Laatikon paineensäätö
Laatikon paineensäätö
Mitenkäs tästä säädetään painetta, kun laatikko on se uudempi missä ei ole sitä kumituttia vaan se vaalea sakara, joka ei käänny kuin vajaa puoli kierrosta
Laatikko on siis 722.4 -94
Laatikko on siis 722.4 -94
Viimeksi muokannut ajk1977, Ma 06.02.2006 13:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mb c220cdi -99
Selvä homma.
Sen verran vielä utelen, että onko sillä samankaltaista vaikutusta jos sen nappulan murjoo ja kääntelee sitten kuin siinä vanhemman mallisessa on säätövaraa vaikka kuinka?
Ja minkäköhän takia tähän insinöörit on suunnitelleet semmoisen palikan ettei se suosiolla käänny kuin sen n. puoli kierrosta??
Siis perimmäinen ongelmahan on se 2-3 välinen vaihto, eli kierrokset hetkeks nousee siinä kohtaa.
Sen verran vielä utelen, että onko sillä samankaltaista vaikutusta jos sen nappulan murjoo ja kääntelee sitten kuin siinä vanhemman mallisessa on säätövaraa vaikka kuinka?
Ja minkäköhän takia tähän insinöörit on suunnitelleet semmoisen palikan ettei se suosiolla käänny kuin sen n. puoli kierrosta??
Siis perimmäinen ongelmahan on se 2-3 välinen vaihto, eli kierrokset hetkeks nousee siinä kohtaa.
Mb c220cdi -99
-Monesti vaijerin säätö tiukemalle auttaa tähän vaivaan. Ruiskutuspumpun kyljessä oleva rasian säätö ja vaijerin säätö on saatavissa näin sopivaan balanssiin. Kokeilemalla selviää. Viimesenä konstina nostaisin sitten paineita.ajk1977 kirjoitti:Selvä homma.
Sen verran vielä utelen, että onko sillä samankaltaista vaikutusta jos sen nappulan murjoo ja kääntelee sitten kuin siinä vanhemman mallisessa on säätövaraa vaikka kuinka?
Ja minkäköhän takia tähän insinöörit on suunnitelleet semmoisen palikan ettei se suosiolla käänny kuin sen n. puoli kierrosta??
Siis perimmäinen ongelmahan on se 2-3 välinen vaihto, eli kierrokset hetkeks nousee siinä kohtaa.
250TD -86, 260E LANG -90
Nuo on niin makuasioita - minä nostan paineet tappiin ekana ja sitten aletaan etsimään muita säätöjä jos on tarvisromu kirjoitti:[-Monesti vaijerin säätö tiukemalle auttaa tähän vaivaan. Ruiskutuspumpun kyljessä oleva rasian säätö ja vaijerin säätö on saatavissa näin sopivaan balanssiin. Kokeilemalla selviää. Viimesenä konstina nostaisin sitten paineita.

- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Mites muuten bensa vehkeessä tehään kun mulla on sama ongelma elikkä 2 - 3 väli ns. luistaa varsinkin kylmänä.
Auttaako siellä pelkästään paineen nosto?
Laatikko taitas olla 722.5.
Osaatteko muuten sanoo että miten tämä ko. laatikko kestää hinausta jos tarve vaatii? Että liekkö se nyt kahdella öljypumpulla vai yhdellä?
Ei ole nyt tarvetta vedellä kun vielä kulkee omin avun mutta jos tilanne sitä vaatii ni miten on ?
Auttaako siellä pelkästään paineen nosto?
Laatikko taitas olla 722.5.
Osaatteko muuten sanoo että miten tämä ko. laatikko kestää hinausta jos tarve vaatii? Että liekkö se nyt kahdella öljypumpulla vai yhdellä?
Ei ole nyt tarvetta vedellä kun vielä kulkee omin avun mutta jos tilanne sitä vaatii ni miten on ?
-XUX, moottorisi vääntö on jotain muuta kuin 250 neliventtiilissä vakiona. Eli ei onnistu ihan noin vakiopelissäXUX63 kirjoitti:Nuo on niin makuasioita - minä nostan paineet tappiin ekana ja sitten aletaan etsimään muita säätöjä jos on tarvisromu kirjoitti:[-Monesti vaijerin säätö tiukemalle auttaa tähän vaivaan. Ruiskutuspumpun kyljessä oleva rasian säätö ja vaijerin säätö on saatavissa näin sopivaan balanssiin. Kokeilemalla selviää. Viimesenä konstina nostaisin sitten paineita.

250TD -86, 260E LANG -90
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Voi, kun sen muovivipusen kaivaa pois. Se lähtee ehjänä, kun se on oikeassa asennossa. En muista pitikö se kääntää myötä- vai vastapäivään tapiin...ajk1977 kirjoitti:Kyllä näin, mutta edelleen siihen perimmäiseen kysymykseen eli voiko sitä uudemman mallista kiertää enemmän kuin sen puolisen kierrosta ja vaikuttaako se??
Muovi on hyvä työntää säädön jälkeen takaisin. Se lukitsee sen säätöliuskan paikalleen.
Terveisin
Tero
Tero
No se, mutta enpähän malttanut pitää suutani kiinniromu kirjoitti:-XUX, moottorisi vääntö on jotain muuta kuin 250 neliventtiilissä vakiona. Eli ei onnistu ihan noin vakiopelissäXUX63 kirjoitti:Nuo on niin makuasioita - minä nostan paineet tappiin ekana ja sitten aletaan etsimään muita säätöjä jos on tarvisromu kirjoitti:[-Monesti vaijerin säätö tiukemalle auttaa tähän vaivaan. Ruiskutuspumpun kyljessä oleva rasian säätö ja vaijerin säätö on saatavissa näin sopivaan balanssiin. Kokeilemalla selviää. Viimesenä konstina nostaisin sitten paineita.

-Koita nyt vaijerin säädön jälkeen kääntää ruiskutuspumpun kyljessä olevaa rasiaa, suuntaa en muista,mutta kokeile. Toiseen suuntaan vaihto pehmenee- toiseen kovenee. Selkokielellä sanottuna tämä rasia kertoo alipaineella laatikolle kaasupolkimen asennon. Älä kuitenkaan ääriasentoon säädä ettei ko. boxi ala rajoittamaan ruiskutuspumpun akselin liikettä. (siis tämä purkki on sillä akselilla kiinni.)ajk1977 kirjoitti:Kyllä näin, mutta edelleen siihen perimmäiseen kysymykseen eli voiko sitä uudemman mallista kiertää enemmän kuin sen puolisen kierrosta ja vaikuttaako se??
- Kertaus: Vaijeri vaikuttaa vaihtohetkeen suhteessa kierroksiin.
- Pumpun kyljessä oleva rasia vaikuttaa vaihtopaineeseen suhteessa kaasuun.
-Jos et saa luistoa pois, säädä laatikosta vaihtopainetta lisää. Tämä laatikkosäätö nostaa painetta koko alueella. Voi olla että saat tehdä säädöt sitten uudestaan noihin edellämainittuihin vermeisiin.

250TD -86, 260E LANG -90
Missäs tuo "Pumpun kyljessä oleva rasia vaikuttaa vaihtopaineeseen suhteessa kaasuun" on bensavehkeissä? 

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
- Nyt heitit pahan, en tiedä. Parhaiten se löytyy varmaankin laatikolle menevää alipaineletkua seuraamalla. Voi olla myös että tämä letku menee suoraan imusarjaan, koska sitä toimintaa tämä rasia matkii.Tomi S. kirjoitti:Missäs tuo "Pumpun kyljessä oleva rasia vaikuttaa vaihtopaineeseen suhteessa kaasuun" on bensavehkeissä?

250TD -86, 260E LANG -90
Nyt valkeni jokseenkin täälläkin..
kiitos Romulle.. Pitääpä kokeilla säätää...vaihdot ovat matka nopeuksissa napakat... kun taas kaupunki ajelussa nykäsevä/terävä, että ihan kumahtaa
Luistatellu kummallakaan ei yhtään..kesällä loodan paineen noston jälkeen..
Millä kierroksilla "oikeaoppisesti" vaihdot tapahtuu..Ainakin kylmänä tahtoo vedättää turhan korkeelle 3000rpm
Lämpimänä ei ongelmia.. Paitsi 4:n vaihtaa vasta tuolla 3000-4000rpm .. kaasua jos löysää vaihtaa aikasemmin
Looda on 722.3
Tuohon pumpunrasiaan ei oo tullu vielä kajottua.. Onkos se miten herkkä säätö tuossa..?
jospa tuosta kirjootuksesta nyt jotain selevää saa..


