMAATTI

Monia on kokeiltu... Toyota, VW, FIAT, honda, volvo... mese vie voiton, kun mese on kuitenkin mese
miiku1982
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 06.12.2012 09:44

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja miiku1982 »

miiku1982 kirjoitti:
JariN kirjoitti:Se on oikeastaan sama millä tikulla sen mittaa kunhan menee laatikon pohjaan asti.Niin se M-B:n tikkukin menee.
Kylmänä (25 astetta C) min:10.5 mm Max.20.8mm
Kuumana(80 astetta C) min.54.4 max.64.5mm.
Mitat siis laatikon pohjasta käydessä.Parempi täyttää mahdollisimman lähelle maksimia muttei yli.Se Vehon tikku on nimenomaan huoltotikku,ei sitä sinne paikalleen parane jättää.Se jää sieltä putkesta iloisesti törröttämään eikä siinä ole tiivistettä.

JariN


Pitääkö nämä lukemat paikkaansa c200 w202 dieselin öljymäärissä? Kuinka nopeasti öljy lämpiää tuohon 25C , jotta pääsisi mittaamaan oikean tuloksen? Eli siis mitataan koneen käydessä...


Ajelin reilu 60 km mesellä ja tyhjäkäyntiäkin siinä oli jonkin verran yht. n. puoli tuntia ja automaattiöljy oli huoltotikussa 25c:n "nuolien" välissä suurinpiirtein. Olisko vajaa öljystä tai ettei öljy olisi lämmennyt tarpeeksi 80c:hen. Laatikko kyllä tuntuu heittävän 3-4 välissä vapaalle hetkeksi vaihtaessa ja jonkin verran nykäsee kun vaihtaa kakkoselle... Onko ideoita? Voiko tuon öljyn tsekata esim. yön yli seisseestä koneesta? vai pitääkö autoo hetken käyttää ennen kun katsoo kylmä tason? Oliko tarpeeksi sekava kysymys..
MB W202 C200 DIESEL AUTOMAATTI

Monia on kokeiltu... Toyota, VW, FIAT, honda, volvo... mese vie voiton, kun mese on kuitenkin mese
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja arska10 »

miiku1982 kirjoitti:
miiku1982 kirjoitti:
JariN kirjoitti:Se on oikeastaan sama millä tikulla sen mittaa kunhan menee laatikon pohjaan asti.Niin se M-B:n tikkukin menee.
Kylmänä (25 astetta C) min:10.5 mm Max.20.8mm
Kuumana(80 astetta C) min.54.4 max.64.5mm.
Mitat siis laatikon pohjasta käydessä.Parempi täyttää mahdollisimman lähelle maksimia muttei yli.Se Vehon tikku on nimenomaan huoltotikku,ei sitä sinne paikalleen parane jättää.Se jää sieltä putkesta iloisesti törröttämään eikä siinä ole tiivistettä.

JariN




Pitääkö nämä lukemat paikkaansa c200 w202 dieselin öljymäärissä? Kuinka nopeasti öljy lämpiää tuohon 25C , jotta pääsisi mittaamaan oikean tuloksen? Eli siis mitataan koneen käydessä...
Ajelet sen puolituntia niin pitäisi olla laatikon lämmöt normaalit eli tuo 80 astetta silloin tuon öljyn korkeuden pitäisi olla 64,5mm
Jos 5-lovinen sähkölaatikko



Ajelin reilu 60 km mesellä ja tyhjäkäyntiäkin siinä oli jonkin verran yht. n. puoli tuntia ja automaattiöljy oli huoltotikussa 25c:n "nuolien" välissä suurinpiirtein. Olisko vajaa öljystä tai ettei öljy olisi lämmennyt tarpeeksi 80c:hen. Laatikko kyllä tuntuu heittävän 3-4 välissä vapaalle hetkeksi vaihtaessa ja jonkin verran nykäsee kun vaihtaa kakkoselle... Onko ideoita? Voiko tuon öljyn tsekata esim. yön yli seisseestä koneesta? vai pitääkö autoo hetken käyttää ennen kun katsoo kylmä tason? Oliko tarpeeksi sekava kysymys..
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
miiku1982
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 06.12.2012 09:44

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja miiku1982 »

[/quote]Ajelet sen puolituntia niin pitäisi olla laatikon lämmöt normaalit eli tuo 80 astetta silloin tuon öljyn korkeuden pitäisi olla 64,5mm
Jos 5-lovinen sähkölaatikko[/quote]



Paljonko sinne voisi suosista lisätä, jos kuuman taso on kylmän tasolla? :)
MB W202 C200 DIESEL AUTOMAATTI

Monia on kokeiltu... Toyota, VW, FIAT, honda, volvo... mese vie voiton, kun mese on kuitenkin mese
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja arska10 »

miiku1982 kirjoitti:
Ajelet sen puolituntia niin pitäisi olla laatikon lämmöt normaalit eli tuo 80 astetta silloin tuon öljyn korkeuden pitäisi olla 64,5mm
Jos 5-lovinen sähkölaatikko[/quote]



Paljonko sinne voisi suosista lisätä, jos kuuman taso on kylmän tasolla? :)[/quote]
Paa noin 3/4 litraa ja katso paljonko jää alle
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Vastaa Viestiin