Ongelmia vaihteeksi? Parina päivänä sattunut että vaihdelaatikko heittää vapaalle kovemmassa kiihdytyksessä, siis lämä pohjassa.. mistähän moinen voisi johtua? Se vaan käy pienen hetken täysin vapaalla ja sen jälkeen toimii ihan normaalisti. Viime viikolla vaihdettu laatikkoon öljyt ja suodatin. Vanhat öljyt olivat ihan hyvännäköiset, ei palaneen hajua eikä mujua seassa..
Onkohan tuossa vaihteistossa joku suojaus joka tunnistaa luiston ja heittää siitä syystä vapaalle?
Vai eikö se vaan saa isompaa vaihdettua jostain syystä ja vaihto jää puolitiehen..
Vai sekoaako laatikko ihan muuten vaan, kun pitohan näillä keleillä on mitä on, sutaa ja taas pitää jne..
Kokeile seuraavaa auton seistessä laita käyntiin ja käy käsin vaihteet läpi molempiin suuntiin ainakin kaksi kertaa ,myös pakki.
Käsin voit likkailla 1/4,nämä varsinkin tulee käydä läpi, on jokin ajotyylin mukaan ,mukautuva laatikko ja voi olla sen takia sekaisin.
OnkoS/W nappi kunnolla kummassa asennossa tahansa ?
itsellä samanlainen auto ja tällä toimenpiteellä korjaantui ,pelannut jo viime keväästä asti hyvin.
Minusta mersun automaattiloota on harvinaisen onneton viritys verrattuna esim. amerikkalaisiin versioihin. Mulla tekee samantyylistä kylmänä ajaessa, kierrokset pomppaa hetkeksi 3-4 vaihteiden välillä siinä missä kaiken järjen mukaan lootan pitäisi luistattaa vetoa vaihtohetkellä, mutta tämä vaihtaa melkein vapaalle.
Veholla puhuivat jostain kuluneista teflonrenkaista ja kuluneesta akselista vastaavanlaisesta virhetoiminnosta kyseltäessä. Ei oikein tarkemmin auennut, asiantuntija kun en ko. asiassa ole. Kiloeuroista kuitenkin puhuttiin ja korjata voi, ei tarvitse koko askia vaihtaa. Itellä korjaantui kuitenkin öljyn ja suotimen vaihdolla. Vajaa parisataatuhatta oli siinä vaiheessa öljyillä menty. Pari kymppiä on sen jälkeen ajeltu ja toimii hyvin edelleen. Ainoa kauneusvirhe on 1-2 vaihto, joka ei aina mene ihan edustustasolla eli vähän nykäisee.
722.608 on muutes kyseessä vuodelta -98.
Oma laatikkoni (722.608) oireili em. tavalla vaihteistoöljyn vaihdon jälkeen. Selvittelyn tuloksena havaittiin että laatikkoon oli laitettu reilut 2 litraa öljy liian vähän Lisää öljyä ja laatikko toimi jälleen normaalisti.
Joo laatikko on aika tarkka tuosta öljyn määrästä!!!!!!
Mulla vuosi lauhduttimen putki väyrysessä ja tuohon piti lisätä putken vaihdon jälkeen 1.2 litraa öljyä.
Alko toimimaan taas vaihdot kunnolla!!!
Niin ja lootana tuo 722.608
Eli suosittelen et käyt mittauttaan öljymäärän ennenkuin tuo laatikko hajoaa.
Niin ja öljyt mitataan lämpimänä ja moottori käynnissä.
Tuossa 210:ssä kun ei oo mittatikkua korkissa kuten 124:ssa...
Niin ja laatikko remonteissa kannattaa kääntyä JarkkoS:n puoleen!!!
[quote="Rassaaja"]Veholla puhuivat jostain kuluneista teflonrenkaista ja kuluneesta akselista vastaavanlaisesta virhetoiminnosta kyseltäessä. Ei oikein tarkemmin auennut, asiantuntija kun en ko. asiassa ole. Kiloeuroista kuitenkin puhuttiin ja korjata voi, ei tarvitse koko askia vaihtaa. Pitänee paikkansa, jos joku vaihtoväli alkaa luistamaan yleensä 3-4 väli, niin joko levyt kuluneet tai tuo kyseinen vika, jos lisätään paineita niin ehjää pakkaan on liikaa painetta, nykäisee taas vastaavasti vuotava normalisoituu, tai saa sen nykimään jos ruuvaa paineet kaakkoon.
e320 kirjoitti:Mulla tekee samantyylistä kylmänä ajaessa, kierrokset pomppaa hetkeksi 3-4 vaihteiden välillä siinä missä kaiken järjen mukaan lootan pitäisi luistattaa vetoa vaihtohetkellä, mutta tämä vaihtaa melkein vapaalle.
