C-sarjan 3litran turbo diesel??

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
janne_j
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Pe 17.12.2004 10:18
Paikkakunta: kokkola

C-sarjan 3litran turbo diesel??

Viesti Kirjoittaja janne_j »

saako tommosen katsastettua mikäli vaihtaa 3 litran 12 tai 24v turbodiesel koneen?? kokemuksia? tietoa?
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

Saa sen leimattua..
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

ST:näpä ei niin vaan katsastetakkaan :evil:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
janne_j
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Pe 17.12.2004 10:18
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja janne_j »

minkälaista ropleemaa siinä tulee? elikkä jos laittaa 24venttiilisen ja käy katsastamassa sen vakiona eka kerralla ja sitte vasta tekee muutokset??
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

Kokeilemallahan se selviää.. :roll:
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

saattaa olla tullin porukka ja kytät jokupäivä odottamassa,

suosittelen pysymään näissä vanhoissa rotiskoissa jos ST:tä himiöi
Viimeksi muokannut Stonehead, Ma 30.01.2006 21:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
janne_j
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Pe 17.12.2004 10:18
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja janne_j »

eipä siitä tarvi mitään hirveitä tehoja ottaa..200+...
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

Niinpä niin... Se 200+ on aika suhteellinen käsite.. :wink:
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Avatar
janne_j
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Pe 17.12.2004 10:18
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja janne_j »

niimpä...vois olla parempi ku tekis vaan 124st:n..tai yrittäis..
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

jannej kirjoitti:eipä siitä tarvi mitään hirveitä tehoja ottaa..200+...
:roll:

Tarkoitatko nyt oikeasti kahta- vai neljääsataa.......

Parisataa on aika vähän.
Alussa ehken joltain tuntuu, mutta siihen tottuu, vähän liiankin joutuin.
Riittävyydellä, tai järjellä ei todellakaan ole mitään osaa niissä tuntemuksissa.
Parinsadan horsen antama suorituskykykään ei nyt niin kummallinen ole, että siitä kannattaa paitaansa revitellä.

Kaikista mersun turbokoneista irtoaa helpostikkin tuon verran, ja enemmänkin, ei siihen tarvi moottoria vaihtaa.

Polttoaineensyöttöön lisää potkua, ahdinta suuremmaksi ja mahdollinen ohjelmapuoli kuntoon. Päivänä muutamana naplailee kasaan ja "se on siinä".

Kaikissa mersun diiseleissä on runsaasti käyttämätöntä potentiaalia.
Osiakin on kiitettävästi saatavilla.
Ensin hankitaan tietämystä moottorin toiminnasta.
Sitten vasta ostetaan osia, kun tiedetään, miten ne vaikuttaa.
Eipä tarvi sitten joka asiaa kysellä. Ja osaa korjatakkin, jos on tarvetta. (ei kait nyt sentään :lol: )
Täällä on kirjoitettuna runsaasti hyvää tietoa eri moottorityyppien virittämisestä.
Antoisia lukuhetkiä vaan.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

karu totuus on se että 96 ja uudempiin ei saa laillisesti vaihtaa yhtään osaa joka voi näitten järjen jättiläisten mukaan vaikuttaa päästöihin, vaikka itse pystyy toteen näyttää katsastus konttorin päästömittauksessa auton olevan laillinen.VTT:lle vaan testeihi ja kyllä muuten maksaa...

kukahan pässinpää tuonkin tekstin lakikirjaan keksinyt

ei vois enempää perseestä olla :evil: :evil: :evil: :evil:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Vanhassa vara parempi :lol: :lol: :lol:
Itse tein ja säästin
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

petska kirjoitti:Vanhassa vara parempi :lol: :lol: :lol:
joo-o, kaverini sanoja lainaten: ehoton alaikäraja on 12v, mutta läski kymppiki menee :oops: :lol:
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

jannej kirjoitti:minkälaista ropleemaa siinä tulee? elikkä jos laittaa 24venttiilisen ja käy katsastamassa sen vakiona eka kerralla ja sitte vasta tekee muutokset??
Miten ajattelit laittaa sähköisen syöttöpumpun toimimaan?

Projektille tulee hintaa auton hinta+10000 euroa helposti. Vaihteisto, kytkin 24v moottori, pumppu ja muutokset, coolerit, pakoputkisto, valtavasti työtä. Silti sitä ei saa tod. näk. rehellisesti kilpiin mitenkään. Melkein kannattaa soittaa Kälviälle ja kysyä oisko 190 3.0d tarjolla. 8)
SamuliS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: To 28.10.2004 18:53

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

petska kirjoitti:Vanhassa vara parempi :lol: :lol: :lol:
Vasarassa vara parempi :shock: :D
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

täällä olis semmmonen myynnissä
Billett
Vastaa Viestiin