Millä kierroksilla "oikeaoppisesti" vaihdot tapahtuu..Ainakin kylmänä tahtoo vedättää turhan korkeelle 3000rpm

Looda on 722.3
Tuohon pumpunrasiaan ei oo tullu vielä kajottua.. Onkos se miten herkkä säätö tuossa..?

jospa tuosta kirjootuksesta nyt jotain selevää saa..

[Tuohon pumpunrasiaan ei oo tullu vielä kajottua.. Onkos se miten herkkä säätö tuossa..?
On se aika herkkä.
Tosin niitä jouduin ainakin minä säätelemään kaikkia että sai hyvän.(vaijeria, rasiaa ja painetta)
Mutta sullahan tuntuis olevan vähän toisin päin eli vaihdot on liian teräviä ja nykäiseviä eli ensin vaan vaijeria vähän löysemmälle.
Mutta niinkuin mulle on täällä opetettu ei saa luistaa!!
On se aika herkkä.
Tosin niitä jouduin ainakin minä säätelemään kaikkia että sai hyvän.(vaijeria, rasiaa ja painetta)
Mutta sullahan tuntuis olevan vähän toisin päin eli vaihdot on liian teräviä ja nykäiseviä eli ensin vaan vaijeria vähän löysemmälle.
Mutta niinkuin mulle on täällä opetettu ei saa luistaa!!
Mb c220cdi -99
Rasialle en tehnyt vielä mitään..mutta vaijeria pyöritin edestäpäin katottuna vasemmalle elikkäs vastapäivään about 5 kiekkaa. Varmuutta ei ole..löystyykö/kiriikö tuonnepäin..
Kertokaas viisaammat kummin se mennee..
...
Vaihdot ainakin muuttui napakammaksi varsinki nelonen.. vaihtaa nyt aikaisemmin...huomattavasti parempi ajella..


Vaihdot ainakin muuttui napakammaksi varsinki nelonen.. vaihtaa nyt aikaisemmin...huomattavasti parempi ajella..

http://forums.offipalsta.com/album.php? ... reid=42445dieselflosse kirjoitti:Voi, kun sen muovivipusen kaivaa pois. Se lähtee ehjänä, kun se on oikeassa asennossa. En muista pitikö se kääntää myötä- vai vastapäivään tapiin...ajk1977 kirjoitti:Kyllä näin, mutta edelleen siihen perimmäiseen kysymykseen eli voiko sitä uudemman mallista kiertää enemmän kuin sen puolisen kierrosta ja vaikuttaako se??
Muovi on hyvä työntää säädön jälkeen takaisin. Se lukitsee sen säätöliuskan paikalleen.
Löytyikin aiheeseen sopivampi ketju..
Tuostahan tässä on puhuttu, joku on jo viistänyt tuon kulman pois ja pyörii ympäri. Tuntuu vaan pyörivän ympäri ihan rajattomasti ilman mitään vaikutusta. Tietyssä asennossa valkoisen osan ulkoreinoilla olevissa aukoissa näkyy sinisen osan vastaavat. Pitäisiköhän vääntää vaan meisselillä tai jollain, että lähtis irti?
Tuossahan on ilmeisesti vanha säädin osat:59,62,65 ja uusi: 72
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 045&SGN=03
Koneseen on laitettu pumppu ja turbo vaihdettu, laatikko on juuri tullut rempasta ja vahvistuksesta. Öljymäärä ok, Mobil 320 (tekijän suos.)
Meinasin kiristää vaijeria ku vaihtaa hieman aikaisin ja nostaa paineita ku luistaa. Onko merkitystä kääntää pumpussa olevaa alip. säädintä kenties johonkin suuntaan?