Lämmettyään toiminta normalisoituu.
Niin... toiminnan tarkoitus lienee se, ettei laatikkoa revitä kylmänä
Samoin toimii laatikko täälläkin, jos kuski aikoo kylmänä tehoja repiä, aski ja automatiikka on fiksumpi, eikä salli sitä.
Lämmettyään tosiaan on paremmin "käskettävissä".
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Ei kun tuo luistatus tapahtuu nimenomaan ihan pintakaasulla ajaessa. Tuntuu ajossa niin että jos pintakaasulla kiihdyttää noin 60 pintaan, moottori nostaa kierrokset epätavallisen korkealle 3-4 välillä niin että veto loppuu vajaaksi sekunniksi. Kakkonen vaihtuu kolmoseen 3000 kierroksen jälkeen. Lämpimällä lootalla vaihtelee ilman kierrätystä.
Jos kylmällä lootalla polkee reilummin, tuota luistatusta ei niin huomaa. Tosin hyvin harvoin tulee poljettua.
KOS kirjoitti:Eli sama vika ku mulla oli....
Onnittelut halvasta "remontista"!!!!
~KOS~
p.s. uskokaa ku isi neuvoo
Halpaa oli.. Elikkä tuon laatikon öljytilavuus ei ole seitsemän litraa vaan yhdeksän litraa, silloin kun turbiinikin tyhjennetään..
Vinkiksi jos joku itse vaihtaa öljyt..
En hoksannut kysyä että oisko siihen mahdollista saada mittatikulla varustettua korkkia, ois kätevä.
Onkos kellään tässä Hyvinkään ympäristössä tuota vaihdelaatikon öljytikkua, kun pitäis vloppuna nuo öljyt vaihtaa. Mittaan vanhat ja laitan vähän enemmän tilalle, mutta ois vaan ihan mukava tarkastaa. Paljonkos sitä muuten pitäis mennä, jos turbiinin tyhjentää tai jättää tyhjentämättä?
Se on oikeastaan sama millä tikulla sen mittaa kunhan menee laatikon pohjaan asti.Niin se M-B:n tikkukin menee.
Kylmänä (25 astetta C) min:10.5 mm Max.20.8mm
Kuumana(80 astetta C) min.54.4 max.64.5mm.
Mitat siis laatikon pohjasta käydessä.Parempi täyttää mahdollisimman lähelle maksimia muttei yli.Se Vehon tikku on nimenomaan huoltotikku,ei sitä sinne paikalleen parane jättää.Se jää sieltä putkesta iloisesti törröttämään eikä siinä ole tiivistettä.
JariN kirjoitti:Se on oikeastaan sama millä tikulla sen mittaa kunhan menee laatikon pohjaan asti.Niin se M-B:n tikkukin menee.
Kylmänä (25 astetta C) min:10.5 mm Max.20.8mm
Kuumana(80 astetta C) min.54.4 max.64.5mm.
Mitat siis laatikon pohjasta käydessä.Parempi täyttää mahdollisimman lähelle maksimia muttei yli.Se Vehon tikku on nimenomaan huoltotikku,ei sitä sinne paikalleen parane jättää.Se jää sieltä putkesta iloisesti törröttämään eikä siinä ole tiivistettä.
JariN
Pitääkö nämä lukemat paikkaansa c200 w202 dieselin öljymäärissä? Kuinka nopeasti öljy lämpiää tuohon 25C , jotta pääsisi mittaamaan oikean tuloksen? Eli siis mitataan koneen käydessä...
MB W202 C200 DIESEL AUTOMAATTI
Monia on kokeiltu... Toyota, VW, FIAT, honda, volvo... mese vie voiton, kun mese on kuitenkin mese
JariN kirjoitti:Se on oikeastaan sama millä tikulla sen mittaa kunhan menee laatikon pohjaan asti.Niin se M-B:n tikkukin menee.
Kylmänä (25 astetta C) min:10.5 mm Max.20.8mm
Kuumana(80 astetta C) min.54.4 max.64.5mm.
Mitat siis laatikon pohjasta käydessä.Parempi täyttää mahdollisimman lähelle maksimia muttei yli.Se Vehon tikku on nimenomaan huoltotikku,ei sitä sinne paikalleen parane jättää.Se jää sieltä putkesta iloisesti törröttämään eikä siinä ole tiivistettä.
JariN
Pitääkö nämä lukemat paikkaansa c200 w202 dieselin öljymäärissä? Kuinka nopeasti öljy lämpiää tuohon 25C , jotta pääsisi mittaamaan oikean tuloksen? Eli siis mitataan koneen käydessä...
vuosimalli on -94
MB W202 C200 DIESEL AUTOMAATTI
Monia on kokeiltu... Toyota, VW, FIAT, honda, volvo... mese vie voiton, kun mese on kuitenkin mese
JariN kirjoitti:Se on oikeastaan sama millä tikulla sen mittaa kunhan menee laatikon pohjaan asti.Niin se M-B:n tikkukin menee.
