C-sarjan 3litran turbo diesel??
C-sarjan 3litran turbo diesel??
saako tommosen katsastettua mikäli vaihtaa 3 litran 12 tai 24v turbodiesel koneen?? kokemuksia? tietoa?
saattaa olla tullin porukka ja kytät jokupäivä odottamassa,
suosittelen pysymään näissä vanhoissa rotiskoissa jos ST:tä himiöi
suosittelen pysymään näissä vanhoissa rotiskoissa jos ST:tä himiöi
Viimeksi muokannut Stonehead, Ma 30.01.2006 21:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Tulevaisuuden Bussikuski
jannej kirjoitti:eipä siitä tarvi mitään hirveitä tehoja ottaa..200+...

Tarkoitatko nyt oikeasti kahta- vai neljääsataa.......
Parisataa on aika vähän.
Alussa ehken joltain tuntuu, mutta siihen tottuu, vähän liiankin joutuin.
Riittävyydellä, tai järjellä ei todellakaan ole mitään osaa niissä tuntemuksissa.
Parinsadan horsen antama suorituskykykään ei nyt niin kummallinen ole, että siitä kannattaa paitaansa revitellä.
Kaikista mersun turbokoneista irtoaa helpostikkin tuon verran, ja enemmänkin, ei siihen tarvi moottoria vaihtaa.
Polttoaineensyöttöön lisää potkua, ahdinta suuremmaksi ja mahdollinen ohjelmapuoli kuntoon. Päivänä muutamana naplailee kasaan ja "se on siinä".
Kaikissa mersun diiseleissä on runsaasti käyttämätöntä potentiaalia.
Osiakin on kiitettävästi saatavilla.
Ensin hankitaan tietämystä moottorin toiminnasta.
Sitten vasta ostetaan osia, kun tiedetään, miten ne vaikuttaa.
Eipä tarvi sitten joka asiaa kysellä. Ja osaa korjatakkin, jos on tarvetta. (ei kait nyt sentään

Täällä on kirjoitettuna runsaasti hyvää tietoa eri moottorityyppien virittämisestä.
Antoisia lukuhetkiä vaan.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
karu totuus on se että 96 ja uudempiin ei saa laillisesti vaihtaa yhtään osaa joka voi näitten järjen jättiläisten mukaan vaikuttaa päästöihin, vaikka itse pystyy toteen näyttää katsastus konttorin päästömittauksessa auton olevan laillinen.VTT:lle vaan testeihi ja kyllä muuten maksaa...
kukahan pässinpää tuonkin tekstin lakikirjaan keksinyt
ei vois enempää perseestä olla

kukahan pässinpää tuonkin tekstin lakikirjaan keksinyt
ei vois enempää perseestä olla




[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Tulevaisuuden Bussikuski
joo-o, kaverini sanoja lainaten: ehoton alaikäraja on 12v, mutta läski kymppiki meneepetska kirjoitti:Vanhassa vara parempi![]()
![]()


MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Miten ajattelit laittaa sähköisen syöttöpumpun toimimaan?jannej kirjoitti:minkälaista ropleemaa siinä tulee? elikkä jos laittaa 24venttiilisen ja käy katsastamassa sen vakiona eka kerralla ja sitte vasta tekee muutokset??
Projektille tulee hintaa auton hinta+10000 euroa helposti. Vaihteisto, kytkin 24v moottori, pumppu ja muutokset, coolerit, pakoputkisto, valtavasti työtä. Silti sitä ei saa tod. näk. rehellisesti kilpiin mitenkään. Melkein kannattaa soittaa Kälviälle ja kysyä oisko 190 3.0d tarjolla.
