Kuvassa opelin 2,3 d ja 2,3tdic runkolaakeripukit. Tuo rimpula on turbosta ja lisäksi vielä turbon pukki on pienemmillä ja pehmeämmillä pulteilla kiinni.
opelmies kirjoitti:Kuvassa opelin 2,3 d ja 2,3tdic runkolaakeripukit. Tuo rimpula on turbosta ja lisäksi vielä turbon pukki on pienemmillä ja pehmeämmillä pulteilla kiinni.
Joo! Ooppelinkin laatu on mennyt kyllä tiettyyn suuntaan,eihän auto tarvitse(saa) kestää kovin pitkään,kun kaupoissa seisoo edullisia uusiakin ,kukapa nyt parinvuodenikäistä vanhemmalla enää kehtaa körötellä sitä suunniteltua seitsemääkymppiä Suomen teillä:roll:
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Olisikon vielä kestävämpää ja kalliimpaa materiaaliakin tuo uudempi. Valmistusmenetelmät ja lujuuslaskenta on sen verran kehittynyt, ettei tarvitse jättää materiaalipaksuuteen yms niin paljoa varmuusvaraa kuin joskus ennen kun tuotteiden odotettu käyttöikää on pienennetty.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Joo, voi olla parempaa matskua noi uudet. mersussa ei oo juurikaan järeämmän näköiset, mutta kestää melkoisen kovaa painetta silti. Yhtään ei oo hajoitettu.
Staattisessa rasituksessa pätee se, että mitä paksumpaa tavaraa sen kestävempää. Mutta dynaamisessa ja väsyttävässä rasituksessa asia on usein päin vastoin eli ohuempi ja kevyempi kappale kestää paremmin kuin paksu ja painava.
Eli ei se uudempi laakeripukki välttämättä heikompi ole.