W201 madallus
190E madallus ralläkällä.
Kannattaako 190E mersun jousia katkaista itse?
Tuleeko niistä hyvät, jos katkaisee, että kyyti ei ole kuoppaista?
Kertokaa kokemuksia.
Kiitos jo etukäteen.
Tuleeko niistä hyvät, jos katkaisee, että kyyti ei ole kuoppaista?
Kertokaa kokemuksia.
Kiitos jo etukäteen.
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Elä mee katkomaan, säästä suoraan se raha jousiin tai koko alustasarjaan
Mulla oli kuukauden keulassa katkastut ja en kyl suosittele kenellekkään, kaiken lisäksi se on laitonta katkaista niitä. Keula oli kuin mato ajaa vaikka on sportiline alusta tuossa mersussa!! Elä katkase, ostat jouset ja myyt sitten myöhemmin ehjät pois, kyl niitä joku tarvii.
Mulla oli kuukauden keulassa katkastut ja en kyl suosittele kenellekkään, kaiken lisäksi se on laitonta katkaista niitä. Keula oli kuin mato ajaa vaikka on sportiline alusta tuossa mersussa!! Elä katkase, ostat jouset ja myyt sitten myöhemmin ehjät pois, kyl niitä joku tarvii.
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
No laitonta se ei ainakaan ole 100varmastitovayryn kirjoitti:
Mulla oli kuukauden keulassa katkastut ja en kyl suosittele kenellekkään, kaiken lisäksi se on laitonta katkaista niitä. Keula oli kuin mato ajaa vaikka on sportiline alusta tuossa mersussa!! Elä katkase, ostat jouset ja myyt sitten myöhemmin ehjät pois, kyl niitä joku tarvii.

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 167
- Liittynyt: Ma 20.12.2004 07:33
- Paikkakunta: varisto city
Ei se edelleenkään lainvastaista ole, parhaan lopputuloksen tavoittelu voikin sitten olla ihan toinen juttu....tovayryn kirjoitti:Mulla oli kuukauden keulassa katkastut ja en kyl suosittele kenellekkään, kaiken lisäksi se on laitonta katkaista niitä...
Tuo on tietääkseni edelleen voimassaolevaa tietoa: *KLIK* ja siitä otsikon "Hyväksyttävät madalluskeinot" jälkeen kun alkaa lukea lakia....

Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
no sehän riippuu ihan mitä olet hakemassa....
Jos ainoa kriteeri on ulkonäkö niin samahan se on rälläkällä vetäistä kiekkaa huis veks...(ajaa varmaan saman asian kuin PAHANEN jousisarja).
Jos taas kyyti ja ajoominaisuudet pitää olla balanssissa niin sitten ostat kunnolliset jouset. -->kaikista parhaan kombinaation saat oikealla alustasarjalla...=jouset ja iskarit.
(itse en enää osta muutakuin alustasarjan-->sen verran olen oppinut)
Jos ainoa kriteeri on ulkonäkö niin samahan se on rälläkällä vetäistä kiekkaa huis veks...(ajaa varmaan saman asian kuin PAHANEN jousisarja).
Jos taas kyyti ja ajoominaisuudet pitää olla balanssissa niin sitten ostat kunnolliset jouset. -->kaikista parhaan kombinaation saat oikealla alustasarjalla...=jouset ja iskarit.
(itse en enää osta muutakuin alustasarjan-->sen verran olen oppinut)
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Olen harrastanut rälläkkämadalluksia, ja ihan tyytyväinen olen ollut. En tosin ole mitään äärimmäisiä "tontituksia" harrastanut, vain hiukan, kierros tai puoli.
Ainakin halpa, ei maksa kuin vaivan, jos saa itse tehtyä. Aihiona voi käyttää ainakin w201:ssä jäykempiä w124:en jousia. Kokeilemmalla selviää. Jos työn teetättää, kannattaa silloin laittaa oikea madallussarja.
Ainakin halpa, ei maksa kuin vaivan, jos saa itse tehtyä. Aihiona voi käyttää ainakin w201:ssä jäykempiä w124:en jousia. Kokeilemmalla selviää. Jos työn teetättää, kannattaa silloin laittaa oikea madallussarja.
No ihan ok!Kova88 kirjoitti:Jube sinä ole katkaissut rälläkällä omat jouset.
Kerro tuliko niistä ihan hyvät ajettavuudelta?
Ei ne nyt yhtä hyvät oo ku kunnon madallusjouset, mutta ei se samanlaiseksikkaan mee ku corolla ku katkasee jousia...
Kokeile!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Ei tarvinnu, mutta kuten mikko sanoi niin eihän tuo vakio iskari ja lyhyt jousi koskaan oo paras mahdollinen...Kova88 kirjoitti:Jube oli kuitenkin ajettava, että ei tarvinnu mennä hammaslääkäriin tuon jälkeen?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Mutta siltikään vakion, jo vähän kuluneen "öljypumpun" vaimennusteho ei riitä. Kun ovat aika jäykät, ku oot pätkiny niitä kiekuroita...PM kirjoitti:Taitava mieshän lyhentää iskarin vartta madalluksen verran ja vääntää siihen uudet kierteet.
Eikö riitä ku vaihdat yksinänniset jousikumit sinne jousten yläpäähän?
Eikös se ajettavuus kuiten aika tärkeä asia kans...
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Mut jos on varaa ajaa mersulla ja ostaa siihen bensaa/dieseliikin niin kait sillon on varaa ostaa jousetki! ei nyt nii kalliit oo! Jos ei oo niin sillo on sama ostaa se dexi, jää rahaa muuhunki.
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
No ei siinä ainakaan paljoa häviä jos itse katkasee. Jää kuitenkin vanhat jouset yli jos ostaa madallusjouset ja niiden arvo ei ole kuiteskaa mitää.
Eli poikki vaa jos ei tyydytä ni ostaa sitte ne jouset.
Eli poikki vaa jos ei tyydytä ni ostaa sitte ne jouset.
S212 220cdi
Ex:
W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Ex:
W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Toinen vajaa 2v vanha jousi meni poikki edestä. Oliko nuilla KL:n jousilla 2v takuu ? Vois samalla vaihtaa koko alustan hiukan jäykempään mutta pitäis kuitenkin saada aika progressiivinen jousitus kun täällä Oulussa on niin julmetusti mukulakivikatuja
Jos hakee H&R:ää hiukan löysempää mutta sitten vakaajilla tukee kaarreajo-ominaisuuksia niin mikähän se olisikaan sopiva jousisetti ?

