kaasujalkaMigself kirjoitti:on kyllä kaameeta... ihan hiturana syöpi sitä pensaa!! mitkä kaikki asiat siihen vaikuttaa? tulpa, putsari.. mitä muuta!?!?
kaamee pensasyöppö teinix tähti
Juuri ja näin, emäntä on ajellut ( hänelle uudella ) hiukka uudemmalla Teinillä -02 ,jossa 3.2ltr kiuas pinta kaasulla ja kurkkasin keski kulutusta 16,8ltr.Jake87 kirjoitti:kaasujalkaMigself kirjoitti:on kyllä kaameeta... ihan hiturana syöpi sitä pensaa!! mitkä kaikki asiat siihen vaikuttaa? tulpa, putsari.. mitä muuta!?!?
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Harmi kun en löytänyt vihkoa mihin olen merkannut edellisen mersun kulutukset vuosilta 97-04 mut ei ainakaan minulla vienyt 190E 2.0 kun maksimissaan 11l sataselle Helmikuun pakkasilla tyhjäkäyntiä ja kylä rundia) 9-10,5 yleensä ja koneella oli ajettu 268tkm-450tkmväliin miten ihmeessä saatte muka 17l/100km meneen kannattaisi pikkuisen vaihdella tulppia ja ilman suodattimia ja virranjakajan kasi ja tulpan johdot ja huoltaa ja huolehtia aina kun kulutus nousi niin pikku huollolla putos reilut 0.5 l kulutus kesällä sitten meni 6,7-9l väliin riippuen kaasun asennosta
Ei perkele menee raakana pensiini taivaisiin...
ja tehtaan arvot pitää hyvin paikkaansa....
Ei perkele menee raakana pensiini taivaisiin...
ja tehtaan arvot pitää hyvin paikkaansa....
Itse tein ja säästin
Sitte ku olet käyny läpi kaikki suotimet, tulpat ja muut normaalipalikat, niin ajelet johonki huoltikselle.Migself kirjoitti:on kyllä kaameeta... ihan hiturana syöpi sitä pensaa!! mitkä kaikki asiat siihen vaikuttaa? tulpa, putsari.. mitä muuta!?!?
Jos se on sellanen kaasarikone automaattiryypyllä (Strömberg tai Pierburg 175 CDT) ni varmistat että se automaticue ryyppy lähtee pois päältä.
Ja Pierupurkin ja Römperin kaasauttimet pitää vähintään puolen vuoden välein säätää jos meinaa että seokset on samalla (oikealla) seinälläkään!
Onko tietoa millon on seokset viimeks katottu?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
kerran se olin mieki ostamassa 190 2.0 pensamersua kaasarilla varustettua..300km ja punanen valo sytty..wetterillä myyjä sano että laitetaan tankki täyteen että saa kokeilla kunnolla
ei vaan joo jos kaasari mesestä tai yleensäkkin autosta on kyse niin sen kaasarin täytyy olla kunnossa, eli että siellä on kaikki kalvot ym atomaattiset ryypiskelijät kunnossa
ei ole kalliita osia loppujenlopuksi kun ajattelee että sillä säästää sen vähä päälle 7e/100km
no tosta testiajosta viisastuneena ostin diiselin
ei siksi että rahaa ei ois 
Suzuki Hayabusa -08
exät:
MB W124E 250D -95
YAMAHA YZF R1 -01
HONDA CB500 -94
W124 200D -91 Meni vähä rikki.
exät:
MB W124E 250D -95
YAMAHA YZF R1 -01
HONDA CB500 -94
W124 200D -91 Meni vähä rikki.
Muijan 626 2litranen mazda vie taajama pyörittelyssä tosi nätillä ajolla noin 12-13 litraa bensaa satasella ja se on ihan normaali kulutus.Ohjekirjan mukaan pitäs kaupungissa mennä 11,9/100km.Leikilläni jo sanoin että nostetaan tuo vanha 5syl mesen 3litran kone tilalle niin loppuu käyntihäiriöt ja vähenee polttoaineen kulutus.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Onhan renkaissa ilmaa ainakin annettu suositusmäärä? 2 edessä/2,2 takana.
Tukkeutunut ilmanputsari ja löysät renkaat saa kyllä kulutuksen nousemaan.
Jos vain suinkin rahatilanne antaa myöten,niin kävisit tarkistuttamassa/säädättämässä seoksen huoltoasemalla.Maksanee pari kymppiä.
Tukkeutunut ilmanputsari ja löysät renkaat saa kyllä kulutuksen nousemaan.
Jos vain suinkin rahatilanne antaa myöten,niin kävisit tarkistuttamassa/säädättämässä seoksen huoltoasemalla.Maksanee pari kymppiä.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Ihmettelin omankin 190E:n polttoaineen kulutusta tässä pitkän aikaa.. loppujen lopuksi kaverin työpaikalla mitattu co-arvo oli yli 11
Ei saatu säätämällä tippumaan oikeisiin arvoihin.
Suuttimet meni vaihtoon ja co tippui heti noin arvoon 3.xx.
Seos säädöllä sai "uusilla" (vanhasta moottorista otetut) suuttimilla säädettyä oikeaan
Bensan kulutus tippui noin puoleen
Kaiken lisäksi auto toimi aivan moitteetta vaikka seokset oli aikaisemmin ihan päin pe!"¤#ttä.Vetoja oli ihan normaalista vaikkakin kaasu oli vähän töksähtelevä. Nyt kun säädöt on kohdallaan kone käy tyhjäkäyntiäkin "kevyemmin" Ja kaasu ei ole ollenkaan töksähtelevä. Vetoja on ehkä jopa paremmin kuin ennen.
Suuttimet meni vaihtoon ja co tippui heti noin arvoon 3.xx.
Seos säädöllä sai "uusilla" (vanhasta moottorista otetut) suuttimilla säädettyä oikeaan
Bensan kulutus tippui noin puoleen
Kaiken lisäksi auto toimi aivan moitteetta vaikka seokset oli aikaisemmin ihan päin pe!"¤#ttä.Vetoja oli ihan normaalista vaikkakin kaasu oli vähän töksähtelevä. Nyt kun säädöt on kohdallaan kone käy tyhjäkäyntiäkin "kevyemmin" Ja kaasu ei ole ollenkaan töksähtelevä. Vetoja on ehkä jopa paremmin kuin ennen.
- Manu300cea24
- Mersumies

- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
No mulla on kanssa ruennut viemään oma 300cea24 nyt sellaset 28l/100km!
En tiiä mistä johtuu kun tulpat, putsarit, pyörijä, virranjakajan kansi, bensan suodatin on vaihdettu.
Lohkossa olen pitäny aina ennen liikkeelle lähtöö toista tuntia.
Ja en oli antanu runtua kärrylle.
Kulutus on silti aivan älytön.
Viimex laitoin tankin täyteen ja ajoin 260km (matkaa pääasiassa) ja valo palaa jo nyt.
Karkeesti sanottuna kulutus on lähellä 30litraa sataselle.
Oliskohan siellä joku lämpöanturi p***ana et se luulee että kone olis kylmä.
Näin ollen siel olis kylmäkäynnistys vena auki koko ajan?
Auto toimii muuten helvetin hyvin eikä kakostele millään tavalla.
En tiiä mistä johtuu kun tulpat, putsarit, pyörijä, virranjakajan kansi, bensan suodatin on vaihdettu.
Lohkossa olen pitäny aina ennen liikkeelle lähtöö toista tuntia.
Ja en oli antanu runtua kärrylle.
Kulutus on silti aivan älytön.
Viimex laitoin tankin täyteen ja ajoin 260km (matkaa pääasiassa) ja valo palaa jo nyt.
Karkeesti sanottuna kulutus on lähellä 30litraa sataselle.
Oliskohan siellä joku lämpöanturi p***ana et se luulee että kone olis kylmä.
Näin ollen siel olis kylmäkäynnistys vena auki koko ajan?
Auto toimii muuten helvetin hyvin eikä kakostele millään tavalla.
Juuri se lämpötila anturi voi tehdä kepposet. Meni joskus omasta (oli kyllä k-jetronic) lämpötila -anturi rikki. Oli ryyppy suutin auki aina välillä ajos. Aattelin ku välillä haisi bensa kovasti. Lopulta hajos kokonaan. Lähti käyntiin kun antoi kaasua(eli kone sai ilmaa lisää).(siinä samassa tajusin viankin) Savu oli kyllä aika kova
Ei siinä sitten kun lämpötila-anturista johto irti sen jälkee loppu ryyppy suuttimen toiminta. Ilman sitäkin pärjäs hyvin 
Selvästi oot suditellut, samoilla "spekseillä" 14.7 , älä jauhata takanakkeja, joka valoissavelluh1 kirjoitti:Meikäläisen 500:sen kulutus oli yhdistetyssä ajossa pakkasilla 15,8 kun piti piuhassa ennen lähtöä. Tuntuu et hajuilla menee niin painavaksi autoksi.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Entäs jarrut?
Ei aivan liity aiheeseen, mutta saitkos Migself jarrut pelaamaan?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!





