
Automaatissa vikaa - ei vaihda 4 -> 5 vaihteelle
Laatikoissa on tyypillisesti kaksi sisäänrakennettua kierroslukuanturia...ainakin sähkölaatikoissa. Kyllä kai se ilman kierroslukumittaria toimii.
[edit]: Piti vielä kysyä Hra Googlelta, josko jotain tietoa löytyisi. Luin tuota thredia, ihan mielenkiintoinen tapaus, vaihtaa kolmoselta suoraan vitoselle.
No kuitenkin tuon mukaan siellä on automaatin ecu ohjaamassa laatikkoa, helpointa olisi lukea ne vikakoodit eculta ja tehdä johtopäätökset sen jälkeen. Mikäli siellä tosiaan on ecu automaatille, niin eiköhän siellä ole samanlaiset kierroslukuanturit kuin täysisähkölaatikoissakin, eli jo yhden anturin pimeneminen voi aiheuttaa tuollaisen vian.
[edit]: Piti vielä kysyä Hra Googlelta, josko jotain tietoa löytyisi. Luin tuota thredia, ihan mielenkiintoinen tapaus, vaihtaa kolmoselta suoraan vitoselle.
No kuitenkin tuon mukaan siellä on automaatin ecu ohjaamassa laatikkoa, helpointa olisi lukea ne vikakoodit eculta ja tehdä johtopäätökset sen jälkeen. Mikäli siellä tosiaan on ecu automaatille, niin eiköhän siellä ole samanlaiset kierroslukuanturit kuin täysisähkölaatikoissakin, eli jo yhden anturin pimeneminen voi aiheuttaa tuollaisen vian.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Noissa sähköpuolen vioissa on usein kyse maadoitusongelmista,kuten ymmärtääkseni tuossa tarkoittamassasikin threadissa.Niitä ECUn ja antureiden maadoituksia on vedetty välillä tosi merkillisiin paikkoihin ja helpolla jäävät muita asennuksia tehdessä auki.Karmein kuulemani tarina kertoo uudesta Nissan Primerasta jossa oli automaatin sähköt sekaisin,vikaa haettiin niin merkkiliikkeessä kuin automaatteihin erikoistuneessa korjaamossakin, taidettiin vaihtaa koko toosa ja vielä ohjausboksikin ja vika vaan säilyi,lopulta syyksi paljastui suomessa tehty varashälyttimen kytkentä, joku hälyttimen piuha oli "ryöstetty" väärästä johdosta, seurauksena laatikon ohjaus sekosi.veskola kirjoitti:Laatikoissa on tyypillisesti kaksi sisäänrakennettua kierroslukuanturia...ainakin sähkölaatikoissa. Kyllä kai se ilman kierroslukumittaria toimii.
[edit]: Piti vielä kysyä Hra Googlelta, josko jotain tietoa löytyisi. Luin tuota thredia, ihan mielenkiintoinen tapaus, vaihtaa kolmoselta suoraan vitoselle.
No kuitenkin tuon mukaan siellä on automaatin ecu ohjaamassa laatikkoa, helpointa olisi lukea ne vikakoodit eculta ja tehdä johtopäätökset sen jälkeen. Mikäli siellä tosiaan on ecu automaatille, niin eiköhän siellä ole samanlaiset kierroslukuanturit kuin täysisähkölaatikoissakin, eli jo yhden anturin pimeneminen voi aiheuttaa tuollaisen vian.
JariN
Totta, antureiden antamat signaalit menevät epäluotettavaksi kun ecun maataso leijuu eri korkeudella kuin muun auton.
Lisää tietoa: www.skg.fi
No vie auto korjaamoon ja käske lukea ne vikakooditAulis kirjoitti:"helpointa olisi lukea ne vikakoodit eculta ja tehdä johtopäätökset sen jälkeen."
Eli?



