Penkinlämmittimen nappulan valot vilkkuu. Miksi?
Penkinlämmittimen nappulan valot vilkkuu. Miksi?
Eli mikä tämä kyseinen ominaisuus mahtaa olla? Ilmaantuu varsinkin näin kylmemmällä ilmalla. Vähän aikaa (alle minuutin ehkä) lämmitin toimii "normaalisti", jonka jälkeen nappulan valot alkaa vilkkua eikä penkki lämpene. Ominaisuus ilmenee sekä vänkärin että kuskin penkissä molemmilla tehoasennoilla.
Kuinka kauan ne vilkkuu?
Yleensä ne rupeaa vilkkumaan kun jännite on liian alhaalla. Kylmä ilma ja starttauksen jälkeen yleensä näin käy. Onko akku kuinka vanha?
Itsellä kun välkkyi nua valot huonolla akulla niin laitoin lämmitimet eka puolelle teholle ja hetkenpäästä vasta täydelle niin sai penkit nopeampaa lämpimäksi.
Yleensä ne rupeaa vilkkumaan kun jännite on liian alhaalla. Kylmä ilma ja starttauksen jälkeen yleensä näin käy. Onko akku kuinka vanha?
Itsellä kun välkkyi nua valot huonolla akulla niin laitoin lämmitimet eka puolelle teholle ja hetkenpäästä vasta täydelle niin sai penkit nopeampaa lämpimäksi.
Merkkivalojen vilkkuminen johtuu jännitteen vähyydestä. Autossa on systeemi, joka kytkee toissijaisia varusteita automaattisesti pois käytöstä, kun virta ei kaikille riitä. Näitä ovat mm. penkin- ja takalasinlämmittimet. Kun jännite kasvaa, laitteiden toiminta jatkuu normaalisti.
Esiintyy hyvinkin pakkaskeleillä, jos akku ei pääse kunnolla latautumaan esim. lyhyillä matkoilla.
Esiintyy hyvinkin pakkaskeleillä, jos akku ei pääse kunnolla latautumaan esim. lyhyillä matkoilla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Mistä tuon laturin ampeerimäärän saa selville?Mauri H. kirjoitti:Isompi laturi auttaa kovasti asiaa, omassa oli 80 amppeerinen, ja ikinä ei valot vilkkuneet vaikka oli molemmat grillit päällä, takalasin lämppäri, puhallin täysillä, valot päällä jne.
Monissa saksantuonneissa on 55 amppeerinen laturi, ja sellaisen saakin polvilleen melko helposti.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Timo L. kirjoitti:Mistä tuon laturin ampeerimäärän saa selville?Mauri H. kirjoitti:Isompi laturi auttaa kovasti asiaa, omassa oli 80 amppeerinen, ja ikinä ei valot vilkkuneet vaikka oli molemmat grillit päällä, takalasin lämppäri, puhallin täysillä, valot päällä jne.
Monissa saksantuonneissa on 55 amppeerinen laturi, ja sellaisen saakin polvilleen melko helposti.
Se lukee siinä laturin kyljessä olevassa kilvessä.
Omassa saksantuliaisessa (211) on pikkulaturi, joka näyttää ihan perinteiseltä ilmajäähdytteiseltä mallilta.
Eikös tehokaammat ole tässä mallissa vesijäähdytteisiä?
Latausteho voisi olla näillä keleillä parempi (ja lisälämmitintä käytettäessä ehdoton), mutta varaosana tämän kuvittelisi olevan merkittävästi vesijäähdytteistä halvempi.
Eikös tehokaammat ole tässä mallissa vesijäähdytteisiä?
Latausteho voisi olla näillä keleillä parempi (ja lisälämmitintä käytettäessä ehdoton), mutta varaosana tämän kuvittelisi olevan merkittävästi vesijäähdytteistä halvempi.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04