Kylmänä (25 astetta C) min:10.5 mm Max.20.8mm
Kuumana(80 astetta C) min.54.4 max.64.5mm.
Mitat siis laatikon pohjasta käydessä.Parempi täyttää mahdollisimman lähelle maksimia muttei yli.Se Vehon tikku on nimenomaan huoltotikku,ei sitä sinne paikalleen parane jättää.Se jää sieltä putkesta iloisesti törröttämään eikä siinä ole tiivistettä.
JariN
Pitääkö nämä lukemat paikkaansa c200 w202 dieselin öljymäärissä? Kuinka nopeasti öljy lämpiää tuohon 25C , jotta pääsisi mittaamaan oikean tuloksen? Eli siis mitataan koneen käydessä...
Ajelin reilu 60 km mesellä ja tyhjäkäyntiäkin siinä oli jonkin verran yht. n. puoli tuntia ja automaattiöljy oli huoltotikussa 25c:n "nuolien" välissä suurinpiirtein. Olisko vajaa öljystä tai ettei öljy olisi lämmennyt tarpeeksi 80c:hen. Laatikko kyllä tuntuu heittävän 3-4 välissä vapaalle hetkeksi vaihtaessa ja jonkin verran nykäsee kun vaihtaa kakkoselle... Onko ideoita? Voiko tuon öljyn tsekata esim. yön yli seisseestä koneesta? vai pitääkö autoo hetken käyttää ennen kun katsoo kylmä tason? Oliko tarpeeksi sekava kysymys..
MB W202 C200 DIESEL AUTOMAATTI
Monia on kokeiltu... Toyota, VW, FIAT, honda, volvo... mese vie voiton, kun mese on kuitenkin mese
JariN kirjoitti:Se on oikeastaan sama millä tikulla sen mittaa kunhan menee laatikon pohjaan asti.Niin se M-B:n tikkukin menee.
Kylmänä (25 astetta C) min:10.5 mm Max.20.8mm
Kuumana(80 astetta C) min.54.4 max.64.5mm.
Mitat siis laatikon pohjasta käydessä.Parempi täyttää mahdollisimman lähelle maksimia muttei yli.Se Vehon tikku on nimenomaan huoltotikku,ei sitä sinne paikalleen parane jättää.Se jää sieltä putkesta iloisesti törröttämään eikä siinä ole tiivistettä.
JariN
Pitääkö nämä lukemat paikkaansa c200 w202 dieselin öljymäärissä? Kuinka nopeasti öljy lämpiää tuohon 25C , jotta pääsisi mittaamaan oikean tuloksen? Eli siis mitataan koneen käydessä...
Ajelet sen puolituntia niin pitäisi olla laatikon lämmöt normaalit eli tuo 80 astetta silloin tuon öljyn korkeuden pitäisi olla 64,5mm
Jos 5-lovinen sähkölaatikko
Ajelin reilu 60 km mesellä ja tyhjäkäyntiäkin siinä oli jonkin verran yht. n. puoli tuntia ja automaattiöljy oli huoltotikussa 25c:n "nuolien" välissä suurinpiirtein. Olisko vajaa öljystä tai ettei öljy olisi lämmennyt tarpeeksi 80c:hen. Laatikko kyllä tuntuu heittävän 3-4 välissä vapaalle hetkeksi vaihtaessa ja jonkin verran nykäsee kun vaihtaa kakkoselle... Onko ideoita? Voiko tuon öljyn tsekata esim. yön yli seisseestä koneesta? vai pitääkö autoo hetken käyttää ennen kun katsoo kylmä tason? Oliko tarpeeksi sekava kysymys..
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
[/quote]Ajelet sen puolituntia niin pitäisi olla laatikon lämmöt normaalit eli tuo 80 astetta silloin tuon öljyn korkeuden pitäisi olla 64,5mm
Jos 5-lovinen sähkölaatikko[/quote]
Paljonko sinne voisi suosista lisätä, jos kuuman taso on kylmän tasolla?
MB W202 C200 DIESEL AUTOMAATTI
Monia on kokeiltu... Toyota, VW, FIAT, honda, volvo... mese vie voiton, kun mese on kuitenkin mese
Ajelet sen puolituntia niin pitäisi olla laatikon lämmöt normaalit eli tuo 80 astetta silloin tuon öljyn korkeuden pitäisi olla 64,5mm
Jos 5-lovinen sähkölaatikko[/quote]
Paljonko sinne voisi suosista lisätä, jos kuuman taso on kylmän tasolla? [/quote]
Paa noin 3/4 litraa ja katso paljonko jää alle
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan