207 Pakun kardaanimurheet
207 Pakun kardaanimurheet
Kardaanihan on tuossa kahdesta pätkästä, etummainen on noin puolimetrinen, yksi tistikko ja takapäästään tuettu laakerilla. Takapäässä on sisäboorit.
Takapätkä on noin 1,5m, 2 ristiniveltä ja etupäässä ulkoboorit.
Ongelma on se, että takimmaisen pätkän etummainen ristinivel hakkaa tiensä ulos korvakkeesta. Noin vuosi sitten tipahti kardaani ajosta, ja nyt on taas prkl väljä. Tuntuu että tuossa täytyy olla jotakin muutakin vikana.
laitoin silloin tietysti uuden tukilaakerinkin.
Kardaani on toki purkaamolta, uusi olisi maksanut 800E, ei oikein houkuta tuplata auton hintaa sillä.
Olisiko hyviä vihjeitä missä muualla voisi olla vikaa?
Eikös noillakin kumminkin ajeta huomattavia kilometrimääriä, tuossa on vasta n. 270tkm mittarissa?
ps. ostetaan kardaani...
Takapätkä on noin 1,5m, 2 ristiniveltä ja etupäässä ulkoboorit.
Ongelma on se, että takimmaisen pätkän etummainen ristinivel hakkaa tiensä ulos korvakkeesta. Noin vuosi sitten tipahti kardaani ajosta, ja nyt on taas prkl väljä. Tuntuu että tuossa täytyy olla jotakin muutakin vikana.
laitoin silloin tietysti uuden tukilaakerinkin.
Kardaani on toki purkaamolta, uusi olisi maksanut 800E, ei oikein houkuta tuplata auton hintaa sillä.
Olisiko hyviä vihjeitä missä muualla voisi olla vikaa?
Eikös noillakin kumminkin ajeta huomattavia kilometrimääriä, tuossa on vasta n. 270tkm mittarissa?
ps. ostetaan kardaani...
Sun pitää selvittää ensin onko autossa kiinni oleva kardaani alkuperäinen,noita kun on monen mittasta,parhaiten pituuksien selvittäminen onnistuu kun menet rekkariotteen kanssa merkkiliikkeeseen niin ne selvittää runkonumeron mukaan oikeat pituudet.Meillä on -91 210 paku jonka kardaanimurheista löytyy juttua noista mun viesteistä,ongelmana oli täryytys joka poistui uusilla ristikkonivelillä ja koko kardaaniakselin tasapainotuksella,autoon oli vaihdettu takapätkä eri autosta jolloin tasapainotus heitti. 

vw golf variant -97,vw vento -96.
No joo, eihän se oo alkuperäinen mutta oikean mittainen kyllä. Ostin siis n. vuosi sitten tuon purkaamolta kun alkuperäinen hajosi. Sitä ei tasapainotettu, mutta ei kyllä täryyttänytkään ennen kuin nyt, kun ristikko on taas väljä. Kun selviäisikin ristikon vaihdolla, mutta se taas syönyt korvakkeesta pesän väljäksi. Vanhemmissa kardaaneissa on muuten ristikot lukkorenkailla eikä heftaamalla, tuo oli -79 autosta. Alkuperisessä -84 kardaanissa oli ristikot heftattu.sooppa kirjoitti:Sun pitää selvittää ensin onko autossa kiinni oleva kardaani alkuperäinen,noita kun on monen mittasta,parhaiten pituuksien selvittäminen onnistuu kun menet rekkariotteen kanssa merkkiliikkeeseen niin ne selvittää runkonumeron mukaan oikeat pituudet.Meillä on -91 210 paku jonka kardaanimurheista löytyy juttua noista mun viesteistä,ongelmana oli täryytys joka poistui uusilla ristikkonivelillä ja koko kardaaniakselin tasapainotuksella,autoon oli vaihdettu takapätkä eri autosta jolloin tasapainotus heitti.
Pitää nyt hommata taas uusi ja käyttää se tasapainotuksessa. Pitäs vaan löytää nyt jostain äkkiä varaosa, kun tarvin autoa päivittäin. Kesällä ois aikaa tasapainotushommiin kun saa harrasteauton liikenteeseen.
Tietääkö kukaan firmaa Oulun seudulla, jossa tasapainotus onnistuisi?
Kyllä minä luulen että äärettömällä 65 hevosvoimalla on jotain tekemistä asian kanssa. Pitäs kokeilla sovittaa C-Kadetin kardaania. Tuo pakuhan on mulla sitä varten että saa ajaa Ooppeleihin osia, eli kovalla käytöllä se on.Jarno.v kirjoitti:Oisko se tuo mersun armoton voima, kun takoo nivelet hengiltä?![]()
Saisko siihen sovitettu hieman lujempaa ristikkoa, esim. opelista?
No, vakava asia tämä on, kun ajattelin ajella 207:lla vielä mutkasta tietä näkymättömiin. Viimestään keskiviikoksi pitäs saada kuntoon..
ettet vain tarkoita kuosmasta? pajakulma osti kuosmasen ja muutti vekspoishus jonnekkin päin oulua. eli soitteleppas tuonne päin, tekevät myös kevyempään kalustoon kaikenlaista http://www.pajakulma.fi/suomi/yhteystiedot.shtml tai sitten http://www.inoa.fi/hakemisto/Metalli/A- ... stamo+Oy/]. näistä paikoista löytyy osaamista.Julli kirjoitti:Oulun veho myös painottaa ja lyhentää kuorma-autojen kardaaneja jossain siinä limingantullin korjaamossa. Joku Laasonen tai Laakkonen, en muista tarkemmin.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL