w168 (A lang) audiota ?

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
woff
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 30.08.2004 20:22
Paikkakunta: Espoo

w168 (A lang) audiota ?

Viesti Kirjoittaja woff »

Iltaa.

Selailin osiota läpi, mutta silmiini ei osunut mitään keskustelua aiheesta A-mersu ja audio. Onko kokemuksia asennuksista ja minkälaisia ? Lähinnä kiinnostaa tietää minkälaisia ratkaisuja ko. autossa on käytetty (elementtien tyyyppejä jne). Itselläni on melkoisen suuri kunnioitus noita airbägejä kohtaan ja ihan ensimmäisenä en lähde ovipahveja kampeamaan auki. Sama kojelauta :-)

Ilmeisesti ainoaksi vaihtoehdoksi jäänee pelkästään elementtien vaihto tmv. kohtuullisen vähän purkamista vaativa operaatio ?


/Toni
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Kyllä sitä voi purkaa aivan huoletta...

Itselläni on joskus ollut mielessä että vararengaskoteloon saisi kivasti väännettyä lasikuidusta aika kookkaankin kotelon. Kojelaudan päällä on myös kivasti tilaa :wink:

Ainiin joo... Elementtejä ei muuten voi vaihtaa oviverhoilua irroittamatta.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
Pikku Mersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 644
Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Pikku Mersu »

Miten nuo verhoilut lähtee irti? Nopeasti katsottuna ei löydy ruuveja/naastoja.
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Pikku Mersu kirjoitti:Miten nuo verhoilut lähtee irti? Nopeasti katsottuna ei löydy ruuveja/naastoja.
Ensin irroitetaan ovenkahva, ensin kahvojen päistä irti peitelevyt vaikkapa meisselillä kampeamalla, alta löytyy torx ruuvit. Myös SRS-merkin alla on ruuvit. Itse oviverhoilu on kiinni muoviklipsuilla, eli ei muutakuin joku työkalu verhoilun väliin ja varovasti kampeamaan. Verhoilun yläreuna on sellaisessa urassa ja lähtee sieltä nostamalla, mutta voi olla tiukassa. Verhoilun takaa löytyy vielä ovenavauksen vaijeri ja kiutinkaapeli jotka tulee myös irroittaa.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
woff
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 30.08.2004 20:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja woff »

>Kyllä sitä voi purkaa aivan huoletta...

Olet ilmeisesti kokeillut ? Juuri vasta aakkosen ostaneena en ole vielä ehtinyt selaamaan huolto-oppaiden tarjontaa joten tämäkin voi olla faq; eli onko noiden airbägien käsittelystä kerrottu näissä alfamerin jne. kirjoissa ? Lähinnä tämä "älä vaan tee näin" osasto voisi olla hyvää luettavaa.

>Itselläni on joskus ollut mielessä että vararengaskoteloon saisi kivasti >väännettyä lasikuidusta aika kookkaankin kotelon. Kojelaudan päällä on >myös kivasti tilaa :wink:

Hieman katselin sitä vararenkaan valloittamaa tilaa ja mielessäni sovittelin siihen elementtiä :) Pitänee vain tutustua tarkemmin noihin kaapelireitteihin mistä pääsee siististi auton läpi. Jonkinlainen räjäytyskuva pitänee löytää.Taajama-ajossa renkaan voi huoletta korvata puhelimella ja/tai sellaisella paineistetulla korjaus mömmöllä.

/Toni
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

woff kirjoitti:Kyllä sitä voi purkaa aivan huoletta...

Olet ilmeisesti kokeillut ? Juuri vasta aakkosen ostaneena en ole vielä ehtinyt selaamaan huolto-oppaiden tarjontaa joten tämäkin voi olla faq; eli onko noiden airbägien käsittelystä kerrottu näissä alfamerin jne. kirjoissa ? Lähinnä tämä "älä vaan tee näin" osasto voisi olla hyvää luettavaa.
Jep. koitettu on ja useemman kerran. Aakkoseen ei ole saatavilla suomenkielistä kirjaa, eikä edes englanniksi. Ainoastaan saksaksi. Ne airbägit ei ole missään yhteydessä oviverhoiluun, vaan ne on ihan erillinen rasia oven sisällä. Toki verhoilussa on luukku joka avautuu kolaritilanteessa, joten sitä ei parane mennä tukkimaan. Eipä taida verhoilun irroittamisessa olla mitään varsinaisia "älä tee näin" juttuja, tietty niitä muovikiinnikkeitä kannattaa käsitellä varoen.
woff kirjoitti: Hieman katselin sitä vararenkaan valloittamaa tilaa ja mielessäni sovittelin siihen elementtiä :) Pitänee vain tutustua tarkemmin noihin kaapelireitteihin mistä pääsee siististi auton läpi. Jonkinlainen räjäytyskuva pitänee löytää.Taajama-ajossa renkaan voi huoletta korvata puhelimella ja/tai sellaisella paineistetulla korjaus mömmöllä.
Kaapelointi on helppo juttu. Akkuhan on apumiehen jalkojen alla ja auton lattiassa on sellaiset muovilla suojatut "johtokourut" auton omia johdotuksia varten. Akkukotelosta tunget piuhat keskikonsolin alle ja siitä lähdet seuraamaan johtokouruja auton takaosaa kohti. kourut kulkee auton sivuilla pituussuunnassa ja etupenkkien alla sivusuunnassa. Irroita penkit niin pääset repimään koko lattiaverhoilun huitsin kuikkaan. Raaempi tapa on vain tunkea hohdot suoraan verhoilun ja pellin välistä. Lattiaverhoilu katkeaa etupenkkien alla joten se helpottaa operaatiota huomattavasti.

Peräluukussahan on ihan omat paikat sellaiselle pullolle ja pienelle kompuralle...

Ainiin... Voin lämpimästi suositella että samalla kertaa vuoraat kaikki paljaat peltipinnat 3 mm bitumimatolla , ajomelu vähenee tosi paljon. Mulla meni bitumia semmonen 3,5m2. lisäpainoa tästä tulee n. 30 kg.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
woff
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 30.08.2004 20:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja woff »

>Jep. koitettu on ja useemman kerran. Aakkoseen ei ole saatavilla >suomenkielistä kirjaa, eikä edes englanniksi. Ainoastaan saksaksi. Ne >airbägit ei ole missään yhteydessä oviverhoiluun, vaan ne on ihan erillinen >rasia oven sisällä. Toki verhoilussa on luukku joka avautuu kolaritilanteessa, >joten sitä ei parane mennä tukkimaan. Eipä taida verhoilun irroittamisessa
>olla mitään varsinaisia "älä tee näin" juttuja, tietty niitä muovikiinnikkeitä >kannattaa käsitellä varoen.
>

Kuulostaa hyvältä. Ei siis muutakuin veholle ostamaan kaikki mahdolliset muovinippelit valmiiksi ovipahvien irroittamista varten. Varmaan fiksuinta samantien vaihtaa kaikki kiinnikkeet, jos ne nyt on yleensä vaihdettavissa.

>Kaapelointi on helppo juttu. Akkuhan on apumiehen jalkojen alla ja auton >lattiassa on sellaiset muovilla suojatut "johtokourut" auton omia johdotuksia >varten. Akkukotelosta tunget piuhat keskikonsolin alle ja siitä lähdet >seuraamaan johtokouruja auton takaosaa kohti. kourut kulkee auton sivuilla >pituussuunnassa ja etupenkkien alla sivusuunnassa. Irroita penkit niin >pääset repimään koko lattiaverhoilun huitsin kuikkaan. Raaempi tapa on vain >tunkea hohdot suoraan verhoilun ja pellin välistä. Lattiaverhoilu katkeaa >etupenkkien alla joten se helpottaa operaatiota huomattavasti.

Huomasin juuri samat "kourut" tänään kun availin vararenkan koteloa. Alkaa pikkuhiljaa jo suurin epätoivo asennuksien onnistumisesta hävitä :-)

>Ainiin... Voin lämpimästi suositella että samalla kertaa vuoraat kaikki paljaat >peltipinnat 3 mm bitumimatolla , ajomelu vähenee tosi paljon. Mulla meni >bitumia semmonen 3,5m2. lisäpainoa tästä tulee n. 30 kg.

Tästäkin piti kysyä, mutta ehdit jo vastata. Olet siten lisäillyt bitumia niin oviin kuin muihinkin kohtiin ? Vai pelkästään kabiinin pohjaan?

Kiitokset vastauksista, nyt täytyy hieman purkaa autoa ja katsoa onko sitä oppinut mitään. Sitten taas tarjolla tiukkoja kysymyksiä lisää :)

/Toni
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

woff kirjoitti: Olet siten lisäillyt bitumia niin oviin kuin muihinkin kohtiin ? Vai pelkästään kabiinin pohjaan?
Auton lattia kokonaisuudessaan, etuovet kokonaisuudessaan, varapyöräkotelon pohja, takaluukun kansi sekä pyöräkoteloita ja tulipeltiä sen mitä pystyy.

Takaovien verhoukset muuten on kinkkisemmät irroitettavat jos on veivi-ikkunat. Siinä veivissä on sellainen muovinen lukiteosa siinä akselissa, se lähtee pois vetämällä/kampeamalla veivin ja verhouksen välistä. Se on siis sellainen "haarukka" joka tungetaan veivin rungon läpi mekanismin akselin ympärille. Raakasti vaan painaa verhousta sisäänpäin ja vetää kammesta niin siitä pääsee vähän koklaamaan.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Sopinee tähän aiheeseen:
Onko vinkkejä miten irroitan Audio10 soittimen w168:sta kun vasemmanpuoleinen soittimen kiinnityssysteemi on jotenkin sisältä rikki. Peltiläpyskä ei mene sisään kuin vähän matkaa. Soittimen alla on kasettien säilytyskotelo ja se ei lähde helposti irti jos soitin on paikallaan. Yksi vaihtoehto on purkaa (=hajottaa) kasettikotelo ja sieltä jotenkin ronkkia. Väkivaltaa en mielellään soittimeen käyttäisi.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Irroita se keskikonsolin paneeli niin pääset ronkkimaan sitä kiinnikettä takapuolelta. Johonkin topikkiin on kirjoiteltu ohjetta aiheesta vastikään...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Jani Anttila kirjoitti:Irroita se keskikonsolin paneeli niin pääset ronkkimaan sitä kiinnikettä takapuolelta. Johonkin topikkiin on kirjoiteltu ohjetta aiheesta vastikään...
Elegancessa on jalopuupaneeli joten varovasti pitää irroitella. En heti löytänyt ohjetta, etsitään vielä.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Vastaa Viestiin