Lisää tietoa: www.skg.fi
Voi kyynel, sitten siinä ei ole sähköllä ohjattavaa laatikkoa, eikä siten sähkövikaakaan. Aika ristiriitaista...Aulis kirjoitti:Missä korjaamossa nuo temput hallitaan kun Veholla huoltopäällikkö asiantuntevasti kertoi, ettei siitä voi lukea mitään ja lisäksi että laatikossa ei mikään toimi sähköllä...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Siellä sitten asiantuntemus asuu,722.5 laatikossa on kyllä sähköllä ohjattu 5.vaihde ja kaikissa alipaineohjatuissa on kick-down sähköllä...toinen asia on että onko tolla laatikolla varustettuja mesejä juurikaan myyty Vehon kautta,mun tietojen mukaan on saanut vain 6-syl.moottorin perään asennettuna.Jos ilmoittaisit paikkakunnan missä vaikutat olisi helpompi suositella korjaamoa.Aulis kirjoitti:Missä korjaamossa nuo temput hallitaan kun Veholla huoltopäällikkö asiantuntevasti kertoi, ettei siitä voi lukea mitään ja lisäksi että laatikossa ei mikään toimi sähköllä...
JariN
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kyllä näin on asia.JariN kirjoitti:Siellä sitten asiantuntemus asuu,722.5 laatikossa on kyllä sähköllä ohjattu 5.vaihde ja kaikissa alipaineohjatuissa on kick-down sähköllä...toinen asia on että onko tolla laatikolla varustettuja mesejä juurikaan myyty Vehon kautta,mun tietojen mukaan on saanut vain 6-syl.moottorin perään asennettuna.Jos ilmoittaisit paikkakunnan missä vaikutat olisi helpompi suositella korjaamoa.Aulis kirjoitti:Missä korjaamossa nuo temput hallitaan kun Veholla huoltopäällikkö asiantuntevasti kertoi, ettei siitä voi lukea mitään ja lisäksi että laatikossa ei mikään toimi sähköllä...
JariN
Terve,
Oli puhetta siitä, miten sen D-katkaisijan voisi testata. Ko. mötikkä on integroitu vaihdevivun kulissihässäkkään. Kun keppi on D-asennossa, pitäisi olla kontakti. Kun se nelosasennossa, ei pitäisi olla kontaktia.

Systeemi tekee päätöksen viitoselle vaihtamiseksi kepin asennon, imusarjan alipaineen (moottorin kuormitus) ja nopeuden mukaan (ilmeisesti laatikon kardaanipäästä).
Katkaisija kannattaa tarkistaa ennen kuin käyt vikakoodin luvussa. Tuota katkaisijan vikaa kun ei boksi välttämättä tunnista ja ei siis osaa antaa vikakoodia. Jos katkaisija ei näytä toimivan yllä kuvatulla tavalla, sen tilalle voisi kytkeä hyppylangan ja käydä testilenkillä (keppi vain D- tai nelosasennossa, ei esim. 3...). Jos homma pelaa, niin muualla ei pitäisi olla vikaa.
t.
Risto
Oli puhetta siitä, miten sen D-katkaisijan voisi testata. Ko. mötikkä on integroitu vaihdevivun kulissihässäkkään. Kun keppi on D-asennossa, pitäisi olla kontakti. Kun se nelosasennossa, ei pitäisi olla kontaktia.

Systeemi tekee päätöksen viitoselle vaihtamiseksi kepin asennon, imusarjan alipaineen (moottorin kuormitus) ja nopeuden mukaan (ilmeisesti laatikon kardaanipäästä).
Katkaisija kannattaa tarkistaa ennen kuin käyt vikakoodin luvussa. Tuota katkaisijan vikaa kun ei boksi välttämättä tunnista ja ei siis osaa antaa vikakoodia. Jos katkaisija ei näytä toimivan yllä kuvatulla tavalla, sen tilalle voisi kytkeä hyppylangan ja käydä testilenkillä (keppi vain D- tai nelosasennossa, ei esim. 3...). Jos homma pelaa, niin muualla ei pitäisi olla vikaa.
t.
Risto
E500 – 211.070
- Sportline -91
- Sisäänajossa
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ma 04.08.2003 18:09
- Paikkakunta: Järvenpää
NO NIIN!!!
pitihän sitä sit tänne kirjautua kun olen monta päivää täällä selaillu juttuja ja monia uusia juttuja oppinu
elikkäs,mulla 300ce-24 ja kun hain auton siinä oli sama vika että se ei vaihtanut vitosta ollenkaan kun kepistä käänti sivu suuntaan,no mut selvishän se vika heti seuraavana päivänä kun kyselin asiasta vähän viisaammilta=)
ja kun huomasin että sullakin on laatikkoon öljyt vaihdettu juuri,niin tämä on mun veikkaukseni ja mulla alko ainakin laatikko pelaamaan moitteettomasti!
elikkäs veikkaan että sulla on laatikossa liikaa öljyä,todennäköisesti paikka missä öljyt on vaihdettu niin öljymäärää ei ole katsottu moottori käynnissä vaan kylmänä ja sillein että auto ei käy,keppiä kun pitää käyttää jokaisella alueella jarru poljin pohjassa ja sit P-asentoon!minun laatikossa kun oli lähes litra liikaa öljyä(latikko tukehtui),että silleen.........
Sama homma kävi kun vaihdatin öljyt ennen kun laitoin auton talviseisontaan,suosittelisin tarkistamaan aina öljymäärän oli huolto missä tahansa tehty
ps:niin ja enhän tiedä vaikka olisit vian saanut jo kuntoon........
KEVÄTTÄ JA AJO-KELEJÄ
pitihän sitä sit tänne kirjautua kun olen monta päivää täällä selaillu juttuja ja monia uusia juttuja oppinu

elikkäs,mulla 300ce-24 ja kun hain auton siinä oli sama vika että se ei vaihtanut vitosta ollenkaan kun kepistä käänti sivu suuntaan,no mut selvishän se vika heti seuraavana päivänä kun kyselin asiasta vähän viisaammilta=)
ja kun huomasin että sullakin on laatikkoon öljyt vaihdettu juuri,niin tämä on mun veikkaukseni ja mulla alko ainakin laatikko pelaamaan moitteettomasti!
elikkäs veikkaan että sulla on laatikossa liikaa öljyä,todennäköisesti paikka missä öljyt on vaihdettu niin öljymäärää ei ole katsottu moottori käynnissä vaan kylmänä ja sillein että auto ei käy,keppiä kun pitää käyttää jokaisella alueella jarru poljin pohjassa ja sit P-asentoon!minun laatikossa kun oli lähes litra liikaa öljyä(latikko tukehtui),että silleen.........
Sama homma kävi kun vaihdatin öljyt ennen kun laitoin auton talviseisontaan,suosittelisin tarkistamaan aina öljymäärän oli huolto missä tahansa tehty

ps:niin ja enhän tiedä vaikka olisit vian saanut jo kuntoon........
KEVÄTTÄ JA AJO-KELEJÄ

SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Moi.
Ostin tuossa w124 300ce 24v ja siinä on sama vika 5-lovisessa lootassa, eli ei vaihda 5. vaihdetta sisään. Öljymäärä on tarkistettu kuten kuuluu ja vaihdevalitsimen kytkinkin toimii kuten pitää. Laatikko vaihtaa nätisti välillä 1-4.
Onko joku saanut kyseistä vikaa selvitettyä muuten kuin öljymäärää muuttamalla?
Laatikon tyyppiä en ole tarkastanut, mutta tuossa lienee 722.5?
Ostin tuossa w124 300ce 24v ja siinä on sama vika 5-lovisessa lootassa, eli ei vaihda 5. vaihdetta sisään. Öljymäärä on tarkistettu kuten kuuluu ja vaihdevalitsimen kytkinkin toimii kuten pitää. Laatikko vaihtaa nätisti välillä 1-4.
Onko joku saanut kyseistä vikaa selvitettyä muuten kuin öljymäärää muuttamalla?
Laatikon tyyppiä en ole tarkastanut, mutta tuossa lienee 722.5?
Laatikko toimii. Omavalmisteisella vikakoodilukijalla saatu vikakoodi 6, jonka nollaamalla alkoi 5. vaihdekin löytymään. Tuo koodi tarkoittaa "Vehicle speed signal interrupted" eli seuraavaksi voisi tutkia mistä laatikko nopeustietonsa ottaa.wehis kirjoitti:Moi.
Ostin tuossa w124 300ce 24v ja siinä on sama vika 5-lovisessa lootassa, eli ei vaihda 5. vaihdetta sisään. Öljymäärä on tarkistettu kuten kuuluu ja vaihdevalitsimen kytkinkin toimii kuten pitää. Laatikko vaihtaa nätisti välillä 1-4.
Onko joku saanut kyseistä vikaa selvitettyä muuten kuin öljymäärää muuttamalla?
Laatikon tyyppiä en ole tarkastanut, mutta tuossa lienee 722.5?