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59
Lähinnä homma on niin että jos erotat hyvän alustan huonosta niin voit katkaista. Jos taas et tiedä tuon taivaallista käyttäytyykö auto yhtään niinkuin sen pitää isommissa heitoissa ja ääritilanteissa niin ei ehkä kannata mennä hirveästi katkomaan.
Samoten jousen lyhennyksen määrä vaikuttaa, jos sentin katkaisee päästä niin ei varmaan kukaaan huomaa eroa mutta jos vetää niin paljon että korkeimmillakin jousenkumeilla on 100mm madallusta niin saattaa jo mennä aika jäykäksi.
Kovin monet madallusjouset ei myöskään tartte lyhyempiä iskareita. Ne ovat lähinnä sen takia että matalakin jousi pysyy paikoillaan ulosjoustossa. Useimmat 40mm madallusjouset kyllä ovat pysyneet tähän asti.
Sen sijaan jäykemmät iskarien olisi hyvä olla, tai ainakin uutta vastaavat kunnoltaan. Nimittäin jos vakiojousilla iskarien vaimennusteho ei riitä niin tilanne vaan pahenee madallusjousilla.
Samoten jousen lyhennyksen määrä vaikuttaa, jos sentin katkaisee päästä niin ei varmaan kukaaan huomaa eroa mutta jos vetää niin paljon että korkeimmillakin jousenkumeilla on 100mm madallusta niin saattaa jo mennä aika jäykäksi.
Kovin monet madallusjouset ei myöskään tartte lyhyempiä iskareita. Ne ovat lähinnä sen takia että matalakin jousi pysyy paikoillaan ulosjoustossa. Useimmat 40mm madallusjouset kyllä ovat pysyneet tähän asti.
Sen sijaan jäykemmät iskarien olisi hyvä olla, tai ainakin uutta vastaavat kunnoltaan. Nimittäin jos vakiojousilla iskarien vaimennusteho ei riitä niin tilanne vaan pahenee madallusjousilla.
W201 madallus
Paljonko on 40mm madallusjousien pituus etu- ja takapäässä?
17,5mm kierrevahvuus jouselle.
Madallan itse rälläkällä niin pitäs tietää, että montako kierrosta 40mm on?
17,5mm kierrevahvuus jouselle.
Madallan itse rälläkällä niin pitäs tietää, että montako kierrosta 40mm on?
Otat eka puol kierrosta pois. Jos ei tipu tarpeeks, niin sit toinen puol kierrosta.
Huomaa että hienosäätöä voi sitten tehdä niillä jousenkumeilla jopa pari senttiä.
Huomaa että hienosäätöä voi sitten tehdä niillä jousenkumeilla jopa pari senttiä.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Tuosta allekirjoituksessa näkyvästä punaisesta katkaisin edestä 3kierrosta ja takaa 2kierrosta...salesone kirjoitti:Jubella asialliset madalluslukemat..
Madallusta tuli edestä 110-120mm ja takaa 70-80mm

Vakiorenkailla ja peltivanteilla maavaraa oli muutama sentti, eli tontissa oli

Kuvassa on alla 215/45 ja 245/45 17" rengastus, eli renkaat nostaa maavaraa aikalailla...
Mun mielestä tulee sopiva jos edestä 2 ja takaa 1 kierros...
Olettaen, että auto on sikakorkee, eli jouset ei ole yhtään kuoleutuneet ja painuneet jo valmiiksi kasaan...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Kyllä se viiskymppinen on parempi. Siinä on kuitenkin riittävästi kumia että voi ajella ihan "normaalisti" Se 55 otti ainakin meikäläisellä madalluksen jälkeen kaaren etureunaan töyssyissä. 50.sen kanssa ei ollu mitään ongelmaa...Jake87 kirjoitti:mitäs mieltä kokeneemmat on.. Minun w201 tippuu semmosen 4cm ja alle on tulossa 16" vanteet. Pitäisköhän profiili olla 50 vai 55?? ja 205 leveät. Ja käykö 2.0 bensamersun madallusjouset 190D:hen??
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..